wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:44

Nee hoor, terugnemen is nooit een probleem geweest bij Beau :) de moeilijkheid zit hem dus in het laten galoperen, maar dat is de laatste tijd echt wel heel veel beter, hoewel het weer wat minder is na een rustperiode door blessure...

springen jullie vaak?

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:48

Niet meer, Carin heeft atrose en is inmiddels 25 jaartjes jong (tenminste dat wordt ze op 11 juni)
Ik heb haar al heel lang, heb ook wel 10 jaar op haar gereden. Ze vond springen wel altijd erg leuk om te doen, maar ze ging altijd zo hard! Galopperen vond ze altijd fijn om te doen maar ze heeft niet veel sprong. Wel zat galop altijd heel fijn!
Wat voor blessure had Beau? Niet aan de pezen hoop ik!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:57

nee "gewoon" een spierblessure in zijn schouder, waarschijnlijk een verkeerde beweging gemaakt in een nogal zware trainingsweek... na paar maanden rust en de nodige ontstekingsremmers was hij weer de oude :)

wow, ik hoop dat ik ook zo lang van Beau mag genieten, maar hij is al heel wat jaren aan het werk dus ook wel kans dat hij vrij snel "versleten" zal zijn...

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:23

jaaa ik spring wel met mn dravertje :j 2 a 3 keer per week.... en ze kan het best goed hoor! :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:45

Lisetje: Ik heb wel boomloos gereden maar sinds onze definitieve overstap naar western heb ik een westernzadel, al zit de boom daar wel anders in elkaar. Wat een heerlijk zadel is dat zeg, stabiel en speciaal gemaakt voor een korte rug en nog aardig voor mijn kont ook :+

Ik spring ook met haar, niet zo vaak en sinds ik dit westernzadel heb niet meer gedaan maar ik wil het wel weer doen deze zomer. Ze springt zonder moeilijk doen een parcourtje van 60/70 cm al moet ik er wel nog aan werken dat ze netjes in de galop blijft.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:56

Ik spring ook, maar vaak op de ponyclub. Ze heeft alleen weinig vertrouwen in de balken, waardoor ze niet snel over een hindernis heen durft te aan, als ze het een paar keer heeft gedaan gaat het goed, maar als we dan en andere nemen stopt ze weer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:18

Ik spring ook wekelijks.En rijd crosstrainingen (wil eind van het seizoen starten) En ik rijd ook jachten. Dressuur is niet ons ding :)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:22

Ik vind dressuur best saai, als ik alleen ben zet ik meestal wat neer, maar meestal rij ik met mijn vriendin. We hebben nu ook een karretje, ze heeft er nu 1 keer voor gelopen. :)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:58

vandaag weer ruim een meter gesprongen met mn kanjer :D

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:12

Dressuur ga ik hard, springen ga ik hard. Haha!

Ze vind het allebei wel ontzettend leuk om te doen, ik spring niet al te vaak met haar omdat ze nog best jong is.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:29

Het rijden begone cht goed te gaan met Tiger, hij klooide altijd een beetje bij mij, snapte elkaar niet helemaal. En nu kan ik 6 weken niet rijden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:55

daandriaan schreef:
Dressuur ga ik hard, springen ga ik hard. Haha!

Ze vind het allebei wel ontzettend leuk om te doen, ik spring niet al te vaak met haar omdat ze nog best jong is.

Hoe oud is ze? mijne is nu 5 en ik spring 1 keer in de week. Toen hij 3,5 was max. 1 x per 2 weken.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:50

Ik ben echt een buitenrijder.
Vandaag een rit van 3 uur gemaakt met mijn nieuwe paardje Amber.
Heerlijk door de rustige polders, km maken.
Lekker bitloos met los teugeltje, in stap draf en galop.
We hebben 4 auto's gezien in al die tijd.
Heerlijk rustig is het hier dus, en ik ga nog veel meer genieten van mijn dravermeiden.
Ik merk echt dat die daar voor gemaakt zijn de km.
Mijne zijn absoluut geen bakpaarden, meer endurance, en ik ook :D

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:56

Met wat voor zadel rijden jullie eigenlijk?
Ik rij beide dravers met een norton stockzadel, echt heerlijk om lang in vol te houden.
Het is een kunstof zadel, en ik wil nooit meer wat anders.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:59

Ik ben nog bezig met de basis bij mijn dravertje..
dus dat is nu voornamelijk nog veel 'dressuur' maae springen lijkt me heel leuk, ze word helaas wel helemaal gek als er een balk in de bak ligt .. ze kan de link niet leggen denk ik haha.. aan de hand vind ze het ook dood eng.. iemand tips?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:02

Zeeuwtje68 schreef:
Ik ben echt een buitenrijder.
Vandaag een rit van 3 uur gemaakt met mijn nieuwe paardje Amber.
Heerlijk door de rustige polders, km maken.
Lekker bitloos met los teugeltje, in stap draf en galop.
We hebben 4 auto's gezien in al die tijd.
Heerlijk rustig is het hier dus, en ik ga nog veel meer genieten van mijn dravermeiden.
Ik merk echt dat die daar voor gemaakt zijn de km.
Mijne zijn absoluut geen bakpaarden, meer endurance, en ik ook :D

Ik heb de bak ook helemaal gezien en wil ook naar buiten. Onze direkte omgeving is niet leuk genoeg om te rijden. Erg veel motoren en landbouwvoertuigen en vervolgens een provinciale weg, waar niemand zich aan de max van 80 houdt. Wij moeten dus met de trailer op pad, en dat gaan we nu ook doen, omdat wij ook endurance gaan starten. Tot voor kort was dat nog een avontuur, omdat meneer absoluut niet wilde rijden.

Ik rij trouwens nu met een Kentaur medea II. Had een massimo trail, maar die lag niet goed op mijn poownie.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:08

Oei dat is minder als het zo druk bij jullie is.
Ik heb geen trailer maar kan zo vanaf het erf al de polder in, en daar zie je kind noch kraai. Maar daar heb jij niks aan natuurlijk.
Wel leuk dat je endurance gaat doen, ik denk echt dat dat gemaakt is voor dravers. Die houden niet van rondjes lopen in de bak volgens mij dan. In ieder geval de mijne al niet.
Maar ik zelf ook absoluut niet.

kentaur media ken ik niet, zal eens googgelen.
Dus die rijd wel lekker en past ook op je draver?
Ik zweer bij een norton stock, zachte zit en echt geen duur zadel.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:11

Die Kentaur is de eerste die eindelijk eens goed ligt op hem. Hij heeft een hele korte rug, is rondgeribt en heeft hele forse schouders. Gewoon moeilijk dus hihi.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:12

Beter dat je een goed passend zadel hebt gevonden, dan is de prijs minder belangrijk natuurlijk, ik snap het.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:15

Ik wil tzt een zadel via Greendistance laten aanmeten. Echt maatwerk, maar dat is eerst even sparen. En dan wil ik ook eerst een tijdje meedraaien in de endurance.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:17

ik heb mijn draver ook echt gekocht om km's mee te maken, ik zit aan de veluwezoom en vanaf hier kan je uren het bos in. maar goed ik heb er nog niet opgezeten, wil eerst ff aan elkaar wennen, want ik moet dwars door het dorp heen voor ik in het bos ben en ben pas nog door een ander paard gelanceerd dus nu nog even wat voorzichtig. aan de hand was ze wel nerveus maar toch ook heel braaf tot nu toe.
ik heb een kieffer zadel mee overgekocht, het scheen erg moeilijk te zijn een passend zadel te vinden. uiteindelijk zou ik graag een ander kopen, misschien een massimo trail ofzo. maar eerst even spieren kweken op het paard en nieuwe reserves op mijn bankrekening ;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:52

Mijn dravertje gaat helaas wat minder. 2 weken terug kwamen we er met rijden al achter dat hij niet lekker liep. Instructrice meegekekn en die had het idee dat het zadel niet lekker lag. Been was niet warm en als je over zijn rug ging met je "nagel" kromp ie ineen. Hij heeft 2 weken ook niks gedaan. Net gelongeerd maar loopt nog niet rad. Waarschijnlijk moet er een kraker aan te pas komen.
Vandaar ook mijn vraag over zadels. Dit zadel (rossner vzh) is toen nagekeken + gepast door een goede zadelmaker :=

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:54

Bespiering kan veranderd zijn, waardoor het niet meer past misschien? Ik ga zelf liever voor een zadel met boom, omdat daar de drukverdeling beter op is geregeld. In elk geval in mijn geval, omdat ik ook niet vederlicht ben.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:59

Hmm dat licht zijn ben ik ook niet helaas.
Bespiering zou evt kunnen alleen zou ik ook weer raar vinden.
Dit omdat hij na het zadelpassen niet actief en veel bereden is. Of uberhaupt gewerkt heeft. We zijn al wel 2 à 3 maanden verder, maar dus niet met veel dressuurmatig werk enz.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:02

Misschien ligt het zadel wel goed, maar heeft ie "gewoon" last van zijn rug. Ken je geen osteopaath die bij jou in de buurt komt?