Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:51

Meelezer komt uit hoekje.

Ik vind het een heel nette proef. Galop ziet er ook prima uit.

Xslvna, ik vind jou reactie echt werkelijk nergens op slaan... Mijn paard zou beter scoren in draf. Om vervolgens te zeggen dat je galop ruk is.
Is al niet de eerste x in dit topic waarin ik je reacties vreemd vind.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:54

Ik zeg alleen dat overal de sterke en minder sterke punten zijn. Bedoelde ermee te zeggen dat ik er zelf bij lange na nog niet ben :+

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:03

Zeggen dat je met draf beter scoort, vind ik een boute uitspraak. Ga dat dan eerst maar is bewijzen met een filmpje gemaakt op wedstrijd.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:06

Citaat:
Zo zie je maar weer, ieder zijn eigen sterke punten. Die van mij zou denk ik


:')

Lees het maar zo negatief als je wilt, zegt meer over jou dan over mij.

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:15

Leuk een filmpje, en dapper! Wat waren je punten?
Ziet er verder goed uit, op wedstrijd is het allemaal toch lastiger dan thuis. Zitten een paar hele fijne stukjes tussen, en ook wat werkpuntjes ;) Vooral de overgangen zijn wat onrustiger en soms tegen de hand. Maar als hij (toch?) sterker wordt achter, wordt dat ook al veel constanter :)

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:13

Nee hoor, komt puur door de toon die je hier al vaker gezet hebt.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:17

Ik ben met mijn dravertje nog maar b. Nog geen wp gehaald maar is nog maar 4 en nog vol in opleiding. Ze heeft nooit gekoest. En ik start nu alleen als me eigen club wedstrijden heeft. Want ze is nog niet trailermak. En heb daarom nog maar 5 wedstrijden gestart had 6 gestart kunnen hebben. Alleen bij die wedstrijd in juni was net behandelt Door osteopaat. Dus moest toen 6 weken rustig aan doen. Maar dressuur doet ze eigenlijk best goed en netjes steets beter eigenlijk.

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:24

Nou, ik vind het knap hoor Esther. Tuurlijk zijn er aandachtspunten, dat weet je zelf ook. Het bochtenwerk is bij ons ook een aandachtspunt (zacht gezegd ;)) Maar er zitten inderdaad hele nette stukken tussen, ik zie echt wel een stijgende lijn +:)+

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:29

Thanks allemaal!

Haha been wisselen is echt een punt, dan ben ik zo bezig met volgend onderdeel dat ik dat vergeet.
Haha Iris, die galop heeft me bloed, zweet en tranen gekost.. Veel oefenen, oefenen, oefenen, en hem soms in de boom willen knuppen.
Ik ga wat met jullie tips doen, de meeste zijn goed opbouwend dus daar kan ik zeker wat mee!

@Rianne, 175 & 168. De tweede was een erg strenge mevrouw en hij begon moe te worden. We nemen hem vooral mee om braaf te worden, die punten komen wel :).

FireAndIce

Berichten: 879
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:28

Leuk filmpje hoor! :)
Ziet er heel goed uit,ik weet hoe moeilijk het is en herken de aandachtspunten heel goed :j
Gaat prima hoor,veel oefening doet wonderen,al kost het vaak veel tiijd! +:)+

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:41

Vind het geen gekke punten hoor. Overal een 6 voor is winst, maar een 5 is ook al voldoende toch? Het is al weer even geleden dat ik ieder weekend schreef ;) Had je wel fijn/veel commentaar? Dat je tenminste weet waaraan je moet werken?

Het ziet er echt niet dramatisch uit hoor, maar een soepele proef is het nog niet, maar dat geeft ook verder niet. Daarom rij ik ook geen wedstrijden, doodeng in zo'n ring en dan ook nog op alle bordjes mijn oefening moeten doen := Nee, laat mij maar lekker rondhobbelen in de bak, en dat ziet er lang nog niet zo constant uit als bij jullie :o

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:19

Ik had mijn laadt wedstrijd met mijn dravertje. 173 en 165. Tewel de 2e proef veel beter dan 1st ging. Maar was al blij mee. Want die wedstrijd daar voor was in mei en toen had ik 2 keer 150. Maar puur omdat achter af niet goed bleek tezijn en probleem had in der rug enzo. Die nu over zijn toen heb 6 weken amper mogen trainen en 3 ste 3 weken helenmaal niet. En toen starten ik in juli weer en toen had ik dus die 173 en 165. Dus we gaan goed kant op. Maar ik start nu om evaring op tedoen met der. En was pas ons 5 e wedstrijd. En ze is pas iets meer dan jaar onder het zadel. En had 1st les van iemand waar niet mee klikte en nu les bij iemand anders. En de punten komen wel. Alleen als ik nou eens commentaar krijg waar ik wat mee kan heb ik wat aan. En waar niets mee kan heb ik niets aan. Maar ja dressuur blijft een jury sport .

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:20

Maar heb nu in sep weer wedstrijd maar komt wel goed uit. Heb sins vandaag gloed nieuwe dressuur zadel die ik nog helen maal moet ik rijden. En moet nog naar me paardje en mijn gaan staan. Dus benieuwd hoe het in sep gaat .

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:22

Gewoon even na de wedstrijd bij de jury langs lopen. Ik heb heel veel geschreven bij jury's en soms willen ze wel commentaar geven, maar kan de schrijver het bijvoorbeeld niet bijhouden. En iedereen kon het waarderen als je nog even langs kwam voor een bedankje en gesprekje :)

Celiien

Berichten: 13269
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:39

Ik snap dat nooit zo.. Waarom nu al starten als je er blijkbaar nog niet klaarhebt als combi? Lijkt me toch onnodig geld kosten en daarnaast niet plezierig.. Zou je overigens wat beter willen/kunnen typen? Het leest ietwat ongemakkelijk :=

Hier nog eventjes wachten.. Over anderhalve week vakantie, en als ik terug kom meteen de DA bellen.. Oei spannend! Of zal ik toch van te voren bellen om ook te zeggen dat ik dan op vakantie ben, en ze mij dus niet in ene gaan bellen :+

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:52

Je kan even bellen natuurlijk! Dat je op vakantie bent en slecht bereikbaar.

Hier hebben de dikkoppen na volgende week maandag ook 12 dagen vrij ofzo. Er komen alleen mensen om te voeren en te mesten, en kijken of ze nog leven natuurlijk, maar niemand die er op rijdt ofzo.

Gister weer even een rechtricht lesje gehad. Hij wordt echt steeds rechter, binnenkort even ostheo erbij halen.

@Valerie, ik snap er eerlijk gezegd nog steeds weinig van.
Wij namen hem mee in eerste instantie onderling om te zorgen dat witte hekjes niet bijten. Maar toen liep die zo leuk en haalden we wel wat puntjes binnen, dus startkaart aangevraagd. Eerste wedstrijd was wel dramatisch, eerste van outdoor seizoen dus allemaal drukke paarden, en voor hem ook nieuw.
Daarna beide proeven winst gereden, en zondag even niet :+.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:16

Ess_Ramona schreef:
Je kan even bellen natuurlijk! Dat je op vakantie bent en slecht bereikbaar.

Hier hebben de dikkoppen na volgende week maandag ook 12 dagen vrij ofzo. Er komen alleen mensen om te voeren en te mesten, en kijken of ze nog leven natuurlijk, maar niemand die er op rijdt ofzo.

Gister weer even een rechtricht lesje gehad. Hij wordt echt steeds rechter, binnenkort even ostheo erbij halen.

@Valerie, ik snap er eerlijk gezegd nog steeds weinig van.
Wij namen hem mee in eerste instantie onderling om te zorgen dat witte hekjes niet bijten. Maar toen liep die zo leuk en haalden we wel wat puntjes binnen, dus startkaart aangevraagd. Eerste wedstrijd was wel dramatisch, eerste van outdoor seizoen dus allemaal drukke paarden, en voor hem ook nieuw.
Daarna beide proeven winst gereden, en zondag even niet :+.


niet elke club heeft onderling wedstrijden zo als mijn club. Maar ik heb wel bijna wp. En er hebben beiden plezier in. En de wedstrijden die ik rij. Zijn bij eigen club maar officeel. Dus als ik 180 heb dan heb gewoon wp en dan telt die gewoon. En we zij op zich wel klaar voor . Maar ik start omdat ze de evaring mist ze is pas 4. En het is aan overkant van me stal. Dus hoef nog niets met de trailer tedoen. En we gaan ook pas op pad als ze trailermak is.maar merk gewoon aan haar dat ze niets gewent is. En lang nog niet allen kent . Van wat je tegen kan komen wat witten hekjes heeft zij eigenlijk altijd gewoon langs gelopen enigen wat zij eng vond of vind zij jury auto's. Maar ze heeft sowieso sins ze aan gereden zijn niet zo op auto's. En de laast wedstrijd die ik had was eigelijk niets eng tewel ze vrij wel veel dingen nog eng vind. Maar komt van zelfs goed als ze meer gezien heeft .

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:41

Je kan ook HC starten, heb je geen startpas nodig(dacht ik), en kan je ook ervaring op doen.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:59

Ess_Ramona schreef:
Je kan ook HC starten, heb je geen startpas nodig(dacht ik), en kan je ook ervaring op doen.



ik heb al startpas. als ik hc start en ik heb 180 dan tel die niet dus dan is weer zonden dat ik hc gestart ben. En hc is ook niet gratis.

Celiien

Berichten: 13269
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:19

Maar Valerie, ik snap nog steeds niet wat je bedoeld net ervaring op doen? Ja tuurlijk, wel in een andere bak, maar het is dezelfde als waar je lest zeg je? En na 6x (of wat he ook zei) Wat is dan nog ervaring op doen en wat is rijtechnisch nog niet klaar voor de B? Heb je foto's filmpje, ben eigenlijk wel benieuwd!

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:10

Celiien schreef:
Maar Valerie, ik snap nog steeds niet wat je bedoeld net ervaring op doen? Ja tuurlijk, wel in een andere bak, maar het is dezelfde als waar je lest zeg je? En na 6x (of wat he ook zei) Wat is dan nog ervaring op doen en wat is rijtechnisch nog niet klaar voor de B? Heb je foto's filmpje, ben eigenlijk wel benieuwd!


ik bedoel wedstrijd evaring op doen. En het is dan wel bij me eigen club. Maar dat komt omdat ze nog niet trailermak is. En we zijn wel klaar voor. Maar op wedstrijd zijn divana en ik beiden anders.

Celiien

Berichten: 13269
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:33

Wat is voor jou 'er klaar voor zijn' :) ?

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:45

Inderdaad, want wat is er klaar voor zijn? Voor mij zou 'er klaar voor zijn' ook winstpuntwaardig betekenen.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:50

Zo, hier is het al een poosje stil zeg!

Flash is inmiddels weer helemaal hersteld en opgebouwd. Het zal altijd een zwakke plek blijven (littekenweefsel op een pees blijft kwetsbaar), maar als we gewoon opletten en goed aan zijn spieren werken dan komt dat wel goed. :)
Gisteren kwam ik er achter dat je bij de KNHS wedstrijden bitloos mag starten tot en met de L2. Dus ik heb ons aangemeld voor een B proef op 26 oktober. Dan hebben we nog even lekker de tijd om te oefenen.
Vandaag heb ik hem voor het eerst weer echt aan het werk gezet, en wat pakt hij dat toch super op <3

Ik rij hem op het moment expres met veel linker stelling (rechtsgebogen paard). Doel is dat hij druk neemt op de buiten teugel en de binnenteugel los laat. Ik wil graag dat hij zijn linker achterbeen beter onder de massa zet. Rechtsom gaat dit beiden natuurlijk goed (rechtsgebogen), maar vind ik hem te sterk op de linker, dus buiten, teugel. Hier zijn we druk mee bezig. :) Ben heel tevreden met dit beeld!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:48

Ziet er goed uit zeg! Heel mooi plaatje, lekker ontspannen.
En grappig dat hij rechtsgebogen is, Dravers zijn toch 'altijd' linksgebogen omdat ze 'alleen linksom getraind worden'? :+ }:0

Ik spam ook nog even wat foto's van mijn recente lessen:

Galopje

Stap, hier gingen we naar buiten wijken op de volte.

Behalve dat ik altijd van die gekke snoeten trek :+ (en er wel weer een paar kilootjes afmogen :D ) ben ik hier wel heel blij mee, hij begint echt heel fijn te lopen! :)