[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annetjee19

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:34

zo dat is echt heel snel gegaan poco4ever! Ik dacht dat de markt op zn gat lag :P

Ik ben heel erg bang dat fanatic iets van een peesblessure heeft ofzo :( ik ontdekte eergister een hele lichte verdikking op zn linker voorbeen. Het is niet warm en hij loopt ook niet kreupel maar ik vertrouw het gewoon niet zo. Ik ga morgen even het rapenhorst bellen om te vragen of ik het eerst even moet aankijken of dat ik beter gelijk voor een scan kan komen..

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:39

Ja echt, ze heeft maar 3 dagen te koop gestaan, ja dacht ook zal wel eventjes gaan duren, maar niet dus.

Ohh ik heb niet dat ie een peesblessure heeft, dat kan erg lang duren, als je het niet vertrouwt kun je inderdaad beter DA bellen, heeft ie zich misschien verstapt ? dat het daarom wat dikker was ?

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:49

hij had ook een wondje aan de voorkant van zijn been dus misschien heeft hij wat lomps (aangezien hij dat wel is xD) gedaan en zich gestoten..

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:11

Mijn lekkere draver !
Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:12

Glimmertje 8-)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:55

Gaaf beest :D!
Hoop zo dat Calli snel door zn teddyvacht is, vind hem echt lelijk nu :x

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:28

Scheren :D
En dan met hartje op z'n kont :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:40

Wil mn vriend niet, en het is zijn paard (helaas :+).

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:06

Kyara in de eerste sneeuw van 2013 :)
Vraagje...hoe staan jullie tegenover een boomloos zadel?

Ik hoop dat Fanatic niks ernstigs heeft! :(:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:22

Ess_Ramona schreef:
Wil mn vriend niet, en het is zijn paard (helaas :+).

Ben het helemaal met hem eens :+ Vacht heeft ie nu toch nodig, bah wat is het koud! :brr:

FireAndIce schreef:
Vraagje...hoe staan jullie tegenover een boomloos zadel?

Leuk als tijdelijke oplossing, niet als permanente.

Rebellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:24

Ik zit eigenlijk met hetzelfde probeem dus een zadel...

Ychella krijgt aardig meer bespiering en is ook minder dun, daardoor past haar zadel niet meer, dus 2 andere zadels gepast ene past goed aan voorkant maar stuitert achter en andere past mooi aan de achterkant maar voor niet.. Ychella zal de komende tijd echter nog meer groeien en om steeds maar andere zadels te kopen of ze aan te laten passen wordt een enorm dure grap, want haar huidige zadel is ze dus in 6 maanden tijd ontgroeid en juist de laatste paar maanden groeit ze enorm hard...
Ik zat wat rond te snuisteren op internet en zag deze zadel als mogeijke tussenoplossing totdat ze wat minder snel groeit: http://www.equitotaal.nl/boomloos-zadel

Er rijden 2 kinderen op... Nikita is net 12 en Jennifer is 14 en heel af en toe als mijn gewrichten het toelaten rij ik er op (ik weeg 57 kilo)

Heeft 1 van jullie ervaringen met dit zadel of raden jullie me wat anders aan?

Gr Marga

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:30

Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook :+ zeker met zadels. Je kan niet verwachten dat een zadel van 200 euro wat zal zijn. Ik zou toch echt een zadelmaker laten komen, dan kan je de zadels die je al hebt vaak wel inruilen. Als je een slecht passend zadel als tussenoplossing gebruikt, krijg je ook nooit mooie bespiering.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:42

Ik ga met Wendy mee. Je kan beter wel wat meer uitgeven, ook al groeit hij. Misschien heeft hij een goed zadel voor groeiende paarden?

Haha Wendy, hij is echt erg qua vacht, hij heeft zelfs meer als mijn pony, en die staat al 20 jaar buiten ofzo :').

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:45

Ik doe elke winter dit patroon: http://i33.photobucket.com/albums/d97/g ... streep.jpg Dat scheer ik in oktober, maar ik heb het ook wel eens in maart gedaan en daar zie je niets meer van in de zomervacht. Kunnen ze wel de warmte kwijt, maar zit je niet meteen met veel gedoe met dekens. Tammy staat de hele dag buiten, dus ik wil de buik ook niet scheren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:49

Slim idee indd!
Hij zweet als een gek als je hard met hem werkt, en heb niet altijd de tijd om hem helemaal droog te stappen.
We stappen hem wel helemaal goed uit, maar super kurkdroog word lastig. Staat wel buiten emt 2 stallen, dus hij kan zelf kiezen.
Kan alleen niet wachten tot het voorjaar wordt :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:52

Tammy ook, die heeft het snel warm. Ik ben een paar jaar geleden begonnen met een deel van de luchtpijp en borst te scheren, en daarna eens zo. Dit model bevalt goed. Ik kan haar wel helemaal gaan scheren, maar we hebben alleen een buitenbak en ze staat overdag buiten. Dan ga ik voor die paar uurtjes per week dat ik met haar rij (en als er sneeuw valt kan ik helemaal weinig) niet helemaal scheren en inpakken :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:57

Haha nee. Ik heb ook alleen buitenbak, dus we kunnen nu niks :'). Ze staan wel gewoon lekker buiten, vinden ze volgens mij fijn.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:02

Dan zou ik ook niet gaan scheren, nee :+ Of alleen een streep eraf.

Tammy is sinds vanochtend een tand armer. Ze had een blind wolfstandje wat aan het doorkomen was, en dat kon ik erg merken met rijden. Ze had er echt last van, dus vanochtend is de DA geweest om hem eruit te trekken. Het was even prutsen, want alleen het kleine bruine puntje links was doorgekomen, dus de DA had bijna geen grip. Uiteindelijk met behulp van een hamer (:=) eruit gekomen: http://img.photobucket.com/albums/v622/ ... gtand1.jpg

Vorige week is de osteopaat al geweest, dus ze had nog even rust, maar nu heeft ze een weekje extra vakantie. Dan kijk ik van het weekend wel of we weer wat gaan doen. Ik heb haar tijden bitloos gereden, dus we kunnen op zich prima weer aan de slag dan. Gelukkig zit het weer nu toch niet mee ;)

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:34

Ik heb een boomloze van barefoot namelijk: missoulla nut (westerntype).. Dit omdat hij nu zo nog veranderd in 'rijpaard' type en bespiering. Aankomend voorjaar wordt hij 6 en waarschijnlijk volgend jaar wil ik een goed passend zadel bij bijv. countrymil of eurohorse(evelyn) vandaan. Het is een lekker zadel, fanatic heeft nooit problemen qua drukkingen, zn rug e.d. Loopt er lekker ruim onder.. Mij bevalt het zeker voor tijdelijk :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:14

Haha Wendy, krijg bij die foto echt weer een puppy gevoel!

Aaah das wel fijn Anne! Calli zag er gister niet uit, hebben denk ik gister de hele dacht buiten gestaan, en hij zat helemaal onder de sneeuw, zn oren, manen, staart, deken. Had volgens mij een sneeuwengel willen maken :'). En hadden sneeuwballen gevecht in de bak, kwam als sneeuwpop terug. Dan jagen ze elkaar elkaar op, en remmen ze op laatste moment waardoor die sneeuw alle kanten opstuift!

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:32

Afbeelding

Zo stond hij erbij vanmorgen :) lief he!

Oja de peesscan is positief uitgevallen, hij heeft gelukkig geen peesblessure en de verdikking was een verdikte bloedvat die een beetje geirriteerd was.. Dit kwam omdat hij dus aan zijn bovenbeen een klein wondje had, hierdoor moet er meer bloed naar het been om het te laten genezen, waardoor dat bloedvat een stuk groter is geworden.. Het gaat vanzelf weg.. dus ik kon vanmiddag een heerlijk ontspannend strandritje maken nadat de dierenarts weg was :D :D :D

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:59

WendyBZ schreef:
Glimmertje 8-)

ja he , maar op fotos glimt die zo erg die foto was van pas en toen kon je gewoon je hand in ze vacht laten verdwijnen ahahha

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:43

Gelukkig gaat het goed met Fanatic :j
Foto's van vandaag...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en met vriendje Litri in het namiddagzonnetje
Afbeelding

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:36

Wat een heerlijke sneeuwfoto's allemaal :+:

Had vandaag mn camera mee genomen, maar er zat geen kaartje in _O- -O- Dus dan morgen maar een nieuwe poging :')

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:55

Ik wil mij ook graag even aanmelden voor dit topic. Binnenkort ben ik ook de nieuwe trotse eigenaresse van een draver :D Via via is hij op mijn pad gekomen, ik was eigenlijk niet van plan weer een rijpaard te nemen, maar het liep gewoon zo (het lijkt of ik daar een abonnement op heb ;) )
Op dit moment heb ik een 22 jarige en een 33 jarige shet en daar komt dan een 11 jarige draver bij. Hij is ongeveer 1.60 en een ruin. Eigenlijk wist ik niet veel van dravers en ben echt aangenaam verrast over wat ik zie dat mensen allemaal met hun draver doen. Het biedt een hoop perspectieven!
Het fijnste vind ik dat je leest over hoe fijn het karakter van de meeste dravers zijn. Vorige week ben ik bij hem gaan kijken en was gelijk verkocht. Eerst maakte het mij niet uit wanneer hij zou komen, maar nu ik er geweest ben, mag hij zo snel mogelijk komen!! Ik heb hem niet gereden, alleen gelongeerd en gepoetst, dus ik weet helaas niet uit eigen ervaring hoe hij onder het zadel is. Inmiddels staat hij een jaar stil, maar is daarvoor door de eigenaresse recreatief gereden. Ik kan niet wachten om het allemaal zelf te ondervinden...

Ik ben van plan alles rustig aan te doen, niet gelijk de volgende dag erop. Ben daarom aan het inlezen (of eigenlijk verder lezen) over NH. Mijn plan is hem eerst wat rust te geven, overdag buiten in de paddock, 's nachts op stal, overdag poetsen en losgooien. In elk geval de eerste dagen. Daarna wil ik hem gaan longeren en grondwerk te doen. Dan even kijken hoe hij is en dan erop. Ik begreep van de huidige eigenaresse dat ook bij hem "rust en ontspanning" de sleutelwoorden zijn.

Op dit moment is hij vrij schraal en ongespierd. Wat kan ik hem het beste voeren? Wij voeren op stal in principe muesli zonder haver en kuil. Maar is het voor de opbouw van de spieren beter om iets anders te voeren of erbij te voeren? Bij de huidige eigenaar krijgt hij 2 kilo muesli per dag en kuil. Ik wil hem ook niet zo gaan voeren dat hij "heet" wordt, iemand tips?