wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:40

mijne staat lekker het hele jaar buiten. In de winter gaat hij snachts op stal. Maar in de zomer staat hij lekker de hele dag en nacht buiten

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:50

Delaja schreef:
Mijn paard heeft lekker de hele winter warm binnen gestaan, mét extra dekentje op :j

Was uiteraard sarcastisch bedoeld, nog een beetje een reactie op de voorgaande posts ;)
Ik vind het vreselijk sneu dat ze de hele winter binnen heeft gestaan, vandaar dat ik ook van stal verhuisd ben, wat eerder echter niet mogelijk was...

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:53

Anoniem schreef:
mijne staat lekker het hele jaar buiten. In de winter gaat hij snachts op stal. Maar in de zomer staat hij lekker de hele dag en nacht buiten

Hier ook het zelfde , ben er erg tevreden mee! In de zomer staan ze s'nachts in de kleine wei, met hun eigen stal als inloopstal. En overdags in de groote wei, met de andere stallen als inloopstal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:59

Delaja schreef:
Delaja schreef:
Mijn paard heeft lekker de hele winter warm binnen gestaan, mét extra dekentje op :j

Was uiteraard sarcastisch bedoeld, nog een beetje een reactie op de voorgaande posts ;)
Ik vind het vreselijk sneu dat ze de hele winter binnen heeft gestaan, vandaar dat ik ook van stal verhuisd ben, wat eerder echter niet mogelijk was...

Snap ik dat dat sarcastisch was.. Vind het geen doen om je paard hele winters binnen te houden... Noble zou er ook helemaal chagrijnig van worden

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:19

Hadden wij 1x op een stal, werd door de hele stal gesleurd, met 6 man hebben we hem moeten vangen.

Op een end kreeg hij zelf zijn boxdeur open :oo

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:23

Staldeur open maken komt me bekent voor ! Gelukkig heeft ze niet zelf de klink afgebroken, waardoor ze hem niet meer open kan doen :+ Maar dit kwam dan niet door het op stal staan en vervelen. Gewoon omdat ze net uit de wei kwam, en al klaar was met eten (en dan heeft ze nog honger)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:24

daandriaan schreef:
Hadden wij 1x op een stal, werd door de hele stal gesleurd, met 6 man hebben we hem moeten vangen.

Op een end kreeg hij zelf zijn boxdeur open :oo

Haha kan de mijne ook. De buiten poort hebben we een speciale klep op gemaakt (eerst klep optillen en daarna haak verschuiven) Omdat hij anders uitbrak. En de stal moet ook een haak op anders kan hij deze open schuiven

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:07

Anoniem schreef:

Mijne gaan nooit op stal, al hebben ze wel evt zelf die keuze.
Maar ik zal ze nooit opsluiten. Mijne staan 24/7 buiten zomer en winter, dag en nacht.
Ik vind dat zeker dravers veel moeten kunnen bewegen, aangezien ze daar van houden.
Tenminste mijn 2 dravers wel, die zullen gek worden op stal.

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:12

Ik heb ook twee super toffe dravers gehad.
Met beide heb ik ook onderlinge wedstrijden gereden bij onze club.
Toen ik echt de wedstrijden in ging, kwam ik er wel achter dat de dravers die ik had daar niet zoveel lol in hadden.
Daarom zijn ze toen verkocht naar mensen die er recreatief km's mee wilden maken. Maar ze hadden beide een super karakter en ik heb er erg goede herinneringen aan over gehouden!
Veel plezier met jullie dravertjes allemaal.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:20

Mijn dravertje staat 's nachts wel binnen.
Ze gaan rond een uurtje of 6/half 7 's ochtends naar buiten en komen rond 17.00/18.00 uur weer binnen. Heb gelukkig niet het idee dat hij er sagerijnig van word of iets dergelijks.
Ze staan ook wel lekker lang buiten

quartermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:23

Dabo schreef:
:oo Nederlandse lessen gemist denk ik :o

Leuk topic, Sofie!! Knappe draver heb je daar :)

neen ik ben franstalig daarmee men dialect in men zinnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:25

quartermoon schreef:
Dabo schreef:
:oo Nederlandse lessen gemist denk ik :o

Leuk topic, Sofie!! Knappe draver heb je daar :)

neen ik ben franstalig daarmee men dialect in men zinnen

Wil je er dan iig extra allert op zijn. Het leest erg onprettig

quartermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:27

ok ik zal er op letten ik zal mijn best doen om zo weinig mogelijk dialect te gebruiken

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:20

Goedemorgen,

Carin (mijn draver) wilde gister pertinent niet op stal! Ik had de 2 shets en Friese ruin al binnen (ze staan in een groepsstal) en Carin deed niks anders als heen en weer draven, gek paard! Nou ja na 3 rondjes erf liet ze haar maar pakken. Vanmorgen heb ik ze pas weer buiten gezet. Ze staan bij mij ook het hele jaar buiten en in de winter 's nachts binnen. Soms in de zomermaanden ook als het echt heel nat is of met pittig onweer.
Hebben jullie ook een draver met een centebakje? Die van mij heeft het onderlipje bij stress steevast in de klapperstand! Heel grappig!
Enne ze had een 300grams deken op hoor met bijkleurende stalbandages.. ;) Fijn te horen dat de meeste dravers gewoon als rijpaardje verkocht worden. Ik kan me voorstellen dat de beestjes die lastig in karakter zijn of lichamelijk niet helemaal okee wel naar de slager gaan, anders komen ze idd in de handel en dat is voor niemand leuk. Krijg je ook ongelukken van lijkt mij!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:05

@jankawijnsma: dat heb ik met mijn draver nou soms ook, dat ze van die gekke buien heeft dat ze niet op stal wil, dan rent ze maar heen en weer van de ene naar de andere kant, maar als je dan met snoepjes komt....... }>

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:50

Lovelanga lust die van jou alles? Carin niet hoor! Die vannillesnoepjes vindt ze wel lekker en die sublisnoepjes smaak naturel ook wel, maar het moet niet apart ruiken die snoepjes want dan haalt ze haar neus er voor op (letterlijk trouwens, ze trekt dan een heel vies beledigd gezicht haha).
In de winter wil ze trouwens wel altijd graag op stal, maar als het dan weer wat warmer wordt dan vindt ze dat niet nodig. Ook wil ze dan geen regendek op, als ze me dan ziet aankomen met een regendek in de hand draaft ze snel weg! Nou ja ze kan natuurlijk ook wel wat hebben, maar als het lange tijd achter elkaar regent krijg ik toch een beetje medelijden...

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:53

haha die van mij wil als het koud is ook maar al te graag, maar als de lente komt.....
Ik weet niet of ze alles lust , ik neem vaak een handje appeltjesmuesli mee :j
Op die van mij krijg je geen enkele deken: vliegendeken, winterdeken, zweetdeken en noem maar op.
Je krijgt hem er eerst wel op , maar een kwartiertje erna ligt ie er weer af....

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:25

jankawijnsma schreef:
Lovelanga lust die van jou alles? Carin niet hoor! Die vannillesnoepjes vindt ze wel lekker en die sublisnoepjes smaak naturel ook wel, maar het moet niet apart ruiken die snoepjes want dan haalt ze haar neus er voor op (letterlijk trouwens, ze trekt dan een heel vies beledigd gezicht haha).
In de winter wil ze trouwens wel altijd graag op stal, maar als het dan weer wat warmer wordt dan vindt ze dat niet nodig. Ook wil ze dan geen regendek op, als ze me dan ziet aankomen met een regendek in de hand draaft ze snel weg! Nou ja ze kan natuurlijk ook wel wat hebben, maar als het lange tijd achter elkaar regent krijg ik toch een beetje medelijden...

Ook weer heel herkenbaar!
Vanou lust alleen bepaalde kruidensnoepjes, de appel/wortel/naturel/etc... lust ze niet. Soms pakt ze ze aan, bijt ze door en spuugt ze weer uit en trekt dan inderdaad zo'n beledigt gezicht van wat geef je me nou voor iets vies :Y) Als ze op de wei staat te eten wil ze ook niks anders, muesli, wortel en appels wat ze normaal heerlijk vindt spuugt ze dan ook weer uit of neemt het niet eens aan en gaat vervolgens gewoon weer verder met grazen :D
Ook hetzelfde met binnen zetten 's avonds, dan staat ze voor het hek te wachten. Als het echt warm is dan weer niet maar dan mag ze 's nachts ook buiten blijven.
En ook met de dekens precies hetzelfde, moet haar echt pakken om een deken om te doen, alleen heel soms als het echt goed koud is of flink regent blijft ze netjes wachten tot ze hem om heeft :+

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:55

Hahaha dat herken ik wel idd! In de zomer wil die van mij ook niks hebben, biks ach waarom? In de winter is ze er gek op en in de zomer eet ze liever gras! Dat uitspugen doet Carin ook, dan geef je haar iets en dan ruikt ze er aan, dan komt het dilemma, wel eetbaar of niet eetbaar. Soms waagt ze het er op en dan wordt het meestal ook weer uitgespuugd. Daarna loopt ze weg en zie ik haar denken van: "wat een troep, jak" :Y)
Wat bijzonder lovelanga dat die van jou helemaal geen deken op wil hebben! Carin wel zolang het koud is, anders laat ze me duidelijk merken dat ze het niet nodig vindt. Blijkbaar vindt die van jou een dek nooit nodig. :D
Mijn draver is ook behoorlijk eenkenning trouwens, bij de boer wil ze wel komen (die heeft haar in t begin al gepaaid met biks en sindsdien accepteert ze hem), mijn moeder vindt ze soms ook wel oke maar verder is ze door niemand te vangen en ook niet te aaien of te paaien met lekkers. Ze zal nooit een vlieg kwaad doen maar ze moet gewoon niks van vreemden hebben. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben, maar is dit nou typisch iets voor mijn draver of zijn er meer dravers die dat hebben?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:08

haha zo leuk dat hier nog veel mensen Beau zo geweldig vinden :D is hij ook :j echt een bijzonder paard :+:

haha, hier nog zo veel kieskeurige paarden? Beau is daar ook erg in, beledigd kijken is ook zijn hobby :P hij krijgt momenteel muscle base bij, wat alle paarden heeeel lekker vinden ruiken (die worden dan helemaal gek als ik zijn korrels met poeder geef) maar hij wil het gewoon NIET hebben :P enkel als ik ze tussen zijn lippen prop eet hij ze, met lange tanden, op :Y)
gekke pony :))

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:09

terwijl ze toch eigenlijk echt een regendeken nodig is, want zodra ze nat is begint ze te trillen als een rietje....

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:12

Wat zielig lovelanga wat een gek paard dat ze dan toch geen dekentje wil hebben! Ik heb Carin ook wel eens over haar hele lijf zien trillen, maar ja dan maar even naar binnen om op te drogen.
Mijn draver vindt kruidenmuesli van Subli heerlijk! Maar ik had nu een zak muesli van de pavo gehaald en dat "eet" ze wel op maar stiekum spuugt ze de helft uit. Vinden mijn shets helemaal niet erg, dat zijn net stofzuigers :Y)
Wat ook altijd een probleem was was poeder over het voer, wat een drama! Dat kreeg ik er niet in! Ook niet natgemaakt of met stroop of weet ik veel wat. Ze ruikt het altijd!
Beau is super mooi beestje! Wat doe je meer met hem behalve SGW?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:19

Beau doet beetje vanalles :P

qua wedstrijden starten we enkel SGW of springen. We gaan wel maar weinig op wedstrijd want geen eigen vervoer...
Verder doe ik soms wat grondwerk met hem, gaan we op trektocht, rijden we zowel op bit als op touwhalster of bitloos hoofdstel.
Hij loopt zaterdags ook in mee in mijn lessen of mee in het ponykamp wat hij fantastisch vindt :D Ook houdt hij wel van voetballen sindskort 8)
Thuis rijden we dus wel voornamelijk dressuur :j

hij was bedoeld als wandelpaard maar aangezien hij niet alleen buitengaat is dat niet zo vaak als ik wel zou willen :)

het is gewoon een heerlijk gekke knol :Y)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:32

Rijden jullie eigenlijk met boom of boomloos?

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:41

lekker veelzijdig die dravers! Ja voetballen heb ik ook wel eens een keer gedaan op een spelletjesmiddag van de club, vond Carin ook wel leuk, die is nergens bang voor dus zo'n bal doet haar weinig!
Beau vindt de variatie wel fijn zeker! Gaat ie met springen niet ultra hard? Ik heb heel wat springlesjes achter de kiezen voordat ik Carin een beetje kon terugrijden bij het springen!