Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:49

Celiien schreef:
Tjah, komt die:
4 weken terug bijrijdster op dinsdag gaan rijden. Vanuit het niets: 180graden draaien, steigeren, rennen draaien steigeren etc. Woensdag, donderdag en vrijdag hetzelfde. Hij liep toen nog níet kreupel. Vervolgens op zondag eerst gelongeerd kijken if we wat zagen, rug gevoeld niks aan de hand. Ik er weer op en precies hetzelfde. Alleen toen ging hij ineens hinken tijdens t riedeltje wat hij afwerkte. Eraf en toen Bodegraven gebeld, maar die wik eerst dat been goed hebben voor we kijken naar rug. Hij zit sws goed vast bij zn heupen!
Zadel is net nieuw, tandarts pas geweest. Bodegraven kon daarin ook niks ontdekken (vond dat het zadel ook super lag)

Maar goed dat is dus latere zorg, eerst het been :=

Balen zeg. Hopen dat alles uitgezocht wordt en het been ook beter wordt. Ik duim voor je!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:49

Wow, wat raar opeens zeg.. En zo uit het niets, heel raar..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:50

Klopt. Maar dikke pluspunt: 'voor een draver' super schone benen en geen artrose of OCD te zien op foto's die al gemaakt waren *\o/*
Enne, we zijn nu bezig met trailertrainungen :')
Laatst bijgewerkt door Celiien op 12-06-14 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:51

Celiien schreef:
Kip. Maar dikke pluspunt: 'voor een draver' super schone benen en geen artrose of OCD te zien op foto's die al gemaakt waren *\o/*

Das wel super nieuws *\o/* !
Maarja, de rest is wel poedersuiker..

coldsummers

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:51

Dat is inderdaad super nieuws! Maar de rest is wel echt vervelend zeg.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:23

Ik presenteer mijn manier niet als 'beste manier' en zeker niet als enige goede manier, ik zeg dat het hier goed functioneert, en néé, ik heb ervaring met meerdere dravers. Dravers die op de baan hebben gelopen en dravers die niet op de baan gelopen hebben.

Heb vandaag ook weer getraind door aan te springen vanuit een kalme draf, ging redelijk goed maar merkte dat de concentratie wat betreft beenzetting best snel weg was, ze was sowieso wat gestressd nog voor ik op stapte.
Misschien een reden waarom hier 'rennen en oppakken' werk, is omdat ze wél gecontroleerd haar benen neer zet als ze grote en snelle passen maakt, de passen zijn dus wel 'goed', alleen te groot en te snel. Hierin kan ik haar dus oppakken en maakt ze zich mooi lang (in het lichaam en minder in de passen) in de galop maar gaat ze toch vanuit achteren meer springen, langzamerhand komt ze dan meer terug en omhoog.

Ze had overigens enorm dikke achterbenen toen ik afstapte, warm en dik. Maar ze heeft geen pas kreupel gelopen. Even aankijken en koelen dus.

Ze is overigens echt poeplief met kindertjes er op. Kan haar zo vertrouwen met een kind erop. Erop zetten en gaan laten, maakt niet uit hoe veel of weinig het kind met de benen en handen wiebelt, ze doet enorm haar best om het beste ervan te maken én blijft in stap (tenzij ik een commando geef).
Het is echt een snoepje met kindjes erop, ook met uitrijden. Ze heeft ook als lespony meegelopen voor licht gehandicapte kinderen en kinderen met geestelijke 'beperkingen'.

Ook poeplief met kinderen, kan er iedereen op wegsturen. Maar zet ik me erop? Hou op, ben er maandag nog in een rengalop onderuit gegaan met paard en al omdat ze niet langzamer wilde, was fris van het niks doen. :') Terwijl toen nog geen 5 minuten later een (onervaren) vriend van mij erop zat, vertikte ze het om te draven. Kwam echt geen beweging in, meer dan stap deed ze niet. Oren plat in de nek als ik haar in draf wilde sturen, néé, kwam gewoon geen draf in. Stap zelf weer op en hop, oren naar voren en wilde weer een ronde gaan.

Hier met kindertjes/vriendinnen erop
Afbeelding
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8429_n.jpg

En dit zijn onze bezigheden
Afbeelding
Afbeelding

Pinkpop maandag
Afbeelding

Afgelopen zomer
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 9429_n.jpg

Heb jammer genoeg nauwelijks dressuurfoto's omdat ik altijd alleen ga. :(

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:41

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:53

He! Die van jou praat ook tijdens het rijden :P
Ziet er fijn uit hoor!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 12:30

haha grappig, je paard in de voortuin, Xsilva :D Gek he, hoe ze dat dan doen, vreemde erop, niks willen, jij erop, en woesh weggissie haha.

Galopje ziet er relax uit, Nina_rex! die malle dravers ook he, die niet kunnen galopperen hihi.

Maandag morgen was ik lekker aan het rijden, de hoefsmid was langs de bak met een paard bezig, en ik doe gewoon mijn ding, beetje dressuren, wat wijken, schouderbinnen, traver, achterwaarts enzo, zegt hij (en dan met dat accent van hier he, moet ik nog ff aan wennen als noordhollandse..)
Zeg, weet je wat jij moat doan? Eens een B-proefje gaan rijdn met dat poard!
hahaha echt, ik lag dubbel. Maar in plaats van dat ik nou gelijk zeg: Zou je denken? Denk je dat we dat KUNNEN? hahahaha
Neehoor, die wedstrijden kunnen mij gestolen worden, zoals we nu bezig zijn ben ik heel gelukkig!
Lekker dressuren in de bak, af en toe lekker naar buiten, top! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:28

Haha, maar Vaassen wonen toch veel Veluwse? Of praten ze ook stiekem een beetje met dialect :+?

Gewoon doen waar jij en paardje gelukkig van wordt! Je filmpje ziet er goed uit!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 14:31

Ja, vaassen ligt midden op de Veluwe maar ik ben noordhollandse he.. haha. Mensen hier zeggen trouwens dat IK raar praat! Noujaaaaa hahaha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:37

Hahahah, ik hoor mijzelf niet meer, maar ik denk dat jij mij ook heel raar vindt praten :+.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:47

Ik lees wel mee trouwens maar reageer niet altijd.
(beetje druk)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 23:26

Maakt toch niet uit Rianne, af en toe ligt dit topic wéken stil, en dan post er weer iemand.
Wel grappig eigenlijk, ik opende dit topic echt voor de serieuse dressuur-dravers, en zelf ben ik nu meer een dressuur-recreant haha :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:55

Ik lees ook gewoon mee hoor. Recreatief is toch ook leuk, denk toch niet dat die echte dressuur miepen (no offence) mee komen kletsen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 23:43

haha echte dressuur-miepen (zoals je dat zo leuk zegt) kopen dan ook geen draver he hahaha
Het zijn meer de dravers-met-talent-die-toevallig-wat-punten-rijden :D
zoals die van mij dus haha :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:54

Daar heb je dan wel een punt haha recreatieve ruiters die eruit halen wat erin zit.

Die van mij ga ik nu weer wat vaker trainen, heeft sinds december zo ongeveer stil gestaan. Heeft alleen de beste tijd nu echt gehad, loopt onregelmatig (kan ook goed zijn door een sterkere kant).

Heb altijd scheef gezeten en mn paard (en zadel) hebben dit compleet gekopieerd. Heb het gevoel dat die onregelmatigheid daar deels vandaan komt, scheef lopen gaat lastig in tact.

Nu op een laag pitje trainen, vooral uitrijden en hierin veel wijken en buigen meenemen in stap en vooral veel lol maken en crossen. Binnenkort de osteopaat en zadelmaker erbij en dan "opnieuw" beginnen, inclusief lessen. Misschien word het nog wat, misschien niet.

Ze heeft best talent, liet na een korte periode trainen echt een geweldige draf zien, wauw. Echt chill gehuppel, geen geslof. Maarja als een talentloze ruiter er op zit kom je niet ver haha

Ik twijfel echt. Heb zo veel plannen maar welke ga ik proberen uit te voeren. Ergens ben ik er aan t denken om de dierenarts te laten komen (eerst osteo, dan tandarts/dierenarts) om te laten checken of ik haar nog zou kunnen laten dekken. Echt grote twijfels over... hengst met goede passende bouw en leuk karakter... en haarzelf gewoon met pensioen...

lastig allemaal. Tijd zal het vertellen he...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:10

Zou heel goed kunnen hoor, ik ken zat mensen en paarden waarbij dat het geval is :j
Opnieuw beginnen is altijd goed. Ik weet niet of je er bekend mee bent, of het misschien al doet, maar rechtrichten zou voor jou en je paard een hele goede methode kunnen zijn om weer vanaf het begin te beginnen.

Hier gaat alles heel goed met Flash, ik heb nu vakantie dus we kunnen weer wat verder opbouwen. Woensdag een rustige strandrit van 2,5 uur gemaakt waarbij we eigenlijk alleen maar gestapt hebben. Donderdag een blokje om door de wijk, ook alleen maar stap eigenlijk. Dit weekend blijft hij even staan ivm de warmte en dan maandag wil ik er weer eens opkruipen in de bak. Ben heel benieuwd hoe dat gaat! Ik ben ook al aan het sparen geslagen om strakjes bij tentenkamp een mooi bitloos hoofdstel te scoren, want deze was alleen om te proberen en is echt heel lelijk en stuk aan het gaan :o
Als het rijden komende week goed gaat dan wil ik de week erna weer eens lessen. Een stalgenote van mij schijnt een fijne instructrice te hebben dus ik ga dinsdag avond even kijken, dan heeft ze weer les van haar. :) Misschien ook wat voor ons!

Hier even een fotootje van op het strand, volgens mij was ik net mn handschoen aan het aantrekken :o Maar Flash ziet er zo goed uit dat ik er helemaal blij van word! <3

Afbeelding

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:08

Wat een knappe draver, die flash. Had ik maar zo een strand in de buurt, dan kocht ik me per direct nog een jonge draver erbij om lekker mee op snelheid te trainen ipv dressuurmatig.

Mijn pony heeft in lessen gelopen van een rechtricht instructrice (doet meerdere dingen, centered riding, rechtrichten).

Rechtrichten is absoluut NIKS voor mij, ik vind het ritme niet waardoor ik het paard niet goed kan ondersteunen. Centered riding en gewoonweg GOED op mijn houding letten zorgt eigenlijk voor een goede combinatie, paard loopt onwijs goed dan.

Gisteren even snel 5 minuutjes getraind, enkele rondjes draf en galop, het was te warm om meer te doen als dat en gezien haar constante gesjees over de wei leek een degelijke warming up me te veel van het goede.
Rijplaats (groot akker-weiland) was op 5 minuutjes stapafstand, hierin alleen rechtdoor gelopen en constant gelet op mijn gewichtsverdeling etc. , merkte dat het paard steeds fijner en ruimer ging lopen en ook gewoon rechter.
Draf ging beide kanten goed en galop links ging uitstekend, maar voor recht heb ik meer moeite moeten doen (paard ook), links doe ik altijd met uitrijden dus die is constant beter geworden terwijl rechtsom afvlakte...

Nu weer dooroefenen op een laag pitje...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:32

Hihi, thanks. Ik vind hem ook zo knap, kan uren naar hem kijken!
Ja zo een strand vlakbij is echt heerlijk. Wij weten niet beter, dus we zijn onwijs verwend :o

Zonde dat het niet werkt! Zeker als je paardje scheef is.

Bij ons is linksom ook makkelijker in galop, terwijl Flash rechts gebogen is :') Moeten we nog even wat op vinden. galop rechtsom is een licht drama. Ik wil geen stelling rechts nemen omdat hij rechtsgebogen is, maar in galop is dat best lastig. Vandaar dat we galop nog even laten voor wat het is rechtsom. Linksom doen we alleen 4 a 5 voltes en dan weer terug. :)
Lekker dooroefenen en dan komt het vast goed!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:46

Filmpje van zondag. Nog lang niet perfect, en het was warm, maar toch niet ontevreden!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:34

Op voltes lijkt ze naar binnen te vallen, alsof ze op de binnenschouder valt/moeite heeft om daar vanaf te komen. Dat gevoel krijg ik bij alle bochten eigenlijk wel. Rechtsom. Ook lijkt ze soms in het 'stuwen' onregelmatig, iets wat ik tot nu toe bij 2 paarden heb gezien, die van jou en die van mij. Niet onregelmatig en niet kreupel of iets, maar tóch ziet iets vreemd uit.

Doe je aan rechtrichten? Ook vind ik de aanleuning op sommige stukken niet netjes. Dat omhoog komen... waarom?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:51

Ik vind het niet verkeer hoor Esther. Ben jaloers op jouw galop. Probeer (zag het vooral in het begin van je proef) wat meer rust te krijgen. Probeer wat rustiger te draven en probeer wat meer op de bordjes te rijden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:53

Zo zie je maar weer, ieder zijn eigen sterke punten. Die van mij zou in de draf denk ik beter scoren, maar in de galop daarintegen over de hekjes crossen en veel meer ruimte nodig hebben dan die 20 meter. :+

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:53

let erop dat je van been wisselt :)
er is zeker nog een hoop te verbeteren maar vind het er al aardig uitzien :)