wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:44

Anoniem

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:09

wat een lief koppie :D mooi paardje atalanta!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:45

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:02

SofieBeau; ik vind jou draver zo gaaf, echt respect dat je der zo voor elkaar hebt!

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:33

Delaja schreef:
Poco4ever wat is de afstamming van Zazou?

Incredible Crafts x Kerry Buitenzorg :D

quartermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:34

Ik heb ook een ex draver van nu 6 jaar. Hij heeft 5 jaar gereden in de sulky en nu word hij gewoon als dressuur en springpaard gebruikt.
Ze wilden dat paard naar het slachthuis brengen, zoals de meeste het meemaken. Wat ik zo zielig vind juist omdat ze niet rap genoeg lopen. Dat paard was mishandelt en toen ik was gaan kijken in zijn laatste koers, was het direct liefde op het eerste gezicht zoals ze zeggen .
Dat paard was zodanig mishandeld dat hij schrik had van alles en als je zijn box in kwam zijn oren plat zijn gat nu u en zijn poten de lucht in of willen bijten.
als je hem nu moet zien is het echt een knuffelbeer ik mag der eender wat meedoen. Eronder kruipen eenders wat en valt meestal zo in slaap op mijn schouder als met iemand aan het praten ben.
Nu doet hij het prachtig in springen en word misschien zelf top springen als ex draver.
Die paarden zouden beter verzorgt moeten worden en minder slagen moeten, hebben meer liefde.
Ik zou eerder die mensen zelf een keer willen slagen als ze niet hard genoeg lopen .
ze zullen direct anders bekijken.
En dat doen ze just voor het geld ik vind dat soms zo zielig
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 03-05-10 11:16, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: post leesbaarder gemaakt

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:05

quartermoon schreef:
ik heb ook ne ex draver van nu 6 jaar hij heeft 5 jaar gereden in de sulky en nu word hem gewoon als dressuur en springpaard gebruikt.
ze wouden da paard na het slachthuis brengen zoals de meeste het meemaken wa ik zo zielig vind just omda ze ni rap genoeg lopen. da paard was mishandelt en toen ik was gaan kijken in zen laaste koers was het direct liefde op het eerste gezicht zoals ze zeggen .
da paard was zo danig mishandeld da hij schrik had van alles en als je zen box in kwam zen oren plat zen gat nu u en zen poten de lucht in of willen bijten.
als je hem nu moe zien is het echt ne knuffelbeer ik mag der eender wa meedoen der onder kruipen eenders wa en valt meestal zo in slaap op men schouder als met iemand aant praten ben.
nu doet hij het prachtig in springen en word meschien zelf top springen als ex draver.
die paarden zouden beter verzorgt moeten worden en minder slagen moeten hebben meer liefde.
kzou eerder die mensen zelf ne keer willen slagen als ze ni hard genoeg lopen .
ze zullen direct anders bekijken.
en da doen ze just voor het geld kvind da soms zo zielig

Volgens je profiel ben je 24??? :o? Graag wat duidelijker schrijven dan. Dit is echt niet te lezen. :n
en niet de meesten gaan naar de slacht. Lees eerst dit topic door en dan zie je dat de dravers het helemaal niet zo slecht hebben. :roll:
Hoe heet je paard? Stel je eerst eens normaal voor ipv meteen een l*l verhaal op te hangen. }:0
Sorry hoor, maar dit slaat nergens op.

Edit: kijk de post van deze poster eens na.
In dit topic heeft ze een draver in een ander topic niet, maar werkt ze ermee.
cadee schreef:
Ik werk al zeer lang met dravers, zelf heb ik geen draver.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:31

:oo Nederlandse lessen gemist denk ik :o

Leuk topic, Sofie!! Knappe draver heb je daar :)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:06

ik meld me ook even.
ik verzorg nu ook een draver. Het is een heerlijk paard. hij is eindelijk rustiger geworden.
dit is een foto van een tijdje geleden. ondertussen is ie nog meer ontspannen!
Afbeelding

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:22

Leuke foto! Ziet er goed uit :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:25

TigerBD schreef:
Leuke foto! Ziet er goed uit :)

:\ Ben ik het niet mee eens, sorry. (nee ik ben niet in een pest-bui) ;)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:40

Ik ook niet :Y)
Heb je misschien een foto van hoe hij nu loopt? Iets in dit plaatje stoort me namelijk...

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:46

Vind dat niet hoor, de teugels zitten een beetje raar en hand vrij hoog(rijdt met 1 hand volgens mij?), maar verder...zie niet wat ze verkeerd doet. Maarja ieder zijn eigen mening ;)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:48

Misschien leuk om de naam erbij te vermelden. ;)
Ik denk dat de foto een moment opname is. Vind hem nl niet op het goede moment gefotografeerd, waardoor het moment minder lijkt.
(kan het niet zo goed omschrijven)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:01

Iets in dat plaatje stoort mij ook..zadel lijkt te ver naar voren te liggen en de ruiter lijkt aan de teugesl te hangen en niet goed te zitten. Maar het is wel een mooi paard!

Iedere foto is een momentopname en dit is niet zo een handig moment :D

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:01

Wat een cool beest die Beau! Super!!!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:23

@Quartermoon: wat me nog het meeste stoorde in jouw verhaal... De term ex-Draver bestaat niet. Een Draver blijft een Draver, of hij nu koerst of niet ;) :+

En wat de foto betreft: de houding van de ruiter verstoort het hele plaatjes inderdaad. Maar zo te zien heeft het paard een mooie sprong, dus dat zal ongetwijfeld wel goed gaan komen.

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:47

Wat ik heel erg herken in de foto is dat ze de benen afsteekt. Dravers zijn vaak voorwaarts en dan ben je geneigd als ruiter je benen naar voren te steken. Ik reed de 1e jaren ook altijd als een cowgirl tot ik les kreeg van iemand die daar aandacht aan besteedde en leerde de benen juist aan t paard te houden en niet naar voren te steken. Dit verbeterd de houding aanzienlijk!
Verder nog even een kleine reactie op dat bijzondere stukje van quartermoon. Ex-dravers bestaan niet (marrit wij denken beide hetzelfde!).
Dravers worden niet systematisch mishandeld. Er zal er heus wel eens eentje tussen zitten, maar niet elke trainer is een beul. Dravers hebben een goed leven, ze staan niet met stalbandages en staldeken opgesloten in een box 24/7 om uit de stal getrokken worden voor de trucendoos en dravers zijn gewoon gek op draven en dat mogen ze doen! Verder was het zo dat de drafstallen die ik kende hun paarden niet naar de slager brachten als ze niet snel genoeg gingen, maar een goed plekje probeerden te vinden.
Zijn er uberhaupt stallen die de dravers naar de slager brengen als ze niet geschikt zijn voor de drafsport? Iemand ervaringen daar mee want ik denk niet dat dat veel gebeurt!
Ik ga mijn ex-draver pony straks in de stal zetten want het is hier maar koud en nat!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:08

Als ze allemaal naar de slacht gebracht werden dan hadden wij niet van die leuke paardjes :D Beetje een kort door de bocht reactie..
Al kan ik niet verder mee praten over hoe het gaat op de drafstallen enz.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:06

jankawijnsma schreef:
Zijn er uberhaupt stallen die de dravers naar de slager brengen als ze niet geschikt zijn voor de drafsport? Iemand ervaringen daar mee want ik denk niet dat dat veel gebeurt!

Ja, dat gebeurt soms wel. Gaat wel vaak om dieren die of iets medisch of qua karakter wat mankeren waardoor ze niet geschikt zijn als rijpaard. Voordeel is dat zo een paard niet eindeloos verhandeld wordt door die problemen.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:03

Ben akkoord met Fransje23.. het gebeurt maar meestal is daar ook echt een reden voor..

Bij ons zijn er enkele weg gegaan wegens niet snel genoeg, eentje als fokmerrie en de 2 ruinen zijn helaas wel naar slacht gegaan omdat ze gewoon mentaal niet ok zijn.. er telkens van door gaan, verschrikkelijk nerveus/angstig worden voor niets, geen stuur op, geen rem... meestal zijn deze paarden wel snel genoeg maar er zit geen regelmaat op en dus zeer onvoorspelbaar en dus zeer verschillende resultaten.

Zoals trainer zei: indien er slechte start is, zullen 'normale' paarden vaak van zich zelf al vertragen terwijl deze paarden nog harder gaan trekken en dus geen energie meer hebben om erna terug te starten.

Ik heb een van deze ruinen ooit berijden en hij is er gewoon 7km met mij vandoor gegaan.. mond van beton.. enige wat ik kon doen was er proberen op blijven zitten. Vroeger deed hij het zelfde in sulky, na meer dan 1j werd hij rustig.. maar tijdens koers blijf hij zo..

Je moet al veel ervaring, begeleiding, geduld en tijd hebben om ze als rijpaard te transformeren. Denkend dat het al moeilijk is als ze ''normaal'' zijn..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:24

jankawijnsma schreef:
...Ik ga mijn ex-draver pony straks in de stal zetten want het is hier maar koud en nat!
toch wel met een dikke deken op? :P :P
_O-

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:55

op een manege waar ik ga rijden heeft een draver, het is echt een hele lieve.

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:03

Mijn knollie heeft vandaag lekker op stalletje gestaan veel te koud buiten O:)
Hij kan ook geen deken op want die trekt ie helemaal kapot :o

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:38

Mijn paard heeft lekker de hele winter warm binnen gestaan, mét extra dekentje op :j

Arm paardje, nu gelukkig weer buiten en van stal verhuist :o