Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hoewel ik het iedereen kan aanraden zijn er natuurlijk meerdere wegen naar Rome
Maar mijn gevoel is dat er te snel naar een andere gang toe wordt gewerkt terwijl het paard er (onder het zadel) nog niet klaar voor is. Dit zie ik ook bij andere rassen hoor. Maar het is zo zonde, want daar wordt het rommelig van, terwijl een goede voorbereiding het halve werk is
xSlvna schreef:Het is ook gewoon enorm zwaar, dat langzame galopperen. Het lukt wel met die van mij, maar wel met de neus op de borst (en dan heb ik geen contact meer). Mijn kwpner is toch een stuk makkelijker.

Heb je al meer leuke kleuren?

. Maar ik wil het toch even gezegd hebben: Ik vind dat iedereen met zijn eigen paard moet doen wat hij of zij wil, ik heb zelf meerdere gedachtes over het trainen van een paard en ik weet zeker dat het niet de enige manier is! Ik sta dus altijd open voor andere visie's.
.
.
ruitje schreef:Inderdaad, ik denk dat het ook gewoon aan het type draver ligt die je hebt. De mijne vindt het nog steeds moeilijk om in een volte te galopperen. Maar met de juiste ondersteuning gaat het prima met hem. Zodra hij op een volte gezet wordt tijdens de galop, gaat hij een tikje langzamer. Ook valt hij met longeren teveel naar binnen, dit heb ik nog niet echt verholpen.Oh nee hoor, ik heb er ook twee gehad die ik het op de baan geleerd heb omdat ze het op de volte niet konden. Volgens mij heb je voor elke regel uitzonderingen, zeker bij dravers, daar heb je voornamelijk veel uitzonderingen
Maar elk paard is anders, zo ook elke draver. De mijne is trouwens wel al 17.
en dan weer bellen met de da. Dus eer ik weer erop zit!
.
.
Maar ook in het bos kan ie keurig op een volte rustig galopperen, dus knappe kerel 
Rijden gaat af en aan, als ze te fris is moet ze eerst dat kwijt voordat de focus er volledig is. Maar goed, ik heb geen haast dus van mij mag ze.
Niet gemeen ofzo, maar hij weet precies wat hij bij wie kan maken.
dat gaat hem binnen korte tijd niet worden, dus hij heeft gister op stal ingespoten in knie en kogel. Nu 2 maanden rust en dan kijken hoe hij loopt en of er eventueel alsnog een echo nodig is. Maar dat dus
vind haar zo gaaf
maarja dat zei ik al toen je haar uitlaadde
.
) en eentje van mijn zusje (was eerst van mij en een vriendin omdat we een tijdelijk paard nodig hadden anders stond de mijne alleen, zou de verkoop in gaan, maar zusjelief heeft deel overgekocht van vriendin). Dat is een 6 jarige ruin, hele slimme, knappe, flinke kerel. Ik help hun en pak hem er af en toe bij. Hij heeft lichamelijk wat minder beperkingen als mijn merrie, dus dressuurmatig kan je dan weer een stapje sneller. Zou er stiekem wel weer een projectje bij willen, maar het onderhoud he