wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 23:59

Wonder Girl

Naam Wonder Girl
Stamboeknummer NL040153
Geslacht Merrie (M)
Kleur Donkerbruin
Ras Draver
Nationaliteit Nederland
Geboortedatum 12-05-04
Naam vader Golden Sund
Naam moeder Kathy Park Boko

Fokker S.J. Strooper
Trainer
Eigenaar Geen eigenaar

Met een spatie dus ;)

Time For Space

Naam Time For Space
Stamboeknummer NL010373
Geslacht Merrie (M)
Kleur Donkerbruin
Ras Draver
Nationaliteit Nederland
Geboortedatum 25-05-01
Naam vader Woodland Park
Naam moeder Beauty Space

Fokker J. Wenting
Trainer
Eigenaar Geen eigenaar

en for in plaats van of ;)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 00:22

Wendy je bent fantastisch. *\o/*
Ik ga het meteen even kopieren van je echt toppie. +:)+
wow heb nu ook de complete stamboom van mijn 2 dravers ;)

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:15

Oeh Zeeuwtje68 fazanten vind ik vreselijk! Ben een keer flink geschrokken (en gevallen) toen er eentje voor ons opvloog. Ze maken kabaal en fladderen, ik ben geen fan! Wel heerlijke omgeving daar in de polder om te rijden zeker!
Ik kan ook wel regen gebruiken want onze tuin is ook net ingezaaid en dat gras wil nu niet groeien met deze droogte!
Weer even over dravers, wat ik bijzonder vindt is dat er (tenminste vroeger) heel vaak geen papier bij het paard zat. Wat deden die eerdere eigenaren met die papieren? Of gaven ze het paard op als gestorven?
Bij mijn Carin zit wel een papier en ik heb het paspoort ook van NDR. Altijd leuk om een beetje rond te kijken voor familieleden.
Die van mij is Frans / Amerikaans. Wat hebben jullie voor eentje?

Marrit13

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:53

De papieren worden inderdaad meestal niet meegegeven, zodat je er niet meer mee kan koersen. Dit uit voorzorg. De paarden die als recreatiepaard weggaan worden wel uitgeschreven, anders zouden de eigenaren gewoon nog steeds lidmaatschap e.d. moeten betalen, voor een paard wat ze niet meer hebben. Dus het paard wordt opgegeven als overleden, of verkocht zonder papieren (ik weet overigens niet of het laatste ook zo letterlijk op de NDR site komt te staan, vaak staat er ook gewoon niets bij) :-)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:55

Overigens gaat het paspoort wel altijd mee, dit is ook verplicht. Maar er zijn natuurlijk veel Dravers die als ander ras verkocht worden en er wordt dan bijv. een KNHS-paspoort bij geleverd. JE kan dan nog wel proberen de chip te checken (ook even de andere kant van de hals controleren, Duitsers chippen aan de andere kant -rechts?-) en zo nog het verleden te kunnen achterhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:55

Hmm in Noble's paspoort staat wel zijn hele stamboom vermeld. en de fokker. En de Eigenaar(staat ook nog op naam van de fokker). Maar Noble heeft wel een duits paspoort

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:20

Anoniem schreef:
Hmm in Noble's paspoort staat wel zijn hele stamboom vermeld. en de fokker. En de Eigenaar(staat ook nog op naam van de fokker). Maar Noble heeft wel een duits paspoort

Wel als ze het originele paspoort meekrijgen. Soms raakt het paspoort 'zoek' en wordt er een nieuw, leeg paspoort aangevraagd op basis van het chipnummer.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:38

Ik heb idd bij mijn eerste draver Wonder Girl een NDR papier en een paspoort van het NDR.
Bij mijn laatste draver heb ik alleen een paspoort.
Maar ach ik kan nu alles terug vinden op de site, vind ik wel leuk om een beetje te kijken naar de ouders enz...
Nou idd fazanten vreselijke dingen.
Ze schieten zo maar voor je langs, en ja dan schrikken we wel. :P
Maar ach ook dat went :D als het maar vaak genoeg gebeurd.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:42

Anoniem schreef:

heb ook een duitse :D
incl. stamboom, fokker e.d.
welke fokker heeft jouw paard?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:49

Heb meteen de stamboom maar uitgeprint zie ik bij mijn beide paardjes.
De naam Speedy Crown erbij staan dat is wel leuk. ;)
Mijne zijn beide Nl gefokt als ik het goed heb.
Kijk ik net in hun paspoort staat het er al in :o
Ach ja nu is die iets groter de stamboom die ik nu heb.
Wat ik wel gek vind is dat mijn beide dravers staan als donkerbruin.
Maar Amber is veel donkerder bijna zwart, dan Savannah die is veel lichter.
Dus de kleuren kloppen niet erg :P

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:06

Dus zeeuwtje geen schrik- en obstakeltraining, maar fazanttraining haha! :D
Het is me duidelijk Marrit! Ik had vroeger dus wel met Carin kunnen koersen, gemiste kans ;)
Ik heb trouwens in het begin wel een paar keer Carin voor de sulky gehad en dan op de weg. Man wat gaat dat hard! Was echt machtig mooi! We hadden dan zo'n trainingssulky en iemand die er verstand van had zat er dan naast. Hij zei ook al dat ik wel mee kon doen aan de amateurkoersen, maar ach ik wilde gewoon lekker rijden.
Meer mensen hier die de draver een keer voor de sulky hebben gehad?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:44

Nee ik niet, lijkt me wel super gaaf! Denk dat ze helemaal uit d'r dak gaat hahaha

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:51

Kleur moeten mensen doorgeven als ze het veulen aangeven bij het stamboek, kan dus zijn dat dat iets afwijkt.

Ik heb mijn merrie vorig jaar weer voor de sulky gereden. Het is wel iets wat ik eigenlijk afraad, als je niet weet hoe je paard was voor de sulky of als je geen ervaring hebt :n Er zijn er genoeg die voor de sulky gewoon gevaarlijk zijn en daarom als rijpaard zijn verkocht.
Mijn merrie hebben we als jaarling gekocht, zelf beleerd en is ook nog thuis getraind, dus daar durf ik het wel mee aan ;)

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:14

heb mijn draver een keer voor de sulky gehad, bokken, hard in d'r mond. totaal niet reageren op stemhulpen. zichzelf eigelijk helemaal afsluiten...

maar nu loopt ze alweer enkele maanden voor de 4 wieler en dit vind ze helemaal geweldig :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:17

Zeeuwtje68 schreef:
Mijne zijn beide Nl gefokt als ik het goed heb.

Maar -om het leuk te maken- dat hoeft niet perse te betekenen dat hij/zij ook de NL nationaliteit heeft gekregen ;) Mijn vorige Draver was in Nederland gefokt, had een Duits paspoort (HVT) en was een Amerikaanse Draver :Y) :+

Ik zou ook niet zomaar je Draver voor de kar zetten, mijn vorige Draver zou kipmak voor de sulk zijn: nou aan de lange lijnen was hij al helemaal over de zeik. Niets meer mee gedaan. Mijn huidige Draver, ken ik het verleden van, en dat zou ik misschien ooit eens willen doen. Maar dan wel met begeleiding, ik kan er zelf geen hout van nl. :P

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:46

Nee snap ik het is ook niet zomaar een beestje wat je voor de sulky knoopt, ze hebben zo'n power als dat mis gaat laat maar!
Die van mij werd even uitgeprobeerd voor de sulky door de man die Carin (in opdracht van mijn moeder) voor me had gekocht en ze deed het erg leuk daarom mocht ik de leidsels ook een paar keer vasthouden. Maar goed die man kende de trainer ook van Carin en die had al verteld dat het een heel eerlijk beestje was. Dat is ze ook.
Ik zou nu wel wat schijteriger zijn trouwens hoor, maar toen was ik 14 en we gingen vol gas over een landweggetje met die sulky en man man wat een power en optrekken dat ze kan! Maar goed dat heb ik daarna nog heel vaak onder het zadel mogen ervaren :D ...
Mijn Carin had trouwens een grappige eigenaardigheid, ze galoppeerde nl. als de beste en op buitenrit en in de bak was aanspringen geen probleem, maar elk jaar gingen we met de ponyclub / rijvereniging naar de bossen en daar kreeg Carin altijd een deja vouz! Want als we dan op een lang zandpad kwamen en we gingen een galopje doen, kreeg ik haar niet in galop haha! Dan ging ze knoerthard draven a la racen. Alleen dan, ik reed heel vaak met vriendinnen en dan deed ze het niet, maar die keren in de bossen voelde ze haar blijkbaar weer een koerspaard! Grappig paard, ik vond het altijd wel stoer, mijn clubgenootjes waren dan ook altijd dusdanig onder de indruk van die megadraf! Ach en of we nou in draf of in galop gingen we waren toch altijd de snelsten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:53

_maaike_D schreef:
Anoniem schreef:

heb ook een duitse :D
incl. stamboom, fokker e.d.
welke fokker heeft jouw paard?

Weet ik zo niet.. ik zal het vanavond even kijken. Paspoort ligt in de auto. En ons pap is werken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:59

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:52

een klein beetje off topic, ik ga mijn draverruin te koop zetten, als iemand, iemand weet waarbij hij een zeer goed liefdevol te-huis krijgt??...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:55

Dankje je wendy! daar kan ik het natuurlijk ook kijken.

@ Maaike: fokker van Noble is Annelies Eckert

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:48

Wat een cool beest prom. Waarom verkoop je hem? Mijn vriendin zoekt een paard maar die is nog niet zo ver (ze is zwanger en wil eerst kindje hebben voordat ze paard gaat kopen). Maar wie weet, hoe groot is hij? en hoe oud?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:55

Anoniem schreef:

dat heb ik dus ook precies zo, stamboom, fokker en eigenaar (ook de fokker) in een duits paspoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:56

Delaja schreef:
Anoniem schreef:

dat heb ik dus ook precies zo, stamboom, fokker en eigenaar (ook de fokker) in een duits paspoort.

ik heb trouwens ook geen idee waar ik Noble op mijn naam zou moeten laten zetten.. iemand hier?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:04

Dat gaat helaas niet zo makkelijk. Als je het via HVT zou willen doen, kost relatief gezien behoorlijk wat :+ Ik heb mijn Draver ook niet op mijn naam, als je kan aantonen dat je al die tijd voor hem hebt gezorgd (dmv rekeningen, getuigen) is dat juridisch voldoende.

Volgens mij kan je eventueel wel een KNHS paspoort aanvragen, die wordt dan wel op jouw naam gezte, maar met "ras onbekend."

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:06

En via het NDR? Gaat dat makkelijker?