Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PenP2014 schreef:Jeej het topic is weer tot leven![]()
mooi filmpje rianne! Super!
@slvnax ja onderling is idd een goed idee om mee te beginnen. Maar bij ons op stal houden ze geen onderlinge wedstrijden en op andere stallen mag je niet meedoen tochheb me daar helemaal nog niet in verdiept hihi
@valerie ik vind het leuk dat je zo fanatiek bent hoor!! Maar dat hoeft niet iedereen meteen te zijn toch?Ik vind sowieso elke dag rijden/trainen best wel veel voor een 4-jarige als ik eerlijk ben
Ik rij op mijn 4jarige 2 a 3 keer in de week en dan is het veel. Vind hem echt nog te jong om fanatiek te gaan dresssuren hoor maar dat is mijn mening. Hij kan prima een week stilstaan. Maar wilt wel dagelijks aandacht. Anders word ie vervelend haha. Hij staat ook gewoon buiten met vriendjes de hele dag
Qua bitten en hulpteugels probeer ik dat echt niet te doen. Ik longeer hem met pessoa, en heb er een gewoon enkelgebroken bitje in. Alleen als ik buiten ga rijden doe ik een martingaal om. Voor mn eigen veiligheids gevoel
In het begin had hij maar 1 knop. Héél hard dravenkop in de houding en gáán
inmiddels zijn we zijn achterhand enorm aan het trainen. En de drafcontrole. Dat gaat steeds beter!! Ik kan nu zelfs doorzitten in draf en dan geeft hij na
En hij gallopeert nu een half rondje. Nog niet netjes. Maar van standje giraffe naar dit ben ik best trots op!
Hij is ook enorm werkwillig. Hij wil het allemaal zo graag. En dat vind ik zo leuk aan hem. Met een kwpner was je misschienal 4 x zo ver geweest. Maar mijn mannetje doet enorm zn best. Ondanks dat ie soms over zn lompe benen struikelt geeft ie alles
Beau_Myrthe schreef:Hebben jullie ook het probleem dat stap en draf super netjes zijn maar na 1 poging galop ze direct denken bij iedere hulp ik moet RENNENN!!!!! Helaas hier elke keer weer. Hele nette stap, draf en netjes halthouden maar zodra ik een poging heb gedaan met galop wil ze bij alles rennen en loopt ze echt onder me weg. Draf kan niet meer netjes want ze gaat steeds harder. Vreemde is dat aan de longe er niks aan de hand is dan kan alles super netjes....
xSlvna schreef:Galop en rennen betekend veelal disbalans. Hier zet ik haar zo kort en diep dat ze niet weg kán rennen of laat ik haar rennen (losse teugels) en ga ik dan iedere pas 'rust' erin te rijden, na een aantal rustige passen terug in stap en belonen.
x_Irisje_x schreef:Nou ik ben van mening dat een paard echt wel bokt door bv frisheid, of om onder het werk uit te komen.
Ik heb er zelf ook zo eenEn die heeft echt een perfect passend zadel en ik heb hem al 10 jaar...
ruitje schreef:xSlvna schreef:Galop en rennen betekend veelal disbalans. Hier zet ik haar zo kort en diep dat ze niet weg kán rennen of laat ik haar rennen (losse teugels) en ga ik dan iedere pas 'rust' erin te rijden, na een aantal rustige passen terug in stap en belonen.
Laten rennen is echt niet handig, dan bevestig je dat gedrag denk ik.