Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 22:07

Ik hou d'r van. Ik verwen haar graag. Heeft ze verdient. Ze geeft mij zoveel terug <3 <3

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:43

Frummels schreef:
Ziet er fijn uit!
ik doe de buitenste longeerlijn altijd achter de billen langs, vind ik makkelijker met sturen :D

Dat doe ik normaal ook hoor,maar de laatste tijd gaat Kyara daar erg van bokken...
geen idee waarom! :n

Mooi hoofdstel Dabo! :j

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:50

sjiek de friemel dabo! en eigenlijk verdiend ieder paardje het wel!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:53

Begonnen met op het strand te longeren
Afbeelding
Toen met dubbele lijnen met zadel(had nog geen longeersingel)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:02

Jammer dat dit topic stil ligt. Als ik het niet omhoog mag schoppen sorryyyy :o maar zo wel leuk om hier mee / verder te kletsen! Ik ben in het bezit van een dravertje van 4. Ben een echte boscrosser en heb hem ook gekocht voor de recreatie :) maar de laatste tijd begint het toch te kriebelen hoor!
"Hoe ver zouden we kunnen komen?" Beetje pennydromen moet kunnen toch :D
Krijg op dit moment les en vind het stiekem toch leuk om te zien hoe we vooruit gaan! Zijn nog langg niet B waardig. En uiteraard alles rustig aan ivm zn leeftijd. Maar wie weet volgend jaar.. pas aanvragen en eens meedoen in de B voor de lol.. wie weet waar het schip strandt! :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:13

PenP2014 schreef:
Jammer dat dit topic stil ligt. Als ik het niet omhoog mag schoppen sorryyyy :o maar zo wel leuk om hier mee / verder te kletsen! Ik ben in het bezit van een dravertje van 4. Ben een echte boscrosser en heb hem ook gekocht voor de recreatie :) maar de laatste tijd begint het toch te kriebelen hoor!
"Hoe ver zouden we kunnen komen?" Beetje pennydromen moet kunnen toch :D
Krijg op dit moment les en vind het stiekem toch leuk om te zien hoe we vooruit gaan! Zijn nog langg niet B waardig. En uiteraard alles rustig aan ivm zn leeftijd. Maar wie weet volgend jaar.. pas aanvragen en eens meedoen in de B voor de lol.. wie weet waar het schip strandt! :)

mijn merrie is ook 4 .En ook draver maar nooit gekoest ofzo. En ik rij wel wedstrijden. Alleen wel bij me eigen club. Maar wel officieel. Maar kan ok nog niet buiten woerden. Want ze is nog niet trailermak. Maar daar zijn we mee bezich. Maar ik start om ervaring op tedoen. Want die heeft ze niet. En we doen rustig aan.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:15

Ik zou lekker onderling beginnen, die van mij kan in de goeie dagen (trainingen gaan echt met ups en downs) een nette L2 proef afleggen, de andere keer kan die niet eens een beetje rustig aan doen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:21

xSlvna schreef:
Ik zou lekker onderling beginnen, die van mij kan in de goeie dagen (trainingen gaan echt met ups en downs) een nette L2 proef afleggen, de andere keer kan die niet eens een beetje rustig aan doen.

Ik hoef geen onderling tedoen. Plus dat mijn club geen onderling doet. En heb niets teverliesen. Dus start gewoon officeel als ik wp heb geld die temisten. Anders niet en dat is zonden. En met jong paard evanring op doen is niets mis mee en zeker niet met 1. Die mega schrikachtig is enzo. Maar kan nu pad weer in juli starten. Want ze is behandelt Door osteopaat en moet nu 6 weken rustig aan doen. En mij club heeft 1 keer in maand wedstrijd. Op augustus dec jan en feb na. En november word wel eens afgelast Door het weer.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:29

Ik heb het ook niet over jou. Je moet doen waar je zin in hebt. Ik zou het geld niet betalen (startkaart etc.) voor 'wat uit te proberen' enkel als het een erg getalenteerde draver is.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:21

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:23

Oh kon ik maar zo draven met die van mij (zonder hefboom en ketting). Die van mij is weer terug bij af nadat ik ruim 8 maanden niets gedaan heb.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:25

Ziet er erg goed uit hoor! De draver die ik rij denkt alleen nog maar aan rennen (hoe vaak ik ook train) helaas...

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:28

Reed daar trouwens met martinggaal, rijd nu tegenwoordig met een hackamore. (hij word sterk in de hand, zodra die dit weer minder heeft ga ik op een dubbel gebroken bit rijden)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:35

Juist niet scherper gaan, als je pech hebt gaan ze daar nog meer door heen rijden. Ik ben van enkelgebroken naar pelham naar hackamore gegaan, maar uiteindelijk liep ze zelfs door de hackamore heen.

Nu ben ik weer met rust af aan het bouwen, dubbelgebroken in staptrainingen (rustig opbouwen, enkel kalm kalm en nog eens kalm, niet kalm genoeg is doorlopen in stap, enorm kalm is een rondje draf, belonen en afstappen), pelham nog voor de dressuurtrainingen (paard moet dringend spieren terug krijgen, liever pittig trainen met pelham dan ongecontroleerd en/of ongespierd.

Hackamore is voor uitritten.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:37

Scherper zou ik inderdaad ook niet gaan dan loop ze daar straks ook doorheen.

Zelf rij ik ook altijd met martingaal hoor, doet zijn werk als het moet en loop ze netjes dan hangt die er maar wat bij.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:56

xRiiannex schreef:
Hier een filmpje van 2 maanden geleden (gaat nu al weer een stuk beter!)
http://instagram.com/p/myF4KvQiS4/

Ziet er best aardig uit. Persoonlijk zou ik proberen wat meer de lengte op de zoeken met de nagevelijkheid. Dus eerst over de rug en nagevelijk en dan pas naar wat meer oprichting. En als ze sterk worden eerder terug gaan naar de basis, dus stuur op zit, been, aanwijzingen van jouw lichaam ipv een zwaarder materiaal. Meestal helpt het om een dressuuroefening in te zetten als ze gaan tanken, en dan hoeft dat niet direct een zijgang te zijn. Een correct gebogen volte haalt het tempo er ook al uit, omdat het achterbeen dan plots moet gaan dragen in plaats van stuwen. Maar goed, dat is altijd makkelijker praten dan doen. Hard werken in elk geval :)

Hier staat de ene op rust vanwege een dik been. Paar dagen ervoor wel heel fijn gereden, goed over de rug en als ze dan begint te dragen loopt ze zo fijn :) Kwartjes lijken eindelijk te vallen :) Zijgangen onder het zadel pakken we nu rustig op en dat is nog een beetje zoeken, maar de houdt tenminste de rust, dat is al heel wat.
En de ander vooral heel fijn gereden in het bos, waar we toevallig gewerkt hebben aan de volte in galop, waar hij nog wel wat rechter in mag blijven, maar we galopperen voornamelijk rechtuit (en hard :P) dus niet ontevreden.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:15

xRiiannex schreef:
Hier een filmpje van 2 maanden geleden (gaat nu al weer een stuk beter!)
http://instagram.com/p/myF4KvQiS4/

hoezo rij je met een spijker broek en schoenen?????.
Laatst bijgewerkt door xxpaaardje op 03-06-14 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:17

Timberlands. Die schoenen rijden heerlijk.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:18

xSlvna schreef:
Oh kon ik maar zo draven met die van mij (zonder hefboom en ketting). Die van mij is weer terug bij af nadat ik ruim 8 maanden niets gedaan heb.

hoezo heeft die 8 maanden niets gedaan??? mij moet ook weer opbouwte worden. tewel ze net weer beetje terug waren. naar blesuren. en vandaag weer voor 1st gereden. naar paar weken. moet nog 3 weken rustig aan doen. heb nu 3 weken niet gedaan. maar was wel wennen weer. maar was al trots op der. dat ze niet vandoor ging en schrok en niet ging stijgeren tewel ik der op zat. en dat ze niet ging bokken. ondanks dat ik het zelf niet goed vond gaan. Maar ja kan niet altijd goed gaan. soms terug bij af. daarna weer met kleine stapjes voor uit.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:25

Ik train al 5 jaar met het zelfde paard maar steeds als het goed gaat zet ik haar op rust (24/7 op de weide dus veel last heeft ze er niet van).
Ben een mooi weer ruiter, dus bij regen en kou ga ik niet, en bij mooi weer heb ik het eigenlijk te druk met vrienden. Dan kom je niet ver hè.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:31

xSlvna schreef:
Ik train al 5 jaar met het zelfde paard maar steeds als het goed gaat zet ik haar op rust (24/7 op de weide dus veel last heeft ze er niet van).
Ben een mooi weer ruiter, dus bij regen en kou ga ik niet, en bij mooi weer heb ik het eigenlijk te druk met vrienden. Dan kom je niet ver hè.

dan kom zeker niet ver maar bij mijn gaat met paard voor alles. of nou regend of niet. ik rij gewoon me paard heeft ok niets van. Laast had ik zelf me wedstrijd in regen was outdoor. maar ja was al zeiknat met los rijden. Maar ja was zo weer droog toen ik klaar was.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:56

Gelukkig draait paarden-houden niet om ver komen op wedstrijdgebied. ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:25

Ik heb mijn paard voor mijn plezier, niet voor wedstrijden. Die rijden we een aantal keer per jaar (3 ofzo) voor de lol en de afwisseling. :) Hij houdt ook niet van regen en ik ook niet dus als het regent blijven we lekker thuis :+

Hier na 9 maanden stilstaan en rustig aan doen echt een geweldig paard onder mn kont <3
Blessure is zo goed als genezen dus we moeten tot na de zomer nog even rustig aan doen omdat het littekenweefsel nog gevoelig kan zijn.
Ik rijd hem nog steeds bitloos en dit gaat fantastisch. Hij pakt de lengte vanuit zijn schoft heel mooi en heerlijke gelijke druk. Heb er een heel ander paard aan. Voor ons geen bit meer :D

Laatst een fotomeeting gehad en toen waren we voor het eerst in 9 maanden weer op het strand, toen heb ik voor de zekerheid het hoofdstel met bit gepakt, maar dat bleek nergens voor nodig. Wat een heerlijk dier is het ook <3
Ik zal eens kijken of iemand binnenkort wat rij foto's kan komen maken :)

Edit: deze foto heb ik gekregen van de bokt fotomeeting, en wil hem toch even delen. Hij was een beetje fris maar gedroeg zich buitengewoon voorbeeldig <3

Afbeelding

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:51

Wat een knap paard is het ook!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:07

Dankje, daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens :D