begrijp me niet verkeerd, ik rijd zelf liever op een volbloed dan een warmbloed.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leorah schreef:@classic_life
Er is minimaal 4 jaar niet op haar gereden dus ik kan er niet zo even een proefritje mee gaan maken. Als ik haar zou kopen, dan zou ik het "opnieuw zadelmak maken" overlaten aan een bekende die al mijn paarden zadelmak heeft gemaakt, en dan pas zou ik er zelf op gaan. Misschien had ik het anders moeten vragen, ik zou willen weten of het (met een volbloed) mogelijk is om een paard van 9 jaar, die dus 4 jaar niet is bereden, nog om te scholen tot rij/dressuurpaard ipv renpaard.
quadripes schreef:@Cartagena: ik denk dat ik weet waar jij staat, de naam van jouw paard kwam me zo bekend voor. Is het in Wijchen? Ik ben daar ook gaan kijken voor stalling voor Flex, maar toen vond ik dezelfde dag een stal op de hoek van mijn straat en heb hem daar neergezet.
Ik wilde even opmerken dat mijn opmerking niet ging om de oefeningen 'erop te zetten'. Je kunt ieder paard die oefeningen leren.
Citaat:Iemand misschien iedeeën/oefeningen voor mij en liefste volbloedje?
quadripes schreef:Ik weet niet of dit nog relevant is, maar van een Volbloed valt zeker een fijn dressuurpaard te maken. Alleen, ze zullen vrijwel nooit zo presteren als een warmbloed en daar moet je wel begrip voor kunnen hebben. Je zou eens kunnen kijken naar wat ik met Flex heb gedaan de afgelopen twee jaar. (http://www.volbloeds.nl)
Moet mijn trots toch ff showen:
Het kan zeer zeker wel, maar je moet wel echt van je volbloed houden om de lange weg vol te houden en weten hoe je een paard van begin af aan traint. De Nederlandse in de krul-rijd-methodes werken niet bij Volbloeds, is mijn ervaring (of krijg ik nou heel Bokt over me heen, hellup). Mijnes is overigens nu met pensioen (hij heeft COPD), maar hij kent inmiddels alle tempi en gangen, zijgangen en piaffe.
Oh enne: hoi IlseenMonti!!! Monti is ook zo'n prachtig dier he, hoe staat het met zijn training? Is hij al een beetje dressuurpaard?
Ohja, trouwens nog een aanvulling op het karakter van de Volbloed: die van mij heeft een half jaar in het land gestaan. Bijna niets mee gedaan. Afgelopen zondag voor het eerst er weer op geklommen. En geen pas fout gezet he!!
Aziza_XX schreef:classic_life schreef:Natuurlijk kan je dat doen. Er is 1 maar.... De rennen in NL gaan niet zo goed helaas of althans, de renbaan is in grote schulden waardoor het mogelijk is de ze de renbaan moeten sluiten. Dit is al een tijdje gaande en niemand weet hoe het eindigt. Maar niet getreurd want je kan nog altijd in Frankrijk, duitsland, belgie en verder starten. En vergeet niet dat het meer kost dan je denkt (paard ergens in rentraining zetten ed.).
idd, ik ken wel een paar mensen die haar zouden willen hebben om veulens uit te fokken omdat ze een mooi papier heeft. Het zou dan ook de bedoeling zijn het veulen in Frankrijk te laten lopen.
Ik wist wel dat het veel geld kost qua training, dekgeld (alles gewoon :p) daarom wou ik ze ook graag uitlenen maar dat lijkt mij niet erg veilig.
Het zou wel een mooie investering zijn voor de toekomst..
er zijn hengsten in België & Nederland maar geen idee of die iets kunnen opleveren als het veulen in Frankrijk zou moeten rennen. Wss weet jij daar wel meer van af dus kom ik nog s om raad vragen![]()
ik had gedacht aan Urbino (http://www.geocities.com/harasdeshayett ... urbino.htm) maar ik weet er te weinig van af om te weten of dit wel een goede match kan zijn..
anyway.. ik heb zeker nog tijd tot volgend jaar (of is het over 2 jaar:P), ik wil zeker geen overhaaste beslissingen nemen. Liever nog een jaartje langer wachten dan een volledig foute keuze
vancky2005 schreef:Ik versta niet waarom dravers genoemd worden in een volbloedtopic. Dravers zijn helemaal anders, volbloeden worden ook niet getraind voor drafkoers, zoals ik al eens gelezen heb...
Ik heb ook een Engelse volbloed, maar hij is nooit in aanraling gekomen met het rennen en ook nooit getraind. Dat was de reden waarom ik hem direct gekocht heb, het zijn de zachtaardigste paarden + met hem het voordeel dat hij niet gerend heeft.