wel of niet een draver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:45

Judith_W schreef:
anneliesdj, ik vind dat jij een hele nare sfeer brengt in dit topic. Wat mij betreft wordt jouw inbreng niet op prijs gesteld. Je geeft nergens blijk dat je ook maar een schrijntje verstand hebt van dravers ('heb er enkele gereden'), maar blaast wel hoog van de toren en als je dan je profiel ziet, krijg ik sterk de indruk dat je van hoed nog wanten weet, dus hou alsjeblieft op met posten in dit topic.

Àch weet je wat het is? Ik kan mijn mening wel blijven onderbouwen en verduidelijken maar dat zal toch nooit voldoende zijn voor sommigen hier. En ik wil best de discussie aangaan, ik loop niet weg zodra iemand het niet met me eens is.
Maar wat ik jammer vind is dat sommigen persoonlijk menen te moeten worden, zoals jij nu ook weer, blijkbaar omdat je het niet kunt winnen.

Judith_W

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:54

Meisje, het is geen wedstrijd, dus ik hoef ook niks te winnen. Jij bent juist degene die naar gaat doen op het moment dat je erop gewezen wordt dat je je argumenten slecht onderbouwd en dat jij niet de aangewezen persoon bent om iets over een draver te zeggen, gewoon omdat uit je posts blijkt dat je er geen kaas van hebt gegeten. Nogmaals, het is een discussie, geen wedstrijd, hoop dat je dat begrijpt

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:02

Ik vind het echt heerlijke paarden, juist de galop vind ik heerlijk.
Als je echt een paard zoekt die veelzijdig is, meestal (bijna) overal voor in is, en niet de hoge sport in wil (al zijn er uitzonderingen natuurlijk)
dan zijn ze zeker aan te raden :j
Ze zijn ontzettend eerlijk, zolang jij dat ook bent :)

@Annelies, je mening is nu wel duidelijk ;)

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:03

Uhm, degene die persoonlijk wordt, ben jij, annelies... Ik reageer heel netjes en leg enkel uit wat voor gevoel je me geeft, en jij noemt me gelijk 'sneu'. Niet echt een lekkere binnenkomer als je iemand wil overtuigen van jouw mening.

Je beticht me er verder van dat ik niet kan lezen, maar zelf lijk je daar ook moeite mee te hebben. Ik noem wel degelijk ook zwakkere punten van de draver namelijk, dus je bent niet enkel in discussie met diehards die niets negatiefs over het ras willen horen. Jij denkt nu dat je aan het winnen bent (gezien je post in reactie op Judith), maar ik denk dat je jezelf iets teveel eer geeft. Een gezonde discussie is prima, er zijn ook andere mensen in dit topic die een minder positieve mening hebben over de draver, maar het grappige is dat we daar allemaal geen negatief gevoel aan overhouden. Dat komt omdat deze mensen hun mening onderbouwen, maar er niet in blijven hangen.

Nogmaals, je geeft mij heel sterk het gevoel dat het jouw missie in het leven is om de draver als zeer negatief te bestempelen. Je blijft maar reageren op alle positieve dingen die er gepost worden. Nog even een voorbeeldje: de TS geeft aan juist de machtige draf voor de kar geweldig te vinden en jij moet daar weer direct op inhaken door te zeggen dat die draf juist niet gewenst is onder het zadel. Nou, ik kan je zeggen dat het geweldig is om op een paard te rijden die een enorme draf heeft. Het ligt maar net aan de ambities die je zelf hebt... Ik krijg het gevoel dat de TS gewoon een lekker paard wil om mee te rijden en daar is de draver nou net prima geschikt voor. Succes met je zoektocht en laat je nog even weten wat (of beter nog: wie) je gekocht hebt. ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:04

nou ik denk dat je hoe dan ook op je standpunt blijft staan. Jammer. Er is meer dan alleen calve
pindakaas ;) Ik nodig ook jou uit om eens hier te komen rijden.
Weet je, ik ben van de koudbloeden..dikke tank onder mijn kont of voor de wagen is mijn ding, maar ik kan vreselijk genieten, ondanks zijn (voor andere) tekortkomingen van ons dravertje. Ik heb al veel met dravers van doen gehad vroeger, toen was t okee en nu weer. Elk paard is een individu, net als elk mens...zoveel mensen zoveel wensen en dat is bij de paarden ook. Respecteer een paard, dan heb je er een vriend voor het leven bij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:21

Peetje schreef:
Uhm, degene die persoonlijk wordt, ben jij, annelies... Ik reageer heel netjes en leg enkel uit wat voor gevoel je me geeft, en jij noemt me gelijk 'sneu'. Niet echt een lekkere binnenkomer als je iemand wil overtuigen van jouw mening.

Peetje schreef:
Zodra iemand op bokt een vraag hierover stelt, ben jij er in mijn herinnering altijd als de kippen bij om vooral toch te vertellen dat iemand dat niet moet doen, niet alleen in dit topic.

Ja hierom, dit vind jij een leuke binnenkomer?
Als ik gewoon mijn mening geef en die geduldig 5x uitleg aan iedereen die daarom vraagt en jij komt vervolgens met zo'n opmerking, dan vind ik dat idd sneu.

Daarna was ik het een paar keer eens met iemand maar die gaan zo in zichzelf op dat ze het niet eens opvalt en denken dat ik het er niet mee eens ben.
En voor wie dat netjes gevraagd heeft heb ik al aangegeven wat mijn ervaringen zijn en waar ik dat mee vergelijk.
Judith_W schreef:
Meisje, het is geen wedstrijd, dus ik hoef ook niks te winnen. Jij bent juist degene die naar gaat doen op het moment dat je erop gewezen wordt dat je je argumenten slecht onderbouwd en dat jij niet de aangewezen persoon bent om iets over een draver te zeggen, gewoon omdat uit je posts blijkt dat je er geen kaas van hebt gegeten. Nogmaals, het is een discussie, geen wedstrijd, hoop dat je dat begrijpt

En toch krijg ik dan weer zulke reactie's? Uit welke posts blijkt dat ik er geen kaas van heb gegeten? Die waarin ik zeg dat ik geen verstand heb van het trainen van een draver voor de wagen? Dat is toch geen schande en heeft er ook niets mee te maken aangezien het hier om dravers onder het zadel gaat en wat dat betreft heb ik mijn mening al tig keer onderbouwd en uitgelegd.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:28

Nou, nu ik ook maar even.

Ts: Ik heb Zvenska 1,5 jaar geleden gekocht. En ik had me geen beter paard kunnen wensen. Als ik het ooit overnieuw moet doen zal je van mij nooit horen dat het geen draver mag zijn...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:34

Nee Annelies, je hebt alleen maar gezegd dat je enkele dravers hebt gereden en verder dat je het niet nodig vindt om te vertellen wat.nou daadwerkelijk je ervaring is, dát wil je namelijk niet zeggen.... Verder leg je niet 5x geduldig uit wat je mening is en onderbouw je dat niet, maar herhaal je steeds hetzelfde zonder het te onderbouwen. Daarom heeft jouw mening geen waarde voor me

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:46

Ik heb toch duidelijk aangegeven waarom de galop me niet bevalt. Het is mij om het even wat je ermee doet maar als het je niet boeit kun je het ook gewoon negeren ipv persoonlijk te moeten worden toch?
En ik wil gerust vertellen wat mijn ervaring is als je daar gewoon naar vraagt en dat doe je niet door te zeggen dat ik hoog van de toren blaas en geen greintje verstand heb.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:46

"En misschien kun jij niet met het intelligente en gevoelige van een arabier dat je daar zo'n hekel aan hebt?
Of misschien heb je wel helemaal geen ervaring genoeg, je bent nog maar 16 tenslotte."

En misschien ben jij niet helemaal de juiste persoon om een Draver goed om te scholen ;-) Hier wilde ik enkele pagina's terug al naar toe maar was een beetje afgehaakt (moet zo nu en dan ook werken :') )

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:48

Ik heb je btw ook naar je ervaring gevraagd (en ook waarom ik dat wilde weten) maar ook nooit antwoord op gehad ;-)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:59

ik hou van dravers. die van mij kan ook heeeeel goed springen trouwens, ookal is dit nu buiten beeld door een peesblesure dat ze waarschijnlijk niet meer mag springen. Dresuur kost gewoon veel werk. sommigen is het onmogelijk voor en sommige dravers pakken het zo op. net zoals gewonen paarden en af en toe met een beetje geluk krijg je er bij dravers ook nog een extra gang bij !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:02

Wat je quote was een grapje richting Mang, natuurlijk intresseert het me niet hoe oud ze is, ik kijk ook nooit in profiels trouwens.
Jij vroeg me ook niet op zo'n leuke manier om ervaringen ;)

Ik heb er 4 zelf onder het zadel gehad en 3 anderen les gegeven met een draver, een stuk of 10-15 incidenteel gereden/gezien.
En ik heb in de loop der jaren stuk of 35 pony's en paarden van allerlei rassen zadelmak gemaakt.

En dat ik zeg dat mijn ervaringen met dravers niet goed zijn wil toch niet zeggen dat het mij niet lukt ze correct te rijden/om te scholen? Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad maar het kost wel een hoop handigheid en ervaring om zo'n galop goed te trainen. En ik heb zelf gezien hoe snel zo'n paard weer in zijn oude ritme kan vallen en hoeveel moeite dat kost voor een minder ervaren ruiter.
Daarom raad ik het af, niet omdat ik er zelf niet mee overweg zou kunnen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:17

melaniepk schreef:
Leuk dat je bij verschillende Dravers gaat kijken !
Ik denk dat je zo het beste kunt zien of het ras wel of niet bij je past :j
Pas maar op dat ze je hart niet stelen ! Je zou niet de eerste zijn :))

Haha ook dat ken ik, vieze smiechten zijn het eigenlijk :+.
Kijken je met puppy ogen aan, en komen nog net niet op schoot(deed Calli bij de 2e keer kijken..)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:23

Ik heb nu zo globaal dit topic een beetje doorgelezen.

Wat mij opvalt is dat mensen het steeds er over hebben dat de galop trainbaar is. Dat valt dus vies tegen. De draf is goed trainbaar maar de galop en stap zijn slecht te verbeteren door training.
Dat is de rede waarom dressuurruiters maar ook springruiters graag een paard hebben die van nature goed kunnen galoperen.
In de dressuur verlangt men een bergop gesprongen galop. Dat veresit draagkracht, balans en vermogen om te sluiten. In het springen verlangt men misschien geen bergop gesprongen galop maar wel balans, draagkracht en het vermogen tot sluiten.

En natuurlijk kan een Draver feitelijk gezien wel galoperen...maar het gemiddelde Rijpaardgefokte paard zal dat nu eenmaal beter doen.
En voor de recratie ruiter zullen ze heus wel geschikt zijn. En als je hard genoeg traint kom je heus een eind op de wedstrijden.
Endourance zijn ze natuurlijk beter in dan de gemiddelde KWPNer.

Dus TS...als je een paard wil kopen bedenk eerst wat je er mee wil en als een Draver in dat profiel past...dan kan je prima een Draver kopen.

O, en mijn ervaring met Dravers? Ik heb er diverse gereden in mijn leven en nu staan er 2 bij ons op stal. Een nooit gekoerst eentje tot een jaar ofzo geleden gekoerst. Yootha....erg leuk dier.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:44

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:52

Dit is een vrij vlakke galop zonder een echt dragend achterbeen. Niks mis mee, maar mist de punten om het een goede galop te noemen. Natuurlijk is veel trainbaar, maar bouw van het been, en romp is niet trainbaar.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:56

Dat is waar, maar zou jij dan zeggen dat de bouw van mijn paard het onmogelijk maakt voor haar om met een dragend achterbeen te galopperen? (puur interesse)

Daarnaast vind ik dit een minder vlakke galop dan dat ik bij de meeste HAW topics voorbij zie komen om eerlijk te zijn :=

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:58

Voor de recreatie is een draver een heerlijk paard. Ik heb er zelf één gehad, één gereden en een paar in de les gehad. Brave paarden met loop- en werklust. Heerlijk om mee buiten te rijden, ook springen en dressuur doen veel dravers best leuk; maar als je echt wedstrijdambities hebt, dan heb je waarschijnlijk meer meer van je werk met een ander ras.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:03

Kipzel schreef:
Dat is waar, maar zou jij dan zeggen dat de bouw van mijn paard het onmogelijk maakt voor haar om met een dragend achterbeen te galopperen? (puur interesse)

Dravers zijn langer in het lichaam wat goed dragen al moeilijker maakt, de meesten zijn bovendien vrij hoog in het kruis, werkt ook niet echt mee.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:12

Ik zeg nergens onmogelijk en de trend in dit topic is een beetje woorden in de mond aan het leggen geworden.
Een dragende galop zie ik als een galop waarin het achterbeen goed gebogen wordt, de achterhand kan zakken, de voorhand omhoog kan komen en het allemaal dragend en in balans gebeurd.
De foto is niet slecht, maar paard buigt daarin niet in het achterbeen, de achterhand zakt niet en loopt niet met het lichaam in de balans die je zoekt bij een goede galop. Het achterbeen van een draver wil graag stuwen en liever niet dragen, dat kost onnodig energie en je gaat ook niet sneller.
Waarschijnlijk kan je met veel trainen wel naar het dragen toe rijden. Maar een ras dat al tijdens het fokken geselecteerd wordt op dragen heeft gewoon vanaf het begin al een voordeel. En kan wel een echt goede galop ontwikkelen want de bouw werkt mee, dus het wordt al aangeboden.

Over HAW laat ik mij niet uit. Rijkunst en het trainen van een paard kost een hoop denkwerk naast gewoon rondjes door de bak heen en de kennis valt bij veel ruiters tegen. Ik wil niet beweren alwetend te zijn, maar denk wel na over het trainen van mijn paard(en).

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:22

anneliesdj schreef:
mang schreef:
Ga je er nou eens echt in verdiepen ipv maar te roepen wat je 'gezien hebt'.
Ik heb ervaring met zowel arabieren (ik begrijp dat jij die hebt) en dravers, en dravers zijn toch echt een stuk minder eigenwijs als arabieren in het algemeen. Dravers zijn daarin tegen wel ontzettend gevoelig en niet iedereen kan er zomaar mee overweg, daar zal jij er dan 1 van zijn aangezien je er zo'n hekel aan hebt. (al vraag ik me af of je überhaupt ooit een draver hebt meegemaakt)

Waarom moet iedereen hier meteen persoonlijk worden?
Ik heb allang in het topic geplaatst waar mijn ervaring vandaan komt, watvoor paarden ik normaal heb en dat ik helemaal geen hekel aan dravers heb.
Ga nu alsjeblieft eerst eens lezen en haal dat bord voor je hoofd vandaan.

En misschien kun jij niet met het intelligente en gevoelige van een arabier dat je daar zo'n hekel aan hebt?
Of misschien heb je wel helemaal geen ervaring genoeg, je bent nog maar 16 tenslotte.

Mijn aanval (wat ik totaal niet als aanval zie maar om maar even in jou begrippen te blijven) richt op jou reactie, niet op jou persoonlijk. Ik heb überhaupt niet eens in je profiel gekeken. Daarbij heb ik al jou reacties eerst gelezen voordat ik reageerde, ik heb deze quote eruit gepakt omdat je daar vroeg om een filmpje.
Ik vind trouwens niemand hier persoonlijk worden, en kan negatieve reacties over dravers ook echt wel begrijpen en respecteren. Jij bent hier de enige die persoonlijk wordt, bijvoorbeeld het 'jij bent nog maar 16 tenslotte' gedeelte. (en dat is nu ineens een grap? Werd het je te heet onder je voeten?)

Daarbij roep jij in je eerste post gelijk de dat TS geen draver moet kopen, zonder verder naar ambities oid te vragen, op deze manier kom je op mij over als puur het willen haten en afkraken van dravers.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:31

Dat heb ik allemaal al uitgelegd, heb geen zin om daar weer opin te gaan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:34

Ik ben draverliefhebber pur sang, maar dat komt omdat ik ze heb om mee te koersen. Wilde ik graag naar het M rijden, dan nam ik geen draver, want juist door hun werkwillige karakter gaan ze door totdat ze niet meer kunnen.

Een draver vind het niet leuk om bij een eigenaar te staan die allemaal dingen wil die hij niet kan en niet leuk vind, om vervolgens na een jaar weer verkocht te worden omdat ' de ambities en het paard niet bij elkaar passen'

Laten we de draver nou niet aan iedereen aanpraten, worden ze helemaal niet gelukkig van :+ .

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:38

anneliesdj schreef:
Dat heb ik allemaal al uitgelegd, heb geen zin om daar weer opin te gaan.

Ik heb je nergens een vraag gesteld maargoed, ik ben wel benieuwd wat je bedoeld met 'dat'. Quote het dan op zijn minst even.