ponyrennen Duindigt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Groenn

Re: ponyrennen Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:55

Ja inderdaad! fijnee dagen!

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:00

Ja, aan iedereen de beste wensen voor kerst en een natuurlijk een sportief nieuw jaar!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:08

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele off-topic berichten verwijderd. Als je een vraag hebt aan de organisatie van de ponyrennen dan kan dat bij hun persoonlijk, via pb of via hun website.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:46

Hi Kyrkelover, ik heb een vraagje

Ik vind het echt supergaaf om die pony's zo te zien rennen, en ik zou graag zelf ook een keertje meedoen! Nou heb ik een New Forester merrie van bijna 11 jaar (1-1-1999)van ongeveer 1.50 meter. Dan zou ik dus in categorie 4 moeten rijden, nou rijd ik dressuurmatig, en heb ik geen bos en dat soort dingen om te trainen. Is het dan wel verstandig om mee te doen? Ik ben nog nooit echt voluid met haar geweest, omdat dat simpelweg uitgesloten is. (Omgeving Zwijndrecht) Pepper is een eigenwijze lieve werkwillige merrie, die graag heel hard voor je wil werken. Wel is ze wat gevoelig voor kreupel worden, ik zou graag evt wat tips willen, om te kijken of ik haar niet ga overbelasten, en als het verstandig is om mee te doen, dat te voorkomen.

xDarkness.

(Dit berichtje staat ook al op de site van ponyrennen, ik heb het gekopieerd, het is namelijk van mij)

Alvast bedankt.:)

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:43

Ik heb mijn moeder al bijna helemaal om (wat de brs betreft) ik heb ookal contact gehad met de school zelf, zij zouden het intern op de school wonen goed vinden. dan moet ik me natuurlijk wel inschrijven op een school daar maar ik ben er inmiddels echt mee bezig. Waar een wil is is een weg zeg ik altijd maar dus ik hoop dat het gaat lukken :D Ik hoop natuurlijk op steun van alles en iedereen, mijn school helpt me iig wel wat dat betreft, ik heb het er vaak over met mijn mentor. Alleen mijn vader omkrijgen, en toegelaten worden op het West Suffolk College en de BRS :D :P

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:48

xDarkness schreef:
Hi Kyrkelover, ik heb een vraagje

Ik vind het echt supergaaf om die pony's zo te zien rennen, en ik zou graag zelf ook een keertje meedoen! Nou heb ik een New Forester merrie van bijna 11 jaar (1-1-1999)van ongeveer 1.50 meter. Dan zou ik dus in categorie 4 moeten rijden, nou rijd ik dressuurmatig, en heb ik geen bos en dat soort dingen om te trainen. Is het dan wel verstandig om mee te doen? Ik ben nog nooit echt voluid met haar geweest, omdat dat simpelweg uitgesloten is. (Omgeving Zwijndrecht) Pepper is een eigenwijze lieve werkwillige merrie, die graag heel hard voor je wil werken. Wel is ze wat gevoelig voor kreupel worden, ik zou graag evt wat tips willen, om te kijken of ik haar niet ga overbelasten, en als het verstandig is om mee te doen, dat te voorkomen.

xDarkness.
hhm moeilijk.
Ik vindt zowiezo dat je minimaal 1 keer voluit moet zijn gegaan alvorens je mee doet aan ponyrennen.
Hebben jullie een trailer zodat jullie ergens naar toe zouden kunnen waar je eventueel wel voluit kunt gaan?
Verder maak ik me ook een beetje zorgen over het snel kreupel zijn.
Tijdens een rengalop komt er enorm veel kracht op de benen te staan, het ligt er dus geheel aan wanneer en waarom de pony meestal kreupel wordt.
Ik weet niet of ze ooit in behandeling is geweest van een dierenarts maar wellicht kan die jou advies geven.
Ik kan natuurlijk niet van achter een computerscherm zeggen of het wel of niet kan, en als ik nu zeg dat het wel kan en het gaat toch verkeerd dan sla ik mezelf wel 100× voor mijn hoofd.

(Dit berichtje staat ook al op de site van ponyrennen, ik heb het gekopieerd, het is namelijk van mij)

Alvast bedankt.:)

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:56

misschien een domme vraag , maar zij er mensen die wel aan de ponyrennen willen meedoen maar ouder dan 19 zijn(en dus niet kunnen meedoen) en dat ik dan mee kan doen met hun pony? natuurlijk zou ik dan eerst een naar de pony willen komen kijken, want ik stap niet zomaar op een wildvreemde pony en dan gaan racen :P ;) ... ik heb wel eens gehoord ergens ook op zo'n topic dat mensen dat vroegen of anderen dat voor hun wilden doen.. vandaar mijn vraag ;)
alsjeblieft PB'jen

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:00

Waar ik nou eigenlijk wel benieuwd naar ben... Waar koop je zo'n speciaal gefokte pony voor de ponyrennen en hoeveel kost zo'n paardje ongeveer? Welk(e) ras(sen) zit erin? Ik ben nog niet echt van plan er eentje te kopen maar ik ben gewoon benieuwd ...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:10

In Belgie worden er ieder jaar wel weer veulens gefokt.
Er zit voornamelijk engels volbloed in alleen niet 100%.
de prijzen lopen heel erg uit een, voor goede pony's wordt tegenwoordig erg veel geld neer gelegd terwijl je een jaar of 2 terug voor €200 een super koerspony had. Nu mag je daar gerust een nulletje achter zetten door de explosieve vraag die er in een keer is. Dit komt omdat de pony's erg populair zijn geworden voor de ponyrennen in Duitsland waar veel meer geld is te verdienen dan hier. Voorheen was dit eigenlijk niet, waardoor de pony's "niks"waard waren. Ze hebben overigens allemaal geen papieren en dergelijke vandaar. En er komt ontzettend veel inteelt voor. Merries worden door hun eigen vader gedekt. Dit komt onder andere door het gebrek aan goede hengsten. In principe wachten tot het een keer mis gaat.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:13

Okee dankje voor de info... Maar hoe komt het dan dat de meesten toch goed zijn?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:18

Er zit een flinke scheut engels volbloed in, bij sommige zelfs meer als 50%.
En een pony hoeft geen papieren te hebben om goed te zijn.
Maar je begrijpt natuurlijk wel als er continue inteelt plaatsvindt er dat toch een keer uit moet komen aangezien de recessieve eigenschappen (de meeste gebreken zijn recessief) tot uiting kunnen komen. Als je dit niet snapt moet je maar even pb sturen geef ik je een spoedcursus dna per pb.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:25

haha is goed, dat heb ik denk ik liever zodat ik het zeker weten 100 % snap :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:36

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:38

Zorgen de ponyrennen er eigenlijk voor dat de pony's later evt. last krijgen van rug en/of benen? Uit nieuwschierigheid hoor ...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:49

De ponyrennen op zichzelf niet.
Het gaat er geheel om hoe jij met je pony om gaat zoals bij alle sporten.
Ik noem maar wat stel jij wil met korte beugels op je pony zitten om er extra hoog op te staan want dat vindt je stoer.
MAAR nu kun jij dat helemaal niet dus klap je steeds terug in het zadel en dus op de rug.
Die pony zal dan dus echt niet vrolijk worden en op den duur last krijgen van zijn rug.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:52

Okee dankjewel voor de uitgebreide uitleg! Raad jij aan om wel of niet een speciale renpony te kopen, zoja, ken je dan ook nog betrouwbare fokkers? Gewoon uit nieuwschierigheid herhaal ik, mijn ouders weten het helemaal nog niet zeker of wat ook, de aanschaf is te doen maar het onderhoud wat moeilijker, nou ja, daar moet naar gekeken worden, gewoon goed vergelijk dus eigenlijk.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:54

Ik zal even reageren per pb.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:33

Wát een koersen :o ik kijk net al die filmpjes :D Bij allemaal krijg je het idee dat het een proffesionele superkorte sprint is van echte renpaarden...

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:31

In het laatste filmpje zie ik de winaar eraf donderen na de finish :')
Denk je jee gewonnen, baf lig je daar xD

Cherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:37

Oww ooww ooww , het is echt gaaf om te zien die ponyrennen,
Zou zelf ook wellis graag willen meedoen , heb alleen helaas geen pony meer.:(

Hartstikke gaaf om te zien :)

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:16

Het is niet altijd waar dat je geen papieren krijgt bij een renpony. Wij hebben Summerwind in Belgie gekocht en gewoon een paspoort erbij gekregen. Staat alleen bij vader: onbekend en bij moeder: onbekend, de rest van het paspoort is in orde.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:27

Hou ook wel in de gaten dat deze ponies voornamelijk geleerd is om hard te gaan dus zal je er veel tijd in moeten steken om ze ook andere disciplines te leren. En als je een wat oudere koopt hebben ze meestal al heel wat achter de rug en kunnen ze slijtageverschijnselen hebben. Ik heb een goed adres bij iemand die al langer fokt dus als iemand serieus op zoek is moet hij maar even pb-en

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 18:08

ponyrenfan schreef:
Het is niet altijd waar dat je geen papieren krijgt bij een renpony. Wij hebben Summerwind in Belgie gekocht en gewoon een paspoort erbij gekregen. Staat alleen bij vader: onbekend en bij moeder: onbekend, de rest van het paspoort is in orde.

Dat is een paspoort geen papieren.
Paspoort is voor iedere paard verplicht anders mag je er niet eens mee de straat op, net zoals een enting. In het paspoort staat de kleur,chipnummer, entingen en dergelijke. Maar niet ouders of afstamming.
Jij weet dus niet of je een pony koopt die ik noem maar wat 3 keer boycot in de lijn heeft zitten.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:14

Wanneer moet je dat paspoort kunnen tonen? (Op officiele wedstrijden na dan)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 18:16

Als jij met je paard weg bent, dus met trailer en de politie houdt je aan kunnen ze vragen naar het paspoort.
Dus kan al zijn als je net 2 seconden bij je huis weg bent.
Hetzelfde als een rijbewijs eigenlijk.