Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xDarkness schreef:Hi Kyrkelover, ik heb een vraagje
Ik vind het echt supergaaf om die pony's zo te zien rennen, en ik zou graag zelf ook een keertje meedoen! Nou heb ik een New Forester merrie van bijna 11 jaar (1-1-1999)van ongeveer 1.50 meter. Dan zou ik dus in categorie 4 moeten rijden, nou rijd ik dressuurmatig, en heb ik geen bos en dat soort dingen om te trainen. Is het dan wel verstandig om mee te doen? Ik ben nog nooit echt voluid met haar geweest, omdat dat simpelweg uitgesloten is. (Omgeving Zwijndrecht) Pepper is een eigenwijze lieve werkwillige merrie, die graag heel hard voor je wil werken. Wel is ze wat gevoelig voor kreupel worden, ik zou graag evt wat tips willen, om te kijken of ik haar niet ga overbelasten, en als het verstandig is om mee te doen, dat te voorkomen.
xDarkness.
hhm moeilijk.
Ik vindt zowiezo dat je minimaal 1 keer voluit moet zijn gegaan alvorens je mee doet aan ponyrennen.
Hebben jullie een trailer zodat jullie ergens naar toe zouden kunnen waar je eventueel wel voluit kunt gaan?
Verder maak ik me ook een beetje zorgen over het snel kreupel zijn.
Tijdens een rengalop komt er enorm veel kracht op de benen te staan, het ligt er dus geheel aan wanneer en waarom de pony meestal kreupel wordt.
Ik weet niet of ze ooit in behandeling is geweest van een dierenarts maar wellicht kan die jou advies geven.
Ik kan natuurlijk niet van achter een computerscherm zeggen of het wel of niet kan, en als ik nu zeg dat het wel kan en het gaat toch verkeerd dan sla ik mezelf wel 100× voor mijn hoofd.
(Dit berichtje staat ook al op de site van ponyrennen, ik heb het gekopieerd, het is namelijk van mij)
Alvast bedankt.
ponyrenfan schreef:Het is niet altijd waar dat je geen papieren krijgt bij een renpony. Wij hebben Summerwind in Belgie gekocht en gewoon een paspoort erbij gekregen. Staat alleen bij vader: onbekend en bij moeder: onbekend, de rest van het paspoort is in orde.