Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Duss als er nog tips zijn?
Ik weet wel ongeveer waar het bokken aan ligt, nukkigheid. Als ze ergens geen zin in heeft begint ze onder andere te bokken. Ook weet ik dat het zadel niet helemaal goed ligt, ze is een jaar niet bereden dus wat dikker geworden. Ik probeer haar zoveel mogelijk met barebackpad of zonder zadel te rijden maar door dat gebok blijf ik dan minder makkelijk zitten
ookal is het een pony?
springen dressuur, en dan weer eens een snel ritje van 12 km met renzadel, en dan weer eens een eind in galop met mijn broers westernzadel en hackamore. Oftewel ik ben gewoon een gek die alles met haar pony's uitvreet.

Enn is een Head lass of lasses een hoofdstalhulp ofzoiets? Dat klonk namelijk ook heel leuk, dat of trainer iig.
Een head lad is inderdaad een hoofdstalhulp. Je hebt dan de supervisie over een deel van of alle paarden van een trainer waar je bij werkt. De course die jij bedoelt duurt maar 2 dagen, maar ik geloof dat je al wel een tijdje bij een trainer moet werken / hebben gewerkt.
Ik ben ontzettend enthousiast en fanatiek dus dat zit me al mee. Dromen kan toch?
Ja en je moet voor die course ook nog een ander hebben gedaan van 9 weken. Ik heb het al uitgebreid onderzocht