Ja ik ben ook super hard met de fiets gevallen been isnog blauw en dik.
Naomi_unique
Geplaatst: 20-12-09 23:35
Nouja, ik moet maar gewoon denken 2 weken vakantie kan geen kwaad ( de sneeuw schijnt namelijk nog tot kerst te liggen! )
@ Yvonne, balen zeg! Ik ben gelukkig nog niet gevallen
xDefinetly
Geplaatst: 20-12-09 23:35
Ja mn hele heup doet pijn van die val! Maar ik klaag ook als het 30 graden is en ik de stallen uitmest of ga rijden. In het bos gaat dat nog wel maar in de bak is het een hel. Ik ben tevreden met een lekkere 25 graden, lekker dun shirtje aan en een normale, goeie grond
Lauura
Geplaatst: 20-12-09 23:36
S__L schreef:
Het ponyrennen is toch op gras? Zijn hier mensen die met hun paarden ijzerloos rennen?
Naomi_unique
Geplaatst: 20-12-09 23:37
Hahah ik klaag ook altijd xD Ik vind tussen 20 en 25 graden idd ook perfect ^^
@ SL ja op gras, en mijn pony heeft geen ijzers, gaat perfect
Heeft iemand nog tips over het afleren van bokken in galop en het leren wegrijden van andere paardjes? Als ik een buitenrit in mijn eentje wil maken schrikt Penno overal van en is alles een rede om niet door te lopen en das nogal poedersuiker. Met een andere pony bij loopt ze vrolijk voorop met haar oortjes ver naar voren, heel irritant. In de bak is ze supersnel afgeleid en bokt ze niet normaal veel Duss als er nog tips zijn?
Naomi_unique
Geplaatst: 20-12-09 23:52
Bij veel bokken denk ik vaak aan weerstand. Of het kan ook joligheid zijn, maar zoals je het zegt lijkt mij dat niet. Blokkeer je haar met je zit, of sluit je haar teveel met de teugels op? Meer kan ik niet bedenken, behalve dat het ook medisch kan zijn, maar dan moet je een fyschio inschakelen. Voor wegrijden van anderen, waarmee ik het mijn pony geleerd heb is gewoon in mijn eentje van stal weggaan en kort naar het bos gaan. Als je namelijk echt van anderen gaat wegrijden, dan is dat veel moeilijker voor ze als ze nog niet 'in hun eentje' een paar keer in het bos gelopen hebben. Verder weet ik niet echt tips
Dankje Ik weet wel ongeveer waar het bokken aan ligt, nukkigheid. Als ze ergens geen zin in heeft begint ze onder andere te bokken. Ook weet ik dat het zadel niet helemaal goed ligt, ze is een jaar niet bereden dus wat dikker geworden. Ik probeer haar zoveel mogelijk met barebackpad of zonder zadel te rijden maar door dat gebok blijf ik dan minder makkelijk zitten
Oja, dan zou ik wel proberen zo snel mogelijk een goed zadel te vinden, want anders kan je het idd niet echt uitzitten:p Die van mij bokt trouwens ook veel meer als ik zonder zadel rij, omdat ik dan minder steun heb en haar volgens mij meer in de weg zit, wat haar dood irriteerd
suikermeisje
Geplaatst: 21-12-09 01:51
mijn pony had ijzers toen ik met de ren meedeed, liever had ik hem zonder. maar ik had wat wedstrijden op gras (springen) dus had ik geen keus omdat hij in een ander parcour al bijna was gevallen. Het werd dus te gevaarlijk (op een hoogte van 1.10) alleen de dag voor de ren is hij gevallen in het parcour hij lag plat op de grond ik er nog op dus niet gediwskwalificeerd, dus gewoon nog doorgereden, alleen daar had ik dus geen profijt van op de baan, omdat hij in de bocht ogal bang werd.
@ nadias: een slecht passend zadel is vaak de oorzaak van bokken, als je dit weet kun je ook beter met een ander zadel gaan rijden? maar als ik het goed begrijp heb je een exrenpaard? Dan mag je toch niet meedoen met de ponyrennen ookal is het een pony? of heb ik het fout? en misschien heeft je pony rugpijn want volgens mij bokt een pony nooit zoveel uit nukkigheid enzo.
Op het strand kon ik mijn pony ook niet egt houden, wel bleef ik het galopperen volhouden. Hij heeft 2 uur lang ongeveer gegaloppeerd over het strand, hij was helemaal blij. (heb sinds de zomer een renzadel, dus die is volgend jaar met de strandrit aan de beurt, oefen al maandelijks (niet elke week omdat ik vanalles met dat gekke beest doe springen dressuur, en dan weer eens een snel ritje van 12 km met renzadel, en dan weer eens een eind in galop met mijn broers westernzadel en hackamore. Oftewel ik ben gewoon een gek die alles met haar pony's uitvreet. (zullen nu vast wel mensen zijn ow wat zielig net als op de rijvereniging als ik 9km naar de les draaf) maar een conditie over een lang stuk heeft hij wel, alleen zijn tempo lang volhouden is soms nog een probleem. Ik zou niet weten hoe je bokken zou moeten afleren.. ik heb een shet van ons gewoon af en toe gereden lekker uit laten bokken (in de beugels staan zodat het onder me door ging.)
Nee dit is geen ex renpaard maar ik help ook op een renstal id buurt en daar is dat van. Nou ze bokt alleen wanneer ik naar links wil en zij naar rechts, of andersom. Nee haar heb ik nog nooit op het strand gereden. Ze bokt dus ook afentoe als ze van de anderen weg moet. Ik rij tijdelijk ook zonder zadel, maar omdat ik dan minder kan rijden wordt ze ook niet bepaald dunner. Haar zadel paste eerst namelijk perfect maar nu niet meer, door haar ehm nieuwe omvang :p We gaan ook een nieuw zadeltje voor haar kopen als deze ook niet meer past als ze is afgeslankt.
Pony Racing Training - Levels 1 to Advanced Code Date End Date L1 21 December 2009 21 December 2009 L3 19 February 2010 19 February 2010 L1 20 February 2010 20 February 2010 L1 15 April 2010 15 April 2010 L2 16 April 2010 16 April 2010 L1 03 June 2010 03 June 2010 L2 04 June 2010 04 June 2010 L3 28 July 2010 28 July 2010 Adv 29 July 2010 29 July 2010 L1 19 August 2010 19 August 2010 L2 20 August 2010 20 August 2010 L2 28 October 2010 28 October 2010 L3 29 October 2010 29 October 2010 L1 20 December 2010 20 December 2010
Je link doet t niet Maar jij gaat toch niet de ponyrennenopleiding doen, maar gewoon voor jockey? Althans dat is wat ik zou willen doen als ik naar de BRS ga.
kyrkelover
Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-09 11:41
Ja ja klopt. Maar aangezien enkele mensen , ook buiten bokt, geinterreseerd waren in de ponyren kampen. In Engeland zijn de ponyrennen een stuk bekender en zijn er dus ook ponykampen en trainingsdagen voor. eenuh link jha even alles kopiëren en plakken misschien lukt het dan wel.
ik heb de link gelijk maar opgeslagen, ga ik toch nog eens even kijken als ik iets meer tijd heb enzo.
(mensen met de problemen dat ze niet konden rijden, had ik ook) Maar vandaag westernzadel op gedaan hackamore om en in het weiland, eerst stappen en toen ook gedraaft en gegaloppeerd, geen korte bochtjes, en dan ging het goed. (hij heeft zelfs ijzers, ik had oude skisokken omgedaan maar die zijn kapot gescheurd, dus afgegaan
gelukkig ben ik dan niet de enige gek die vanalles met haar poowny doet (op de rijvereniging zeggen ze wel altijd: jullie hebben vand ie brave paarden, maarja zo worden ze ook niet geboren hoor) vroeger hadden we geen trailer dus moest alles lopend. zo'n kamp of trainingsdag zou wel super gaaf zijn.
xDefinetly
Geplaatst: 21-12-09 12:44
Vet ! Dat zou ik ook wel willen... Maar ja, als mijn ouders me al gek vinden om helemaal naar Duindigt te willen gaan zullen ze wel een beroerte krijgen als ik begin over Engeland Dus helaas, hoe graag ik het ook zou willen.
Ik zag ook iets over jongeren van 14-16. Dat is een opleiding van 2 jaar. Ik weet niet of iemand het hier weet, maar krijg je daar dan ook gewoon school met de basisvakken? Wiskunde, aardrijkskunde, geschiedenis natuurkunde etc.
Klopt dat is er ook, maar dan moet je in Engeland op school zitten. Je krijgt dan de kans om naast je gewone school daar ook les te krijgen. Ik neem aan dat je de vakken die jij noemt op je normale school krijgt, en op de BRS de theorie over racing. Maar zoals al gezegd moet je daarvoor in Engeland op school zitten, en zijn er maar heel weinig plaatsen..
Ahaa... Moet je dat zelf regelen of krijg je dat zeg maar via de BRS? Ik begin weer te dromen Enn is een Head lass of lasses een hoofdstalhulp ofzoiets? Dat klonk namelijk ook heel leuk, dat of trainer iig.
ziyadah
Geplaatst: 22-12-09 08:59
Sowieso, hoe wou je dat doen? Je moet in Engeland op een school zitten, en vervolgens ook nog uitgekozen worden. Since you're not.. Lijkt het me aardig onmogelijk. Een head lad is inderdaad een hoofdstalhulp. Je hebt dan de supervisie over een deel van of alle paarden van een trainer waar je bij werkt. De course die jij bedoelt duurt maar 2 dagen, maar ik geloof dat je al wel een tijdje bij een trainer moet werken / hebben gewerkt.
Ahaa... het klonk iig leuk. Maar stel ik word uitgekozen en kan me in Engeland op een school inschrijven? Dan heb ik natuurlijk wel al het geluk van de wereld, maar je weet het nooit. Als het zo is dat ze je beoordelen op je motivatie red ik dat denk ik wel, haha Ik ben ontzettend enthousiast en fanatiek dus dat zit me al mee. Dromen kan toch? Ja en je moet voor die course ook nog een ander hebben gedaan van 9 weken. Ik heb het al uitgebreid onderzocht
Hierbij wil ik alle deelnemers, grooms, chauffeurs, organisatie en sponsors hele fijne Kerstdagen en een goed nieuwjaar wensen namens Erik en Naomi Verheij en Summerwind en Denny Boy.
Hoop dat we in 2010 erg spannende en leuke ponyrennen mogen beleven.