Ik zal morgen eens een foto maken. De manen van mijn merrie zijn op handbreedte (maar nog wel wat te dik om te knotten) en die van de ruin helemaal lang. Beide heeft het wat, is maar net wat het beste bij het paard staat ook
Groeien snel de manen! Dus het was puur de hals die schuurde?
LoveXenH
Geplaatst: 12-02-14 17:08
zo die manen groeien echt snel! ziet er al een stuk beter uit.
de manen van mijn paardje zijn zeg maar half lang. Niet lang genoeg voor een mooie hengstenvlecht en niet kort genoeg om te knotten.
Frummels
Geplaatst: 12-02-14 17:33
Lovexenh jouw draver lijkt echt zo,ontzettend op de 'mijne'! flash zijn manen zijn ongeveer even lang maar ik kan prima een hengstenvlecht maken en knotten knotten vergt alleen wat geduld haha, zijn manen zijn namelijk ook ontzettend dik
Heel mooi! Blaze had ook zulke manen. Alleen ben ik fan van de korte manen haha.. dus heb ze eraf gehaald... Een hoop mensen zullen me nu stom vinden denk ik
Frummels, ik had idd gisteren op jou profiel te kijken en toen vond ik haar ook al op jou paardje lijken. alleen als ik een hengstenvlecht maak en 1 keer aangaloppeer dan is die eruit. en met knotten worden ze of veel te groot of te dicht bij elkaar.
en ja het is echt een dikke bos maar ook ik ben meer van de sport manen maar iedereen zegt dat ik het zo moet laten..
Heb nog geen (officiële) wedstrijd van mijn leven gereden, maar ook ik hou van kortere manen, vind dat de nek dan ronder en gespierder lijkt, ik doe ze wel trekken en snijden ipv knippen, hou niet zo van dat recht geknipte, ik maak coupe veulen manen, lekker springerig
Ik ben een raar geval met manen. Ze waren altijd mega lang, vond dat niet meer leuk. Knipte ze in een sport coupe stond super netjes! Alleen ja dat moet je bijhouden... Na 3 maanden was ik het zat en laat ze weer lekker groeien. Voordeel ze zijn nu 2 keer zo dik!
We hebben gister les gehad wat bijzonder goed ging en heel leerzaam was Maar damn, wat heb ik een spierpijn, zal bij paardlief wel hetzelfde zijn. Maar wel mooi de eerste stapjes van schouderbinnenwaarts en travers kunnen oefenen
leuk! ze loopt nog wel erg laag ingesteld maar wel lekker ontspannen vandaag met Turbo les gehad. En voor de eerste keer schouder binnenwaarts ingezet, zoo trots!
Frummels
Geplaatst: 17-02-14 20:54
Deze foto is van begin januari. Voor het eerst drie minuutjes mogen draven sinds augustus dus was heel erg blij met dit beeld! Vind zijn ruggebruik heel fijn hier en zijn neusje er lekker uit en los in de schoft. Sinds vorige zomer rijden we bitloos. (Ik zit alleen nog een beetje als een hark na zo lang niet rijden ) Vrijdag heeft hij weer een scan dus ik duim echt dat het allemaal goed is. Hij loopt inmiddels als een trein en heeft echt een heerlijke schwung!
leuke foto's ziet er bij allebei lekker ontspannen uit!
Es_ther
Geplaatst: 17-02-14 21:29
Heerlijke foto's zeg !
LoveXenH
Geplaatst: 18-02-14 22:14
zo he flash lijkt echt heel erg op mijn paard, weet jij zijn afstamming? dit is een foto van de 3x dat ik haar reed. als je even snel kijkt zou je denken dat het hel zelfde paard is!
ze zijn geen familie van elkaar, nee turbo is eigenlijk best wel klein! 1.55-1.60 geloof ik!
Frummels
Geplaatst: 19-02-14 22:37
Oh jammer, was wel grappig geweest! En dat is niet zo groot inderdaad Flash is 1.68m da's wel best groot voor een draver vind ik Heb een paard zelf liever nog groter (rond de 1.80) maar op Flash pas ik ook prima omdat hij lekker rond is.
Mijn 24 jarige, had hem afgelopen herfst na een blessure lekker aan het lopen
Staat jammer genoeg nu weer op rust ivm het weet, hopelijk krijg ik haar deze zomer terug op dit ontspannen niveau, dan komt er ook een wedstrijdje bij.