Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:59

Ik stond voorheen ook op een stal met een (hele slechte) buitenbak die vrijwel nooit te rijden was, en daarvoor stond ik zelfs op een stal zonder bak. :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:00

Haha Celiien, als hij van mij was dan zou ik nu de trailer inladen :D Maar de eigenaresse is heel tevreden over de stal waar we nu staan, dus helaas pindakaas. Ik droom nog even van die drafbaan en binnenbak :')
Flash is gelukkig nooit.. oke bijna nooit.. achterlijk, dus kom maar op met die baan haha. (ohh huilen nu..ik wil het).
Wij hebben helaas ook alleen twee buitenrijbanen, 1 kleine en 1 grote maar daar staan hindernissen..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:01

Haha onze buitenbak is best goed! Niet super groot, maar we redden ons erin :).
Hebben ook lantaarnpaal, waar ik zo blij mee ben.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:02

Wij 1 binnenbak 20x40, 1 20x60 buiten, 1 20x40 buiten, longeercirkel, verder paddocks ook voor grondwerken enzo, en dan de drafbaan en de dijk richting het park/vlietlanden :))

Frummels

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:03

HAHA oke sorry moest even lachen. Zat bij ruitje in haar profiel te gluren en zag toen dat het Stal de Groene meer is. Daar heeft Flash een hele poos gestaan :') maar toen reed ik hem nog niet (in 2010 als ik me niet vergis)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 13:09

mang schreef:
Wat een leven ineens hier, leuk!
Leuke foto's komen er ook voorbij, ziet er netjes uit allemaal!
Als het morgen droog is laat ik ook weer eens wat foto's maken van mij en Preza. Is al zo'n tijd geleden!

Wij zijn trouwens inmiddels verhuist van Zeeland naar Lelystad naar een luxe stal met binnenbak erbij, heel fijn :D

Zo, dat is ook best een flinke verhuizing geweest!
Onze verhuizing heeft ons alleen maar goed gedaan.
En die binnenbak..?
Mis ik niet! Echt niet. Het was daar vaak best druk, soms reden we er met z'n 8en soms met 10.
Maar dat was ook wel een hele grote stal (120 paarden.... waarvan heel veel handels/fok paarden)
Nu rij ik 9 van de 10x alleen in de buitenbak van 22x60, waar een SUPER goede bodem inligt.
En kou? Voel ik niet. Ben snel opgewarmd te paard haha
Alleen regen.. dan pas ik. whaha. Gaat het regenen als ik er al opzit rij ik wel door, maar als het al giet voordat ik ga opzadelen, neuh, dan trek ik een regenjas aan, petje op, bella dr longeerdek op (waterdicht) en dan gaan we de longeerbak in :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 13:10

Ruitje ken ik ook, bij haar op stal heeft Bella haar eerste nacht in Nederland doorgebracht :) :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:11

Ruitje is ook heel bekend op bokt <<)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:13

Wij hebben gelukkig wel een goede bodem in beide rijbanen, maar ik mis als het weer keihard plenst toch wel echt die binnenbak.. Ik kan daar ook zo van balen, dat ik 40 minuten in de auto heb gezeten, om half 8 savonds eindelijk op stal aankom na een lange dag werken, en dat het dan regent! :( De kou vind ik inderdaad ook niet zo erg, ik rij ook gewoon buiten in de winter. Maar met al die regen.. Nee dat vind ik echt jammer. Zeker omdat ik nu ik stage loop maar 2 of 3 keer in de week naar stal ga.. Dan verheug ik me er zo op en dan is het 1 grote natte bende en komt het met bakken uit de hemel.. Maar goed het is en blijft Nederland he. :P

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:15

Ik rij vrijwel altijd met zijn tweeen (met mijn huisgenoot, die haar paard naast de mijne heeft gestald). Heel af en toe rijd er nog wel eens iemand bij maar dat is echt zelden. Stal heeft ongeveer 40 paarden geloof ik.
Belangrijkste vind ik nog steeds dat ze een hele dag buiten komen, ook 's winters. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:17

Ik rij ook vrijwel altijd alleen trouwens. Alleen in het weekend niet, maar dan misschien met twee of drie in de grote springbak dus dat vind ik ook prima. :) Bij ons komen ze ook heel het jaar door buiten, dat vind ik wel het belangrijkste :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:20

Ik moet zeggen dat ik met max 3 mensen in de grote bak heb gereden ooit.. er staan bij ons 80 paarden ofzo :') Maar iedereen komt verspreid op de dag. Tjah als het sneeuw straks (als dat ooit gaat komen) zal hte wel drukker worden in de binnenbak 's avonds :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:22

Ik rij in de les met 6 man ongeveer in een 24x40 bak.
Heerlijk, is af en toe wel flink sturen, maar voor Calli alleen maar goed :+.

Thuis ligt er serieus soort van bouwzand in. Stond vroeger een schuur, maar die is gesloopt en nooit graszaadjes in gelegd.
Prima bak hoor, plassen valt mee, en als ze er liggen is hij super snel droog :).

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:37

Ik denk ook dat het in het weekend wel een stuk drukker is hoor, maar dan ben ik er zelf niet (ik woon in het weekend nog in Zeeland)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:57

Wat een drukte opeens, gezellig :)
Hier hebben we twee bakken, één hele grote (groter dan een 20x60) met zand. Hier kunnen ze ook los even lekker de benen strekken (lees, wedstrijdjes doen) en deze is redelijk droog. En een kleinere 20x40 bak met vilt waar ze de hele dag in staan. Deze is verlicht, dus als we 's avonds rijden doen we dat hier.
Heb ook een tijdje op een stal gestaan met binnenbak maar dat was een drama. Lekker hoor, droog kunnen rijden, maar altijd druk en vooral met mensen die denken dat de baan van hun is omdat ze wel een 'dressuurpaard' hebben. Melissa werd er ook heel druk van van al die onrust.

Celiien, hoe staat het met de tanden van jouw paard? En hoe oud is ie? Als het zadel en de rug niet echt duidelijk een probleem weer geven kan dat het wel eens zijn..

Leuke en vooral prettig ogende foto's komen langs :) Het WE ziet er leuk uit! Lijkt me een erg gave tak van sport.
Zal zusjelief eens vragen foto's te maken van mijn rijden. Na de les flink wat tips gekregen waar we weer even verder mee kunnen. Zaterdag zijn beide dravers bij de tandarts geweest dus eerst nog even rustig aan, maar dan kunnen we weer aan de bak.

Het 'koppige' herken ik ook wel. Ik reed van het zomer de draver van mijn zusje. Hij wou alleen maar hard en ik wou dat hij eerst ontspande in stap en dan pas weer aan iets anders zouden gaan werken. Dus regelmatig stil gezet, was hij het niet mee eens en zo hebben we wel een half uur rondjes achteruit gelopen en gewacht totdat hij het zat was. Pubertje.. :P

Edit, op welke stal in Lelystad sta je?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:15

stal equifrance

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:24

Tanden zijn laatst nog nagekeken dus dat is het niet :n oo en hij is 10(bijna 11) :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:54

Lastig Celiien..

Vanavond weer les, ben benieuwd hoe mijn stuiterbal t gaat doen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:08

Frummels schreef:
Zat bij ruitje in haar profiel te gluren

>;)

:D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:38

Haha, ja nieuwsgierig als ik ben verwachtte ik dat er vast wel iets in je profiel zou staan over welke stal het ging. En dat was dus zo :D

Sorry ik ben een stalker :o

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:48

Hahaha, nee hoor, dan moet ik mijn profiel leeg halen en anoniem posten maar daar had ik over na moeten denken voor ik al 10 jaar lang mij overal mee bemoei op Bokt :')

De eigenaar van Flash was er een paar maanden geleden nog, leuke vrouw en Flash is een heerlijke goedzak :) !

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:57

:')

Pony was onwijs braaf bij mij, niks aan t handje. gok toch uitproberen :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:08

Ja Sharron is ontzettend leuk :) En Flash natuurlijk ook, inderdaad een goedzak.

Celiien, fijn dat ie nu braaf was.. misschien even aankijken?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:11

Jaa ik ga morgen mee met der ff kijken wat die aan t doen is met haar :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:13

*\%/* ~~}> ... :')