[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skysari

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:08

hahaha jaaa je moet wel streng zijn maar inderdaad niet te! :D Heb jij nog ondeugende verhalen dan van jouw draver. Vind dat altijd wel leuk om te horen/lezen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:15

Als ie geen zin meer heeft in het werk "schrikt" ie snel. Het leuke is, nu je heb wat langer hebt, kunnen we precies zien of ie echt of nep schrikt :').
Of thuis is ie heel stoer, en is ie de baas over mijn pony. Maar owee buiten, dan ziet ie iets wat eng is, en hij springt het liefste bij mijn pony op schoot :'). Calli is trouwens officieel van mijn vriend, maar die houdt niet zo van binnen rijden, die vind knuffelen, wandelen en poetsen veel leuker. Dus ik rij ermee, en hij wandelt, longeert etc :).
Op profiel staan wat foto's van m

En jouwe?

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:50

Calli kan ook mooi lopen zeg!! Wat een leukerd! Zo te zien ook jullie eerste draver of niet?
Heeft ie op de baan gelopen of niet?

heel herkenbaar je verhaal. Met buitenrijden Cambo heel stoer voorop, tot ie bij wat engs komt.... ieeeee en dan blijft ie stil staan en kijken en mijn witte kabouterpony loopt er dan langs en dan is het gelijk goed en gaat ie ook en gaat weer een kop verder tot het volgende wat ie beetje eng vind hahaha...

Onderstaande Jut en Jul toen ze nog aan huis stonden... Dat 2 verschillende karakter mekaar toch zo aanvullen... Owja de Tinker is het baasie he :+

Afbeelding

Afbeelding

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:25

Wat bij het vastzitten bij Cambo helpt om hem losser te krijgen is veel voltes rijden en deze dan groter en kleiner te maken. Vind ie wel heel moeilijk maar merk dat ie daar wel beter door buigt in zijn lijf.

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:51

Heeft hier iemand een duosulky te koop? Of kennen jullie iemand die dit heeft? Het lijkt me namelijk erg leuk om van het voorjaar met de kar te gaan opbouwen bij fanatic..

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:00

Heeeey,hoe is het met Fanatic?
Ik moet nog steeds een keer komen kijken! :o
Je kent vast ook Eline met Bucitron wel?Prachtig dier!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:01

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:27

Jaaa tgaat super! Hij is een tonnetje maar zit wel goed in de bespiering, behalve bij zijn achterhand. Ik moet dat toch wat intensiever met hem gaan trainen. Gaan nu wat meer heuvels rijden dan normaal en veel met de dubbele longe en balkjes.. Hopen dat dat meer gaat werken. Hij is nu wel heerlijk aan het puberen-.- Maar het gaat verder echt super! Hoe gaat het met Kyara??

Ik ga ook even op die site kijken :) thnx

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 05:54

Met Kyara gaat het ook prima! :)
Wel moet ze speciaal hoefbeslag omdat haar hoefjes nogal gevoelig zijn en snel slijten.
Omdat ze vaak nog onbalans vertoont,vooral op voltes en in de hoeken ben ik gaan kijken op die website rechtrichten.
Zoveel herkenbare dingen! :j

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:25

FireAndIce schreef:
Deze link gaat me vast helpen...
Ik ben sinds een tijdje bezig met lessen rechtrichtten AdB/klassieke dressuur. Zo wat een vooruitgang. Heb echt goed gevoel hierbij, Diamond loopt als een tierelier :D . Het is wel een omschakeling in rijstijl, heb toch het hele jaar met vage kreupelheden en rugproblemen te kampen gehad. We zijn nu weer eindelijk op de goede weg dankzij dit rechtrichten. Echt super. *\o/*

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:30

Heb je zijn tanden ok na laten kijken?
Misschien heeft hij wel haken op zijn tanden en dan kunnen ze ook scheef gaan lopen in de hals/ hoofd en zich vast zetten.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:25

Ik werk al jaren op de klassieke manier en het bevalt uitstekend. Niet alle punten van rechtrichten vind ik fijn om mee te nemen dus neem ook veel mee uit andere stijlen.
En een rechtgericht paard is essentieel, dan pas kan je verder trainen. Als je vragen hebt, roep maar ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:35

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:35

Canonball, ze gaan volgende week naar de tandarts. Ramona moet sowieso, omdat ze ook al een aardig omaatje aan het worden is.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:12

Nog even een vraagje over het scheef lopen: Is er wel eens naar je eigen houding gekeken?
Helaas loop ik daar zelf nu erg tegenaan. Mijn bekken staat licht scheef en in mijn houding merk je dat dus. Mijn paard compenseert dat door altijd lichte stelling naar rechts aan te nemen. Zodra ik voor mijn gevoel naar links ga zitten (ik zit dan dus scheef voor mijn gevoel!) gaat ze wel netjes recht lopen.

cocosam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:24

hallo! ik heb ook een fantatastiche draver! hij heet 'speedy boy' we noemen hem sam. hij is heel lief en is het zoontje van incredible crafts

cocosam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:26

dan is misschien het beste scheef zitten voor jou gevoel.. vraag aan iemand of die wilt kijken naar het zadel of het recht zit.. en misschien een ander zadel? succes.. alles over hebben voor je paardje...

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:29

Ja ik ben nu aan het oefenen op mijn houding! Rijden met barebackpad helpt erg dus dat doe ik nu geregeld. Ik word vanaf 1 november ook lid bij de manege op een kwartiertje stappen afstand dus dan kan ik wat serieuzer aan het werk.
Of het aan mijn zadel ligt weet ik niet, zou kunnen. Er komt gelukkig 17 november sowieso iemand om naar te kijken want ik heb het idee dat het niet (meer) goed op de schouders ligt.
Maar ook met mijn andere zadel (wintec) die op haar is aangepast doet ze het. Het is dus een viskeuze cirkel van scheve ruiter en paard (en misschien het zadel erbij) maar waar het begin ligt weet ik niet :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:17

Heb binnenkort les, en zal eens vragen inderdaad!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:13

Ik ben benieuwd wat je instructrice zegt!
Anders zou je inderdaad natuurlijk nog rechtrichten kunnen proberen maar ik heb wel geleerd eerst bij mezelf te kijken en dan bij mijn paard :o

Ik zie net dat de iPad er viskeuze van gemaakt heeft, moet natuurlijk vicieuze cirkel zijn :Y)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:48

Ik zit eraan te denken zitles te nemen,ook erg leerzaam! :)
Kyara voor de 1e keer aan de dubbele lijnen...ze was erg braaf!
Afbeelding

Rebellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:40

Zoals beloofd nieuwe foto's van Ychella Meadow, ze staat hier helemaal los in de manege en heel geduldig blijft ze staan met het poetsen

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rebellin op 27-10-12 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:48

zo zijn ze beter :+

Afbeelding

Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:52

Lekker braaf :) Net zo'n mooi kopersnoetje als Tammy <3

Ik heb vandaag heel wat grenzen verlegd :+ Eerst een springparcours gereden. De laatste was bij een tripalon twee jaar geleden, toen zijn we gestrand op hindernis 2. Ik durfde toen gewoon niet meer, na een val het jaar ervoor. Helemaal overnieuw begonnen en flink aan het lessen gegaan en dat heeft geholpen, ik heb alleen nog een dubbelsprongen-trauma :')
Had in het parcours ook een weigering op de dubbel, maar daarna wel gesprongen. Ben héééél trots op deze foto.. We kunnen het toch wel :+
Afbeelding

In de cross helaas gezandhapt :') Waar? Uiteraard op een dubbel 8)7 Maar de rest nog wel gesprongen en ben supertevreden over hoe het gegaan is +:)+
Afbeelding

Rebellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:53

Grinnik was nog bezig Wendy:) werd hier nogal afgeleid steeds bij andere pc en lap gerepen, door mijn dochtertje en haar vriendinnetje, die logeert hier ff, ze lest ook op dezelfde manege en heb haar moeder even op een andere draver gewezen, dus misschien krijgt Nikita haar vriendinnetje ook een draversmerrie:)

Maar dankjewel