Kwam vandaag met wandelen een heel oud schattig vrouwtje tegen.
Die komt al vanaf haar twaalfde op de baan kijken en heeft zowat heel [***] der familie zien lopen, en ze had echt gave verhalen! Echt zo leuk haha
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
steph94 schreef:Ik heb een superlieve draver
Ze is 11 jaar. En super mooi(A)
ze heeft wel wat grote oren haha, maar het staat der heel lief.
ze is het zusje van siebren jubilee, een draver die vaak won met wedstrijden op de renbaan,
Nu is hij helaas dood.
Ze kan heel goed buitenritten maken, Voor de kar lopen, Dressuur rijden en springen!
Ik wil eigelijk niks liever meer dan een draver.
Tuc schreef:steph94 schreef:Ik heb een superlieve draver
Ze is 11 jaar. En super mooi(A)
ze heeft wel wat grote oren haha, maar het staat der heel lief.
ze is het zusje van siebren jubilee, een draver die vaak won met wedstrijden op de renbaan,
Nu is hij helaas dood.
Ze kan heel goed buitenritten maken, Voor de kar lopen, Dressuur rijden en springen!
Ik wil eigelijk niks liever meer dan een draver.
haha, die van mij heeft ook erg grote oren
Waarom vind je een draver zo leuk dan? Ik vind ze ook cool
Maar soms wel een beetje 'pittig'
Nina_rex schreef:Zo te horen heb je een draver met veel laterale aanleg getroffen.Het kan best dat telgang de voorkeursgang is boven draf. Er zijn zelfs dravers die nauwelijks kunnen draven, en alleen maar tölten of telgangen! Weet je trouwens zeker dat het telgang is, en niet (een vorm van) tölt?
![]()
Veel telgangen kan ook spanning zijn (al kan ik me dat aan de hand moeilijk voorstellen, dan doen ze het meestal alleen onder het zadel), of inderdaad last van de rug. Maar voor een paard met veel aanleg is telgangen niet slecht en ook geen teken van pijn, het is gewoon een extra gang. Kamelen lopen bijv. altijd in telgang, bepaalde honden ook.
Het kan wel lastiger dressuren zijn met een paard met veel gangenaanleg. Daar moet je rekening mee houden, het paard kan er niks aan doen. Maar daar staat tegenover dat je er misschien heerlijk mee kan tölten!Ik zou zelf niet meer zonder willen!