Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:19

Ik hengel het topic maar weer eens omhoog :+ Hoe gaat het bij jullie?

Ik rij sinds vorige week mee in de les op de manege, en dat gaat erg lekker :) Vandaag heb ik een les gevolgd via de Working Equitation-vereniging, van een Duitser (http://www.roland-heiss.de/) en dat ging gedurende de les ook steeds beter 8-) Veel rijden op zit en ook achtjes rijden op één hand met zo weinig mogelijk gebruik van de teugel en zonder achter uit te zwaaien, dat doet ze namelijk snel. Supertevreden afgestapt en hier kan ik ook wel even mee verder :)

Afbeelding

Afbeelding

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 22:22

RianneH schreef:
Hey, mag ik mij hier ook melden? Lees af en toe een beetje mee, maar gezien mijn eerste les weer start morgen, is dit topic ook een goede motivator om te trainen :)
Ik heb een 18 jarige merrie die ik middels dressuur zo fit mogelijk oud wil laten worden en lekker haar lijf wil laten gebruiken. Ik rij vrij weinig (en dan ook nog eens veel zonder zadel), maar werk ook aan de hand en longe of lekker grondwerken. Doel is om een soepel paard te krijgen die licht in de hand is en vanuit achter over de rug loopt :)

Uiteraard, met een 'dressuur' draver ben je welkom haha :)
Lekker, op d'r 18e nog zo lekker aan het werk, Als ze dat lichamelijk aan kan, super joh!
Ik hoop dat ik mijn merrie ook nog heeeel lang zo kan blijven rijden :)

Wat fijn dat je les zo goed ging, Wendy! Zo lekker op je zit en gewicht rijden!
Ik krijg volgende week (ofzo) eens les met een bitloos hoofdstel. Gewoon eens even om te zien hoe Bella dat vindt. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:29

Altijd meegelezen, maar niks gepost(schaam mij diep).

Afbeelding
En eind zomer!
Afbeelding
Hij is constanter geworden, snapt eindelijk wat achterbenen zijn en zn galop wordt beter.
Jaja, bijna B waardig :D!
Over paar maandjes starten, ben benieuwd!

Dabo

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 22:38

Als ik hem zo zie lopen is hij nu wel B waardig hoor! Ziet er lekker ontspannen uit :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:10

Zat te spieken, jij woont in Vaassen! Niet eens zo gek ver, en at een knap paard heb je <3!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 00:07

Dankje! Ja sinds een half jaartje wonen we in Vaassen! Eerst in Zaandam, toch wel even heeeeel wat anders, van drukke stad naar relax dorp :D Maar het bevalt mij super, en Bella..? Die is hier dolgelukkig, en heeft het wel heeeel erg naar haar zin. Van 22u op stal naar hele dag buiten. Heerlijk!
Ik mis hier die binnenbak dus ook echt niet he. Valt me reuze mee van mezelf. :D
Hengelo ligt idd best wel in de buurt, ik ga ook even in jouw profiel spieken :D

[edit]
Grappig, jouw draver verkleurt dus ook in de winter en zomer! Bella ook, die is veel donkerder in de winter, en echt prachtig bruin in de zomer! Ik hou echt van haar zomervacht <3

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:06

Ziet er fijn uit Wendy! En wat goed dat je les zo bevallen is! :)

Ess_ramona: wat een leuk paard heb je! Ik vind het nu ook al B waardig hoor. Maar dat is natuurlijk vanaf een foto beoordeeld :D

Dabo, ben benieuwd hoe het gaat met je bitloze hoofdstel! Flash en ik rijden sinds afgelopen zomer bitloos met een sidepull en dat gaat echt geweldig, hij loopt er zo fijn op.
Wij zijn nu het opbouw traject ingegaan en mogen nu 30 minuten stappen en 4 minuten draven.. (Hij staat inmiddels al sinds september stil en sinds begin december mogen we weer iets doen, als in wandelen, daarna stappen onder de man, 3 min draven, 2x 3 min etc.)
Het wordt nog een lang traject ben ik bang, maar als hij er maar bovenop komt.

Deze foto is twee weken geleden gemaakt, toen mochten we 30 min stappen en twee keer 3 min draven tussendoor. Ik zit nogal beroerd, ben het echt niet meer gewend om te rijden :( Hopelijk zit ik straks weer wat netter als we weer wat meer mogen doen.
Afbeelding

Ohja en misschien wel grappig om te zien, dit is zijn zomerkleur :D
Afbeelding

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 11:04

Heerlijk dat je opbouwende heen bent, daar gaat het toch om :)
Grappig dat ook hij zomers lichter is he. Hij lijkt me een heel dun zomervachtje te hebben..?
Bella wordt wel donkerder in de winter, maar krijgt gelukkig geen teddyberenvacht :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:11

Super dat je het weer opbouwt, wat een mooie ook!
We hadden hem geschoren, maar hij heeft zn haar weer terug :').
Zolang hij niet meer super gaat teddyen vind ik het niet erg, alles beter dan de vacht die hij eerst had..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:14

:wave:

Die van mij is vervelend aan het doen.. dacht eerst dat het zadel niet super lag, dus vorige week zadelmaker erbij en hij heeft hem ietwat opgevuld. Gereden afgelopen dagen, moet zggen dat hij maandag minder vervelend was maar daarvoor... Hemel wat een draak. Ik zet een volte in en meneer gaat gewoon stilstaan en op z'n plaatsdraaien, of narrig doen. Vervolgens rijd je hetzelfde rondje niks aan de hand. ga je van hand veranderen zet hij opeens z'n kop erop en de volgende keer poeslief :')
Gister belde m'n bijrijdster nog, weet je zeker dat het zadel goed ligt? want hij was weer bezig.. maar ik weet nu niet zo goed of hij aan het uitproberen is of dat er iets niet in orde is.. hmz.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:15

Dabo: Ja ben er heel blij om! Volgens mij hebben we over twee of drie weken weer een scan. Hopelijk krijgen we dan groen licht om echt op te bouwen :)
Flash heeft inderdaad een hele dunne zomervacht. In de winter is het echt een beer, maar dat komt omdat hij het hele jaar door zonder deken staat. Alleen sinds kort een 0 grams regendeken. De paddocks staan nogal op de tocht bij ons en dat is natuurlijk niet prettig als hij drijfnat is van de regen..

Ess_Ramona ja ben echt blij! :D
Haha volgens mij ben ik de enige met een teddybeer hier :')

Celiien: he wat naar..doet ie het ook met longeren en wandelen? Misschien toch even verder laten uitzoeken voor je nog verder van huis bent :(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:15

Je kan even een DA of ostheo laten kijken, helaas zeggen paarden niet wat er aan de hand is..
Alleen kan het ook wel een beetje aan het weer liggen hoor. Merk het vooral met pony, die is ook flink aan het kloten, en zij heeft volgens mij lente in dr kop ofzo...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:19

Ess_Ramona, hoe groot is jouw draver? Hij lijkt best flink aan de maat! Of ben jij niet zo groot? :o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:22

Whahah Calli is rond de 1.60, en ik ook ongeveer :').
Dus hij is groot en ik ben klein (tenminste, denk ik :+)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:24

Haha, oh dat valt mee. :+ Je staat er heel mooi op :j
Een oud stalgenootje van ons had ook een hele leuke draver van 1.72m. Lijkt me heerlijk!
ik ben 1.80 dus een groot paard vind ik altijd net wat lekkerder zitten :o

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:26

Dierenarts hebben wij op stal zal eens navragen.. maar met longeren/wandelen is hij mak als een lammetje, dat is dus het rare. heb ook z'n rug nagekeken en hij drukt nergens zn rug naar beneden met druk van mij (Deed hij eerder wel toen hij echt last er van had).
Ik ken hem ook en ik denk dat hij gewoon zoiets heeft van ik heb er geen zin in.. hgeb uiteindelijk 3 maanden niet kunnen rijden en vorige week pas voor het eerst erop. daarvoor 1,5 week stilgestaan ivm zadelmaker die moest komen, toen was bijrijder eraf gegaan omdat hij zo aan het klieren was en dacht dat het aan het zadel lag. misschien dat hij nu zoiets heeft als ik nu dit ga doen dan ga je er weer af? Hij is wat dat betreft zo slim, beetje te slim zelfs _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:27

Wow! Dan is die van mij klein haha :+.

Dankje :D! Hoef ze ook niet veel groter, lijk ik helemaal mini.
Heb ook altijd op een kleine D gereden, en dat stond ook niet verkeerd :).

Haha zou best kunnen Celiien, de mijne kan het ook heel erg hoor. Vooral in het begin, even kijken hoever hij mag gaan!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 11:29

Bella is nog niet eens 1.60 ;) Zelf ben ik 1.69 dus perfecte maat voor mij :D

Balen Celien.. Hij lijkt je toch wel wat te willen zeggen.
Ik geloof zelf niet in dat je paard dit expres doet om jou te pesten eigenlijk.
Maar ik ben ook geen DA.. Sterkte ermee in elk geval!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:32

Ess_Ramona: Op een D pony kan ik beter mn rolschaatsen aantrekken denk ik :')

Celiien: Misschien denkt hij inderdaad Hele dikke DOEI :j Maar beter even laten nakijken door iemand, dan weet je het zeker!

Dabo: Ja dat is inderdaad een mooie maat met jouw lengte! Flash is 1.68m en nu een kilootje of 90 te zwaar door het stilstaan, en ik 1.80 dus dan zit ik wel prima door die bolle buik haha. Maar als hij in vorm is vind ik het ook wel prima staan eigenlijk. :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:35

Meelezer breekt in. :+

Frummels, dat valt waarschijnlijk mee! Mijn bijrijdzusje is 1.81 en hobbelt vrolijk rond op mijn kleine D-pony. :))

Over kleine pony gesproken, nu wij eindelijk een goede bak hebben, moeten wij er ook écht aan gaan geloven. Dressuurwedstrijden zullen er niet inzitten (o.a. vanwege het 'mooie plaatje'), maar ik wil hem toch echt wel B-klaar krijgen uiteindelijk. :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:39

Dierenarts is altijd op stal bij ons op stal, zal hem vanmiddag even vragen :)) ! Sowieso geen slecht idee om een ostheopaat erbij te halen daarnaast, is altijd fijn en de laatste keer is al weer een tijd geleden! (weet iemand een goede in de omgeving :+ ? Volgens mij Joyce Vijverberg ?)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:39

Wij hebben Marielle, maar die woont in de Achterhoek :').

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:40

:') worden de reiskosten een beetje hoog gok ik :')

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:44

Celiien schreef:
Dierenarts hebben wij op stal zal eens navragen.. maar met longeren/wandelen is hij mak als een lammetje, dat is dus het rare. heb ook z'n rug nagekeken en hij drukt nergens zn rug naar beneden met druk van mij (Deed hij eerder wel toen hij echt last er van had).
Ik ken hem ook en ik denk dat hij gewoon zoiets heeft van ik heb er geen zin in.. hgeb uiteindelijk 3 maanden niet kunnen rijden en vorige week pas voor het eerst erop. daarvoor 1,5 week stilgestaan ivm zadelmaker die moest komen, toen was bijrijder eraf gegaan omdat hij zo aan het klieren was en dacht dat het aan het zadel lag. misschien dat hij nu zoiets heeft als ik nu dit ga doen dan ga je er weer af? Hij is wat dat betreft zo slim, beetje te slim zelfs _O-

Klinkt als Kyara.Zij is ook erg dwars met rijden!
Niet willen aandraven/aangalopperen,zelfs bokken!
M'n bijrijdster is toen 1x afgestapt,dat was niet zo'n goede zet geweest!
Maar moet zeggen...nu we verhuisd zijn naar een stal met binnenbak is ze een stuk braver met rijden!
Kan weer gewoon aandraven,galop lukt ook weer :)
Ze is wel erg kijkerig,maar ze moet ook nog erg wennen aan alle nieuwe geluiden/paarden :j
Gisteren een buitenritje gemaakt,en ze was zowel de heen als de terugweg superbraaf!
Kon gewoon een wat langere teugel geven *D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:48

Celiien: ik zal eens bij ons op stal vragen wie als goed ervaren wordt :j Zal dan ook wel in de buurt zijn voor jou (wij staan in Wassenaar).

Flew: kwa gewicht zou het wel kunnen, maar ik vind het met mij er op echt geen gezicht als een paard met een gemiddelde bouw onder de 1.65 is :+ maar ik heb ook wel heel lange benen moet ik toegeven. Vind het ook niet zo fijn als ik mn paard in mn knieholte voel ipv aan mn kuit haha. :P Maar op de fjord van een vriendin pas ik wel prima en die is 1.43. Maar goed die is ook 1.43 breed dus das dan weer anders :')