Ik rij sinds vorige week mee in de les op de manege, en dat gaat erg lekker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:Hey, mag ik mij hier ook melden? Lees af en toe een beetje mee, maar gezien mijn eerste les weer start morgen, is dit topic ook een goede motivator om te trainen![]()
Ik heb een 18 jarige merrie die ik middels dressuur zo fit mogelijk oud wil laten worden en lekker haar lijf wil laten gebruiken. Ik rij vrij weinig (en dan ook nog eens veel zonder zadel), maar werk ook aan de hand en longe of lekker grondwerken. Doel is om een soepel paard te krijgen die licht in de hand is en vanuit achter over de rug loopt
Celiien schreef:Dierenarts hebben wij op stal zal eens navragen.. maar met longeren/wandelen is hij mak als een lammetje, dat is dus het rare. heb ook z'n rug nagekeken en hij drukt nergens zn rug naar beneden met druk van mij (Deed hij eerder wel toen hij echt last er van had).
Ik ken hem ook en ik denk dat hij gewoon zoiets heeft van ik heb er geen zin in.. hgeb uiteindelijk 3 maanden niet kunnen rijden en vorige week pas voor het eerst erop. daarvoor 1,5 week stilgestaan ivm zadelmaker die moest komen, toen was bijrijder eraf gegaan omdat hij zo aan het klieren was en dacht dat het aan het zadel lag. misschien dat hij nu zoiets heeft als ik nu dit ga doen dan ga je er weer af? Hij is wat dat betreft zo slim, beetje te slim zelfs