[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beauty26

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:30

Ik ben net bij mijn paardje geweest, en vanmiddag gelongeerd.. Nou is hij aan het zweten in zijn stal. Op zijn nek/schouder... Ik mag gewoon overal aankomen, en hij eet goed & drinkt goed, maakt geen vreemde indruk, en doet nog even gek met longeren als hij altijd doet... (gekke bokkesprongen maken etc). Maar ik maak me dan toch een beetje zorgen dat hij zo zweet. Het is natuurlijk ook wel vreemd weer, hij heeft al een ''dikke'' wintervacht, en nu is het 20 graden ofzo... Nog meer mensen met dit ''probleem'' of iemand die dit herkent???

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:21

Laat ook ik maar eens foto's plaatsen van Cambo.
februari gekocht als scharminkeltje nu 150 kg bij en begint spiertjes te krijgen :)

febrari 2012
Afbeelding

oktober 2012
Afbeelding

voor video zie link : http://smg.photobucket.com/albums/v370/skysari/?action=view&current=20121018_141745.mp4

filmpje van cambo met mijn bijrijdster Vera

Vanochtend mijn eerste dressuur les gehad in meer dan 15 jaar geleden! mannn gesloopt maar gaf super veel voldoening! net die tips die ik nodig had als ie weer in stuiterbal fase zat en prettig te merken dat mijn aanpak ook id die van mijn instructice was :)

Steeffanie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:48

Beauty26 schreef:
Ik ben net bij mijn paardje geweest, en vanmiddag gelongeerd.. Nou is hij aan het zweten in zijn stal. Op zijn nek/schouder... Ik mag gewoon overal aankomen, en hij eet goed & drinkt goed, maakt geen vreemde indruk, en doet nog even gek met longeren als hij altijd doet... (gekke bokkesprongen maken etc). Maar ik maak me dan toch een beetje zorgen dat hij zo zweet. Het is natuurlijk ook wel vreemd weer, hij heeft al een ''dikke'' wintervacht, en nu is het 20 graden ofzo... Nog meer mensen met dit ''probleem'' of iemand die dit herkent???

Mijn pony had hier ook last van gister omdat het ook al een teddybeertje is kwa vacht .. Denk dat hier we'll meer paarden met dikke vacht last van hebben gehad gister ..

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:05

Cambo ziet er erg goed uit! :j

Steeffanie19 schreef:
Beauty26 schreef:

Mijn pony had hier ook last van gister omdat het ook al een teddybeertje is kwa vacht .. Denk dat hier we'll meer paarden met dikke vacht last van hebben gehad gister ..

Kyara zweette ook veel meer dan normaal :j
Ze heeft alleen geen teddyvacht,ik ben met een dunne deken begonnen,
maar weet soms ook ff niet waar ik goed aan doe met dit weer :n

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:56

Cal heeft er ook last van.. Hij weet niet zo goed wat ie met zn haren aan moet, dus heeft hij nu echt een dikke vacht aangemaakt.
Ik vind het niet zo erg, hij staat niet te zweten onder zn deken, maar met rijden / longeren wel gelijk na 10 minuutjes.
Maar gewoon laten rollen na het werk en lekker in het zonnetje opdrogen :).

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:20

Bedankt voor de reacties, mijn paardje zweet nu ook super snel met longeren en rijden. Normaal kan ik hem goed 45 min laten lopen zonder dat hij zweet nu na 10 a 15 min al... Dus hoop voor mn paard dat het weer snel weer "normaal" word...

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:30

@Skysari, is dat zijn echte naam? of zit er nog wat achter? Wel benieuwd naar zijn ouders etc. Hij is mooi opgeknapt, wat zag hij eruit zeg O_o

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:09

@ Fire and Ice Dankjewel :)

@ Tiger BD
Ja het heeft lang geduurd maar het beste is vet gras en lekker zijn buik laten rond eten dag en nacht.
Zijn volle naam is Cambora en zijn vader is de amerikaanse draver Park ridge lobell en zijn moeder is icabell d'honte waar ook amerikaans en nlds bloed achter zit. Helaas of eerder gelukkig was deze jonge man niet snel genoeg dus heeft hij de drafbaan nooit van dichtbij gezien. Moet ook zeggen dat mensen het niet geloven als ze hem zien want hij is groot voor een draver 1,68 a 1,70 red ie makkelijk :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:16

Ik vind hem op de 2e foto echt schattig <3!
Hij heeft wel iets weg van de mijne, een klein beetje :+.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:37

@Skysari, Ja lekker eten de hele dag doet wonderen, hij is echt mooi geworden. Ik vroeg het mij af omdat die van mij ook een roodbruine vacht heeft :) Maar is geen familie.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:53

Ik was laatst op Duindigt,en daar kon ik een uitdraai van de koersen die ze gelopen heeft krijgen,
in Alkmaar en op Duindigt.
En haar stamboom,waar ook de kinderen van haar oma(moeder van Kyara's moeder)worden vermeld :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:46

Calli is een springheld ben ik achter haha.
Hij vind het erg leuk, alleen zijn techniek is nog niet helemaal mooi haha :D.

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:32

Ik zal mij hier ook maar even melden :) .
Ben ook in bezit van een geweldige zwarte US Draver van 8 lente's jong.
Ik heb hem inmiddels alweer ruim 6 jaar en we hebben heel veel lol samen.
We rijden fanatiek endurance en hij doet het erg goed, daarbij rij ik ook dressuur om hem lekker te gymnastiseren.
Als er vragen ijn hoor ik het wel :)

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:37

Pict van ons saampjes :)
AfbeeldingAfbeelding

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:53

Mooi paard canonball :j
Lijkt ook op Kyara :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:56

Knappe donkere draver! Wat voor zadel heb je als ik mag vragen? Ziet er niet standaard uit.

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:53

Het is inderdaad geen standaard zadel ;)
" Gaston Mercier Doline " endurance zadel.
Enorm fijn zadel wat ook nog eens erg licht is en super fijn zit!!!
Je heb ook enorm veel contact met de rug wat ik ook erg fijn vind.
Ik heb al heel wat zadels uitgeprobeerd maar dit vind ik rond uit de fijnste voor Win en mij.

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:01

@ cannonball dat is zeker een knappert! hoe heet jouw knappe vent?

Vandaag Uber trots! We zijn voor de eerste keer op buitenrit geweest!... Ik denk dat word na 5 min de ambulance bellen want dan heb ik me nek gebroken maar nee hij was braaf! geen gekke dingen sprongen of andere rare fratsen, ook was ie netjes in de hand en geen race monster. Met als gevolg dat we 3 uur door de loonse drunense duinen gehobbeld hebben. Was HEERLIJK, nooit geweten dat het zo een heerlijk lief paard zou worden. Jaren geleden was ik anti draver maar nu de deze me kennis heeft laten maken met het karakter en het temperament! Ik denk eerlijk gezegt dat er geen ander ras meer komt, alhoewel mijn tinker ook echt wel mijn oogappeltje is hoor. Zal zo ff foto online zetten.... Het enige nadeel van vandaag was dat ik er achter ben gekomen dat me rijbroek op me zitvlak een scheur heeft... na 3 x gedragen te hebben... een hypoDRAMA! dus word zaterdag ruilen!

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vooral de laatste foto trots op! aan een losse teugel ontspannen en voorop! <3

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:35

Leuk dat het zo goed ging en dat je spontaan draverfan bent geworden. :D Ik vind dat de meeste ook echt een superfijn karakter hebben, zeker als buitenrijpaard. :j

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:55

Dravers zijn ook super fijne paarden, ze worden vaak verkeerd begrepen.
Mijn knollie heet trouwens " Winston Valeo " zijn papa is Investment Bankar en Super Bowl is daar weer de paps van :D

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:01

Ja ze doen me echt verbazen maar... het is echt niet een geschikt paard voor iedereen. Ze zijn wel gevoelig en ik merk dat als je alles rustig vraagt ze alles doen maar als je iets dwingt dat ze blokkeren en dat je dan ff niks met ze kan tot ze weer ontspannen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:05

Skysari klopt. Boos worden werkt averechts bij ze.
Maarja, die van mij is rete ondeugend... Eten tijdens het opzadelen, Stiekem met zn voetje in de schuur staan terwijl ie het niet mag, Mona aflebberen :').

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:07

Maar meiden, ik heb een lichtelijk rijtechnisch probleem met Cal.
Hij vind het heerlijk om op rechts vast te houden, en aan zijn rug, nek zadel is niks mis ( na laten kijken.) Nu kan ik dus ook geen stelling vragen en kijkt hij altijd lichtelijk naar links...
Hoe krijg ik hem recht? Vraag het maar aan jullie, aangezien jullie het ras snappen :).