Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:13

Hoi,
Ik ben Liana en heb sinds kort een nieuwe draver Kino.
Hij is een ruin en 9 jaar.
Hij loopt officieel geen koersen meer en ik zou heel graag met hem dressuur gaan rijden dus ik zou me heel graag aanmelden op dit topic.
:D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 20:16

Welkom, Liana. Oorspronkelijk heb ik dit topic gestart voor de serieuze dressuurdravers, wat ik zelf nog steeds wel ben, maar ik rij geen wedstrijden meer.
Toch zou ik het wel leuk vinden om ervaringen te lezen van bokkers met hun dressuurdravers :D Dus ook al rij je geen wedstrijden, als je 'serieus' aan het dressuren bent, gezellie :)

Ik ga voor 1 december mijn startkaart opzeggen. Wil wel lid blijven van de KNHS, mocht ik wel weer gaan starten, ik de boel zo weer kan activeren :)
Voorlopig rijden we lekker (serieus) dressuur in de bak, af en toe eens een buitenritje, en verder longeer ik veel :)

liana_shet

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:01

bedankt! :D
Ja ik heb hem nog niet zo lang dus we hebben eerst wat gehobbeld om elkaar te leren kennen maar nu wil ik toch echt wel serieus met hem gaan dressuren maar toch zijn er nog niet meteen wedstrijdplannen.
Het zal ook nog even moeten wachten omdat ik in de gips lig. :)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:37

Hoi allemaal! Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd maar ik rij ook vrij weinig meer.
Mijn startkaart met de draver heb ik opgezegd. eindstand is B+9 :D
We hadden de L makkelijk door kunnen komen denk ik maar ik rijd veeeeel te weinig om echt serieus te kunnen rijden op mijn manier.
Dus helaas, ik kom jullie gedag zeggen! Het was gezellig, wie weet wat er nog op mijn pad komt ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 17:43

Ah joh, ik start ook niet meer hoor, dus zolang je lekker blijft rijden met je paardje kun je toch gewoon blijven? Of moet ik ook weg? ;) :o (maar het is míjn topic!) haha

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:26

nou ik rij dus ook vrij weinig meer. áls ik al rij dan rijd ik op een fries ;)
En van mij hoef je niet weg hoor, maar ik heb hier niet zo veel meer te melden haha

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 22:10

Ohh je rijdt de draver ook niet meer? Sja over Friezen kletsen doe je maar in een Friezen-topic haha :P

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:24

haha je moet ik maar doen, maar helaas is de friezel ook goed kreupel :(
Nee ik ben ermee gestopt, jammer hoor maar ik rij of fanatiek of niet zeg maar ;) Ik kreeg geen voldoening meer van het rijden, dan steek ik mijn energie liever in andere dingen die ik graag doe!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 21:32

En gelijk heb je. Jammer dat de Fries kreupel is ;(

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:00

Ja heel jammer... vandaag is hij gescand (ja vertel het toch maar even hier, dan ga ik wel opzoek naar het kreupele friezen topic haha). En het is niet goed, de enige optie is opereren en de ringband doorhalen. Dit gaat wel gebeuren, ik heb er een goed gevoel over, laten we hopen dat dat klopt!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:21

Hier nog maar even een update. Afgelopen week een scan laten maken en het ziet er toch niet zo heel goed uit.
Ik kan niet precies uitleggen wat er mis is, want ik heb de scan niet gezien en was er niet bij. Maar we zijn er voorlopig zoet mee.. Komende maand alleen maar stappen aan de hand 2x per dag en vanaf de vijfde week 1x per dag 15 min stappen onder de man. Van daar uit opbouwen naar draf. Dus helaas pindakaas, voorlopig geen wedstrijden voor ons en ik denk dat we flink wat bij te schaven hebben als we weer normaal mogen rijden :( Daarnaast heeft hij voorlopig boxrust..
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat Flash snel beter wordt!
Zelf lijkt hij het niet erg te vinden, hij vindt het allemaal prima en maakt zich niet zo druk. Hij lijkt gelukkig ook geen pijn te hebben maar dat zal ik nooit weten natuurlijk ;)

edit: wat jammer Germatje! En balen van de Fries :(

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 21:40

@ Germatje: Ach jee... wat sneu joh! Hopelijk komt je gevoel goed. Vast wel! Ik duim met je mee.

@ Frummels: ook vet balen! ;( Hopelijk komt dat ook weer helemaal goed. Gelukkig maakt hij zichzelf niet druk, hoelang moet hij op (box)rust?

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:13

Thanks! Ik hoop ook dat het allemaal goed gaat verlopen !

Frummels; wat ontzettend balen zeg! Ik duim ook met je mee!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:52

Jeetje, sterkte allebei!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:29

Bedankt!

Dabo, hij heeft volgens mij nu 4 weken boxrust.. tot hij onder de man mag stappen. Maar vanaf morgen gaat hij overdag eventjes de longeercirkel in. Hij is altijd heel rustig, doet geen gekke dingen als springen en bokken maar staat een beetje te scharrelen of gaat lekker liggen. Zo lang hij maar alleen staat. Met andere paarden is hij wel speels. Vandaar dat we het in de cirkel proberen en dan staat hij gewoon alleen :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 23:07

Wat een braaf paard! Denk dat Bella ook zo zou doen hoor, die is over het algemeen ook altijd wel rustig. Hoewel ik haar nog nooit op boxrust heb gehad (gelukkig) denk ik dat zij er ook wel overheen zou komen.
Coole dravers he :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:10

Boxrust, serieus? Mijne staat nu met (alweer) een (lichte) peesblessure op de weide 8 uur per dag tussen een stel rotte wijven waar ze constant voor aan de kant moet.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:03

Ondertussen staat Flash wel gewoon lekker buiten. Overdag gaan alle paarden naar buiten bij ons en vanuit de binnenstallen heeft Flash dan geen uitzicht op de wei/paddocks. Beetje sneu dus als hij heel de dag alleen binnen moet staan, hij keek me aan alsof hij straf had. :(
Buiten gaat helemaal prima maar hij staat wel alleen in een paddock, voor de zekerheid :)
13 november is de grote dag, dan mogen we weer 15 minuutjes stappen onder de man! :):)

Zijn er nog mensen die de afgelopen tijd gestart zijn?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:07

Die van mij gaat morgen voor t eerst starten, onderling B proefje :=
Ben heel benieuwd, Kan hem zelf helaas niet rijden. Meisje wat hem nu voor me rijd geeft les op die manege en vroeg of ze met hem mee mocht doen. Tja waarom niet! Ben heel erg benieuwd!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:16

Ook leuk! Vriendinnetje heeft ook een paar keer gestart met Tammy.

Ik start morgen wel een dressuurproefje, maar dan tijdens een working equitationwedstrijd :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:17

Jaa ben erg benieuwd :j ik mag als t goed is over 4 weken ongeveer weer beginnen met rijden :=

Ik zal wel een filmpje maken :')

En ook leuk! WE wordt helemaal hot heh :=

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 00:03

Succes voor morgen, meiden! :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:16

mijne is draver/springpaard en rij er ook dressuur mee, ze doet het super! we zouden nu kunnen beginnen in de L maar trailerrijden enzo en nieuwe terreinen dat gaat allemaal nog niet super, te veel spanning en ze is net 5 geworden dus dit is een plan voor in de toekomst, wanneer ze wat ouder is en meer ervaring heeft :)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:17

Draver/springpaard: veelzijdig :-)

Monté met sprongetjes, hihi.

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:36

Ik rij met mijn verzorg draver in de B met 11 wp in 1 jaar! Vind het superleuk maar vind het wel jammer dat als je denkt dat je goed gereden hebt je 160 punten haalt en als het niet zo goed ging je ineens een wp heb! Maarja het blijft een jurysport... En het gaat om de lol! Ik rij ook nog springwedstrijden met haar maar daar gaat dit topic niet over :)