Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamoreliefje schreef:Ik vind het eigenlijk wel vrij belachelijk, dat die papieren niet worden mee gegeven, als eigenaar is het op zijn minst toch leuk om de exacte geboortedatum van ja paard te kennen.
Nina_rex schreef:tamoreliefje schreef:Ik vind het eigenlijk wel vrij belachelijk, dat die papieren niet worden mee gegeven, als eigenaar is het op zijn minst toch leuk om de exacte geboortedatum van ja paard te kennen.
Er zit tegenwoordig bij ieder paard een paspoort, waar ook de afstamming en geboortedatum enzo in staan. Dit paspoort moet altijd bij het paard blijven en mag dus nooit achtergehouden worden. Dat is iets anders dan de stamboekpapieren, die zijn in feite eigendom van het stamboek. Dus eigenlijk zou je al sinds een paar jaar uberhaupt geen paard moeten kunnen kopen waar geen paspoort bijzit (dat zal in de praktijk misschien anders gaan...).
Daarbij zijn sinds 1997 alle Dravers in Nederland gechipt (in België pas later denk ik..?), dus als je er toch geen paspoort bij hebt gekregen (wat dus eigenlijk niet kan) is het vrij simpel om via het chipnummer toch nog alles te weten te komen van je paard, door het bij de NDR na te trekken.
Op http://www.trotting.be kun je de gegevens van Belgisch geregistreerde Dravers nakijken, er staan een paar merries die Tequila
heten op:
TEQUILA B 9 TE00035 KRAMER CASH BARONESSE SURGE F BEL 1.19.2 782 €
TEQUILA D'AISEAU 9 TE00047 SCAMPRE DE CHENU EPINE DU FARAU F BEL
TEQUILA WIND 3 TE00102 IBIS DU TAJ HIGH FIDELITY F FRA
Ik neem aan dat ze geen 3 is, dus misschien een van de 2 bovenste?
vickers schreef:Ik ben de trotse eigenaar van Porsto R de kortebaner.
Ik heb hem 5 jaar verzorgd en 2 jaar met hem gekortebaant.
Afgelopen september heb ik hem van de eigenaar gehad en hebben we afscheid genomen van de kortebaan. Porsto is een 11jarige ruin en heeft aardig wat verdient. Hij is breed en een echte knuffel.