wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:07

nou jij hebt er 3 toe maar! Zijn leuk hoor en mooi donker zeg! ik heb helaas geen fotos toen ik fotos wilde maken ben ik vergeten geheugen kaartje erin te doen balen. Ga vanmiddag nog een poging wagen. Dan zet ik ze er morgen op.

never

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:30

ik heb en nog 1 never die mooie zwarte met bles heb ik helaas in mei moeten laten inslapen
en de andere zwarte kleinere is verkocht als koerspaard.
heb nu alleen udo

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:51

Ik meld mij aan als eigenaar van een draver.
Ze noemt urquina (ex tequila) , heeft geen papieren. Weet er veel van haar geschiedenis enkel dat ze nog wat gesprongen heeft, zover ik weet heeft ze nooit koersen gelopen.
Is een super éénkennig paar, heeft 100% dravers karakter en dat maakt haar juist tof.

Hoe komt dat er dravers zijn zonder papieren?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:57

Omdat deze alleen handig zijn als je lid bent van het stamboek (à 200 euro). De papieren heb je alleen nodig als je wilt fokken of wilt koersen. Doe je dat niet en je laat je niet registreren bij de NDR als eigenaar dan wordt het paard opgegeven als 'verkocht zonder papieren' of 'gestorven'.

oh wacht, je komt uit Belgie. Ik vermoed dat het daar hetzelfde is.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:48

Ja heb de indruk dat het overal het zelfde is. Ik weet die man die ze gekocht had in de tijd, heeft ze gekocht als jong paard rond de 2-3 jaar, uit een kudde die naar de slacht ging ( niet goed voor koersen neem ik aan ). Die man heeft paarden kwekerij (dus wou ze gebruiken als melk merrie denk ik, maar heeft nooit veulen gekregen, mss niet dragend gekregen). Dan is ze opgeleerd al zadelpaard. En zo paar wedstrijden gereden , zover ik weet.

Ik vind het eigenlijk wel vrij belachelijk, dat die papieren niet worden mee gegeven, als eigenaar is het op zijn minst toch leuk om de exacte geboortedatum van ja paard te kennen.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:55

tamoreliefje schreef:
Ik vind het eigenlijk wel vrij belachelijk, dat die papieren niet worden mee gegeven, als eigenaar is het op zijn minst toch leuk om de exacte geboortedatum van ja paard te kennen.

Als die datum bekend is, kan het ook in het paspoort staan. ;)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:55

tamoreliefje schreef:

Er zit tegenwoordig bij ieder paard een paspoort, waar ook de afstamming en geboortedatum enzo in staan. Dit paspoort moet altijd bij het paard blijven en mag dus nooit achtergehouden worden. Dat is iets anders dan de stamboekpapieren, die zijn in feite eigendom van het stamboek. Dus eigenlijk zou je al sinds een paar jaar uberhaupt geen paard moeten kunnen kopen waar geen paspoort bijzit (dat zal in de praktijk misschien anders gaan...).
Daarbij zijn sinds 1997 alle Dravers in Nederland gechipt (in België pas later denk ik..?), dus als je er toch geen paspoort bij hebt gekregen (wat dus eigenlijk niet kan) is het vrij simpel om via het chipnummer toch nog alles te weten te komen van je paard, door het bij de NDR na te trekken.

Op http://www.trotting.be kun je de gegevens van Belgisch geregistreerde Dravers nakijken, er staan een paar merries die Tequila heten op:

TEQUILA B 9 TE00035 KRAMER CASH BARONESSE SURGE F BEL 1.19.2 782 €
TEQUILA D'AISEAU 9 TE00047 SCAMPRE DE CHENU EPINE DU FARAU F BEL
TEQUILA WIND 3 TE00102 IBIS DU TAJ HIGH FIDELITY F FRA

Ik neem aan dat ze geen 3 is, dus misschien een van de 2 bovenste?

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:50

Nina_rex schreef:
tamoreliefje schreef:

Er zit tegenwoordig bij ieder paard een paspoort, waar ook de afstamming en geboortedatum enzo in staan. Dit paspoort moet altijd bij het paard blijven en mag dus nooit achtergehouden worden. Dat is iets anders dan de stamboekpapieren, die zijn in feite eigendom van het stamboek. Dus eigenlijk zou je al sinds een paar jaar uberhaupt geen paard moeten kunnen kopen waar geen paspoort bijzit (dat zal in de praktijk misschien anders gaan...).
Daarbij zijn sinds 1997 alle Dravers in Nederland gechipt (in België pas later denk ik..?), dus als je er toch geen paspoort bij hebt gekregen (wat dus eigenlijk niet kan) is het vrij simpel om via het chipnummer toch nog alles te weten te komen van je paard, door het bij de NDR na te trekken.

Op http://www.trotting.be kun je de gegevens van Belgisch geregistreerde Dravers nakijken, er staan een paar merries die Tequila
heten op:

TEQUILA B 9 TE00035 KRAMER CASH BARONESSE SURGE F BEL 1.19.2 782 €
TEQUILA D'AISEAU 9 TE00047 SCAMPRE DE CHENU EPINE DU FARAU F BEL
TEQUILA WIND 3 TE00102 IBIS DU TAJ HIGH FIDELITY F FRA

Ik neem aan dat ze geen 3 is, dus misschien een van de 2 bovenste?

Bedankt voor de informatie. In belgie zijn paarden maar vanaf van de jaar verplicht om gechipt te zijn ;( , sommigen doen het al eerder dat wel. De Merrie zou tussen 1995 en 1997 moeten zijn ongeveer, heb er geen paspoort bij gekregen, en er zit ook geen chip in. Dus dit alles maat het niet doenbaar om er maar iets van te vinden. Ze noemde haar tequila maar of dat haar " echte" naam was is nog maar de vraag.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:07

Ik heb wel nog in de tijd gesproken met de man die haar gekocht had als jong paard , gij herrinderde haar nog hééél goed .
En wij vroeger om meer informatie om verder te zoeken waar ze vandaan kwam. Maar hem vond dat nutteloose tijdbesteding omdat ik het nooit zou weten, omdat ie haar gered had van de slacht.
Dat ik er in de tijd ben opgelegt is zeker een feit, maar ik kende niets van paarden. Wist zelf aanvankelijk niet dat ik een draver had gekocht zo weinig wist ik van paardenrassen. Maar na tijd zie je toch dat er iets " scheeld " als normale warmbloed. VB, galopperen kon ze totaal niet, harder draven alles wat je wou maar in galop gaan nee. Dan ben ik wat meer gaan opzoeken over rassen. En ben ik er wel rap achter gekomen dat het een draven is :o . Is ook bevestig door verschillende mensen daar achter.

Maar het zijn zo toffe beesten , dravers eens je er een band mee hebt kun je er echt alles mee doen. De mijne is echt een kakje broekje is van alles bang, direct over haar toeren en nerveus. Als ik ergers naar toe ging met haar, en er waren mensen in haar buurt, maar ik niet. Ging ze volledig uit haar dak, als ik dan terug naar haar kwam staan , was ze terug het lammetje zelf. :+

Ze heeft ook bepaalde rituelen :P , als hoefsmid komt, moet ze haar altijd 1 keer kunnen rechtstellen voor ze braaf is. Veearts kan geen wormpasta in haar mond krijgen, die doet ze alleen open als ik dat doe. Echt van die apparte karakter trekken. Als kinderen op haar rug zitten, gedraagt ze haar als de beste schoolmeester.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:42

Zo ging het bij de meeste mensen vroeger, paard gekocht en dan daarna er pas achter komen dat het een Draver was. Idem hier :D (hoewel ik mijn paard wel al heel lang kende vantevoren, ik wist dus precies wat ik kocht). Tegenwoordig wordt dat door het chippen en de paspoorten steeds minder, maar inderdaad als ze echt van voor 1997 is zoals je zegt wordt het moeilijk nog iets te achterhalen... ik weet van mijn oudere Draver (nu 27) ook helemaal niets, helaas.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:56

Ik vind het echt wel jammer, maar goed het veranderd niets aan het paard.
Toen ik nog niet zeker wist dat het een draver was, ( dacht eerst aan iets anders). Met de toenmalige club gingen we op buitenrit, voor mij de tweede keer met haar, ze was echt al super braaf geweest( had ik niet verwacht).
Tot ze gingen galloperen :D , op een superlang stuk in de zeeuwse polder. Iedereeen was op een redelijk hard tempo aan het galopperen. En ik kreeg ze niet in galop, ze was mega hard gaan draven, was gewoon niet uit te zitten zo hard ging ze, _O- , en ze liep eerst vanachter, en ze stak nog iedereen voorbij ook, er was geen houden meer aan :D .
Iedereen was vervolgens boos omdat je moest in de orde blijven lopen en niet voorbij steken ;) tja kon er "niets " aan doen.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:42

nou ik heb fotos van smoky hier zijn ze dan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:06

Zulke mooien !!!!!!!

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:45

wow wat een knappert zeg dat is echt een hele mooie draver zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :~

canonball

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:15

Mooi paardje hoor!!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:21

Hele mooie draver heb je daar :D

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:44

bedankt allemaal ik vind hem ook erg mooi (maar wie vind dat niet van zijn paard :o ) Hij is ook verschrikkelijk lief. Ik loop erg slecht (zeker met dit weer nog erger)Ondanks dat ie erg druk is loopt ie heel voorzichtig naast mij zo lief!

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:06

Ik ben de trotse eigenaar van Porsto R de kortebaner.
Ik heb hem 5 jaar verzorgd en 2 jaar met hem gekortebaant.
Afgelopen september heb ik hem van de eigenaar gehad en hebben we afscheid genomen van de kortebaan. Porsto is een 11jarige ruin en heeft aardig wat verdient. Hij is breed en een echte knuffel.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:26

Leuk zeg!
Heb je misschien ook foto's? :+

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:38

Wat leuk zeg dat jij hem gekregen heb, dat is echt zo mooi! Ben ook wel benieuwd naar een foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:57

vickers schreef:
Ik ben de trotse eigenaar van Porsto R de kortebaner.
Ik heb hem 5 jaar verzorgd en 2 jaar met hem gekortebaant.
Afgelopen september heb ik hem van de eigenaar gehad en hebben we afscheid genomen van de kortebaan. Porsto is een 11jarige ruin en heeft aardig wat verdient. Hij is breed en een echte knuffel.

Yasmin, foto's graag!!! :D

Ik ga binnenkort bij Derek Effe kijken met Frans!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:57

Ik meld me hier ook maar eens na een tijdje meelezen. Ben eigenaar van Rush Hour en gedeeltelijk eigenaar van haar zoon, Buddy's dream.

Ik ben met Rush Hour als "avontuur" begonnen. Heb haar een hele tijd gehuurd en ze heeft een aantal keren voor me gekoerst. Helaas is ze geblesseerd geraakt. Ik heb haar toen gehad en ben met haar gaan fokken.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:00

wij hebben ook een draver

maar ik heb even een vraagje als je een draver van belgie naatr nederland laat komen bij welk nederlandse stamboek kan je dan gaan??

wij hadden gevraagd bij ndr maar die vragen 200 euri per jaar + 135 euro inschrijven + 28.50 euro btw kosten??

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:01

Je kunt hem toch gewoon in het stamboek ingeschreven laten staan waar ie nu ingeschreven staat?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:07

Hallo,

Sinds een maand of 2 heb ik ook een draver! :)
Hij is een jaar of 8, weet ik even niet meer, 1.54m. hoog en een vos ruin.

We hebben hem gekocht als sportpony, maar bij keuring kwamen we erachter dat hij dubbel gechipt is.
Het chipnummer aan de rechterkant van zijn hals behoort aan een gewoon paardenpaspoort toe en aan de linkerkant
zit zijn chip van het draversstamboek.

We hebben nu inmiddels bij de draversbond het officiele paardenpapier + paspoort aangevraagd en ontvangen.
En onze pony blijkt dus ook gekoerst te hebben.

Nu merken we er niks meer van. We gebruiken hem voor lessen, en hebben hem verhuurd. En zo'n 2/3x in de week rij ik hem
met dressuur of springen. Hij galoppeert heel gemakkelijk en loopt fijn nageeflijk.