[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:07

Beauty26 schreef:
dat dacht ik zelf ook maar het is zo'n raar gezicht, en het zit ook voor geen meter met licht rijden...

Kyara kan dit ook!Zit wel lekker vindt ik,je kan er alleen niet op lichtrijden ;)
De meeste Dravers zijn gangenpaarden.

Apacheshadow

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:50

Die van mij heeft er ook een handje van om in de telgang te vallen als hij zichzelf opfokt.
Dit gebeurt meestal als hij wil galloperen (jaaah hij houd hiervan) en het mag niet van mij

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:21

Wings doet dat ook inderdaad als hij zich loopt te frustreren en dan eigenlijk ook alleen maar bij de overgang van stap naar draf. Wat dieper instellen voordat je gaat aandraven wil wel helpen, als ze de telgang namelijk niet goed uitvoeren kunnen ze vast komen te zitten in de spieren ;) Maar ben het er inderdaad mee eens dat het super zit, zou ooit op zoek willen naar iemand met ervaring hiermee, want volgens mij als het goed uitgevoerd wordt is het een heerlijke gang voor paard en ruiter.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:24

Diamond doet het ook, echter wil ik niet dat hij zo loopt. Ben dressuur matig aan het trainen en wil geen telgang of dergelijke aanleren. Nu is het wel zo dat hij het vooral afgelopen jaar veel deed maar dat het vooral door z'n rugblessure kwam ;( en idd de dravers het gemakkelijk eruit smijten omdat het nu eenmaal in hun systeem zit (heb ik begrepen). Voorheen deed hij het ook zo nu en dan bij spanning en als ie weer eens een drukke bui had. Het kan dus meerdere aanleidingen hebben. Mocht je er wel belang bij hebben is het ook aan te leren maar daar heb ik geen kaas van gegeten!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:29

Ik denk dat jullie twee verschillende gangen door elkaar halen, ze kunnen telgangen en tolten ( lang niet alle dravers kunnen dit trouwens!) over het algemeen zit tolt heerlijk en bij telgang word je een beetje van links naar rechts gegooid, dat zit niet zo lekker :)

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:27

ruitje schreef:
Ik denk dat jullie twee verschillende gangen door elkaar halen, ze kunnen telgangen en tolten ( lang niet alle dravers kunnen dit trouwens!) over het algemeen zit tolt heerlijk en bij telgang word je een beetje van links naar rechts gegooid, dat zit niet zo lekker :)

Klopt. Ik vind persoonlijk telgang echt niet lekker zitten. Je kunt niet lichtrijden en wordt van links naar rechts geslingerd. Net zoals opp een kameel, maar dan sneller

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:40

Tina doet het ook, zowel tolten als telgang.
Tolten doet ze meestal als ze druk is en ze wil niet gaan draven.

Gister voor het eerst na een jaar weer gegalopeerd ging echt super :)
Heb Tina net verhuisd naar vriendlief z'n huis en ze heeft het prima naar dr zin, had het niet verwacht omdat ze meestal nogal zenuwachtig is en niet van veranderingen houd, maar ze doet het reuze goed ben echt trots op dr <3

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:35

nou de gang die mijn paardje deed zat echt voor geen meter, werd van links naar rechts geslingerd, maar als ik hem dan iets bij drijf dan draaft ie wel normaal. Waarom hij dit doet geen idee, denk zelf om er onder uit te komen want als ik buiten rij met hem dan kan ie wel normaal aandraven. Het is een schat maar wel ondeugend! ;-) En blij te lezen dat niet alleen die van mij er een handje van heeft om een andere gang erin te ''gooien'' :-)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:37

FireAndIce schreef:
Beauty26 schreef:
dat dacht ik zelf ook maar het is zo'n raar gezicht, en het zit ook voor geen meter met licht rijden...

Kyara kan dit ook!Zit wel lekker vindt ik,je kan er alleen niet op lichtrijden ;)
De meeste Dravers zijn gangenpaarden.

Haha kan Calli ook! Zit erg lekker inderdaad, alleen lichtrijden is not done haha

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:14

Broadway doet dit niet! alleen een stukje hard draven wat ie dan nog kan, maar dan sta ik altijd (is toch beter voor de rug)

Volgende week zondag heb ik een fotoschoot meeting! Daarvoor zijn we zonder zadel aan het rijden op dit moment. Gistere voor het eerst gedaan heb er wel spierpijn van :P maar durfde snel zonder me vast te houden aan te draven!!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:15

Oh gaaf Marijke :D!
Wel dan foto's laten zien he :D?

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:18

ja zeker doe ik dat!! :D

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:58

Het was gisteren heerlijk weer :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kyara vindt Storm niet zo lief :P
Afbeelding
Afbeelding
Boos op Storm...dan lijkt ze wel een ander paard! :D
Afbeelding
Afbeelding

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:41

Owh die boze buien komen mij bekend voor! Leuke combinatie trouwens paarse rijbroek en paars dekje :)

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:03

Hahaha geweldig!!! Broadway heeft het niet zo op 2 van zijn stalgenoten! Gelukkig hoeft hij daar alleen maar mee om te gaan als ze bij m in de bak komen of dat we samen gaan buiten rijden! Dan kan die ook zo woest kijken!

Zo dravers kunnen ook hard galoperen zeg pffffff dacht dat ik het niet zou overleven wat was ik bang zeg! Ff stukje door het bos en meneer had zin om op hol te slaan... kan er nu gelukkig om lachen! Vooral omdat ik me myler bit uit teste, wat een heerlijk bit zeg!!!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:01

We zijn nu ook bezig met balkjes stappen!
Wat vondt ze dat in het begin eng!
Met losrijden ging ze er met een grote boog omheen,of ze sprong opzij.
Eerst wat oefenen met ander paard voorop laten lopen,toen volgde ze!
Daarna alleen geprobeerd,en ze deed het!Ze leert zo snel! :D
Laag kruisje stapt ze ook overheen...
tussen 2 balkjes door lopen vondt ze de 1e keer ook raar,maar ging toch! :j

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:42

Kyara lijkt echt veel op tina ! jeetje zeg en al helemaal als ze boos kijkt haha
Tina vind balkjes stappen ook eng, ben nu aan de hand bezig zodat ze eroverheen stapt en het gaat nu steeds beter

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:25

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:51

Leuke dekjes :D !!!!!

Trouwens er komen geen foto's! Helaas, maar omdat ik zieker en zieker word heb ik maar besloten om thuis te blijven, even vervanging zoeken voor Broadway maar dat zal wel makkelijk zijn

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:03

Wat naar voor je!Beterschap! :(:)
Met Broadway komt het vast goed! :j

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:18

Beetje opgefleurd :j
Afbeelding
Afbeelding

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:50

Zo Broadway word dit weekend vertroeteld door zijn verzorger! ik blijf zo veel mogelijk op bed, gelukkig knap ik al op!

Leuke foto's :D geeft weer een beetje zomers gevoel!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:59

Leuke foto's FireandIce!
Balen Marijkje, en heel veel beterschap!

Calli heeft een nieuwe hobby gevonden.
Vrouwtje nat spetteren in de plassen :D.....

Steeffanie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:41

Ik heb ook een top draver :) genaamd Kingston pride Dat oren naar achter kwam me bekend voor dat doet die van mij ook altijd als die naast een ander paard staat lijkt wel of het in het ras zit *D

Maar hier paar fototjes van mijn topper !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:03

Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje meelezer op dit forum en nu leek het me leuk om onze draver ook even voor te stellen. Mijn man en ik zijn sinds 2 jaar in het bezit van een draver merrie, Wynona Starlake genaamd. Ze is 8 jaar. Echt een toppertje. We rijden voornamelijk buitenritten met haar omdat we zelf geen bak hebben. Zo af en toe wat dressuur en ook maken we wel eens een sprongetje. Dat doet ze best leuk. Ze is vrij makkelijk te rijden en haar galop is inmiddels heel goed. Haar grote vriend is Willem onze
Binnenkort zal ik wel wat foto's plaatsen (moet nog even uitvogelen hoe dat moet :) )
Groetjes.....