ponyrennen Duindigt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: ponyrennen Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 23:03

foto's staan bij evenementen in the picture en bij nakoersen en huybers.com
uitslagen we hebben een lijste waar steeds de eerste 4 op staan . de rest is erg moeilijk te zien we hebben de film wel 100× bekeken maar het is echt heel moeilijk te zien.
maar ik zal eens kijken voor je.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 23:09

kim oudshoorn was 3e
tanika brandenburg was 5e
Hielke Elferink was 6e
als ik het allemaal goed gezien heb dan

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 23:44

Alvast hartstikke bedankt. Snap dat het lastig te zien is. Maar de meiden hebben goed gedaan. Nu even de foto's bekijken.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:11

@ kyrkelover:Tja, je hebt wel gelijk, niet iedereen doen evenveel z'n best om het uiterste uit zichzelf en de pony te halen, enzo, maar ik vond het ook wel weer super leuk dat er toch nog 2 meiden met haflinger of fjord meededen, ondanks dat ze van tevoren wisten dat ze niet konden winnen.
Ga je die filmpjes nog op internet zetten, Yvon?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 20:13

meestal zijn het andere die die filmpjes op internet zetten .
Want het probleem is ik krij ze niet op de computer.

Linnnnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:07

Het was heel spannend gisteren. Bij onze dochter, die op een geleende pony reed, knapte de teugel meteen na de start, ze werd toch nog vijfde. Maar is er na de volgende bocht afgesprongen. Gelukkig heeft ze niets.
Wat mij erg tegen viel was de familie van pony nummer vier, tweede catagorie. Deze pony had geen zin om voorwaarts te gaan en werd wel even terecht gezet door een ander meisje (keihard voorwaarts) schoppen, dan de rijdster en later op weg naar de baan werd ze nog eens door iemand KEIHARD op haar billen geschopt jammer genoeg staat dit niet op de video. Het was zielig en zeer slecht voor de pony rennen om zo met je pony om te gaan en dit in het publiek te doen, iedereen zag het en ik was de enige die er wat van zei. Ik vond het schandalig en had ze het liefst willen uit sluiten van deelname. Ik ga dit ook zeker opnemen met Yvonne en co.
Verder was het veel stress, maar ook veel lol.
Mo

; Ik ben het zeker wel hiermee eens. Over die pony's slaan.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 21:28

eigenlijk zouden er heel veel mensen uitgesloten moeten worden, maar omdat gelijk deze ponyrennen te doen.
Aankomend jaar gaat dit wel gebeuren uitsluiten want ook jij Lin zou normaal gesproken uitgesloten worden wegens gigantisch snijden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:15

Ik ga duimen voor jullie dat het volgend jaar weer een succes gaat worden die ponyrenne op Duindigt, alleen jammer dat ik zelf niet meer mee kan doen, misschien het jaar er op weer ...

Linnnnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:35

Snijden? Dat was echt niet mijn bedoeling, maar ik ging alleen voor die gene langs, en ik trok zo hard als ik kan maar speed ging helemaal naar rechts. Dat was echt niet mijn bedoeling ofzo.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:16

ik zeg ook niet dat je het opzettelijk deed hoor.
Maar ja al swe gelijk zo streng hadden gedaan vind dalijk niemand het meer leuk.
Het is maar even als voorbeeld.

Maad1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:16

hee!
ik had een vraagje ,
wanneer komt het filmpje op internet , van 14 september?

ik deed er ook aan mee en wil het eens heel graag terug zien!

Groetjes Madelaine

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:17

ik kan ze er niet op krijgen helaas maar ik zal wel eens aan iemand anders vragen.

Maad1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:21

oke jammer,,

fjordegekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 23:22

kyrkelover schreef:
eigenlijk zouden er heel veel mensen uitgesloten moeten worden, maar omdat gelijk deze ponyrennen te doen.
Aankomend jaar gaat dit wel gebeuren uitsluiten want ook jij Lin zou normaal gesproken uitgesloten worden wegens gigantisch snijden.

Ik vind snijden toch niets vergeleken met een paard in elkaar schoppen. Ik heb het zien gebeuren en heb deze man er ook op aangesproken. Ik was in staat om hem aan te vliegen en dit terwijl het ponyrennen eigenlijk voor de lol bedoelt is.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 13:01

hun zijn genoeg aangesproken.
Ze weet nu ook heus wel dat dat niet kan.
het gaat gewoon om het feit dat waar er wedstrijden zijn,zijn er altijd mensen die commentaar hebben.
we hebben wat commentaar over ons heen gehad van die doet dit en die doet dat.
Oftewel ondertusse had iedereen wel iets gedaan, al was het maar om de ander een oor aan te naaien.
Wat ik dus wil adviseren is je niet met zo'n dingen te bemoeien.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 13:11

even een kleine toevoeging hierop,
ik vind dus niet dat dit zo maar door de beugel kon.
En als je zo iets opmerkt kom dan naar marije of mij toe.
En ga niet zlef tegen zo iemand beginnen want binnen de kortste keren heb je dan ruzie.
En dan zijn het echt de kinderen die er onder lijden.
Het is een beetje jammer om daar via het internet over te discusiëren wat het wordt er niet anders op.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:07

Hm, ik denk dat je het te negatief bekijkt. Het is toch juist nuttig dat er mensen zijn die kritisch kijken naar alles wat er gebeurt, en je wilde juist toch van iedereen weten wat en nog kan worden verbeterd? Eerst zeg je dat we ons niet met dat soort 'dingen' moeten bemoeien, omdat jij gek van al dat commentaar wordt, en dan zeg je dat als wij zoiets opmerken, we dan naar jou of Marije moeten gaan? Ofterwel: We moeten niet klagen en zeuren, maar als we dat dan toch willen doen, dan moeten we het toch maar bij jou doen Tong uitsteken ? Haha!
Het is trouwens ZIJ zijn genoeg aangesproken, niet HUN, en een kleine toevoeging OP moet AAN zijn, en het is ZULKE dingen, niet ZO'N dingen, al is dit geen spellingsforum uiteraard Knipoog

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 16:20

kimbosman schreef:
Hm, ik denk dat je het te negatief bekijkt. Het is toch juist nuttig dat er mensen zijn die kritisch kijken naar alles wat er gebeurt, en je wilde juist toch van iedereen weten wat en nog kan worden verbeterd? Eerst zeg je dat we ons niet met dat soort 'dingen' moeten bemoeien, omdat jij gek van al dat commentaar wordt, en dan zeg je dat als wij zoiets opmerken, we dan naar jou of Marije moeten gaan? Ofterwel: We moeten niet klagen en zeuren, maar als we dat dan toch willen doen, dan moeten we het toch maar bij jou doen Tong uitsteken ? Haha!
Het is trouwens ZIJ zijn genoeg aangesproken, niet HUN, en een kleine toevoeging OP moet AAN zijn, en het is ZULKE dingen, niet ZO'N dingen, al is dit geen spellingsforum uiteraard Knipoog

Kim doe even niet zo kinderachtig.
Enig idee wat er gebeurt als iedereen maar commentaar heeft op elkaar??
Dan zijn ook voor jou de ponyrennen zo afgelopen.
Het is niet erg dat ze commentaar hebben, en ik heb niet gezegd dat ik gek werd van het commentaar.
Als je zelf het allemaal aan had gehoord had je zelf ook zoiets gehad van waar gaat dit over.
Als er zoiets gebeurt hoef je niet zelf naar diegene toe te gaan.
Dat wordt al veel te vaak gedaan op wedstrijden en 9 van de 10 × gaat het dan fout.
En meestal zijn dit ouders die tegen elkaar beginnen en kinderen die er bij staan van nou leuk hoor.
Je mag dus best klagen en zeuren maar doe dit niet tegen elkaar.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 16:23

De maten van de pony's zijn overigens ook aangepast deze zijn al zeker.
Categorieën
Shetlander pony’s
Pony’s tot 1,07
Categorie 1;
Pony’s van 1.08 tot 1.20 meter
Categorie 2;
pony’s van 1.21 t/m 1.37
Categorie 3;
pony’s van 1.38 t/m 1.48 meter

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:06

Wat jij wilt Yvonne, ik wil gewoon even aangeven dat je dingen eens positief moet bekijken, en niet altijd zo vreemd moet reageren, maar je zou dát maar eens bij jezelf zoeken, he Knipoog.

Weet je wát kinderachtig is? Dreigen met 'dan zal jij ook niet meer mee mogen doen', om over de rest van jou kinderachtige acties maar even te zwijgen Knipoog.

En dat ik je spelfouten heb verbeterd, sorry, ik wilde je éven iets duidelijk maken, Yvonne.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 21:25

nee dat is niet kinderachtig dat is waar het op staat.
En dan mag niet alleen jij persoonlijk niet meer mee doen maar iedereen doet niet meer mee dan.
Wan toch dat is gezellig iedereen maar zwart maken van die doet dit, die doet dat. elkaar in de haren vliegen en weet ik allemaal veel.
Als wij iedereen die de regels hadden overtreden moetsen uitsluiten of naar achter moesten stellen waarbij dat eigenlijk afgelopen ponyrennen zou moeten gebeuren. Dan hadden we bijna geen pony's meer in de koers.
Wat ik wil zeggen, we kregen op een gegeven moment van iemand de opmerking ja hij doet niet aan de opcanter mee dus dat is niet eerlijk.
Terwijl die vervolgens zelf ook aan de hand naar de start werd gebracht.
De een zegt over de ander dat hij geslagen heeft, terwijl hij het zelf ook gedaan heeft.
De ander snijdt gigantisch was misschien niet expres maar moeten we die dan ook maar uitsluiten. Nou dan hebben we er ondertussen al 4.
De ander schopt de pony in elkaar, dat is 5.
Dan was er nog eentje die had niet het goede harnachement, dan heb je er al 6.
Dit is ook de reden dat het volgend jaar veel strenger wordt.
Maar het grootste probleem is, vind ik, dat sommige een beetje over het internet dingen aan gaan halen die gebeurt zijn. Waar de personen waar het over gaat ook op aangesproken zijn. En dan steeds weer op hetzelfde terug komen. Nou daar wordt het heus niet gezelliger op. en die spelfouten verbeteren doe je maar op de pabo daar kan je kindjes spellen leren.
Nederlands is nou eenmaal niet mijn "goedste"vak.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:47

Je hebt gelijk, kinderen maken veel spelfouten Knipoog .

Hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt als iedereen elkaar de schuld van vanalles geeft, aangezien jij dit ook voor je lol doet, en wat dat betreft lijkt me het inderdaad slim om wat meer regels te stellen, zodat het duidelijker is wat wel en niet de bedoeling is, zodat daar minder discussies over ontstaan. Alleen breng het dan alsjeblieft allemaal wat positiever, en niet altijd met zo'n dreigende of boze ondertoon. Jij kan juist zo'n postieve invloed op de ponyrennen hebben!

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:50

Even voor de duidelijkheid: Ik bedoel hier NIET mee, dat je dat nu niet hebt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 17:12

nee ok dan snap ik je denk ik .
Ik denk dat het een pure miscommunicatie was.
Verder zijn we op dit moment volop bezig met de regels.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 17:20

zijn er trouwens mensen die het fijn zouden vinden als er een soort info avond zou zijn.
zoals hoe het volgend jaar er aan toe gaat, of dat men ideeën naar voor kunnen brengen en zo iets.