Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

charmedxlove

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:15

k heb nieuw bitje aan geschaft ;) heb nu een dubbel gebroken happy mouth ga eerst dat eens proberen is zien wat hij daarmee doet geloof dat je die wel mag gebruiken ( had ff handboek erbij late pakke in de winkel xd ) maarja morgen maar is proberen :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 21:43

Ik ben nog steeds op de Veluwe, en vandaag hebben we eventjes de dressuur opgepakt:

Mooie omgeving he? :D

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:48

Leuk om je filpmje te zien!
Omgeving is prachtig idd, ik woon aan de Veluwezoom, paard staat vlakbij NP Hoge Veluwe, dus ben er het hele jaar mee gezegend :) waar zit jij nu precies?
Heeft jouw paard zo veel aansporing nodig eigenlijk, valt me op dat je veel been geeft? Niet als kritiek bedoeld hoor, gewoon nieuwsgierig ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 21:50

We zitten in Vaassen :) Wat heerlijk dat jij gewoon elke dag van zo'n mooie omgeving kunt genieten zeg! :)
Nee, ze heeft geen aansporing nodig maar stiller kan ik mijn benen gewoon niet houden ;( ;(
Stom he? :o

Hoop dat het beter gaat met dit bitje, chamedlove! :)

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:22

Ahja komt misschien nog wel! Ik draai altijd mijn tenen naar buiten, van die penguinvoetjes, zo heeft iedereen wel wat ;)

apache1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:44

leuk filmpje dabo,
je paard kan goed galopperen en ook het halthouden gaat netjes,mooie omgeving ook,veel plezier verder. +:)+

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:55

mooie filmpje dabo ziet er netjes uit,
pff wie heeft dat ook van jullie dat de draver niet echt dik wil worden,
ik voer echt vanalles hij krijgt pulp slobber maisvlokken mix brok melasse onbeperkt gras of hooi.
en toch blijft hij invallen,ik heb zijn tanden laten doen daar ligt het niet aan.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:08

roi die valt nieg echt in maar hij is ook niet de dikste :p

Bitje zit geloof ik goed het is ongelofelijk maar hij vond het echt raar zit nog best wel wat spelen in maar zag er vreemd uit voor mij vanwege groene kunststof xD
Maar hij vond eerst niet fijn en toen begon hy te kauwen en schuimen en ging het wel lekker !!

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:36

sammy1 schreef:
ik voer echt vanalles hij krijgt pulp slobber maisvlokken mix brok melasse onbeperkt gras of hooi.
en toch blijft hij invallen,ik heb zijn tanden laten doen daar ligt het niet aan.

mijne is ook moeilijk op gewicht te houden maar niet zo extreem, ik geef 'r nu subli seniores priores bij met nog olie er doorheen, dat lijkt wel goed te werken maar blijft even afwachten als het echt winter wordt. wormen gecheckt, evt bloedtest? gewone brok en melasse hebben ze niets aan om dik te worden dacht ik. anders ff kijken in het te dunne paarden-topic, daar staat heel veel info in.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 21:51

apache1 schreef:
leuk filmpje dabo,
je paard kan goed galopperen en ook het halthouden gaat netjes,mooie omgeving ook,veel plezier verder. +:)+

Dankje!
Helaas zijn we alweer thuis... zo'n vakantie vliegt om he! ;( Nouja, ik kijk nu al uit naar die van volgend jaar :D
sammy1 schreef:

thnx :)
Mijn draver is moeilijk dun te houden... precies het tegenovergestelde dus! Als die naar gras kijkt komt ze al aan hahaha.
Dun... neeeee dat is ze niet :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:55

Daar was ik ook wel blij mee als hij meer op gewicht bleef hij word altijd optijd ontwormt ik wilde zijn bloed eens laten nakijken.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:48

Wij hebben vandaag weer aan de dubbele longe gewerkt, bitloos dit keer. Vooral bezig geweest met overgangen oefenen. Ze kan nu vanuit halthouden netjes aandraven, zonder huppels, mooi achterbeen eronder en hoofd laag houden. Dit soort dingen was ik ohz nog helemaal niet aan toe gekomen, kan echt niet wachten tot ik weer kan rijden straks! Ook nog eens kijken of ik haar kan leren achterwaarts gaan, dit wilde nooit zo als ik erop zat.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:44

nou kan niet rijden met roi of mag niet van de dokter meot woensdga foto's laten maken voor me rug wand zit iets niet goed schijnt dus ....
dus roi heeft lekker paar dagen rust gisteren nog wel gereden en toen was hij heeel braab met alles :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:07

Wow leuke filmpjes Dabo! Prachtige galopjes _/-\o_ Heb je al eens geprobeerd om je beugels met touwtjes aan de singel vast te maken? Echt zonde voor het beeld zo! (en nee, ik kan het echt niet beter, ik heb mijn benen soms bijna in mijn nek hoor :') )

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 22:26

Heb ik al eens aan zitten denken Marrit, of de beugelriemen ONDER het zweetblad te doen? zou dat al helpen?
thnx voor je compliment trouwens :o

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:40

Wat een prachtige dravers komen hier voorbij. Ik rijd ook dressuur met mijn draver, maar geen wedstrijden. Wie weet, ooit. Via het rechtrichten werken we nu dmv de klassieke rijkunst en hij pakt het super op. We werken nu aan stelling en buiging in draf. Ik herken zo veel in jullie berichtjes, zoals zijn flaplip (ik hoor echt papapapap tijdens het rijden, supergrappig) maar ook het briesen. Mijn paard heeft tijdens het rijden een keer of 3 een nies-sessie, maar ik verdenk hem van lichte aanstellerij. Ik geef hem dan lange teugel, maar als ik hem, na een tijd stilte, weer oppak, moet hij plots weer een bries eruit persen. Wat ik zo mooi vind aan het dressuurrijden met je draver; zodra iets lukt, ook al is het maar heel klein, heb ik de hele dag een smile van oor tot oor, omdat ik weet hoe hard we ervoor moeten werken. Ik zal een andere keer wat foto's plaatsen.

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:10

Ik kom ook even binnenvallen als dat mag :7
Mijn draver is Aramis, inmiddels 10 jaar oud, sinds z'n 4e bij mij. We rijden vrij fanatiek dressuur maar geen wedstrijden wegens geen vervoer :+ . We hebben een hele goede instructeur gevonden die ons al veel geleerd heeft, de vorige was nl. van mening dat ik mijn paard beter kon verkopen maar ik ben koppig, dusja... Nu gaat het super en zijn we inmiddels aanbeland bij de galopwissels:
Afbeelding
(vroeger was de galop plat door de bochten door de bak scheuren := )
In mijn profiel staan ook enkele foto's :)

Mooie dravers komen hier voorbij indd :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:03

Dabo schreef:
Heb ik al eens aan zitten denken Marrit, of de beugelriemen ONDER het zweetblad te doen? zou dat al helpen?
thnx voor je compliment trouwens :o
3

Ja ik zou dat zeker proberen, er wordt beweert dat dat een stillere beenligging bevordert :j

Aramis <3

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:11

dabo ik heb ook is de steugbeugelriemen erinder gehad het hielp wel maar vond het niet lekker rijden .
Maar zou het wel is proberen :p

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 16:36

Wilde het steeds doen maar dan vergeet ik het weer, en als ik er opzit vind ik het weer te veel werk (eraf, singel los, beugels eraf, eronder vast, singel weer vast)
Als je aangesingelt hebt krijg je ze er namelijk echt niet zo makkelijk meer op/af
Maar ik wil het zeker eens proberen!

Galopwissels, AramisJames! wat goed zeg! :) :)

Ik heb vandaag weer les gehad, vanwege de vakantie was het er even niet van gekomen. Bella ging weer super, maar volgens mijn instructrice moet ik er zelf wat harder aan werken hoor hahaha, Bella kan het super, maar ik ben zelf te snel tevreden. Als ik zelf wat strenger ben, gaat ze nog VEEL beter! En met strenger bedoel ik uiteraard niet te korte teugels of haar slaan, want dat werkt sowieso niet :D

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:17

haha dabo prescies hetzelfde hier ben vandaag ook weer is eerste les in 2/3 weken xD je kon wel zien dat het eventjes geleden was bij roi xd liep weer helemaal naar links instructie ook ja tess je ziet wel dat het thuis meer zozo gaat dan in de les strenger zijn xD

:P

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 20:09

Ik rij ook altijd veel lekkerder in de les.. :) :j
Maar als ik op mezelf rij in de bak loopt ze eigenlijk (naar mijn inziens) ook super :) Alleen moet ik in de les net ff méér vragen :D

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 06:45

haha ja vind ik ook altijd en dan be ik niet streng genoeg zonder dat k het weet :p

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:09

xsenny schreef:
een meisje dat ik ken rijd met haar draver in de m2

Kijk dat vind ik nou leuk om te lezen.. hoor je het eens van een ander ;)
Ik heb al zoveel reactie's van mensen gehoord als, een draver en daarmee dressuur.. pfff misschien tot de L1 en dan houd het ook op... en Z dat gebeurt nog niet eens in je dromen.....
Ik heb zelf ook een draver en ben sinds april begonnen hem te trainen voor dressuur.
Wat echt heel goed gaat nu... hij heeft het al aardig te pakken en heeft er ook duidelijk plezier in.
En ik zelf vind het ook erg leuk. Ik ben van plan om komende zomer 2012 te gaan starten.

Wat denk ik wel een voordeel is, dat die van mijn nooit gekoerst heeft en ik hem al sinds zijn 3de heb.
Dus grotendeels zelf kunnen vormen.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:22

apache1 schreef:
hallo,
leuk dat jullie ook dressuur rijden met dravers,en valine,die van jou is ook een zoon van giant cat?hoe heet hij?ik rij ook dressuur met mijn draver vainqueur apache,ik ga binnenkort b starten,hij word erg heet van de galop omdat hij die ook moeilijk vind,het lukt me nog niet om foto's te plaatsen,die van mij is ook donkerbruin en een wit kolletje.

Hey wat leuk om dit te lezen zeg!
Ik heb ook een zoon van Giant cat.. Die van mij is ook donkerbruin en een wit kolletje :D
mmmm.. dan zit dat dressuur zeker toch in de genen haha.. hebben die van jullie ook van die hele kleine oortjes?
Want dat vinden heel veel vreemd bij die van mij.. omdat dravers meestal grote oren hebben..
Die van mijn paard zijn even groot als de grote shetlander van een vriendin van mij haha :P