Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:02

Succes *\o/*

Dabo

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 23:07

Gewoon buienradar (of buienalarm!) in de gaten houden, vanmorgen heb ik ook tussen de buien door gereden :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:28

Ik heb in de regen staan longeren. Paardje was not amused haha! Maaaarrrr morgen periodes met ZON! Dus heb goede hoop dat ik morgen droog kan rijden haha!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 00:03

Ooo we hebben een binnenbak hoor, gaat niet om t rijden _O-
Meer het feit dat ik een 500 meter drafbaan naar achter moet lopen, en dan geluk moet hebben dat ze vooraan staan := Vind ik niet erg lopen, maar als er weer eens een hagelbui is vind ik dat toch een stukje minder _O-

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 00:12

Gefeliciteerd met je verjaardag, Liesje :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 01:07

Thanks Dabo! Alweer bijna een kwart eeuw.. time flies!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 10:46

Ja inderdaad, ik weet er alles van ;) (Ben vorige week 50 geworden) :o

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:22

Je bent zo oud als je je voelt :Y)

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:50

xSlvna schreef:
Zijn jullie stallen dan niet afgesloten? Hier kom je zonder sleutel echt niet het stallencomplex in, al had je het graag...

Nou, dat vind ik nou ook niet bepaald ''veilig'', Wat nou als er brand is en je kan de sleutels niet vinden etc. heb ik liever dat me spullen gestolen worden

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:15

Gister avond haal ik mijn paard uit de wei met aan een kant hele dikke kaak en aan de andere kant een flinke bult, schrok me rot, maar ze leek er geen last van te hebben, en vanochtend kwam de tandarts dus dacht kijk t vannacht wel ff aan, ze at goed en was alert, zodoende vanochtend tandarts laten kijken, blijkt dat ik eigenlijk stiekem een HAMSTER Heb! Mevrouw stopt der wangen vol met eten! Raar paard heb ik toch!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 12:48

Liesje89 schreef:
Je bent zo oud als je je voelt :Y)

Nou en dat is vandaag 100.. menn wat heb ik een pijn in mijn rug ;(

haha milja, dat is wel heel bijzonder, een hamsterpaard haha

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:55

Ik heb sinds een jaar een draver. En heb elke week prive les. Mijne heeft niet gekoerst maar toch is die galop een drama zeg. Je merkt het in draf al ze stuwt heel erg van achter en ze wilt die achterhand er gewoon niet onder zetten. In galop valt ze op een gegeven moment ook naar binnen toe. Hebben jullie toevallig nog tips voor me?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:56

Tineke90 schreef:
Ik heb sinds een jaar een draver. En heb elke week prive les. Mijne heeft niet gekoerst maar toch is die galop een drama zeg. Je merkt het in draf al ze stuwt heel erg van achter en ze wilt die achterhand er gewoon niet onder zetten. In galop valt ze op een gegeven moment ook naar binnen toe. Hebben jullie toevallig nog tips voor me?

Km maken... En niet alleen in de bak maar ook buiten: rechte stukken!

En wat mij ook goed hielp was longeren aan de passoa of de dubbele, heeft die namelijk alleen zn eigen evenwicht te bewaren en niet alleen die van jou!

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:37

idd longeren heeft de mijne zoveel goed gedaan, met passoa en ook regelmatig alleen met halster, na een paar weken sprong ze al aan als ik zei; let op galopje
veel oefenen en in het begin galoperen ze wat harder maar als de spieren sterk genoeg worden wordt dat ook snel beter hoor

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:21

Gefeliciteerd Lies.

Vandaag onverwachts 8 uur bij een vriend geweest dus RB enkel gevoerd, had het absoluut niet warm onder de 200 grams deken, oh ow...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:21

Bij de mijne werkt de longeerhulp heel goed voor de galop!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:23

Heerlijk gereden ! Hij galoppeerde goed aan ( op zn goede kant dan :') ) en uiteindelijk begon hij op zn bit te knabbelen en hoefde ik bijna niks te doen bij wendingen *\o/*

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:08

Ik heb de oplossing gevonden voor het gerace. Gewoon niet op de hoefslag rijden. Ik stap op de 2e,3e of 4e, of 50e hoefslag (ghehehe, we gaan soms dronken door de bak) en rijd een beetje kriskras. Niet onrustig hoor, maar gewoon een bochtje links hier en een bochtje links daar. Wat een verschil! Is hij eindelijk uit koersmodus.
Hij was gisteren alleen not amused, want de bak lag vol plassen. Heeft ie een hekel aan. En dan laat zo'n muts je ook nog dwars door zo'n plas draven, bah! :-)

Even een filmpje van een paar weken geleden. Niet op mijn houding letten, hoor, ik deed gewoon een lollig rondje en was bij de overgang naar stap te lui om mijn teugels op maat te nemen. Ghehehe. Pfff, had net een uur intensief gereden.
Maar goed, dan kunnen jullie Sil ook even zien.
http://www.youtube.com/watch?v=ZaFtozMd9X4

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:17

Bo_Cassey schreef:
Ik heb de oplossing gevonden voor het gerace. Gewoon niet op de hoefslag rijden. Ik stap op de 2e,3e of 4e, of 50e hoefslag (ghehehe, we gaan soms dronken door de bak) en rijd een beetje kriskras. Niet onrustig hoor, maar gewoon een bochtje links hier en een bochtje links daar. Wat een verschil! Is hij eindelijk uit koersmodus.
Hij was gisteren alleen not amused, want de bak lag vol plassen. Heeft ie een hekel aan. En dan laat zo'n muts je ook nog dwars door zo'n plas draven, bah! :-)

Even een filmpje van een paar weken geleden. Niet op mijn houding letten, hoor, ik deed gewoon een lollig rondje en was bij de overgang naar stap te lui om mijn teugels op maat te nemen. Ghehehe. Pfff, had net een uur intensief gereden.
Maar goed, dan kunnen jullie Sil ook even zien.
http://www.youtube.com/watch?v=ZaFtozMd9X4

Dat komt omdat ie dan veel beter zijn balans kan houden, wat meer 'bij elkaar' is. Als je rechtuit gaat moet een paard die nog niet zoveel balans heeft (zoals de meeste dravers in galop) en dus helemaal uit elkaar loopt, wel hard gaan omdat hij anders niet in galop kan blijven.

Dus de voltes en bochtjes moet je gewoon steeds groter uitbreiden naarmate hij meer balans krijgt door de veel gereden kilometers. En hem goed bij elkaar proberen te houden als je rechtuit gaat, actief houden en goede contacteugel.

Heb je filmpje gekeken, lekkere galop heeft ie :D

De draver die ik reed is weer in training gegaan om te gaan koersen. Ze was eruit gegaan door veel galopades. Maar nu dat ze de galop veel beter onder de knie heeft en meer richting dragend is gereden dan stuwend, gok ik dat ze het niet beter gaat doen dan eerst :=

Jullie daar ervaring mee?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:47

Het kan heel goed hoor, sommige Dravers worden er zelfs beter van, losser in hun lijf enzovoorts.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:53

Woon en studeer sinds kort in Lelystad dus paardje is vorig weekend ook hier heen gekomen. Op een stal met goede binnen en buitenbak dus kan nu eindelijk weer wat regelmatiger dressuren! Gaat voor nu heel fijn, gewoon een beetje lang laag en rond, om weer mee te beginnen na een maand rust :p

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:54

Misschien begrijpt die nu ook dat galopperen (ohz) een hele aparte hulp is. Ik ben mijne (ter afwisseling) ook twee dingen aan het leren, gaan in draf, gaan in galop maar op andere hulpen en met een andere houding, en ze wordt soepeler en krachtiger, gallopeerd ook veel rustiger en soepeler aan.

Zoals het filmpje in het topic laat zien, dat is een aantal stappen geleden voor ons, vind het prima die 'galop' voor buiten, maar galop kun je het vind ik niet noemen, vandaar dat de trainingen ook veel zwaarder zijn en pony het af en toe beu is (vind ik niet gek, na 3 gelijke, zware trainingen achter elkaar), pony moet aan de teugel, over de rug en sprong maken.

Vandaag ga ik denk ik lekker een paar KM crossen, lekker gaan laten, ervoor even springen langs een afgelegen spoor (perron op en af, steile heuvel op en af met een stam ervoor), even een dagje voor haar (en haar conditie), kijken hoe dat gaat.

Edit: Zoals in dat filmpje galopeerde mijne kort geleden trouwens nog, moest dan van de instructie binnen gewoon los laten, echt los en enkel op de buitenhand terugnemen en loslaten, op de buitenhand (met buitenbeen) sturen en in 2 lessen heeft ze daar zo goed van leren galopperen, echt amazing. Ik moest de binnenhand helemaal los maken omdat ik bleef foetelen (als ik bang was dat ze ergens tegenaanliep nam ik de binnenteugel erbij, paard over de schouder weg dus).

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:15

Ik doe altijd buitenhand verzamelen en binnenbeen sprong houden, werkt fijn bij de mijne

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:28

Flash staat gewoon nog heel de dag buiten zonder deken.. Snachts op stal ook.
En als het dalijk -10 is ook :+ :D

jemig wat kleppen jullie opeens veel zeg haha. Wel gezellig! Zal alles even op mijn gemakje teruglezen want heb nu echt zitten screenen. :)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:25

Normaal doe ik vrijwel nooit galop. Maar nu had ik nieuwe broek en handschoentjes en omdat ik geld had gekregen daarvoor van mijn papa, had ik een filmpje gemaakt. Was dus niet heel serieus bedoeld. Ghehehe, zo zou ik hem tijdens een training niet laten galopperen hoor :-). Had het eigenlijk alleen hier gepost om Sil even te laten zien.
Maar goed, ik hou het liever bij stap en draf. Hij is Sil van Pisa, dus er is nog genoeg rechtrichtwerk te doen.