Ze hebben allebei dat "lieve"
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
C_loves_A schreef:grootste probleem is als ik er een zweep bij pak, dat ie dan helemaal in paniek raakt, en je kan het aan hem zien dat ie niet meer nadenkt en alleen maar klaar staat om weg te rennen zegmaar. en als ik geen zweep heb dan doet ie gewoon heel lomp en sloom. helaas nog geen tussenweg gevonden hiervoor. overigens heb ikzelf hem nooit "hard" geslagen met een zweep, zo nu en dan een lichte tik tijdens longeren. ik rij ook zonder zweep dus bij mij niks ergs gebeurd, dus of iets uit het verleden of hij is gewoon natuurlijk bang voor een zweep. maar we blijven proberen!
mooie vos is ie zeker!!!
Zijn been is koud en hij loopt niet meer kreupel
maar rusten gaat ie nog wel zeker doen... ik ben zelf niet 100% goed en t kan geen kwaad dat ie niet gelijk weer een zadel op zijn rug krijgt.

Meisje is 11 en had wel les/sturing van ander stal genootje... Maar meisje van 11 kreeg m'n paardje niet in de draf... Ander stal genootje erop die dus de les/sturing gaf, en die had het wel vrij snel voor elkaar, maar hij deed wat hij bij mij (ook wel eens doet, niet altijd) is niet aandraven maar een of andere vreemde gang... zijn achter benen, stappen zeg maar en zijn voorbenen gaan heel snel.. echt heel vreemd...! Ik wist wel dat hij dit deed maar niet hoe het eruit zag. Als je hem dan iets meer been bij geeft en van voren wat meer ruimte ( dan gaat hij met zijn neusje ''over'' de grond lopen) dan gaat hij wel normaal draven, maar heeft die vreemde gang een naam? En zo ja waarom doet hij dit? Hij kan gewoon normaal draven...