[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:19

Andy lijkt idd wel wat op Kyara :j
Ze hebben allebei dat "lieve"

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:02

C_loves_A schreef:
grootste probleem is als ik er een zweep bij pak, dat ie dan helemaal in paniek raakt, en je kan het aan hem zien dat ie niet meer nadenkt en alleen maar klaar staat om weg te rennen zegmaar. en als ik geen zweep heb dan doet ie gewoon heel lomp en sloom. helaas nog geen tussenweg gevonden hiervoor. overigens heb ikzelf hem nooit "hard" geslagen met een zweep, zo nu en dan een lichte tik tijdens longeren. ik rij ook zonder zweep dus bij mij niks ergs gebeurd, dus of iets uit het verleden of hij is gewoon natuurlijk bang voor een zweep. maar we blijven proberen!

Die van mij is de eerste periode ook bang geweest van de zweep. Ik aaide zo gezegd hem met de zweep zodat hij er aan kon wennen en wist dat het niet iets is waar die bang voor moet zijn. Ook er veel aan laten ruiken moet ook wel helpen. Die van mij heeft het echt maar een maandje gedaan. Nu weet hij wel wat het is, ook al wilt hij er nog niet echt naar luisteren :P

Oeh dat Mooie grote paard is gaaf !!! :D mooie vos is ie zeker!!!

Zo ben er achter wat er nou is met Broadway, hij heeft waarscheinlijk zijn schiefel aangeraakt.. lekker slim van hem. Helaas heeft de hoefsmid m nu alleen zo kort bekapt dat ie op zijn zool loopt :S Dus meneer is nog steets kreupel. Hij heeft wel weer zin om wat te doen, ziet er supper uit en mag overal in knijpen dus pijn is er ook niet meer. Hoop voor dat ik in de mooie herfst periode weer lekker kan rijden, meneer word in die tijd te gevaarlijk op rust

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:40

Ik zou sowieso gaan lessen met hem C_loves_A!
Heb ik met Calli ook gedaan en hij snapt nu eindelijk dat buitenbeen opzij is. Met veel geduld, en zweet en tranen en blaren..

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:28

Ik kan me niet voor me halen, dat Andy ooit bang was voor de zweep. Niets van gemerkt op stal.

marijkje1990

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:44

Broadway is weer beter :D Zijn been is koud en hij loopt niet meer kreupel :D :D

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 02:31

marijkje1990 schreef:
Broadway is weer beter :D Zijn been is koud en hij loopt niet meer kreupel :D :D

*\o/* wat fijn! :j

Rebellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:50

super nieuws dat je paard weer beter is meid!

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:54

marijkje1990 schreef:

ah super! *\o/*

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:06

ja zeker supper nieuws :D maar rusten gaat ie nog wel zeker doen... ik ben zelf niet 100% goed en t kan geen kwaad dat ie niet gelijk weer een zadel op zijn rug krijgt.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:59

ik heb vandaag weer een kleine 20 minuten gereden met mijn dravertje. En nog even klein stukje hulp/les gehad van de stal eigenaar. Die wees me erop dat ik in de draf steeds voorover ga zitten, dit wist (weet) ik...Maar tussen weten en het ook goed doen/kunnen is een verschil, maar nu weet ik wel waarom mijn o zo brave paardje steeds in de stap overgaat, als ik voorover ga hangen dan gaat hij stappen. En dat is natuurlijk heel braaf van hem, maar nu moet ik mezelf er wel iedere x op wijzen dat ik recht op ga zitten, maar ja als je al jaren niet hebt gereden en geen les hebt, dan ga je de verkeerde houding aan leren. Maar ik merkte dat als ik dus netjes recht ging zitten( voor mijn gevoel echt achter over hangen) dat mijn paardje dan wel stukken beter en lekkerder loopt. Pfff maar hard oefenen dus aan het recht op zitten!

Rebellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:46

Vanmiddag zijn mijn dochtertje, nichtje en ik met Ychella naar de manege gelopen om de dressuurproef wat te oefenen... Ychella deed alles voortreffelijk alleen mijn dochtertje was te druk in dr hoofdje, gelukkig is Ychella een rustige lieve merrie...

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:08

Ook weer even een berichtje van deze kant (was op vakantie). Zijn er hier nog mensen die 7 oktober mee gaan doen aan de Enjoy the ride sponsorrit? Wil hem met Wings gaan lopen, zit alleen een beetje in dubio of het voor hem te doen is. We willen voor de 15km gaan, echter heeft hij begin juli een scheurtje in zijn broekspier opgelopen waardoor hij een tijdje heeft stilgestaan, sinds vorige maand heeft hij alleen nog maar 3x in de week 20 á 30 minuten onder het zadel gestapt en dat willen we nu gaan opbouwen. Denken jullie dat het haalbaar is?

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:31

Meld zich weer :')

Hele lange tijd afwezig geweest omdat ik niet zoveel meer op bokt zit, maar ben nu van plan toch weer meer te gaan posten :o

Ik weet niet of ik mijn draver merrie al eens had voorgesteld ?
Nouja dan doe ik het nu toch nog weer even opnieuw,
Mijn draversmerrie heet Tina D en is een dochter van Keller Lobel, Tina is echt een heerlijk paard <3
Ik heb haar nu anderhalf jaar en ze word steeds geweldiger.
Het enigste wat ze echt eng vind is balkjes lopen :')
Buiten is ze echt super makkelijk en ze begint het dressuurwerk nu ook steeds leuker te vinden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:18

Wat een goede nieuwtjes allemaal! Die laatste Draver is gaaf zeg!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:02

Wat lijkt Tina op Kyara! :j
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:03

Kyra gaat vooruit of niet :)?
Haha Calli galoppeert ook zo, gelukkig ben ik niet de enige haha :+.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:05

:j Kyara gaat heel goed vooruit!
Ze kan nu rustiger galopperen,voorheen was er geen houden aan!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:06

Calli heeft juist het omgekeerde, die moet ik echt vooruit duwen. Wordt nu steeds beter, alleen durft hij niet op eigen beentjes te galopperen..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:43

Had ik deze al een keer gepost hier?

Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:45

Hij is omgevallen :+

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:03

Hahaha, die tanden!

Melis staat sinds zaterdag op haar nieuwe stal en dat gaat heel goed. Niet de enige draver voor de verandering, maakt het leven toch een stuk makkelijker de eerste dagen :P

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:56

FireAndIce schreef:
Wat lijkt Tina op Kyara! :j

Haha jaa inderdaad best wel, alleen Tina is iets te dik :')

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:27

hoi, vandaag weer even ''gereden'' op m'n paardje... Alleen gestapt aangezien ik aan mijn houding aan het werken ben. Even later een stal genootje erop laten rijden, zoals verwacht was hij erg ondeugend... Maar dat is hij altijd wel ;-) Meisje is 11 en had wel les/sturing van ander stal genootje... Maar meisje van 11 kreeg m'n paardje niet in de draf... Ander stal genootje erop die dus de les/sturing gaf, en die had het wel vrij snel voor elkaar, maar hij deed wat hij bij mij (ook wel eens doet, niet altijd) is niet aandraven maar een of andere vreemde gang... zijn achter benen, stappen zeg maar en zijn voorbenen gaan heel snel.. echt heel vreemd...! Ik wist wel dat hij dit deed maar niet hoe het eruit zag. Als je hem dan iets meer been bij geeft en van voren wat meer ruimte ( dan gaat hij met zijn neusje ''over'' de grond lopen) dan gaat hij wel normaal draven, maar heeft die vreemde gang een naam? En zo ja waarom doet hij dit? Hij kan gewoon normaal draven...

Rebellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:39

mijn draver wil dat af en toe ook wel eens doen, ik geloof dat dit telgang heet

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:47

dat dacht ik zelf ook maar het is zo'n raar gezicht, en het zit ook voor geen meter met licht rijden...