C_loves_A schreef:grootste probleem is als ik er een zweep bij pak, dat ie dan helemaal in paniek raakt, en je kan het aan hem zien dat ie niet meer nadenkt en alleen maar klaar staat om weg te rennen zegmaar. en als ik geen zweep heb dan doet ie gewoon heel lomp en sloom. helaas nog geen tussenweg gevonden hiervoor. overigens heb ikzelf hem nooit "hard" geslagen met een zweep, zo nu en dan een lichte tik tijdens longeren. ik rij ook zonder zweep dus bij mij niks ergs gebeurd, dus of iets uit het verleden of hij is gewoon natuurlijk bang voor een zweep. maar we blijven proberen!
Die van mij is de eerste periode ook bang geweest van de zweep. Ik aaide zo gezegd hem met de zweep zodat hij er aan kon wennen en wist dat het niet iets is waar die bang voor moet zijn. Ook er veel aan laten ruiken moet ook wel helpen. Die van mij heeft het echt maar een maandje gedaan. Nu weet hij wel wat het is, ook al wilt hij er nog niet echt naar luisteren
Oeh dat Mooie grote paard is gaaf !!!
mooie vos is ie zeker!!!
Zo ben er achter wat er nou is met Broadway, hij heeft waarscheinlijk zijn schiefel aangeraakt.. lekker slim van hem. Helaas heeft de hoefsmid m nu alleen zo kort bekapt dat ie op zijn zool loopt :S Dus meneer is nog steets kreupel. Hij heeft wel weer zin om wat te doen, ziet er supper uit en mag overal in knijpen dus pijn is er ook niet meer. Hoop voor dat ik in de mooie herfst periode weer lekker kan rijden, meneer word in die tijd te gevaarlijk op rust