Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:33

Ze staan al niet meer (vaak) buiten, heeft vandaag bijvoorbeeld binnen gestaan. Staan gemiddeld 3 maanden per jaar buiten. :r En dat met mijn sneeuwpaard (sneeuwstorm? Waar? Ik zie alleen gras onder deze dikke laag koude witte poeder), ach ik heb niet het gevoel dat ze ongelukkig is in de box, is minder kribbig etc.

Heb alleen 150 en 200 grams, van die 150 krijgt ze een kapotte schoft (huid dan), dus dan maar de 200.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:35

xslvna maar wat doe je dan straks op als het echt koud wordt, min 10 ofzo?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:37

Ik heb Riep vandaag ook voor het eerst een deken op gedaan. Ben nog nooit zo vroeg geweest maar hoop dan niet te hoeven scheren. Hij krijgt zo'n lelijke kleur haha!

Heb gelukkig tussen de buien door kunnen rijden, en ook nog eens heel fijn! :D Het gaat echt de goede kant op. Hij gebruikt ook steeds meer zijn rug, zal ook wel deels door het longeren komen. Ik gebruik sinds een tijdje de zogenaamde longeerhulp en daar gaat hij echt heel fijn van lopen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:40

milja78 schreef:
xslvna maar wat doe je dan straks op als het echt koud wordt, min 10 ofzo?

Heb nog wel zwaardere dekens en met de huidige kan het nog wel een aantal graden dalen :j

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:51

die van mij staat 's winters met 300 gram op in een buitenstal en komt dan ook nog paar uur buiten in de paddock, nu heeft ze een regendeken op en staat sinds paar nachten binnen, maar overdag gelukkig nog op de wei.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:37

Begrijp ik nou goed dat je paard met een 200 grams deken op staat terwijl ze een hele dag binnen zonder wind en regen staat én het nog 15-18 graden is?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:54

Ja dat begrijp jij goed.

Edit: Denk er wel aan dat het een 24 jarige is die zwaar in training staat, ik bespaar liever alle verdere energie (vacht aanmaken, zelf warm houden), ze stond gister wat bibberen toen ze te lang buiten stil stond... Smiddags, in de zon.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 07:56

Zwaar in training? Ze was toch met pensioen of heb ik iets gemist? :+

Mijn gup, die echt niet tegen kou kan, staat nu nog gewoon met 0 gram op.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 08:52

Mijne kan ook absoluut niet tegen kou maar staat ook onder 0 grams nu.. Enne als ze niet zonder 200 grams binnen kan staan zou ik eerder stoppen met die verschrikkelijk zware training.. :=

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:46

Mijn 21-jarige kan sinds 2 jaar ook minder goed tegen koud en regen op haar spieren, dus die staat sinds afgelopen vrijdag onder een ongevoerde regendeken. Geen last meer van stijfheid na de buien van afgelopen dagen en haar vacht blijft ook mooi dun hoor! Vorig jaar heb ik max. 100 gr. gebruikt, maar denk dat dat dit jaar 200gr. gaat worden bij echte kou, omdat ze nu al eerder onder een deken is gezet dan vorig jaar. Paarden hebben niet snel last van koude, wel van nattigheid ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:12

Sommige mensen kunnen blijkbaar niet lezen, die lezen maar goed terug als ze hun vraag beantwoord willen hebben.

Ach nu vind ik die met pensioen wel goed. Was inderdaad de planning om haar na een blessure en met het begin van mijn school op pensioen te doen, maar na de blessure (nog voor school begon) ben ik de trainingen weer op gaan pakken om te zien 'wat ze nog aankon' en heb de grens nog altijd niet bereikt, ze loopt alles fijn mee, geen spierpijnen, koppigheden en we zijn met stappen vooruit aan het gaan (door wat lessen). Nu bleek dat school toch niet zo veel tijd in nam, tja dan kan ik evengoed doortrainen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:53

Pfaff 200gr? Die van mij staat dag/nacht wei met 0gr op nu.. 200 is echt wel ver overdreven hoor, tenzij je paard een gratenpakhuis is en buiten staat ?

Mijne gaat ook goed, heb vd week weinig gereden want moet zo'n km heen en weer lopen om hem te halen, en met die regen :+

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:18

Dabo schreef:
Okee, nu snap ik het beter :D Ik had je onderschrift niet gelezen, sorry.

Waar de één moeilijk kan schrijven, kan de ander moeilijk lezen. Ghehehe ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:19

Volgende week zondag een onderlinge wedstrijd op B niveau, beoordelen normaal realistisch dus eens kijken hoe dat gaat. <<)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 17:51

Bo_Cassey schreef:
Dabo schreef:
Okee, nu snap ik het beter :D Ik had je onderschrift niet gelezen, sorry.

Waar de één moeilijk kan schrijven, kan de ander moeilijk lezen. Ghehehe ;)

Spuit 11.
Had toch al sorry gezegd?

Spannend xSlvna, succes alvast.

Ik heb vanmorgen heerlijk gereden. Niet eens gelongeerd van te voren (foei), en wat was ze lekker losjes! Heerlijk :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:55

Ach waarom longeren? Mijne is toch al warm van de deken _O-
Nee grapje, maar ben wel blij dat de deken erop ligt, hebben vandaag 8 uur buiten gestaan in de volle wind, zometeen van 7 tot 8 kijken eens kijken hoe een B proef gaat met een paard wat de galop geeneens goed beheerst... Achja ik heb liever daar 1 'winstpunt' mee dan met zo een paard dat alles al kan :o

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 19:17

Ja precies, dan heb je echt iets om trots op te zijn! (reken maar dat ik trots op mijn Bella ben he) ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:52

Is die van jou ook net een dobbelsteen? Wauw, als RB iedere dag zo was als vandaag was die allang zuurvlees, serieus. Geen tel ontspanning, alleen op het bit leunen of de kop omhoog gooien, als er even ontspanning was en een fijne gang, werd het verstoord door de kleinste stront (langslopend paard, instructeur die wat zegt...).
Ach ik ben ook de laatste tijd te veel in de bak aan het werken en dan is het ook nog zo koud het worden, ik snap het wel... Morgen denk ik een lange uitrit maken, weer of geen weer, haar even haar zin geven :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 21:56

Wat bedoel je met dobbelsteen? Bella is sinds de verhuizing relaxt. Heel relaxt! Heerlijk :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:10

Dat ze de ene keer een 6 (het hoogst) zou scoren wat betreft beweging, ontspanning etc. en de andere dag een 1 (het laagst) en dus opeens zeer 'koppig' is, niet te ontspannen, constant aan het dribbelen, trekken, rennen...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 22:11

Ohh neee... mijn dobbelsteentje valt alleen op 4,5 en 6 :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:14

Mijne steeds vaker in die hoogste, maar dat word dan weer teruggehaald met wat (behoorlijk) slechte dagen, ach zolang ze de zaterdagen en zondagen goed doet (die ze tot nu toe altijd uitstekend doet en zijn later wedstrijddagen) is het goed haha

Mijn valt net in dat ik vandaag ook aardig laat ben gaan trainen, smorgens/smiddags loopt ze normaal het fijnst, misschien omdat ik zelf dan nog niet zo op en gesloopt ben van school.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 22:31

Ik wou net vragen, wat is het verschil tussen doordeweeks trainen of in het weekend, maar je hebt al antwoord gegeven.
Dit zou dan ook best een oorzaak van je lage (dobbelsteen)score kunnen zijn he ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:35

Denk het ook.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:55

Ik ga morgen denk ik weer ff serieus aan de slag in de bak. Hopen dat t deoog is en gaan met die banaan *\o/*