[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:38

Ik heb mijn K-tje (dus van 1993) vorige week naar de eeuwige groene velden gebracht...
Zn benen waren op (al geopereerd geweest).
Fijn dat jij nog van je 'oudje' kan genieten.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:47

CarinaR schreef:
Ik heb mijn K-tje (dus van 1993) vorige week naar de eeuwige groene velden gebracht...

Jammer, veel sterkte de komende tijd.

Ik hoop ook dat in nog lang van hem mag genieten.
Af en toe speelt zijn oude blessure op. (meestal als hij lomp is geweest)
En heeft hij ook beginnende artrose in dit been.
Maar sinds ik hiervoor een natuurgeneeskundige heb laten komen gaat het
super en lijkt hij weer een jong paard.
Ook wil ik proberen om hem weer voor de sulky te zetten. Zo belast ik hem niet veel,
houd ik hem in conditie en het is beter voor m'n rug (reuma)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:56

Ik ga morgen weer op m'n dravertje na een lange tijd... Door omstandigheden en geen zadel hebben heb ik 5 maanden niet gereden, en alleen maar kunnen longeren, en fietsen met hem. Dus ga morgen maar beginnen met lekker (figuren)stappen, en klein stukje naar buiten met stal genootje... Ben erg benieuwd!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:08

Rij je dan niet zonder zadel? Ik heb mijn paard nu bijna 4 jaar, maar sinds dien niet meer met zadel gereden.
Veel plezier morgen!

En welkom Apacheshadow, mijne begint ook die leeftijd te krijgen zo langzamerhand (17 jaar).
CarinaR, sterkte met je verlies. Als de benen het niet meer doen is het zo snel afgelopen met een paard. Recent nog meegemaakt met een 13jarige..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:10

Dan is t snel klaar ja.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:20

CarinaR schreef:

Sterkte meid!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:00

RianneH: zonder zadel wel geprobeerd, maar was echter geen succes. Dit vanwege het feit dat hij alles behalve ontspannen liep, en ik dus voor geen goud zat. En hij heeft door een verkeerd zadel last van zijn rug gekregen, en wou dus op een gegeven moment niks meer op zijn rug hebben, en hier is een osteopaat bij geweest heeft de rug weer los gemaakt, maar doordat hij last van zijn rug had door het zadel deed hij iedere x een stapje op zij als ik op wou stappen zonder zadel. Dus ben toen verder gegaan met een bareback pack ( weet niet hoe je het schrijft, sorry) en daarmee gaan longeren, en de pessoa. Nou loopt hij lekker ontspannen aan de pessoa en ook als ik hem los longeer, dus ik hoop dat we nu toch echt vooruit gang hebben geboekt, en hij nu dus ook onder het zadel enig zins beetje ontspannen gaat lopen ( na wat oefenen uiteraard). En gisteren met zadel gelongeerd gewoon om te kijken hoe hij erop reageerde, en met opzadelen etc, maar hij bleef weer net als voorheen ( toen zijn vorige zadel wel nog goed lag etc) gewoon staan met opzadelen, alsof het de normaalste zaak van de wereld was... :-)

CarinaR : sterkte!

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:58

@Apacheshadow: Welkom :)

@ CarinaR: Heel veel sterkte!

Heb eindelijks mijn myler bit binnen :D is ie te groot :(

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:36

CarinaR schreef:

Ahw sterkte! wel fijn dat ie nu gewoon lekker op het land kan rondhuppelen!

Rebellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:42

Een nieuwe draversfan erbij, welkom.

Update Ychella: Mijn dochtertje van 11 en nichtje van 13 rijden nu iedere woensdag en donderdag op de manege, Ychella doet het geweldig, wijken, zijwaards achteruit en stap en draf gaat prima, zelfs springen doet ze, nu nog over lage hindernissen maar ze wil graag meer maar eerst moet de galop erin...
Los in de wei laat ze soms wel een rustige galop zien maar onder het zadel wil ze nog steeds niet galopperen...

Wordt vervolgd:)

Gr Marga

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:18

Leuk Rebellin :). Heb je foto's :)?
Met Calli gaat t goed, alleen hij is zo slecht aan het been dat we veel van hoefslag af en dan weer naar hoefslag toe wijken, ZONDER dat ie harder gaat..
En tja, als je dat nooit hebt geleerd, dat 1 been opzij is en 2 is harder, dan wordt het lastig.
Mensen die tips hebben graag :).

Rebellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:21

29 september gaat mijn dochtertje haar eerste BB dressuurwedstrijdje rijden (is een onderlinge wedstrijd) dus zonder galop. Dan zal ik ook wat nieuwe foto's gaan maken:)

Gr Marga

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:02

ik heb vandaag voor het eerst in 5 a 6 maanden tijd weer op mijn dravertje gezeten... ondanks mijn eigen verwachtingen, toch ook kleine stukjes gedraafd..Was het echter niet van plan omdat ze aan het jagen/schieten waren bij de buren. Maar hij was erg braaf! Ben zo trots op hem, en stiekem op mezelf... :-D

Rebellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:07

Super Beauty, ga het alleen niet direct overdrijven, rustig aan weer opbouwen!

Gr Marga

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:31

Rebellin: ik ga het ook weer rustig opbouwen, ben hem al die tijd wel blijven longeren, en fietsen etc. Dus hij heeft wel zijn beweging gehad, maar rijden ga ik rustig opbouwen. Maar hij is zo braaf en vind het ook zo leuk om te werken voor je...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:27

Calli heeft het licht gezien volgens mij! Meneer snapt nu dat wendingen met het buitenbeen worden gemaakt, en niet met de handen.
Duurde even, en was wat ruzie mee, maar hij doet het (min of meer :+). 8jes snapt ie nog niet zo goed, maar wendingen en voltes snapt ie eindelijk :).
Opzich wel leuk, een paard wat niet zoveel kent, leer je samen van :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:30

loveofmylife schreef:
mooiie fotos zeg!! had helaas geen klik met dit paardje dus zoek rustig aan verder :)

Ik hoorde van een heel gaaf paard dat hij ook te koop staat als rijpaard, is al een tijd onder het zadel. Staat op Duindigt :) . Interesse? Is niet van mij hoor!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:46

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:35

Gaaf paard <3!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:25

Is dat Zon B?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:36

Nee, zijn broer, Bliksem :)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 22:55

ruitje schreef:
Nee, zijn broer, Bliksem :)

Ze lijken ook zo op elkaar. :)

C_loves_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:23

Ess_Ramona schreef:
Leuk Rebellin :). Heb je foto's :)?
Met Calli gaat t goed, alleen hij is zo slecht aan het been dat we veel van hoefslag af en dan weer naar hoefslag toe wijken, ZONDER dat ie harder gaat..
En tja, als je dat nooit hebt geleerd, dat 1 been opzij is en 2 is harder, dan wordt het lastig.
Mensen die tips hebben graag :).

ppffff ik heb nogsteeds dat probleem met andy, bah. waneer ik met mijn handen stuur gebruik ik altijd ook mijn been, maar neem ik mijn handen weg gaat hij gewoon sneller. ook met grondwerk is het nog steeds een struikelblok. als ik hem vraag zeiwaarts te wijken wil hij ook vooruit. achterhand of voorhand wijken gaat ook matig. grootste probleem is als ik er een zweep bij pak, dat ie dan helemaal in paniek raakt, en je kan het aan hem zien dat ie niet meer nadenkt en alleen maar klaar staat om weg te rennen zegmaar. en als ik geen zweep heb dan doet ie gewoon heel lomp en sloom. helaas nog geen tussenweg gevonden hiervoor. overigens heb ikzelf hem nooit "hard" geslagen met een zweep, zo nu en dan een lichte tik tijdens longeren. ik rij ook zonder zweep dus bij mij niks ergs gebeurd, dus of iets uit het verleden of hij is gewoon natuurlijk bang voor een zweep. maar we blijven proberen!

iemand tips? :p

trouwens voor iemand anders in dit forum, andy heeft ook speedy crown in zich zitten.

en ik vind andys hoofd wel wat op die van kyra lijken, hij heeft ook americaans in zich zitten

oh en met andy gaat het prima, afgelopen weken met bijzet teugels gelongeerd en eindelijk loopt ie met zijn hoofd laag en ontspannen, nu ook aan en af zonder bijzet, heel blij :) helaas door t slechte weer niks kunnen doen deze week :(

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:33

Speedy crown zit in veel lijnen... Zo bijzonder is dat niet.

Over de zweep, grote kans dat ie t gewoon niet kent.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:50

Ik denk dat hij jou inderdaad niet begrijpt. Hoe is jouw lichaamstaal tijdens het wijken op de grond? En heb je les tijdens het rijden? Kan je uitleggen wat je doet en waarop jij denkt dat hij verkeerd reageert?