Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:13

Hopen van wel! Ga je erna trouwens verder met wedstrijden?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 23:43

Nee voorlopig niet. Ik kan hier niet zo heel veel. Heb natuurlijk geen trailer, maar er zijn wel locaties waar wedstrijden worden georganiseerd, lopend te doen. Maar NU heb ik daar helemaal geen zin in. Misschien volgend jaar ;) :D

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:05

ik moet nog beginnen met mij draver ze heeft geen wedstrijd evaring en ik ook niet. En alleen ik wil eventing kant op met haar. Maar ik train nu heel veel dressuur met der ik heb 12 okt me 1ste wedstrijd. Maar het is gewoon bij me eigen club. Dus ik ben nog B.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:22

Ik heb 8 oktober springwedstrijd (voor de zekerheid met de hackamore) en even later wss een F6 proefje...
Vandaag ging de draf en (eerste)linker galop super, erna was de concentratie weg en kreeg ik haar niet meer correct onder me, maar oké dat begreep ik wel.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:59

Ik heb vandaag weer superfijn gereden! Hij gaat zo heerlijk met zijn nieuwe zadel, en het mylerbit accepteert ie ook echt super. Hij is nog nooit zo fijn te rijden geweest hahaha. Hij is op 2 pinken te rijden, terwijl ik normaal echt het idee had dat zijn hele hoofd op mijn armen rustte :') Echt een wereld van verschil :D Wedstrijden gaan zo langzamerhand toch weer een beetje kriebelen :=

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 22:58

Ja wat een zadel en bitje verschil kunnen maken he! :D Super! Wat voor myler heb je? Heb er ook jaren mee gereden, rij nu met een KK watertrensje, waar ze het ook super op doet, heb de myler verkocht maar stiekem ook wel weer een beetje spijt van haha.

Succes alvast, xSlvna met je springwedstrijd! spannend hoor! Dravers zijn over het algemeen wel leuke springers toch? Mijne niet zo haha, en zelf ben ik ook niet zo'n springert dus laat ons maar lekker dressuren/recreëren!

Jij ook alvast succes met je 1e wedstrijd, valerie2012! En er is niks mis met de B hoor, daar is iedereen mee begonnen :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:17

Een comfort bustrens level 1 :) Hij moest er wel erg aan wennen, en in het begin kreeg hij wondjes op z'n wang.. Bleek door een verkeerd gevormd deel te zijn, bitje omgedraaid zodat dat stukje aan de onderkant zit en nu is het super. Sperriemloos rijden lijkt hem ook te bevallen. Ik ben er helemaal blij mee! En het motiveert ook zo lekker als het goed gaat. Ik stap blij af, ben niet zo moe en gebroken als wat ik vroeger was, wanneer het rijden minder ging. Ik heb gewoon alweer zin in de volgende training en dat heb ik (met Replay) toch niet vaak gehad.. Het was altijd een gevecht, bit rechts vastpakken, rennerig zijn, moeilijk in de aanleuning.. En het is nu gewoon echt zo het tegenovergestelde :D Voorheen reed ik misschien 2 van de 10 keer echt fijn, 4 van de 10x gingen er stukjes lekker, maar was ik verder niet tevreden, en de overigere keren waren dan gewoon drama :') Lessen hielp ook niet erg, heb namelijk nooit het gevoel gehad dat we vooruit gingen in training.. :=

Maargoed, die tijd lijkt voorbij te zijn :Y)

Riep kan ook wel aardig springen, hij heeft er ook plezier in. Ik alleen wat minder :')

Afbeelding
1.00m geloof ik

Afbeelding

Hij is alleen soms wat slordig met zijn benen, maar hij springt altijd, hoe hoger hoe beter en hij doet vreselijk zijn best. Hij heeft er lol in en daar gaat het om. Helaas bij gebrek aan springmateriaal hebben we nu al meer dan 3 jaar niet gesprongen :(:) Misschien toch maar eens balken regelen.. Staanders hebben we zat, maar geen enkele balk :\ Ook zo suf :')

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 06:58

Zo weer reactie's in het topic

Iedereen s6 met de wedstrijden
Morgen heb ik ook wedstrijd dan Bixie maar we doen wel de B
En een leuk springparcours

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:58

Bixie, is dat gewoon minder streng beoordeeld of...?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 19:00

Bixie is toch voor kleine kinderen op kleine pony's? of vergis ik me? :o

[edit] Hola, mijn excuses. Jij bent 12 en je draver IS een pony. haha ja dan mag je daar aan meedoen :D [/edit]

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:53

Volgens mij is dat zo ja xSlvna

Haha mijn pony is een e pony volgens ons op gemeten maar in het paspoort staat dat hij 1.48

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:55

Dat is handig, kun je een klasse lager starten (D pony), als het 1.49,0 m is.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:56

Ja door ons gemeten is hij 1.52

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:46

Zo, na een lange tijd niets meer gepost te hebben weer even een update. :)
Flash en ik hebben in de zomer vooral lekker buiten gereden en dressuur een beetje links laten liggen (lees, 1 a 2x id week in de bak wat basis oefeningen). Nu was ik van plan hem vanaf begin september weer een beetje op te pakken, maar meneer heeft waarschijnlijk wat te wild gespeeld met zijn paddock maatje of een trap gekregen/gegeven want zijn pees is afwisselend warm en dik. (de ene dag meer dan de ander, vandaag bv was hij niet meer warm, wel licht gezwollen). Dit is nu ongeveer een week of anderhalf/twee en we hebben het die periode een beetje aangekeken maar twijfelen nu toch of we niet even een scan moeten laten maken, voor de zekerheid. :)
In de tussentijd stappen we lekker en wordt er veel gekoeld met icepacks en dat lijkt prima te gaan. Komende dagen beslissen we of we voor een scan gaan. (maar zoals het er nu uit ziet denk ik van wel).

Hoe gaat het met de rest van jullie?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 20:01

Niks mis met lekker buitenrijden toch :-)
Balen van zijn been zeg! Hopelijk valt alles mee.. Ik zal duimen voor je.

Met Bella gaat het weer lekker, de wond ziet er niet zo prachtig uit, denk dat dat wel een stukje wild vlees gaat worden helaas. Ik behandel het nu met Calendula, wie weet doet dat wat voor haar.
Ze loopt in elk geval prima, heb nog wel een 'lekker' foto'tje van vandaag:

Afbeelding
We hadden ff een uurtje buiten gestapt, en daarna rij ik altijd even de spanning eruit in de bak. Altijd even goed afsluiten dus. Lekker paard is het.
Ik heb hier mijn nieuwe winterlaarzen aan, en oh wat zitten die heerlijk! Waterdicht, leer, bontgevoerd, heerlijk warm. Omdat ik korte pootjes heb zitten ze ook lekker hoog, maar het bovenste randje kan ik evt ook nog omslaan als ik dat wil, en dan zie je een bontrandje. Helemaal blij mee!
Eigenlijk moet ik ze nog even wegzetten tot de winter he... maar.. maar.. maar.. hahaha :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:22

Dankje Dabo, hopen dat het meevalt inderdaad!

Wat een geweldige laarzen voor zover ik ze kan zien! ik moet ook hoognodig nieuwe winterlaarzen.. Alleen heb ik benen van een kilometer dus laarzen zijn altijd een beetje een moeilijk puntje bij mij.. Heb nu Mondoni laarzen (vrijetijdslaarzen) maar daar kan ik niet mee rijden omdat ze net onder het zweetblad van mijn zadel komen wat er dus in resulteert dat deze ze steeds omlaag duwen.. En ze zitten al zo laag :+ niet handig haha.
Wat een fijne foto! Lekker losjes!
Hopelijk werkt calendula voor Bella :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 22:12

Ik hoop het ook!
Ja, ff narijden in de bak na een buitenritje (hoe relaxt dan ook) werkt altijd super. Ik rij haar graag zo, lekker lang/laag en over de rug.
Ja mij zitten die laarzen dus super, ik heb korte dikke pootjes, heb 1 maatje groter genomen, kan er nog lekker een zooltje en dikke sokken in :) Beter iets te ruim dan te krap. Heb toch al snel koude voeten dus als ze dan zo strak in een laars zitten worden ze alleen maar kouder.
Ik heb ze wel meteen ingespoten, voordat ik er mee in de plassen ging stampen op stal van de week haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:15

Ik vind zelf lang en laag ook altijd heel fijn, en na zo een buitenrit zijn ze vaak heerlijk los! :)
Ah wat een mazzel zeg.. Ik ga er hard naar op zoek en hoop echt dat ik iets vind wat hoog genoeg zit. Leren laarzen in de winter is hier niet zo geslaagd. Ik heb ook nog wintertenen dus dan is het helemaal geen pretje. Heb vorig jaar veel met m'n uggs gereden :=
Wel verstandig om ze meteen in te spuiten ja haha.

Ik kan niet wachten tot we weer lekker kunnen gaan rijden.. Ik mis het nu al heel erg! Zeker als ik anderen dan zo lekker rond zie tuffen..

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mijn dravertje met springen en dressuurs alleen rij nu alleen maar dressuur tot dar ze houder is geen comentaar met op me foto's

ik ben hele trots op me dravertje.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 20:47

valerie2012 schreef:
mijn dravertje met springen en dressuurs alleen rij nu alleen maar dressuur tot dar ze houder is geen comentaar met op me foto's

Mag je best zijn, maar van die zin erboven kan ik geen brood bakken.
'alleen rij nu alleen maar dressuur tot dar ze houder is geen commentaar met op me foto's'...????? :oo
Ik heb geen commentaar op jouw foto's, alleen op je taal haha :P

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:54

Dabo schreef:
valerie2012 schreef:

Mag je best zijn, maar van die zin erboven kan ik geen brood bakken.
'alleen rij nu alleen maar dressuur tot dar ze houder is geen commentaar met op me foto's'...????? :oo
Ik heb geen commentaar op jouw foto's, alleen op je taal haha :P

lees me onderschrift. Ik heb bij gezet dat nu alleen maar dressuur rij omdat ik der ook spring foto tussen heb staan. Maar ik spring nu even niet meer en voor dat ik comentaar krijg dat ze tejong is. Dit was pas de 3e keer springen en ik weer zelf dat nog tejong voor springen is. Maar wij wouden kijken wat ze deed. Omdat ik persoonlijk eigelijk meer van het springen ben. En ik zet bij dat geen comentaar wil want die krijg ik al genoeg dat bedoel ik der beetje mee

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 21:03

Okee, nu snap ik het beter :D Ik had je onderschrift niet gelezen, sorry.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:09

Vandaag kort en krachtig getraind, wilde eigenlijk niet rijden maar had haar opgezadeld voor een ander, kwam niet snel genoeg los dus zelf erop geklommen, na 5 minuutjes in stap losgekregen en even een galop linksom en rechtsom gedaan, ze liep uitstekend (voor haar doen) in galop, zelfs rechtsom. Rechtsom draaft ze meestal met de achterbenen dus dat heb ik eigenlijk de afgelopen trainingen niet geoefend, vandaag liep ze 2 voltes door in een mooie en rustige galop, gelijk terug in stap en weer eraf, zet liever haar koppie aan het werk dan haar lichaam, eerst snappen en dan pas écht uitvoeren, kijken of het gaat werken.

Mijne staat trouwens al lekker onder de 200 grams want ze begon een dikkere vacht te krijgen.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 16-09-13 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:17

Dabo schreef:
Okee, nu snap ik het beter :D Ik had je onderschrift niet gelezen, sorry.

maakt niet uit daarom zeg ook nog even.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 21:21

Ja daar heeft Bella ook wel een handje van op buitenrit als zij (veel!) sneller wil dan ik wil, gaat ze zich ook opkroppen.
200grams al! Maar overdag kan het in het zonnetje toch nog wel oplopen tot een graadje of 17 ofzo? Bella staat nu dag en nacht onder de Bucas sunshower. Die is toch al super smerig dus van mij mag ze die gewoon nu op stal ook om. :) Zij heeft gelukkig een mooi kort vachtje, en houdt die ook de hele winter :) :D