Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:47

Pff naar aanleiding van:
Gestolen..
Vandaag de zadelmaker laten komen. Heerlijk zadel aangeschaft. Zit ruim en past perfect op mijn paard! eerst morgen verhuizen en dan vanaf zaterdag/zondag er mee rijden, heb er zin in!

milja78

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:27

wel erg balen dat je vanwege deze reden een nieuw zadel hebt moeten aanschaffen!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:34

Jeetje wat rot zeg! Het is wel raak hier in de buurt hè?!
Bah..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:34

Heel erg balen, maarja probeer het positief te zien, anders kan je er toch niks mee!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 23:37

Het is blijkbaar bij mij op stal vorig jaar ook gebeurd, bah, hoop dat nooit mee te maken :n

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:42

Zijn jullie stallen dan niet afgesloten? Hier kom je zonder sleutel echt niet het stallencomplex in, al had je het graag...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 23:45

Naar wat ik hoorde is het gewoon overdag gebeurd...
Er is toen zelfs een auto van het terrein gestolen.
Of ze dan op de loer hebben gelegen om te kijken wanneer er niemand meer op stal was.. geen idee. Overdag is het hek gewoon open. En ja, de kasten zitten wel op slot, maar met een breekijzer zijn die natuurlijk zo open.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:48

Een auto gestolen? Sow hey dan zijn ze erg goed bezig geweest. :wow:

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:04

Wauuuw das heel brutaal :oo
Bij ons 's nachts.. en nee er woont niemand bij t terrein. de buurvrouw aan de overkant is wel wakker geworden maar die is gewoon weer door gaan slapen. Aan de voorkant t hek gesloopt, en gaan maar.. maar goed over een paar uurtjes staat die op een andere stal, wel met toezicht!

M4zzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:06

Hoi iedereen!

Ik denk ik meld me hier weer even naar een lange tijd, weet niet of mensen me nog herinneren. Maargoed in de herfst van 2012 heeft Mazzel een peesblessure opgelopen en de DA had gezegd dat het nooit meer volledig zal herstellen. Maar in het voorjaar dit jaar na een lang stap traject zagen de scans er normaal uit.Ik was toen op mijn hengstenstage in Drenthe dus heb hem weer goed kunnen oppakken. Toch heb ik besloten om hem een soort pensioen te geven omdat ik hem voor het springen meer had en ik me nu meer focus op mn tweede paardje die nu een half jaar onder het zadel is. De eindstand is dus waarschijnlijk L2 + 3 en springen L. Wel les ik nog af en toe met hem en merk ik dattie soms beter loopt dan voor de blessure, maar voor nu rust.
AfbeeldingAfbeelding

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 20:57

Fijn dat Mazzel er toch nog zo goed vanaf gekomen is dan zeg! Hij heet vast niet voor niks Mazzel. :)

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:16

hoe kan je je draver vlot laten galopperen?

pukkiej14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:27

Gebruik even de zoekbalk zou ik zeggen... Er zijn genoeg tips over te vinden!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:24

Ik heb vandaag een fijn rondje gestuurd met mijn kerel :)
Vriendlief was foto's aan het maken van de veulens en kwam ook nog even bij mij kijken..
Ik had de training er eigenlijk al op zitten, en het is pas de 5e keer ohz na stilstaan vanaf maart.. Maar ben toch tevreden. Mijn houding zit nog wel wat werk aan := Voor het gemak heb ik er maar even een collage van gemaakt :) Grote foto's staan in losse links voor de geïnteresseerden.

Afbeelding

http://i244.photobucket.com/albums/gg5/ ... 96caaa.jpg
http://i244.photobucket.com/albums/gg5/ ... 1376254240
http://i244.photobucket.com/albums/gg5/ ... 1376252902
http://i244.photobucket.com/albums/gg5/ ... 1376252139
http://i244.photobucket.com/albums/gg5/ ... 1376254045
http://i244.photobucket.com/albums/gg5/ ... 1376252775
http://i244.photobucket.com/albums/gg5/ ... 1376253081

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 14:38

Ziet er lekker ontspannen uit zou ik zeggen! :-)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:20

ik moet nog gaan starten met mijn ik start van af 12 okt. BIj me eigen club en dan ga okt en november dan pas weer maart 2014. EN zijn allen 3 bij me eigen club. EN en weet nog niet hoe veel wedstrijden ik in maart ga rijden. Moet even kijken.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:22

nou bij mij staat het rijden op een laag pitje, ben 3 maanden zwanger en totaal gesloopt, heel erg moe en vaak misselijk, ga wel nog iedere dag naar der toe en longeer vaak, en af en toe rijdt er een stalgenootje op der.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:57

Heerlijke foto's hierboven van Liesje! Je hebt je paardje heerlijk aan het sjouwen en jouw stijl van rijden vind ik erg fijn overkomen!

Gefeliciteerd met je zwangerschap Milja, jammer dat je zo'n last hebt van de 'kwaaltjes'. Hopelijk worden die snel minder of nemen ze af en kun je nog even optimaal genieten van je zwangerschap!

Hier hebben we zaterdag onze eerste oefenwedstrijd, jeeeej! Onofficieel, maar we werken er op deze manier ook naartoe om straks lekker echt te kunnen starten. In de training gaan we als een speer dus ben heel benieuwd of dit er zaterdag ook uit komt. Ik ga in ieder geval gewoon lekker (proberen te) genieten!

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:23

Eindelijk een nieuwe rijbroek en handschoentjes kunnen kopen! Kon weken niet rijden bij gebrek aan beide.
Gisteravond weer lekker gereden op het race-monster!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:54

Wauw de dressuurtraining ging vandaag super in de galop, *\o/*

Hoe gaat het met de andere combinaties?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 22:14

Hee het topic leeft nog :-)

Mijn merrie staat even op rust. Ze heeft zichzelf vorige week vrijdag behoorlijk aangetikt, vette snee op haar kogel links achter. Ruzie maken moet ze ook niet doen he. ;(
We waren een paar daagjes op een ander stalletje bij het bos 'op vakantie' Ik sliep gewoon thuis. Mijn nichtje was hier met haar paardje, en zij sliep in de b&b bij die stal :-)
onze paardjes samen in de wei. Dikke mik, 2 hoefjes op 1 buik zeg maar.
Tot de laatste ochtend. Knokken ;( Bella flink gewond, dus ik kon niet op haar, naar huis stappen. Dan er maar naast. Was een flinke wandeling van dik 6 kilometer. Bella voor vertrek uiteraard eerst goed verzorgd, en verbonden.
Het kon niet gehecht worden, omdat het precies OP de kogel zit.
Het is nu wel dicht, maar ik hou haar even een paar dagen op de stenen paddock. Vanavond even aan de longe gehad, maar ik kon niet echt goed zien of ze nou wel of niet zuiver liep. Ze had haar (te grote) bucas regendeken op, staart tussen haar benen, flinke regenbui dus dat belemmerde enigszins mijn zicht haha.
Morgen weer een dag.

fijn dat jouw training goed gaat, xSlvna! Lekker gevoel he, zo'n fijne galop :D

Ohja vorige week, dus lekkere bosritten gemaakt, en ohh wat gingen we lekker! Zo relaxt! <3 Trots op mijn grietje

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:57

Hou op dabo, de eerste keer dat ik fysiek niet gesloopt van het paard kom. Ze is altijd zo onwijs sterk in stap en draf, laat staan in galop, dat ben ik er stapje voor stapje uit aan het halen maar galop was, tot vandaag, nog een hel.
Ik galoppeer aan, begrens maar dit negeerde ze dus liet ik haar compleet los voor een ronde, even strekken, pakte de binnenteugel erbij, buitenteugel erbij en weer los, erbij en weer los en ze viel zowat 'in slaap' (qua snelheid), koppie omlaag, rug omhoog, moest wel bijsporen omdat ze te veel terug viel maar wauw, toen ging ze goed. Halve volte gedaan en toen terug in een arbeidsdraf en toen rustig naar een stap.
Ik geloofde mijn ogen, beter gezegd mijn hele gevoel niet, was het nu serieus zo makkelijk? :+

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 23:03

haha blijkbaar!! Nee zonder gekheid, het is natuurlijk per paard verschillend.
Op mijn nieuwe stal is Bella zo relaxt, dat ik haar moet aansporen wat tempo in de galop te rijden! Ging ze 'vroeger' altijd wel een keertje ertussenuit, doet ze dit nooit meer! :D
Maar ik heb Bella wel al 8,5 jaar he.. Zij was in vroegere jaren ook best wel een racemonster. Nu dus niet meer! Alleen op buitenrit, KAN ze nog wel eens heel heet worden.. :o

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:05

Ik heb de mijne ondertussen ook al 4 jaar... maar altijd verkeerd gereden, tja dan loopt ze wel rustig, maar uit pijn (bit) en verkeerd...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 23:10

ohww.. da's dan niet zo leuk als je je dat achteraf beseft he.. maar wat gebeurt is is gebeurt, het belangrijkste is dat je het NU wel goed doet!
Ik heb in die 8,5 jaar ook niet altijd alles goed gedaan hoor! Maar we hebben nu in elk geval een goed zadel, en een lekker bitje, en ze loopt lekker (nouja NU ff niet dus), ze is gelukkig op haar nieuwe plekje dus ik ga er maar vanuit dat ik het NU goed doe haha :D