wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 02:15

Ik ben vreemd genoeg de enige in mijn familie ZONDER draver en als ik dit zo lees ben ik al bijna in de minderheid? :P

annie_way

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 02:15

Ik heb een draver gehad, heb haar na 12 jaar verkocht en ze is nu bij iemand die ook helemaal dol met haar is!
Ze is een pittige dame maar wel super te rijden.
crossen, buitenritten, springen, dressuur ze deed het allemaal!

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:28

chakar4anja schreef:
Ik heb een draver gehad, heb haar na 12 jaar verkocht en ze is nu bij iemand die ook helemaal dol met haar is!
Ze is een pittige dame maar wel super te rijden.
crossen, buitenritten, springen, dressuur ze deed het allemaal!

ik heb net even in je profiel gespiekt, maar wat een leukerd zeg!
ze lijkt echt niet op een draver super dat je zo veel met der kon zegg! (:

PonyDakota

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:38

Ik hoorde van iemand dat een draver voor 70% op de voorhand loopt. Zij had dat geleerd in de cursus om les te mogen geven. Klopt dit?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:39

hoe bedoelen ze dat? 70% van de dravers, 70% van het paard zelf :? En waar halen ze die wijsheid vandaan, hebben ze onderzoek gedaan?

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:54

Veel lopen er wel op de voorhand, maar 70% vind het knap dat ze dat zo kunnen schatten.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:58

Mar waarom speciaal de Draver? Bij mijn weten doet het paard dat uit zichzelf, vrijwel alle paarden.

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:05

Het is wel zo dat de draver meer op de voorhand gebouwd is dan een ander paard, omdat het gefokt is voor de drafsport.
Het zal je meer tijd kosten om dit te verplaatsen naar de achterhand dan bij een "gewoon" paard.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:07

Ja me hoefsmidt zei laatst ook zoiets.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:08

coby88 schreef:
Het is wel zo dat de draver meer op de voorhand gebouwd is dan een ander paard, omdat het gefokt is voor de drafsport.
Het zal je meer tijd kosten om dit te verplaatsen naar de achterhand dan bij een "gewoon" paard.

Daar geloof ik niet zo in. Er zit zoveel verschil tussen Dravers, dat je niet kan zeggen dat ze allemaal zo gebouwd zijn.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:35

Sorry, maar wat een onzin weer... Iemand heeft de bel horen rinkelen, maar weet niet waar de klepel hangt... Misschien dat je aan 'iemand' kan vragen waar ze dat op gebasseerd hebben? En hoeveel dravers zij dan al heeft zien lopen op de voorhand? Dit soort dingen intrigeert (en irriteert) me altijd enorm. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:37

maar ieder normaal natuurlijk gebouwd paard(en daar bedoel ik dus niet de dressuur cracks mee die van zich zelf al bergopwaards lopen) loopt op de voor hand. En een draver misschien automatisch meer omdat het kruis bijna altijd hoger ligt dan de schouders. En de meeste dravers niet dressuur gereden worden... En door de bouw dus ook moeilijker op de achterhand te krijgen is.. Maar verder loopt ieder paard gewoon als het op de wei staat op de voorhand

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:56

Die 'iemand' is de instuctie die lesgeeft bij een stichting waar mensen rijden met een beperking. Ik doe daar vrijwilligerswerk. Ze zij het laatst tegen mij en dat zij dat op de cursus hadden geleerd. De 'gewone' cursus om les te geven. Niet de cursus die je doe om les te mogen geven aan gehandicapten. Ik heb gekeken op sites die gaan over dravers en daar staat nergens dat ze zoveel op de voorhand lopen. Dan zouden de hoeven aan de voorbenen ook sneller moeten slijten toch? Dat is bij mijn darver niet het geval. Eerder andersom.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:53

Ieder paard loopt van nature meer op de voorhand dan op de achterhand. Niet voor niets zijn er zoveel oefeningen om een paard sterker in de achterhand en dragend te krijgen en duurt dat heel lang. Dat is niet specifiek iets voor dravers.

Het is ook zo dat dravers gefokt zijn om op een stuwende manier te bewegen. Dat geeft namelijk de snelheid. Daardoor is het voor veel dravers lastiger, dan bij meer dressuurgefokte rassen, om ze minder stuwend en dragend in de achterhand te krijgen.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:41

PonyDakota schreef:
Die 'iemand' is de instuctie die lesgeeft bij een stichting waar mensen rijden met een beperking. Ik doe daar vrijwilligerswerk. Ze zij het laatst tegen mij en dat zij dat op de cursus hadden geleerd. De 'gewone' cursus om les te geven. Niet de cursus die je doe om les te mogen geven aan gehandicapten. Ik heb gekeken op sites die gaan over dravers en daar staat nergens dat ze zoveel op de voorhand lopen. Dan zouden de hoeven aan de voorbenen ook sneller moeten slijten toch? Dat is bij mijn darver niet het geval. Eerder andersom.

Aha, dus haar cursus-mens van de instructrice heeft weer een heerlijke loze opmerking gemaakt dan. ;) Goed om te horen dat jij het vooroordeel niet zomaar overneemt en dat jouw draver wel goed loopt. (:)

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:03

At Wendy, Nee natuurlijk zijn niet alle dravers hetzelfde gebouwd en de ene zal meer op de voorhand zijn gebouwd dan ze andere. Maar dravers zijn wel meer op de voorhand gefokt dan bijv een kwpn-er.

At fransje, ja dat is precies wat ik ook bedoelde.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:45

Dravers hebben vaak wel lange achterbenen en relatief korte voorbenen, inderdaad om met de achterhand meer te kunnen stuwen i.p.v. te dragen, dat is voor de sulky niet nodig. Maar die lange achterbenen brengen ze ook heel ver onder het lichaam, dus het is niet automatisch zo dat ze daarom ook meer op de voorhand lopen.

Maar wat fransje zegt klopt wel, een draver die niet dressuurmatig getraind is zal moeten leren de achterhand meer dragend in te zetten. Net als ieder andergroen paard eigenlijk. :)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:30

[ITP] ook Beau moet er aan geloven : sneeuwfoto's
effe spammen met mooie draverfoto's :))

Beau heeft ook veel moeite met het dragen eigenlijk, hij begint het echt te kunnen nu, voel het meteen aan zijn basistempo dat een pak lager ligt nu... Toch blijft hij de neiging te hebben om te duiken dus waren we daar mee aan het werk :j
heb het idee dat het voor dravers met die lange achterbenen vaak gewoon moeilijker is om die correct te gaan gebruiken, maar ze zijn er sterk genoeg in, dus met correcte training en veel geduld komt dat allemaal wel goed :j

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:57

Ik verzorg vanaf volgende week een 6 jaar oud dravertje, een ruin ^^

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:09

Weet hier iemand nog iemand die een draver wil al rijpaard. Mijn lieve knuffel (niet van mezelf, maar mijn favoriet) is uitgekoersd en er wordt nu een goed huis voor hem gezocht. ;( Als jullie iemand weten.... Hij is al ingereden, want heeft ook Monte gelopen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:19

Dravers die monte gereden hebben zijn niet ingereden. Wel zadelmak, maar dressuurmatig net zo ver als dravers die net van de baan komen.
Maar misschien als je hem hier op eea te koop plaatst, vind je een geschikt baasje.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:19

Only_Hellen schreef:
Dravers die monte gereden hebben zijn niet ingereden. Wel zadelmak, maar dressuurmatig net zo ver als dravers die net van de baan komen.
Maar misschien als je hem hier op eea te koop plaatst, vind je een geschikt baasje.

Ben ik het niet mee eens, ik rijd zelf monté maar rijd "mijn koerspaarden" ook allemaal dressuurmatig en lekker in het bos. Het kan dus wel zo zijn wat jij zegt maar het hoeft niet.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:21

Ja, dat kan ook. Maar het hoeft niet per definitie zo te zijn. Ik heb zelf ook een monte-paard gehad en die was dressuurmatig totaal niet ingereden. En een andere bij ons op stal ook totaal niet.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:39

Mijn paard is ook onder het zadel getraind geloof ik, maar ik vond haar niet ingereden.

SunnY_2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:40

ik heb ook een draver merrie van 9 jaar we gaan doen niet aan wedstrijden wij rijden gewoon relax buiten en trainen een klein beetje iemand die dit ook doet??