Maak kennis met onze draver Madness

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:08

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-25 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 12:16

Hij is ook behoorlijk gegroeid. Hij is tijdens de vakantie gegroeid met 3 cm. Hij wordt echt volwassen. Nou ja, lichamelijk volwassen dan _O-
Hij blijft een mega boef met een eigen mening
Het lijkt wel een Haflinger :D

prompter

Re: Maak kennis met onze draver Madness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 14:47

Mijn draverhengst is nu 19 jaar, maar ook nog een kwajongen die alleen maar wil spelen, ik denk dat Madness ook zo'n exemplaar is :D. Hij ziet er goed uit!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 15:03

Fantastisch om hem zo te zien lopen, helemaal blij!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 15:04

JPitty schreef:
Wat gaaf om dat zo te zien janouk! Mag ik eens vragen hoe zo'n training van een draver in zijn werk gaat? Want je wilt hem natuurlijk in topconditie voor tijdens koersen, maar elke koers is ook weer anders natuurlijk. Qua afstand, qua ondergrond waar ze op lopen, qua baanlengte, de ene koers is bandenstart en de andere autostart. Kun je dat ook allemaal meenemen in een training?

Het is vooral conditie trainen nu. Op snelheid hoef je Madness niet te trainen: snelheid is er. Rustig aan doen, dat is wat Madness lastig vindt. :D
Maar Madness zal weer moeten willen snappen dat hij niet alles het beste weet, maar dat de trainer het tempo bepaalt.
Komt goed

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:08

Leuk hoor weer updates van onze gekke vriend <3

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:49

janouk schreef:
JPitty schreef:
Wat gaaf om dat zo te zien janouk! Mag ik eens vragen hoe zo'n training van een draver in zijn werk gaat? Want je wilt hem natuurlijk in topconditie voor tijdens koersen, maar elke koers is ook weer anders natuurlijk. Qua afstand, qua ondergrond waar ze op lopen, qua baanlengte, de ene koers is bandenstart en de andere autostart. Kun je dat ook allemaal meenemen in een training?

Het is vooral conditie trainen nu. Op snelheid hoef je Madness niet te trainen: snelheid is er. Rustig aan doen, dat is wat Madness lastig vindt. :D
Maar Madness zal weer moeten willen snappen dat hij niet alles het beste weet, maar dat de trainer het tempo bepaalt.
Komt goed

Dank je voor de uitleg. Toen ik in Wolvega een kijkje kreeg in de stallen, stond daar ook een trainingssulky tussen de andere sulky's. Worden bij het trainen echt geen wedstrijdsulky's gebruikt en waarom gebruiken ze bij trainen een andere sulky dan tijdens de koers?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:06

Ik vermoed dat een trainingssulky net iets minder oncomfortabel zit.

Zo leuk dat jij altijd goede vragen stelt, Jpitty. Vaak als ik ze lees denk ik: goh ja, hoe zit dat eigenlijk :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:27

Ach, een beetje nieuwsgierig en leergierig zijn, dat wil nog wel eens helpen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:33

De trainingskar is een stuk steviger en daardoor wat zwaarder dan de wedstrijdkar, hij kan meer hebben, heeft ook wat bredere banden. En het zitje is inderdaad comfortabeler :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:36

prompter schreef:
De trainingskar is een stuk steviger en daardoor wat zwaarder dan de wedstrijdkar, hij kan meer hebben, heeft ook wat bredere banden. En het zitje is inderdaad comfortabeler :)

Dank je wel +:)+ Zo veel redenen :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:44

prompter schreef:

Dan wordt hij dus ook sterker en vliegt hij met het wedstrijd karretje.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:02

Dank voor je uitleg Prompter! Duidelijk. De sulky die ik zag, was inderdaad wat steviger, robuuster en had andere banden. Zitje heb ik niet naar gekeken.

Mag ik nog meer vragen? Want hoe train je dan de conditie van een draver? Door gewoon rondjes te draven op de baan? Of maak je er dan een soort intervaltraining ofzo van, waar je sneller, langzamer en verschillende gangen afwisselt?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:22

De basis is inderdaad rondjes draven in om te beginnen een niet te hoog tempo. Daarna worden afstand en snelheid wat hoger, net als bij een mens die zijn conditie traint :).

Het kan soms ook anders: met mijn merrie galoppeerde ik vroeger een paar kilometer onder het zadel, soms op de baan, soms op de ruiterpaden in het Westerpark in Zoetermeer, daar kon ik ook een paar heuveltjes mee pakken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:29

De broer van een oud-stalgenoot van mij heeft een draver die hij ook uitbrengt. En die traint in het bos. Ben 'm ook wel eens tegengekomen toen ik nog in die omgeving woonde.

Een dingetje om op te trainen lijken mij de bochten. Simpelweg omdat je paard dan ook een beetje in een bochtje moet, en hij dus een andere balans moet hebben om overeind te blijven en om in draf te blijven. Nou kun je die balans natuurlijk wel voor een klein deel opvangen met beslag en eventueel wat gewicht aan de voeten. Maar zo'n baan waar de bochten al in zitten lijkt mij dan erg handig.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:54

Wij namen ze ook altijd mee om te werken op een wedstrijdbaan, dan kun je die bochten ook trainen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 00:06

Goed gedaan van de mannen! Leuk dat het ook mede dankzij Madness is.

Hier vlakbij op het strand trainen ze ook bijna dagelijks met de dravers.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 17:33

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Madness mag weer doen wat hij het allerleukste vindt............Es geht wieder los in Gelsenkirchen Duitsland

Madness komt donderdag voor het eerst na zijn vakantie weer in de baan, koersritme op doen.
Op de sulky niemand minder dan Nederlands kampioenrijder Jaap van Rijn.
Madness heeft startnummer 5 achter de auto. Hij start in de klasse winsom tot 13.000 euro.

Afbeelding

Pers schrijft: Preis von Angers, Limbo K Newport (Michael Nimczyk) hatte nach einer längeren Auszeit bei seinem Erfolg keinerlei Mühe und sollte direkt nachlegen können. Mission Hazelaar (Tim Schwarma) konnte sich im Einlauf nicht störungsfrei entfalten, besitzt viel Klasse und Können. Madness (Jaap van Rijn) zeigte sich im Park mehrfach von seiner „Schokoladenseite“, darf nicht übersehen werden.

Nu al zenuwachtig....... *\%/* :=
Laatst bijgewerkt door janouk op 22-01-24 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:38

Mooi! Ga je zelf ook mee?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 17:51

senna21 schreef:
Mooi! Ga je zelf ook mee?

Nee, aan het werk. -O- en interview op de radio :D voor Fauna Haarlemmermeer: Stem van de Wilde Dieren

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:55

Ha mooi hij mag weer. Ik ben benieuwd.

Ik was gister bij Vittel waar zag ik tot mijn verbazing ook een hippodrome zit :+ , wordt daar gedraafd of onder het zadel en als het sulky werk is is er een kans dat Madness daarvooit gaat uitkomen dan?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:21

Heel veel succes alvast Madness *\o/* !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:48

Yeeeeeeeeeeeh, leuk!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:12

De meeste paarden ken ik niet maar qua rijders is het in elk geval al een sterk veld. Spannend! Voor een duel tussen Jaap van Rijn en Michael Nimczyk ben ik wel in :D Heel veel succes vast. Ik ben benieuwd hoe Madness uit zijn wintervakantie komt :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 23:31

Gaaf dat Madness weer aan de start komt. Is die koers ook ergens te volgen op een website?