Ik hoop dat jullie me trouwens een beetje willen helpen.
Het zijn beide 9 jarige ruinen.
#1: stiekem mijn favoriet, maar mijn verstand twijfelt hier erg bij. dit is kwa karakter en looks helemaal mijn type. recreatief bereden, heel lief en kijkt nergens van op. Alleen moeite met de galop, dit moet dus nog wel goed geleerd worden.
MAAR hij heeft wel al 105 koersen gelopen (2 x eerste geworden ook), dit vind ik wel erg veel.. en je hoort verhalen dat dravers die veel gekoerst hebben sneller (op latere leeftijd) versleten zijn. Volgens eigenaar heeft hij hele droge beben en nooit wat gemankeerd.. is dat van die koersen nu zo'n typisch vooroordeel en maakt dit niets uit, of zijn ze echt sneller versleten?? (hij staat ook redelijk dichtbij) & is het strand gewend en vind dit erg leuk, vind ik ook positief. ik woon ook aan het strand namelijk

# 2: Ook een super leuk paardje. altijd recreatief gereden (zou goed voor edurance zijn) ook sterke droge benen en nooit iets gemankeerd. wel iets meer voor de ervaren ruiter (wat pittiger neem ik aan) Heeft ook maar 6 koersen gelopen (niet snel genoeg). ook goed verkeersmak, (weliswaar geen strand : maar dat valt te "leren" :p) dit paard kan ook al goed galopperen. (staat aan het andere eind van NL)
Ik vind ze alle twee wel heel erg leuk. maar twijfel bij #1 over dat koersen. graag zou ik hier jullie ervaringen en meningen over horen! alvast bedankt !