[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:55

Nina_rex schreef:
FireAndIce schreef:
Dit was vroeger een paard waar ik springles mee volgde.
Was Irish River nou een Draver?

De bouw doet me meer aan Engels Volbloed denken, en op ndr.nl staat ook een EV die Irish River heet(te), wel uit 1976.

Nu je het zegt...dat kan idd ook! :) In elk geval was het een prima springer.
Ik weet niet hoe oud Irish was geworden,maar het zou hem kunnen zijn!
Dan moet ie ongeveer 22 jaar zijn geweest.
Kyara voor de dressuurles...jammer dat het steeds eerder donker wordt!
Afbeelding
en gisteren...
Afbeelding
Afbeelding
Kyara meets my car :')
Afbeelding
en met vriendje Sam!
Afbeelding

marijkje1990

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:40

Leuke foto's :D paars staat kyara echt goed!!!

Weekend van de derby!!! Dit keer ben ik dus wel mee gevraagd om voor de gezeldschap mee te gaan, helaas protesteren mijn gewrichten teveel om er een dag op uit te gaan :(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:54

marijkje1990 schreef:
@MoosjeWings: Voor longeren heb ik een speciaal draad (is nu helemaal in ofzo) Mulle zand moeten ze hun benen gaan gebruiken en dus nadenken...en dat doet die van mij dus echt niet ,word ie moe van. Bult op word de achterhand zowizo sterker als ook er af gaan. Dat heb ik ook pas dit jaar geleerd en ondanks dat het goed is voor ze.. is het ook leuk :P

@Ess_ramona: Leuke foto's :D die van jou wilt wel alles aan z'n benen :P

Haha erg he :'). Maar meneer is buiten nog zooo lomp, en laatst had ie zn hele been opengehaald buiten :').

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:55

oef dat is niet lekker... dan moet je er wel alles omheen gooien!

loveofmylife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:41

Volgende week ga ik bij 2 dravers kijken. erg veel zin in maar ook erg spannend! ^^

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:27

loveofmylife schreef:
Volgende week ga ik bij 2 dravers kijken. erg veel zin in maar ook erg spannend! ^^

Zeker spannend!
Maak je ook foto's voor ons? :j +:)+

loveofmylife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:28

doe ik ! :D

loveofmylife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:34

Ik hoop dat jullie me trouwens een beetje willen helpen.
Het zijn beide 9 jarige ruinen.

#1: stiekem mijn favoriet, maar mijn verstand twijfelt hier erg bij. dit is kwa karakter en looks helemaal mijn type. recreatief bereden, heel lief en kijkt nergens van op. Alleen moeite met de galop, dit moet dus nog wel goed geleerd worden.
MAAR hij heeft wel al 105 koersen gelopen (2 x eerste geworden ook), dit vind ik wel erg veel.. en je hoort verhalen dat dravers die veel gekoerst hebben sneller (op latere leeftijd) versleten zijn. Volgens eigenaar heeft hij hele droge beben en nooit wat gemankeerd.. is dat van die koersen nu zo'n typisch vooroordeel en maakt dit niets uit, of zijn ze echt sneller versleten?? (hij staat ook redelijk dichtbij) & is het strand gewend en vind dit erg leuk, vind ik ook positief. ik woon ook aan het strand namelijk :D

# 2: Ook een super leuk paardje. altijd recreatief gereden (zou goed voor edurance zijn) ook sterke droge benen en nooit iets gemankeerd. wel iets meer voor de ervaren ruiter (wat pittiger neem ik aan) Heeft ook maar 6 koersen gelopen (niet snel genoeg). ook goed verkeersmak, (weliswaar geen strand : maar dat valt te "leren" :p) dit paard kan ook al goed galopperen. (staat aan het andere eind van NL)

Ik vind ze alle twee wel heel erg leuk. maar twijfel bij #1 over dat koersen. graag zou ik hier jullie ervaringen en meningen over horen! alvast bedankt ! :)
Laatst bijgewerkt door loveofmylife op 26-08-12 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:37

Volgens mij zijn er in dit topic een aantal mensen met dravers die een groot koersverleden hebben en niet tegen een versleten paard aanlopen.
Mijn merrie heeft niet zo veel koersen gelopen. Grote voordeel van koersen is natuurlijk dat ze rechtuit gaan, dus de belasting is totaal anders dat in een kleine bak oid.

loveofmylife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:39

Ah dat is wel positief!

(Wat een prachtig paard heb jij zeg! :o)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:15

Veel gekoerst betekend juist dat ie dus goed is. Anders was ie wel eerder gestopt met koersen. Er kan altijd wat mis zijn natuurlijk, maar het zou mij niet tegenhouden.

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:35

loveofmylife schreef:

Leuk zeg!

Laat het ons maar weten :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:37

loveofmylife schreef:

Oeeh leuk leuk :D!
Wel foto's he :)?

loveofmylife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:18

Bedankt WendyBZ :)

Jaa heel leuk! hoop echt dat er een match is, Het liefst met mijn favoriet ^^ voel me daar veel beter bij nu.
Ik ga zeker foto's maken en plaatsen voor jullie :D

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:44

loveofmylife schreef:
Ik hoop dat jullie me trouwens een beetje willen helpen.
Het zijn beide 9 jarige ruinen.

#1: stiekem mijn favoriet, maar mijn verstand twijfelt hier erg bij. dit is kwa karakter en looks helemaal mijn type. recreatief bereden, heel lief en kijkt nergens van op. Alleen moeite met de galop, dit moet dus nog wel goed geleerd worden.
MAAR hij heeft wel al 105 koersen gelopen (2 x eerste geworden ook), dit vind ik wel erg veel.. en je hoort verhalen dat dravers die veel gekoerst hebben sneller (op latere leeftijd) versleten zijn. Volgens eigenaar heeft hij hele droge beben en nooit wat gemankeerd.. is dat van die koersen nu zo'n typisch vooroordeel en maakt dit niets uit, of zijn ze echt sneller versleten?? (hij staat ook redelijk dichtbij) & is het strand gewend en vind dit erg leuk, vind ik ook positief. ik woon ook aan het strand namelijk :D

# 2: Ook een super leuk paardje. altijd recreatief gereden (zou goed voor edurance zijn) ook sterke droge benen en nooit iets gemankeerd. wel iets meer voor de ervaren ruiter (wat pittiger neem ik aan) Heeft ook maar 6 koersen gelopen (niet snel genoeg). ook goed verkeersmak, (weliswaar geen strand : maar dat valt te "leren" :p) dit paard kan ook al goed galopperen. (staat aan het andere eind van NL)

Ik vind ze alle twee wel heel erg leuk. maar twijfel bij #1 over dat koersen. graag zou ik hier jullie ervaringen en meningen over horen! alvast bedankt ! :)

Als je alleen struikelt over het koers verleden maar verder helemaal weg bent van hem zal ik zeggen ga voor je favoriet, laat hem klinisch keuren, al verwacht ik geen problemen om dezelfde rede die WendyBZ heeft genoemd.
Ik heb mijn draver absoluut niet uitgezocht met verstand. :')
Zag hem in zijn stal staan, keek hem in zijn ogen en was eigenlijk al helemaal verkocht.
Heb toen ook direct tegen vriendin die mee was gezegd "Dit wordt hem", waarop zij mij direct voor gek verklaarde omdat ik hem nog niet eens had zien lopen etc.
Hij heeft niet gekoerst, had geen talent en ging in staking, heb ook heel veel medische kosten aan hem gehad maar ik heb nog geen moment spijt van zijn koop gehad. Het is echt mijn maatje, de klik die ik met hem heb is er dan ook niet bij ons andere paard die wel met het verstand is uitgezocht :P

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:24

Spannend loveofmylife :) ! De reacties klinken goed op een veel gekoersd paard... top

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:30

Hoe heetten die paarden, als ze beiden gekoerst hebben hebben we misschien nog wel inside info ;) ? Ik weet trouwens nog een onwijs leuke draver te koop bij hele lieve mensen vandaan, heeft al 2 endurance wedstrijden met een goed resultaat uitgelopen ook :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:33

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:31

ruitje schreef:
Edit: Hij staat op bokt, ik vind 'm n heel leuk snoetje hebben :o
http://www.bokt.nl/markt/ad/66846/goude ... arige-ruin

Oh jeej, is er ook een knop om jezelf van het markt onderdeel paarden en pony's te bannen? Ik kom zo best wel in de verleiding om er nog een draver bij aan te schaffen :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:32

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:57

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 05:23

Tiger ziet er erg leuk uit :j
Klinkt goed hoor!En de galop komt met veel oeffenen vast wel goed ;)

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 06:20

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:14

C_loves_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:34

he bah ik dacht ik krijg wel een berichtje binnen als mensen in dit topic reageren... ben een egte bokt noob... veel te lezen dus :P

super bedankt voor de fotos van andy, ben er erg blij mee :)

even een update over andy, ik ben een maand op vakantie geweest dus hij ook lekker in het veld niksdoen. nu van de week weer even gelongeerd en hij liep lekker. gister besloten om (hoe heet dat ook alweer) te vrijspringen of losspringen. anderhalve maand geleden was de laatste keer met hem dat ie voor het eerst een meter deed. dus nu gewoon weer rustig opgepakt met 50 centimeter. hij vond het maar niks stapte er zowat overheen, dus ik dacht ik maak het wat groter en ja hoor enthousiasme kwam tevoorschijn :) dus uitijndelijk na wat sprongen stond er weer een meter en ik geloofde me ogen niet hoe makelijk en ruim hij erover heen vloog. vorige keer redde hij het maar net om over die 1 meter te komen en nu was het ineens apeltje ijtje. dus uitijndelijk bij de 1,25 gestopt waar hij trouwens net zo makelijk overheen vloog.
het liefst in mijn eigen enthousiamse wou ik doorgaan om te zien hoe hoog die nou eigenlijk kon, maar besloten dat ik maar beter kon stoppen voor ik hem te ver pushte en er blesures van komen.

ik ga maar even kijken hoe je nou fotos upload en dan komen er een paar :D

ik heb andy ook van stalwestfriesedijk, kan er alleen maar goeds over zeggen, ik kwam om hem te bekijken maar ze heeft me er toch een paar andere laten zien en voor een kopje thee uitgenodigd om het een en ander over hem te bespreken, ook zijn verleden ect netjes uitgelegd!