Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:24

Leuk filmpje!Kyara galoppeert ook op die manier! :j
Heel herkenbaar! :)

Cl_Fr

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:55

best goede gallop voor een draver! De draver die ik rij, gallopeert veel slechter, komt ook omdat ze veel koersen heeft gelopen en dus niet mocht... zal kijken of ik nog ergens een filmpje heb.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:01

ik moet nog ff een filmpje laten maken in de galop ik hoop dat het morgen lukt heb hier in ieder geval een oud filmpje een best wel harde galop er zit heel veel verschil in dit filmpje dan hoe ik nu galoppeer

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:33

Naja dit was ook voor het eerst hoor :+ normaal is het hard, vlak door de bochten etc :)) !

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:38

Mijn dravertje heeft meer moeite met draven dan met galoperen :') Heb geloof ik geen recent dressuur filmpje, wel deze van de galop:

[RIJ-ITP] een maffe bui...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 14:02

JustHorez schreef:
ik moet nog ff een filmpje laten maken in de galop ik hoop dat het morgen lukt heb hier in ieder geval een oud filmpje een best wel harde galop er zit heel veel verschil in dit filmpje dan hoe ik nu galoppeer
[ Video ]

Ziet er toch niet eens zo beroerd uit! Ben benieuwd naar een recenter filmpje :-)
mang schreef:
Mijn dravertje heeft meer moeite met draven dan met galoperen :') Heb geloof ik geen recent dressuur filmpje, wel deze van de galop:

[ Video ]

[RIJ-ITP] een maffe bui...

Wat een relaxte overgang naar de draf!? Die van mij doet nog altijd ff paar passen HARD in draf haha, zonder zadel stuiter ik er geheid vanaf hoor hihi.
Wat doet jouw filmpje trouwens vreemd met die zwarte balken boven en onder? Werd er bijna zeeziek van hahaha :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 14:13

Ja er is iets mis met die filmpjes sinds ze op youtube staan :') gewoon op de pc zijn ze goed van kwaliteit en gebeurt er niks raars met zwarte balken.... :+

Dit was ook de enige keer dat de overgang terug goed ging hoor :') De rest ging zo :

(geluid zachtjes, anders schrik je je rot :+ )

pukkiej14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 15:22

Ik ga me hier toch ook maar eens melden. Ik lees al een tijdje mee, omdat ik graag wil zien hoe andere mensen hun dressuur draver trainen en omdat ik graag lees wat jullie ervaringen zijn!
Ik heb zelf een volle Franse draver. (Hasard Lavec x Okanja Dragon) We zijn al 5 jaar een combinatie en ik ben énorm trots op mijn allerbeste vriend.
We zijn al een paar keer oefenwedstrijdjes gestart en de punten verschilde van 164 (de eerste keer) tot 183 (de laatste) Je had mijn smile eens moeten zien toen ik 4 kwpn'ers achter me liet!!!!
Leuk om alle ervaringen hier te lezen!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 16:59

mang schreef:
Ja er is iets mis met die filmpjes sinds ze op youtube staan :') gewoon op de pc zijn ze goed van kwaliteit en gebeurt er niks raars met zwarte balken.... :+

Dit was ook de enige keer dat de overgang terug goed ging hoor :') De rest ging zo :

[ Video ]

(geluid zachtjes, anders schrik je je rot :+ )

Hahahaha ik had die in je andere topic gezien, zoooo jammer dat je moeder het niet verder filmde hihi. Je bleef wel zitten? (of hangen) haha lachen.

Welkom pukkiej14, leuk een Fransoos! Mijne is ook een fransoos.
ja ik kan me die smile zo goed voorstellen... EN weet precies hoe het voelt, ook wij hebben dat al een aantal x meegemaakt haha :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:02

Haha ik kon haar bij het halster pakken en zo mijn evenwicht houden, ben er niet van af gevallen dus :+ :D

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 01:22

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:25

Dat draver-galopje ben ik er hier nu juist uit aan het trainen, grote passen, omhoog galopperen etc. Altijd maar een halve grote volte (vaak minder), zodat ze alleen de 'perfecte' pasjes constant meepikt in de training.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:55

Mag ik vragen hoe je dat doet, omhoog /met spronglaten galopperen zegmaar := ?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:00

Met redelijk 'overdreven' been en handgebruik, bij de sprong goed terug/omhoog vragen en toch been geven waardoor ze haar achterhand onder zet bij de sprong. Heb liever dat (gezien ik sowieso niet veel galoppeer in een training) dan dat geren waar je toch niks aan hebt (niet op wedstrijd, onhandig bij springen etc).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:02

Dat draversgalopje vind ik juist altijd zo fijn! :D Zit heerlijk. Hoezo wil je dat eruit xSlvna?
Ik denk niet dat het er echt veel uit kan, maar opwaartser en meer gedragen zou natuurlijk wel kunnen na een hele tijd trainen.

*stiller meelezen hier die een draver traint :')*

edit: zie al dat je uitleg hebt gegeven!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:08

Vind het echt vreselijk in de bak, ik wil sprong, maar die 4-takt galop kán ook niet gewoon rustig (althans, dat is nóg zwaarder). Vind de dravers-draf dan wel chil, lekker koppie naar onder, rug omhoog en dan voel je niks meer bewegen behalve de wind _O-

pukkiej14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:21

Wat bij de mijne heel goed helpt is ervoor zorgen dat hij in galop netjes aan de teugel gereden wordt. "Netjes aan elkaar" noem ik dat altijd maar... Daarnaast mag je best been blijven geven. Wanneer je paard goed aan het been is en de hulpen snapt zal ie daarom niet direct gaan racen, maar de sprong wordt daardoor wel een heel stuk duidelijker en de galop daardoor ook netter! Wanneer ze "aan elkaar" gereden worden vallen ze ook minder snel uit de galop en hebben ze die rare huppel tijdens/na de overgang ook niet!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:23

Die van mij heeft niet eens een 'draversgalopje' geloof ik. Hij springt altijd goed door en altijd drietakt.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 19:28

Bella kan beide. Van mijn (nieuwe!) lesgeefmens moet ik wel meer aanelkaar rijden, zodat ze meer sprong heeft, en dat kan ze dan ook prima. Heel rustig galopperen kan ze ook prima, maar als ze te lang wordt gaat ze wel in een soort van 4takt. Vind ik persoonlijk ook niet wenselijk nee :D

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:29

Ik zag op stal dat Narbella in het blad "paard en leven" staat? :j

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 23:08

Klopt :D

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:43

Wat leuk dat ze in paard en leven staat die krijg ik nog dus ga het zeker lezen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 10:10

Is al van een paar weken geleden.. ;)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:34

oke
welk nummer misschien heeft me zusje hem

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:30

xSlvna schreef:
Dat draver-galopje ben ik er hier nu juist uit aan het trainen, grote passen, omhoog galopperen etc. Altijd maar een halve grote volte (vaak minder), zodat ze alleen de 'perfecte' pasjes constant meepikt in de training.

Huh, jou paard ging toch met pensioen?..