wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaikj

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:06

jaaah :D absoluut
en met Clara de Peerdenpietenkoers :)
die had ik zelf echt niet aan zien komen eigenlijk

Rambokim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:07

ik heb ook een draver, hij is 5 jaar oud en heeft tot hij 4.5 jaar oud was op de drafbaan gestaan, hij was heel goed, heeft twee keer Joure gewonnen Haha!
Meld dit bericht

Heeft hij 2x de fjouwer van joure gewonnen (hoe ja dat ook mag schrijven) of heeft hij 2 x op joure gewonnen. Want dan is het niet zo'n hele goeie lijkt mij.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:05

Hoi, ben ik jou misschien in Aalten tegen gekomen? :)

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:54

Whoehoe Zalika in galop! :D
Eindelijk heeft mevrouw door hoe de galop onder het zadel moet! :D

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:30

Simone_Z schreef:
Whoehoe Zalika in galop! :D
Eindelijk heeft mevrouw door hoe de galop onder het zadel moet! :D

heerlijk gevoel zal dat zijn zeg:D
kan ze al een heel rondje of alleen nog kleine stukjes?

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:28

Rechte lijnen vindt ze nog moeilijk. Maar gister had ze het helemaal te pakken, mevrouw heeft iets van 10 voltes gegallopeerd. En voor haar doen nog beheerst ook. Ze zat vol energie en gaf zelf aan te willen galoperen, nouja dan zeg ik geen nee! :D
Oortjes vooruit en gaan met die banaan.
Wel merk ik dat ze daarna in draf haar balans heel moeilijk kan vinden. Ze is dan helemaal de kluts kwijt.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:44

Simone_Z schreef:
Rechte lijnen vindt ze nog moeilijk. Maar gister had ze het helemaal te pakken, mevrouw heeft iets van 10 voltes gegallopeerd. En voor haar doen nog beheerst ook. Ze zat vol energie en gaf zelf aan te willen galoperen, nouja dan zeg ik geen nee! :D
Oortjes vooruit en gaan met die banaan.
Wel merk ik dat ze daarna in draf haar balans heel moeilijk kan vinden. Ze is dan helemaal de kluts kwijt.

herkenbaar :j

wat bij die van mij dan heel erg helpt is gerust stellen met stemhulpen en dus echt luid en duidelijk "hooo" te zeggen en daarbij zelf ook te ontspannen. Probeer haar aandacht dan ook meteen weg te nemen van het galoperen en ga wat figuren rijden waar ze haar aandacht bij moet houden (slangenvoltes, achtjes, keertvoltes) of figuren waar ze van nature de neiging heeft om te vertragen en heel erg moet opletten waar ze haar benen neerzet (voltes sluiten :j ) en blijf hierbij gewoon zelf heel ontspannen (die oefeningen zullen niet zo goed gaan als anders omdat ze dus nog gespannen is, maar dat negeer je maar even) dit helpt bij die van mij enorm, maar dus zelf vooral heel rustig blijven lichtrijden en die stem erbij :j succes!

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:38

Bedankt voor de tip. op mijn stem reageerd ze inderdaad ook heel goed. Krijg dan haar volledige aandacht. Wat bij haar ook helpt is na de galop van hand veranderen, zodra ze op de andere hand is ontspant ze :)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:42

ha, de mijne denkt dan net "ojee, nu moet ik op deze hand galoperen" :+

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:43

wat gaaf dat het dan al zo goed, gaat .. ik heb er niet zo heel erg veel moeite meer mee om haar in galop te houden, maar meer om haar in galop te krijgen iemand tips?

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:44

Hallo hallo, heb twee pagina's terug al eens gezegd dat ik een paardje heb :) heb net uitgevonden dat ze een keer in Wolvega heeft gereden, maar met een flut-tijd, (A) heb zojuist foto's op mijn profiel geplaatst *na veel pijn en moeite:P* voor de liefhebbers!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:23

hier ook iemand met een dravertje onder haar kont :o
Ze heeft niet gekoerst maar kan draven als een gek ( tenminste ALS ze draaft haha ) ze springt 9 van de 10 keer aan in de telgang/tolt.

wij zijn nu bezig dit er uit te rijden en heb woensdag mn eerste lesje dr in gehad wat resulteerde in een vlotte draf maar erg makkelijk terug te houde naar een rustig drafje..

ze is 8 maandjes drachtig nu en verwacht 24 februarie haar veulentje.

verder rijden we nu erg veel recreatief omdat ik het haar nu niet meer aan wil doen veel in de bak te gaan rijden maar na de dracht gaaan we het helemaal oppakken.

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:34

Paljassofie schreef:
ha, de mijne denkt dan net "ojee, nu moet ik op deze hand galoperen" :+

Die van mij niet, maar komt denk ik ook omdat we alleen bezig zijn op links te galoperen.
Aangezien ze op rechts makkelijker ontspant.
En na de galop willen we haar natuurlijk terug naar de ontspanning en op deze manier (van hand veranderen) lukt dat steeds beter.
Wel doe ik af en toe een stukje galop op rechts, gewoon voor de oefening. Alleen dan hoeft ze niet een hele ronde zeg maar.
Dus denk dat dat voor haar niet zo mee telt ofzo, vraag ik meer op rechts wordt ze wel hyper!

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:35

Tat_jana schreef:
Ze heeft niet gekoerst maar kan draven als een gek ( tenminste ALS ze draaft haha ) ze springt 9 van de 10 keer aan in de telgang/tolt.

wij zijn nu bezig dit er uit te rijden en heb woensdag mn eerste lesje dr in gehad wat resulteerde in een vlotte draf maar erg makkelijk terug te houde naar een rustig drafje..

verder rijden we nu erg veel recreatief omdat ik het haar nu niet meer aan wil doen veel in de bak te gaan rijden maar na de dracht gaaan we het helemaal oppakken.

Mooie draver hoor! :D
Door welke hengst is ze gedekt?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:38

Simone_Z schreef:
Tat_jana schreef:

Mooie draver hoor! :D
Door welke hengst is ze gedekt?

dat weten we helaas niet. zoiezo niet door een dravertje ( een new forest 1.48 , of een bonte 1.59 )
ons maakt het niet zo veel uit als het maar gezond is haha.
( het was overgens ook niet het plan een drachtige merrie uit te zoeken, maar ik kon haar iet laten lopen omdat ze toevallig geen papieren en een veulentje heeft haha ) de klik was er en dat was voor mij het belangrijkst :o
( ik heb haar trouwens nog maar 2 weekjes even ter duidelijkheid )

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:20

dat galopperen gaat eigenlijk wel heel goed bijmijn dravertje,alleen het terug komen gaat hij schokkelen als een eend,hij laat steeds beter los in zijn rug,
ben alleen maar bezig vwnw te rijden.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:26

sammy1 schreef:
dat galopperen gaat eigenlijk wel heel goed bijmijn dravertje,alleen het terug komen gaat hij schokkelen als een eend,hij laat steeds beter los in zijn rug,
ben alleen maar bezig vwnw te rijden.

dat schokken ken ik inderdaad wel :j

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:35

gaat dat er helemaal uit hij is 4 jaar en pas anderhalve maand onder het zadel?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:16

ik denk dat je het er wel uit krijgt als hij meer gaat ontspannen hoor.
het is bij mij ook meer dat ze uit de galop valt en dan een paar pasjes schokt en dan weer relaxt gaat lopen ik denk dat het puur met de overgang te maken heeft.
en een kwestie van tijd om d overgang zo relaxt mogelijk te rijden.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:22

sammy ; als je consequent dressuurmatig blijft trainen krijg je dat er wel weer uit hoor :j op een gegeven moment begon die van mij plots balans te krijgen (omdat ik via stemhulp en zit iets consequenter werd in het naar beneden halen van zijn basistempo in draf) en toen werd zowel zijn draf-galop als zijn galop-draf in een sneltempo beter :j

jammer dat die van mij ondertussen alweer een paar maand stilstaat, als ik er zo op terugkijk waren we echt goed bezig :=

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:31

ok dankjewel ik ga gewoon veel overgangen rijden.waarom staat je paardje een maand stil?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:28

had een spierblessure in zijn schouder waar hij toch wel 5-6 weken mee stil heeft gestaan, om daarna dan weer een reactie op zijn spieren te doen op zijn griepspuit :')

en nu is hij half weer aan het werk maar onze piste ligt veel te nat om leuk te kunnen rijden ; vandaar dat de vakantie nu nog wat verlengd wordt voor Beau :=

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:37

ja weer is echt niet zo fijn,
dat is minder voor je paardje.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:46

ja hij verveelt zich te pletter (maar heeft tegelijk een hekel aan modder :') ) maar komt allemaal wel terug, zodat we weer verder kunnen bewijzen hoe goed dravers wel niet zijn :))

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:00

ja dat denk ik toch,
ik wil met onze draver ook dressuurmatige wedstrijden gaan rijden al is het voor de fun.