Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evytje86

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:47

Helaas ga ik Siem verkopen :( na die steiger momenten van hem heb ik bang op hem als we op buitenrit gaan.
En hij voelt dit natuurlijk en weet niet wat er van hem verwacht wordt dan.
Hij verdient een betere thuis en iemand die hem beter begrijpt als ik...

Als iemand interesse heeft stuur maar een PB

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:13

O wat jammer!
Ja, zoiets kan je het beste zelf aanvoelen.

Een draver verkopen is niet altijd makkelijk. Ik hoop dat je gauw een leuk baasje vindt!!

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:28

Hoop het ook, heb al 2 geïnteresseerden ma wil zeker weten dat hij het daar goed gaat hebben.
Zo niet blijft hij gewoon lekker staan grazen bij ons

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:51

Mijne gaat met pensioen, kogel was al 9 dagen mooi slank, na een lichte training nog steeds, na een net iets zwaardere training is die weer enorm dik. Ze gaat dus fijn de weides op, jammer, geen dressuurtoekomst voor deze draver.

Evy, succes met het verkopen van Siem, maar kun je niet beter lessen nemen, iemand mee nemen, aan jezelf werken, of heb je verder ook niet echt een klik met Siem?

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:18

Evy, ik denk dat xSlvna gelijk heeft. Je kan altijd iets proberen. Wat jullie nodig hebben is iemand die hem eens lekker doorrijdt. Jammer dat je zo ver zit. Als je in de buurt had gewoond was ik er zo opgesprongen!

Verder snap ik goed dat je er zelf niet aan kunt werken door je angst. Ik heb meer mensen gezien die eraf vielen en bleven zitten met een angst die hen ervan weerhield hun paard goed te rijden. Dat is heel jammer, maar logisch. Buitenstaanders denken dan onterecht dat de ruiter zich wel even over die angst heen kan zetten. Dat is gewoon niet zo.... Je kan geen paard rijden als je hart constant in je keel zit.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:17

Aah meid, wat een nare keuze, maar als jij je er beter door voelt!

Jammer xSlvna! Heeft ie last van een lichtgeweekte koot of wat anders?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:23

Ik heb geen flauw idee, gezien zijn leeftijd zal het wel arthrose zijn, wat het ook is, de enigste goede oplossing is lekker op de weide (gezien hij alleen pijn heeft na inspanning, niet bij rustige dagen).

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:08

Ik heb ook een gepensioneerde, hoor. Het is vervelend als je niet meer kan rijden (en geen geld hebt voor een tweede paard), maar geloof me... als je nadenkt over het alternatief ben je vast maar wat blij dat je bollie nog pijnvrij kan grazen.

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:45

Ik heb lessen genomen en jammer genoeg heeft het niet geholpen.
Ik blijf die angst behouden al zet hij geen been meer fout.
Heb nu een dikke maand geprobeerd (2 keer per week les) en in de paddock kan ik me nog redelijk rustig houden en de angst onder controle houden, maar één keer buiten dan flip ik van binnen en natuurlijk voelt hij dat... :(

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:17

Bo_Cassey schreef:
Ik heb ook een gepensioneerde, hoor. Het is vervelend als je niet meer kan rijden (en geen geld hebt voor een tweede paard), maar geloof me... als je nadenkt over het alternatief ben je vast maar wat blij dat je bollie nog pijnvrij kan grazen.

Ik kan gelukkig nog wel stapritjes maken (dan heeft ze ook geen pijn), en ga ik vanaf het moment dat ze verplaatst is sparen voor een Jazz of Gribaldi, dus dat betekend dan ook dik een jaar niet meer rijden, maar ach... Zijn ergere dingen in het leven :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:39

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:42

Op 12 en 14 (als ik me niet vergis) vind ik hem fijn lopen, leuke foto's :) Rot regen ook altijd

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:12

Vandaag (en gisteren trouwens ook, maar toen maar een paar meter zien lopen) liep ze opeens weer correct :o?
Had haar gebandageerd voren en 20 minuutjes in de hal stapwerk gedaan, wat grote voltes, kleine voltes, slangen voltes, niks aan de hand.
Vond het wel prima zo en liep naar buiten, even met een vriendin gekletst en toen ze weg liep kwam een stalgenootje aan met haar pony, wij wat kletsend door de pak gestapt, begonnen we jollig 'tikkertje' te spelen (we waren alleen), heb het paard nog nooit zo makkelijk voelen galopperen, draven en overgangen zien/voelen maken, hebben we zeker 20 minuten als (amateur) westernruiters door de bak gesjeesd, links rechts links recht, op de rem, omdraaien en weer in een rengalop, remmen links rechts en weer in de ankers, om en weer weg... Even vergeten dat ze een 'blessure' heeft, alleh uitgestapt, afgestapt, bandages af en NIKS aan de hand, geen dikke kogel, geen verdikte of warme pees, niks.

Ik denk 'dat komt zo wel', alles opgeruimd, weer gekeken, gevoeld, niks, helemaal niks, voorbeen niet op rust en niet manken (wat ze voorgister wel gelijk bij het afstappen had, dikke kogel/pees, mank, warm, voorbeen op rust), maar nu echt ... :\

Volgens mij zit ze in een identiteitscrisis, twijfelt zelf nog of ze wél een blessure heeft of niet...
Verder is ze echt een mietje, als ze een klein wondje heeft bij de hackamore is ze gelijk nergens meer voor in, zo is ze bij pijn aan de benen ook.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:37

Nou daar heb je dan wel echt mazzel mee gehad, xSlvna, dat had ook heel verkeerd af kunnen lopen, met die korte draaiingen enzo. Zou ik zelf dus never nooit zo gedaan hebben. Gelukkig is het goed gegaan :)

Leuke foto's, Ess_Ramona :)

Jammer, Evytje.. hopelijk vind je snel een lief en goed baasje voor hem.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:43

Was wel weer een goede oefening om de achterhand aan het werk te zetten, goed op de achterhand en vanuit daar draaien en weer verder... Wel een veel trager tempo in de draai, tactiek is belangrijker dan snelheid, die haalde die sowieso op de rechte stukken weer in...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:57

Zooo tis stil hier!

Zoo doorbraak vandaag, pony galoppeerde zonder z'n balans te verliezen, acherp door de bochten te gaan en/pf hard te gaan!

Oftewel bijna normaal!
Vriendin heb t gefilmd, mijn houding is echt prut en had geen sport bh aan :+ maar dan heb je een idee!!
Zal hem er zo opzetten :))

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 19:59

Wat leuk, Celiien! Dat zal een lekker gevoel gegeven hebben! :D Ik word ook altijd blij van mijn dravers-galopje haha :)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:02

mijn draver galoppeert is normaal! merk je eigenlijk niet dat hij een draver is

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:03

:D :D :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 20:14

JustHorez schreef:
mijn draver galoppeert is normaal! merk je eigenlijk niet dat hij een draver is

Dat willen wij graag zien :-)
Filmpje van mijn draver in galop staat een pagina terug, mocht je de mijne willen zien galopperen :)

Ziet er goed uit Celiien! :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:18

Jaaa alleen mijn houding en handen :+ Maarja, als die zo blijft galopperen, kan ik daar ook aan werken *\o/* !

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:28

Moet dan nog wel ff een filmpje maken

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:36

Celiien schreef:
[ Video ]

:D :D :D

super grappig, die van mij doet zo der linker galop, das der moeilijkere kant, rechtsom kunnen we al ienimienie beetje verzamelen, en dat voor een buitenritjes ruiter :D

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:44

Nevele en ik gaan 31 Augustus eens op wedstrijd kijken! Een impulswedstrijd, voor de ervaring en even te kijken hoe het gaat. Qua rijniveau moeten we een keurige B-proef kunnen laten zien, maar een wedstrijd heeft natuurlijk heel veel meer nieuwe factoren die we thuis niet hebben. Dus even kijken hoe dat gaat!

Verder zijn we nu vol op aan het trainen. Nevele is ook onwijs aan het veranderen qua bespiering. Ik rijd hem 4/5 keer in de week en heb om de week les. Meneer moet nu echt aan het werk, en eigenlijk vind hij dat wel leuk heb ik het idee. Ik moet zelf ook hard aan het werk, want hoe beter ik in balans zit en hoe correcter mijn houding, hoe sneller en des te beter hij zijn rug los kan laten. Komende maand wat proefgerichter bezig, en wie weet al kort daarna een startkaart. Wij hebben er zin in!

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:46

ubique vind de linker galop ook moeilijker met stelling etc.
Rechter kan hij het veel beter zal vandaag is kijken of het lukt om een filmpje te laten maken