Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 09:54

WendyBZ schreef:
Het is niet anders als een pelham :+ Eigenlijk de westenvariant, omdat je er ook met twee teugels mee kan rijden. Normaal rij ik ook niet met veel druk op mijn teugels, maar als ze er zo in blijft hangen, moet ik haar wel een keer terug kunnen zetten als dat nodig is.

Mij is verteld dat je met zo'n bit NIET met 2 teugels mag rijden omdat je dan de mond verkloot ;(

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:08

eehhh, hoe? :+ Ik bedoel gewoon normaal op de gewone teugel rijden en de onderste erbij pakken wanneer nodig.

Dabo

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 12:33

Jaa zo doe ik het met de pelham. Ik bedoelde dan dat westernbitje (met shanks dus)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:15

Dabo schreef:
Ja zo'n western (shank?) bitje leek mij dan ook wel wat voor Bella, want die kan buiten ook best doordrammen.. maar... met zo'n bitje gaat ze toch net zo hard? maar als ik DAN teugels aanneem.. staat ze dan gelijk stil ofzo? Vind het een beetje eng eigenlijk.
rij nu met pelham buiten, met 2 teugels. In Stap heb ik alleen de trensteugel in mijn handen (los hangend) maar in draf en galop moet ik de stangteugel er echt wel bij pakken, anders is het zoefzoef en dan zijn we in 5 minuten thuis!

Hier nog zo eentje, het was vandaag of dribbelstap of rengalop, iets anders zat er niet in, dus maar zo'n 20 km in dribbelstap over het asfalt gedribbeld, zelfs de pelham hielp niet, lente in haar bol :')

Dabo,
https://www.google.nl/search?hl=nl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=623&q=billy+allen+shank&oq=billy+allen&gs_l=img.3.1.0j0i24l9.186.3271.0.4483.15.10.3.2.2.0.137.927.6j4.10.0...0.0...1ac.1.14.img.zqCAyrPGgrQ
Zelfde idee als een pelham, alleen dan de western variant, opzich niks mis mee als je deze correct op twee teugels rijd.

Cl_Fr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:43

Ik rij ook gewoon met een enkel gebroken bit, heb ook een dubbel gebroken bitje gehad, geen verschil gemerkt.

Zondag weer gereden, ging echt heel slecht. Het waaide heel erg hard, mevrouw maakte allemaal vreemde draaien en zomaar ineens aanspringen in rengalop etc. wonderlijk dat ze dat met haar verleden van een peesblessure zomaar doet. Ook ben ik de laatste tijd aan het kloten met overgang stap - draf, dat kan blijkbaar ineens niet meer netjes aan de teugel... misschien maar eens gaan lessen ofzo.?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 21:28

Lessen is altijd leerzaam. Misschien ziet een instructeur nou weer net ff wat meer dan dat jij zelf voelt. :)

Rij die zo'n bit dan wel met een kinketting of riempje, xSlvna?
Dribbelen doet Bella gelukkig NIET. In stap kan ik haar direct een lange teugel geven :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:53

Dabo met ketting, nah ze had de lente in haar bol, gister heb ik haar met pad gereden, flink stuk gegaloppeerd, even afwisseling na 3 weken intensief in de bak trainen op 'rust'. En vandaag had ze ook zin om te gaan, dus dan stap ze wat sneller, had wel de teugels bij de gesp, na een tijdje dribbelen ging ze plots over de rug lopen, neus omlaag... Prima. Het was gewoon een vlotte stap, dus niet dat blij gehuppel.
Vandaag trouwens 6 mensen (waarvan 4 met paard, andere 2 weet ik niet) die vroegen of het nog een jong paard was gezien haar uiterlijk en explosiviteit. 'Euh, ze is een jaar of 24, 25' :')

http://i40.tinypic.com/3502n39.jpg
http://i39.tinypic.com/34pc8w5.jpg
Eens een harddraver, altijd een hè.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:19

vandaag paardje gelongeerd met rubberen appelstangetje, had pessoateugel aan longeersingel gedaan, nou laat ik die latijd loshangen tot ze beetje warm gelopen is, dus ook zo vandaag, maak hem na min of 10 vast op een zeer losse stand (hing in een boogje) maar ze begon daar zelfs al verzet tegen te bieden, volgende week komt gelukkig de tandarts, ze krijgt tot die tijd geen bitje maar in en dan daarna zien we wel weer verder..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 22:31

Haha die bovenste foto, die kop van haar hahaha :)
Je had met 'pad' gereden..? zonder zadel dus? bbp? Ik rij ook altijd met pads, Anky's hihi maar dan wel onder mijn zadel ;)
Je ziet inderdaad niet dat het al zo'n oudje is zeg! Knappe dame. :)

Verstandig, milja, verzet is toch altijd een teken van.. ja, van iets.

Nou ik heb vandaag voor het laatst in de binnenbak gereden op stal, morgen ff longeren, en dan gaan we de verhuizing in. Dan voorlopig in een buitenbak rijden.. Niet erg in de zomer, moge die nog maar heel lang duren haha

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:15

Even up daten :)

Met Siem gaat het de laatste tijd al wat beter, ben tijdje terug begonnen met grondwerk en dit gaat al terug heel goed, hij galoppeerd zelfs al aan de longe :D wel super hard, maar hij beseft dat het mag en daar ben ik al heel blij om.

Ik ben sinds woensdag ook terug bezig om hem onder het zadel te rijden. Toen moest hij toch weer even een poging doen om de lucht in te gaan -:(- maar heb hem tot rust kunnen brengen door enkele rondjes te stappen er dan pas op te kruipen.

Dadelijk ga ik nog eens proberen om hem onder het zadel te rijden, hopelijk nu zonder de lucht in te gaan.

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:10

En hij was super braaf vandaag, hij had wel wa last van de warmte

xrowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:04

Ik rijd op een europees kampioen... in de draverij Nitro limburgia. tis een topper van 17 jaar oud en heb tot zijn 10e koersen gelopen. nu rijden we rustig aan maar je merkt wel een echte draver die van de baan komt! Stelling en nagevelijk is erg lastig, omdat hij heel erg linksom loopt. maar als je m laat gaan buiten in de draf dan ga je hard. voor Oon oudje nog haha.

unihvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:57

heb een draver gehad gestart maar door t uitstrekken gaf ie onregelmatige gangen en in de galop tweetact ben niet verder dan L1 gekomen maar ontzettend veel van m geleerd

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:33

Galoperen in 4takt unihvj, niet in 2 takt, maar ik ken het. Wel goed dat je toch in het L1 kwam.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:08

Op buitenrit galoppeert ze veel beter dan in de bak! :)
Afbeelding
Afbeelding

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:15

Niet zo gek hè, rechte stukken. Leuke draver.

Zomaar op tinypic aan het kijken voor oude foto's ...

Afbeelding

Heb trouwens gemerkt dat ik echt een ochtendpaard heb, man wat een vrolijk dier is het dan...
Afbeelding
Zo trof ik haar een aantal ochtenden aan als ik uit de zadelkamer kwam, gelijk gevolgd door een debiel gebedel met haar manke poot
http://i39.tinypic.com/fo24au.jpg

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:17

Vandaag extreem goed getraind, al zeg ik het zelf. Als het zo door gaat zie ik de wedstrijden wel zitten! :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 23:29

Gewoon doen, xSlvna, wat heb je te verliezen :)

Leuke foto's komen er weer voorbij :D

Nou, Bella is verhuisd, wij zijn verhuisd, wonen hier nu ruim 1 week, en het gaat heel goed hier. uiteraard moeten er nog wel wat dingetjes gedaan worden, maar Ton is volgende week weer vrij, dus dan hier weer lekker aan het werk.
Ik heb een electrische fiets gekocht, en wat gaan we hard haha. In 10 minuten ben ik op stal, en vroeger moest ik daar 20 minuten over rijden met de AUTO. (ken je nagaan)
Bella d'r verhuizing had wat voeten in de aarde, ik vond het zelf super spannend, weer op een trailer, de laatste keer had ze 2 achterstangen gebroken.
Mijn vriendin Marjan zou haar vervoeren in haar anderhalf paards trailer, dat is tot nu toe altijd toppie gegaan, maar Marjan zou geopereerd worden aan haar knie dus die kon niet rijden.
Ik heb een ex-stalgenootje ingeschakeld. Die heeft dan wel een 2 paards, maar.. het tussenschot kon er helemaal UIT, en zij heeft een camera in de trailer hangen. Zo konden we haar mooi in de gaten nemen.
Pauline heeft super netjes gereden, Bella heeft zich super braaf gedragen, is niet 1x gevallen of wat dan ook. Kwam redelijk relaxt van de trailer, dus ik was helemaal happy.
volgens mij bevalt het haar ook wel goed, ze kan nu lekker lang op de wei, of op de paddock, of om en om, ik kan per dag bekijken hoe of wat. :D
Ik heb al longeerfilmpje en een rijfilmpje laten maken, als jullie die willen zien, zal ik ze ff plaatsen hier :D
Had ze wel al op facebook gezet :D

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:12

Blij dat alles goed gegaan is, Dabo! Ik kan me voorstellen dat je nogal gestresst was voor deze trailerrit!
Ik heb zelf geen FB en ben dol op foto's, dus als je hier wat wil plaatsen..... hartstikke leuk!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 20:01

1e keer longeren in de super goede longeerbak:

Dag later, ff lekker rijden:

En, grappig filmpje wel. Ik op de fiets naar Bella toe! (Ben in al die 8 jaar nog nooit op de fiets naar stal geweest, nu moet ik wel, manlief neemt de auto mee naar zijn werk elke dag haha)

:D

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:05

Hier een paar recente foto's van Siem nu hij volledig is hersteld.
Nu terug spieren aanmaken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oefenen oefenen is nu de boodschap, we gaan het wel rustig aan doen nu.
Maar hij galoppeerd al aan de longe en ben ik al super blij om

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:05

alweer even geleden dat ik iets heb gepost, maar we zijn eindelijk weer eens echt aan het rijden! na het bezoekje van de tandarts, nog 1x geprobeerd met mijn rubberen bitje en mevr bleef zich verzetten, dus daar was ik al gauw klaar mee, volgende dag van stalgenoot hackamore geleend en we gaan als een trein!! ze loopt echt super hier mee! kan er echt op mijn pinken rijden! voorlopig voor ons geen bitje meer!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:15

Mijne rijd ik nu ook met de hackamore, voor mijn gevoel komt die net wat duidelijker over dan de pelham.

Evy, mooi paard en fijne schoudermassa imo

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:44

Ik zit net de paard en leven te lezen en kom ineens Narbella tegen! Leuk!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 09:29

Liesje89 schreef:
Ik zit net de paard en leven te lezen en kom ineens Narbella tegen! Leuk!

hihi ja he :)