Als je paard naar rechts gebogen is zou ik idd ook meer linksom rijden, net wat Frummels zegt, wat voltes, groter en kleiner rijden, wat schoudervoor vragen, en 8jes rijden.
De longe zit zo krap door dat touw achter de billen denk ik?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Misschien kun je het eerst van iemand lenen om te proberen? Zorg wel dat je hier goede begeleiding in krijgt want je kunt veel schade aanrichten als je het niet op de juiste manier doet.
 Misschien kun je het eerst van iemand lenen om te proberen? Zorg wel dat je hier goede begeleiding in krijgt want je kunt veel schade aanrichten als je het niet op de juiste manier doet. Nu zijn de spieren aan de linkerkant van je paard namelijk langer dan die aan haar rechterkant, als ze linkerbuiging moet nemen in haar lichaam doet dit haar simpelweg pijn, omdat de spieren aan de rechterkant van haar lichaam korter zijn. Dit moet je dus langzaam opbouwen.
 Nu zijn de spieren aan de linkerkant van je paard namelijk langer dan die aan haar rechterkant, als ze linkerbuiging moet nemen in haar lichaam doet dit haar simpelweg pijn, omdat de spieren aan de rechterkant van haar lichaam korter zijn. Dit moet je dus langzaam opbouwen. , maar na veel lessen, oefenen en vol blijven houden loopt hij nu de sterren van de hemel.
 , maar na veel lessen, oefenen en vol blijven houden loopt hij nu de sterren van de hemel. 

Mijn instructrice is stukken goedkoper dan 'gewone' op stallen rondom gelukkig.
 Mijn instructrice is stukken goedkoper dan 'gewone' op stallen rondom gelukkig. 

Jullie komen er wel.
 Jullie komen er wel.  

Deze is mooi dun, waardoor het beter in de mond van mijn "oudje" ligt.
 Deze is mooi dun, waardoor het beter in de mond van mijn "oudje" ligt.