[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:31

Tja wat is zwak... Struikelen doet de mijne sowieso niet, haar rechter achterbeen zet ze gewoon wat minder onder de massa dan haar linker achterbeen.

Wat ik wel merk is dat ze in galop makkelijker verzamelt dan in draf maar dat zal toch door de houding komen die haar in draf is aangeleerd voor de sulky dus dat zal met de jaren vast nog wel beter gaan dan nu.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:32

De draf is idd de moeilijkste gang,het enige wat eraan te doen is is blijven oefenen...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:56

Ze zijn natuurlijk gefokt om te stuwen en niet om te dragen. Dat kost training. :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:49

Wendy je verwoordt het weer prachtig!
Dat bedoelde ik dus maar ik kwam niet op de juiste woorden :+

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:23

Moet eigenlijk wel zeggen dat er heel weinig terug te vinden is op internet mbt omscholen van een draver terwijl het naar mijn inziens paarden met een super karakter zijn.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:34

Dan ben je zeker nog niet op de site www.dravers.nl geweest? Want daar staat heel veel over het omscholen van een draver van koerspaard naar rijpaard. :)

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:00

nee inderdaad niet echt! wel op youtube het 1 en ander qua filmpjes voorbij zien komen! Ik denk dat ik op die link maar eens moet gaan bijlezen.

soms zijn ze uber schattig mijn 2 boefjes! deze is van een paar maanden geleden :)

Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:04

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:05

Wij hebben vandaag privé crosstraining gehad :)

Lijntje bergop/bergaf:

hekje. Waar ze wonderlijk genoeg zonder kijken overheen ging :+

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:14

= jaloers!!!! Dat wil ik uiteindelijk gaan doen :) Heel stoer Wendy!

Ik ga mij aankomende tijd eens inlezen op jouw links.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:38

Gaaf die filmpjes Wendy! +:)+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:25

Gave filmpjes Wendy!

Zal vanmiddag eens kijken hoe het met onze ex vakantiegangers gaat :).

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:58

Super leuke filmpjes Wendy!!! :D Zou het zelf denk ik niet durven!

Zo na een drukke week heb ik vakantie :D :D :D dus pech voor Broadway, heb namelijk een oefening gekregen van de hoefsmid (van me werk) om zijn achterhand sterk te gaan maken :) Bult op en bult af dus daar maar even hard mee oefenen

C_loves_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:55

oohhhhh wat een leuk topic waarom heb ik dit niet eerder gevonden??!!! ik heb sinds december mijn alle eerste paardje! een draver :) hij is in november gestopt op de drafbaan, te langzaam. hij was in dat maandje die volge te koop gezet als recreatie paardje en snel even de basics van het rijden aan geleerd, om precies te zijn, links & rechts, stop & ga haha. dus het is een leuk projectje met hem om verder alles zelf met hem te doen en aanleren. hij is in maart 5 geworden en komt van newport breeding, andy newport.

we nemen alles rustig aan en het komt met de tijd en met oefenen langzamehand allemaal goed. tijdens zijn eerste buitenrit was hij bang voor zebrastrepen, verkeersborden, water, verandering van kleur van het asvalt... alles... nu 8 maanden verder en ik kan in een halster zonder zadel door een viaduct gaan met scooters die erdoor rijden, langs het trijnstation, zwemmen in het water, eigenlijk alles! heerlijk, hij is zon lekkerding en vertrouwd mij veeel ste veel!

dresuurmatig mag nog een hoop gebeuren, ahum eigenlijk alles, en dat is mijn eigen schuld omdat ik er de discipline niet voor heb, niet gemotiveerd ben en dresuurmatig ook niet zon goeie ruiter. dus ik heb vanaf september een m niv bijrijdster die hem wat gaat bijleren, de eerste keer dat ze erop zat was ik al overtuig, ze reed hem zo netjes en andy zag er zij ontspannnen alsof hij al maanden dresuur deed!

springen ben ik wel fanatiek in, helaas is onze bak te klein om egt een parcours in te bouwen, 2 sprongen op de lange zijde en thats it. tot nu toe heb ik een paar keer tot 1 meter losgesprongen met hem :) maar erop doe ik nu niet meer dan 70 centimeter, ik heb geen haast en wil hem niet te ver pushen. gelukkig hebben we in het bos het een en ander aan natuurlijke sprongen, en onze cross top punt tot nu toe was een houten bankje!

grappig dat toen ik hem kocht er eigenlijk geen klik was. ik miste paardrijden gewoon (voorheen werkte ik fulltime als groom en instructriece) en besloot een goedkoop paardje te kopen. ik had in gedachte dat ik hem zou omschoolen en dan weer verkopen. ik ben een beetje van de snelle felle type paarden die gewoon moeilijk zijn. hij heeft in de 8 maanden geen een keer gebokt, boos gedaan, geen stap verkeerd gezet. hij is zoooo lief, zachtaardig, vriendelijk en willend dat na een paar maanden met hem bezig te zijn geweest (elke dag ik doe alles zelf) ik gewoon hopeloos verliefd op em werd en zo verwend voel dat ik hem heb! er is er maar 1 zoals hem. dus nu blijft ie voor de rest van zijn leven, ook met pensioen, tot zijn laatste adem!

btw, geen idee hoe je fotos plaatst??

mariekje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:49

FireandIce: fijn dat jullie met kyara zo naar jullie zin staan. Snap alleen niet zo waarom jullie zoiets over onze stal op bokt zetten. Wij staan hier al ruim 30 jaar naar ons zin. Dat ze een pees blessure heeft komt door jullie eigen onwetendheid en manier van rijden op het strand en niet door de omstandigheden op onze stal. Veel succes met jullie Paard.
Laatst bijgewerkt door mariekje20 op 04-08-12 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:59

mariekje20 schreef:
FireandIce: fijn dat jullie met kyara zo naar jullie zin staan. Snap alleen niet zo waarom jullie zoiets over onze stal op bokt zetten. Wij staan hier al ruim 30 jaar naar ons zin. De pees blessure komt volgens jullie door de manege kinderen, terwijl jezelf hebt gezegd dat het komt door jullie manier van strand rijden. Veel succes met jullie Paard.

Ik heb nooit gezegd dat dat door kinderen komt?
Ze renden wel erg veel door de stallen waar ze niet goed tegen kan.
Ze heeft zich waarschijnlijk verstapt o.i.d.en omdat dat toen op het strand was gebeurd denk ik daardoor.
Er was gewoon veel te weinig te doen voor Kyara,ze heeft zo veel energie!
Bovendien werdt ze erg moeilijk door een aantal hengsten die haar wel zagen zitten,hahaha!
De rest kun je teruglezen...het was de druppel voor ons,helaas...
ik heb er als kind nog rijles gehad en dat was altijd erg leuk!
Ik moet toch aan m'n paard denken.
Donderdag komt de DA een peesscan doen,als de uitslag goed is mag ze 24/7 het land op bij de andere merries :j
Ze heeft al een paar vriendinnetjes(en vriendjes)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:27

C_loves_A schreef:
ik heb sinds december mijn alle eerste paardje! een draver :) andy newport.

Wat leuk dat Andy bij jou staat. Hij stond op de stal waar ik kom toen hij nog koersde. Heb er ook wel foto's van. Heel lief paard altijd. Veel plezier met hem.
Als je foto's van nu bij jou heb, dan kan ik die aan zijn oude eigenaar laten zien. Zal hij vast leuk vinden. ;)

http://www.pbase.com/marielb/image/137360984

http://www.pbase.com/marielb/image/137360990

http://www.pbase.com/marielb/image/137360993

http://www.pbase.com/marielb/image/135240955

http://www.pbase.com/marielb/image/135240958

http://www.pbase.com/marielb/image/135244148

http://www.pbase.com/marielb/image/135244152

WilleDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:39

sinds anderhalf jaar in het bezig van een Belgische draver, Desire du morel nu 5 jaar oud
ze was te traag dus wilden de eigenaars haar een kans geven als recreatiepaard bij iemand.

Haar vader is Saint Silas ( http://www.pa-everaert.be/saintsilasne.htm )

Ze heeft op zich wel een lief karakter, maar door haar leeftijd probeert ze soms toch nog eens wat dingen uit die ze niet mag doen :P

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:12

Veel kontakt met andere paarden...dat had ze duidelijk wel gemist!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze vindt ik ook erg mooi!
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:26

Leuke foto's :D!

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:52

Mijn draver heeft ook dat ie soms door zn achterhand zakt,
Hij valt of struikelt niet echt het is anders.. hij ´zakt´er als het waren echt door heen.. heel appart..

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:44

@ fireandice mooi dat ze nu lekker tussen de andere paarden kan staan. Zo hoort het ook ipv alleen op stal of alleen in een paddock etc etc..
Leuke foto's!

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:03

Vandaag 90 cm met m'n topper gesprongen *\o/*

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:39

Dat typische gevoel van door de achterhand zakken kan ook zijn dat de knie even op slot schiet, doordat de kniebanden wat te zwak zijn. Het is een veelvoorkomend iets bij gangenpaarden (wat veel dravers ook zijn), mijn oudere draver had het vroeger ook wel eens, vooral inderdaad als hij moe werd.
Door training wordt het allemaal sterker, de mijne heeft het nu al jaren niet meer. Je smid kan er ook iets aan doen door de achterhoef aan de binnenkant wat te laten zakken (binnendoor zetten).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:32

Afbeelding
Dit had ik 3 maand geleden niet durven dromen *\o/*