oh wat stom, ik zat hier al in dit topic, maar heb denk ik perongeluk op geklikt dat ik dit niet mee wil volgen.. mijn excuuses hihi
FireAndIce
Geplaatst: 29-07-12 20:32
PaulineLala schreef:
oh wat stom, ik zat hier al in dit topic, maar heb denk ik perongeluk op geklikt dat ik dit niet mee wil volgen.. mijn excuuses hihi
ik klik soms ook de verkeerde link aan maar gelukkig kun je gewoon weer terug
PaulineLala
Geplaatst: 29-07-12 20:41
FireAndIce schreef:
PaulineLala schreef:
ik klik soms ook de verkeerde link aan maar gelukkig kun je gewoon weer terug
haha ooh dat is mooi!
FireAndIce
Geplaatst: 29-07-12 20:55
Weer contakt met de DA gehad...de peesscan gaan ze in week 32 maken omdat ze eerst 10-14 dagen willen wachten.
FireAndIce
Geplaatst: 31-07-12 01:04
We hadden al meer klachten over de stal waar Kyara staat, maar nu gaan we haar toch verhuizen. Ze was gisteren onterecht op haar kont gemept met een bezem,en hard ook! Omdat ze te ver naar achteren stond terwijl ik haar aan het wassen was. Ze schrok natuurlijk vreselijk en sprong naar voren terwijl ze vaststond. Ik ben toch tekeer gegaan daar! Dat dit niet normaal is,en dat ook nog terwijl ze een slecht achterbeen heeft! Ik vertrouw deze mensen nu dus helemaal niet meer,dat begrijp je. Dinsdagavond(vandaag dus eigenlijk)verhuisd Kyara naar stal "De Nieuwe Uithof" in Zoeterwoude. Daar zal dan ook de peesscan gedaan worden. Zodra het kan(ligt eraan wat er uit de scan komt)mag ze daar overdag lekker de hele dag het land op!
ruitje
Geplaatst: 01-08-12 15:17
Hey nu sta je vlak bij mij! Helaas geen strand meer dan? Anne: ben benieuwd wat de tandarts zegt, mocht je eventueel foto's van nodig hebben kan je die nog opvragen bij Bodegraven !
FireAndIce
Geplaatst: 01-08-12 20:25
Helaas geen strand meer,maar daar mag je niet zo vaak op jammer genoeg. In het groene hart kun je ook super buitenrijden! En er is heeeel veel land!
Vind je paridon niets dan? misschien is daar ook wel plek bij de stalling? Ook aardig wat land! en strand en duin! Ik snap wel dat je bij je huidige stal weggaat
cathy, heb je foto's van zn kiezen en kaken e.d.? dacht alleen van zn hoofd? dat is wel handig namelijk! Die kan ik gewoon vragen en dan versturen ze die? dankje! groetjesss
FireAndIce
Geplaatst: 02-08-12 03:41
annetjee19 schreef:
Vind je paridon niets dan? misschien is daar ook wel plek bij de stalling? Ook aardig wat land! en strand en duin! Ik snap wel dat je bij je huidige stal weggaat
We willen over een paar maanden in Leiderdorp gaan wonen,dan is Zoeterwoude ff dichterbij
skysari
Geplaatst: 02-08-12 13:14
Zo laat ik ook maar even mijn draver showen.
Mijn knulletje met proefrijden Erg mager en slecht in zijn vacht! [ hoe kun je zo iets laten staan... ik niet ]
En nu ondertussen een +60 tot 90 kg zwaarder! (hij komt moeilijk aan) maar zit gelukkig weer mooi in zijn vacht moet nog iets aankomen maar we zijn op de goede weg. Ik vind het wel wennen op een groot paard met een lang lichaam is voor mij weer wennen met rijden
lovelanga
Geplaatst: 02-08-12 15:15
mooie verbetering skysari!
Libby´s bijrijdster zei vandaag dat Libby met haar linkerachterbeen sleepte in de galop!? nouja morgen krijg ik priveles, als het echt zo is ziet mijn instructrice het ook wel, dus maar even afwachten tot morgen!
FireAndIce
Geplaatst: 02-08-12 17:49
Hij is mooi opgeknapt hoor
Kyara heeft het erg naar haar zin op de nieuwe stal
Ja we zijn goed op weg hij is ook zo enorm lief en zo ontzettend gek op aandacht kan zien dat ie daar helemaal van staat te genieten... denk dat ie veelste weinig gehad heeft vroeger! Alleen hij is echt wakko op eten! en blijft dan enorm drammerig om je staan en echt heel brutaal nog meer halen... gelukkig kan ik grondwerken en krijgt ie dan een flinke backup van mij tot ie mij en de ruimte om mij heen respecteerd, het boefje!
@lovelanga misschien is ze iets minder sterk in haar achterhand? ben benieuwd wat het dan precies is keep us informed ok
@fireandice heb je je paardje moeten verhuizen dan ? (ben niet helemaal bij gelezen in het forum )
Kyara op haar nieuwe stekkie inladen... na aankomst even in het binnenbakje eigen stukje land in de paddock met een paardje langs het hek waar ze het goed mee kan vinden
Dat is een knappe dame zeg! btw die uitdrukking van die bruine ruin op de laatste foto geweldig!
FireAndIce
Geplaatst: 02-08-12 21:32
Gisteren had ze nog erg veel stress...vandaag kwamen er een paar kindjes de Shetjes poetsen... zo genoot er zo ontzettend van en ik heb een tijdje met haar staan kijken Ze had echt een ontspannen blik en murmelde wat,zo schattig! Ze geniet echt van de rust en aandacht hier Hier zijn geen hollende manegekinderen,daar kon ze erg slecht tegen... en hier kan ik gewoon haar benen afspuiten zonder 50 cent te betalen voor 5 minuten!
@skysari , dat was ook het eerste waar ik aan dacht idd! Een vriendin van Lisa (bijrijdster) was mee en die zei dat zo, maarja misschien is zij anders gewend...
@FireAndIce, wat fijn dat ze het naar haar zin heeft. Ziet er goed uit daar!
Cambo heeft daar naar het idee ook een beetje last van maar ik merk gewoon dat hij nog niet zo heel sterk is in zijn achterhand en denk dat met training en spiertjes bouwen helemaal goed gaat komen. Ook merk ik dat hij de eerste 10 min wel wat strammer is maar dat kan ook met het nog niet zo lang onder het zadel zijn te maken hebben. Dan is ie een beetje uit balans.
Delaja
Geplaatst: 03-08-12 10:25
Hier nog een die niet erg sterk is in de achterhand. Vooral rechtsachter blijft nog een beetje mee 'slepen'. Na goede training wordt het absoluut beter maar de eerste 10 minuten en later als ze echt moe wordt zie je het nog wel een beetje. Dat been had trouwens ook een klein puntje bij de keuring maar voor recreatief rijden en niet te hoog niveau wedstrijden prima te doen.
Van mij ook maar een update dan maar: Een stalgenootje is vertrokken en ik heb de plek van haar paardje in een andere kudde gekregen. Vanou kan nu dag en nacht buiten staan als ik wil De stal blijft er wel bij voor in de winter maar nu staat ze dus gewoon ook 's nachts buiten, van een bui gaat ze immers ook niet stuk (wel schuil mogelijkheid maar daar maakt ze (nog) geen gebruik van). Nog een plustpunt van deze wei: voorin ligt een paddock waar ze in de winter als de wei te slecht is ook in kunnen staan. Dan hoef ik dus niet meer een plekje te vinden tussen alle andere mensen die hun paard in de winter los willen gooien
Is een zwakke achterhand trouwens veel voorkomend bij dravers begin ik me dan af te vragen... ? Ik merk inderdaad ook aan cambo dat als ie moe begint te worden dat ie dan ook achter wat vaker struikelt maar we zijn zoiezo nog echt met balans bezig dat blijft ie soms moeilijk vinden
Maar beter dat je paardje nu lekker dag en nacht naar buiten kan! een paard moet wel paard blijven. En als ze zelf mogen kiezen staan ze inderdaad het liefste dag en nacht buiten.
FireAndIce
Geplaatst: 03-08-12 11:30
Kyara heeft naar mijn weten geen zwakke achterhand. Ze tilt haar achterbenen in elke gang best goed op,en in sprintjes trekken is ze een kei
Heerlijk he,als de paardjes lekker 24/7 op de wei kunnen?
Laatst bijgewerkt door FireAndIce op 03-08-12 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt