rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:10

@griebels: wat voor trucjes? volgens mij is de grote onzin en komen zulke dingen alleen maar in penny verhaaltjes voor Knipoog

Vind zo als de paarden in de westerse wereld worden gebruikt helemaal niet zielig Haha! , heb niets tegen dressuur, springen, en helemaal neit tegen de rensport! denk dat de rensport tegenwoordig zo goed in de gaten word gehouden dat ze niet eens de kans krijgen om om iets gemeens tegen een paard te doen Schijnheilig (en dan nog deden ze het niet omdat de renpresaties er toch niet beter van worden)

@Loje: hoe kun je een paard nou als een ding zien?? t beweegt, adem, loopt, of je moet een rijke fantasie hebben of het is volslagen onmogelijk...

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:09

knolliepower schreef:
@griebels: wat voor trucjes? volgens mij is de grote onzin en komen zulke dingen alleen maar in penny verhaaltjes voor Knipoog

Denk je dat? Moet je misschien eens op een springstal achter de schermen gaan kijken ipv in de penny...... Haha!

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:06

Ik heb net de koers bekeken op nakoersen.nl
Erg spannend hoor! Dadji heeft het weer geweldig gedaan hoor! (Onze Sajida natuurlijk ook niet te vergeten Knipoog ) Vond het erg spannend!
Heerlijke races zijn dit! Spectaculair, en Spannend! OK dan!
Ben benieuwd wat zondag ons zal brengen, volgens mij draagt sajida dit keer ook wat minder gewicht mee. (Ik had Dhr. Giesbers zaterdag nog over horen praten over het gewicht wat Sajida mee moest nemen afgelopen zondag, en dat was geloof ik nog best wel wat). Maar dat kan ik ook verkeerd gehoord hebben.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:39

SaintAissa schreef:

Ik zit toch ook niet te zeiken in dressuurtopics over hoe lang de sporen zijn Slapen

Dat is echt een goeie !

was idd leuk filmpje ookal heb ik niet zoveel verstand van welke paarden in de ren grote kansen hadden en welke minder. maar was iedergeval leuk om te zien.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:45

SaintAissa schreef:
knolliepower schreef:

Denk je dat? Moet je misschien eens op een springstal achter de schermen gaan kijken ipv in de penny...... Haha!

kom eigenlijk nooit op een springstal, maar wat voor trucjes?? spijkers aan de bovenste balkt?? *LOL*

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:21

plagom schreef:
Ik heb net de koers bekeken op nakoersen.nl
Erg spannend hoor! Dadji heeft het weer geweldig gedaan hoor! (Onze Sajida natuurlijk ook niet te vergeten Knipoog ) Vond het erg spannend!
Heerlijke races zijn dit! Spectaculair, en Spannend! OK dan!
Ben benieuwd wat zondag ons zal brengen, volgens mij draagt sajida dit keer ook wat minder gewicht mee. (Ik had Dhr. Giesbers zaterdag nog over horen praten over het gewicht wat Sajida mee moest nemen afgelopen zondag, en dat was geloof ik nog best wel wat). Maar dat kan ik ook verkeerd gehoord hebben.

Sajida liep met 70 kilo en Dadji met 71. Belachelijke gewichten inderdaad, maar ook Giesbers heeft er zelf voor gekozen om haar te laten lopen.

Zondag staat onze WFA Benedict op een heel gunstig gewicht (mag dat ook eens een keer Knipoog )
Sajida zal met 60 uitkomen en Benedict met 56. Een heel open koers, kan er niks van zeggen wie hem wint....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:16

SaintAissa schreef:
knolliepower schreef:

En ik ben heel veel achter de schermen geweest daar ik op verschillende springstallen gewerkt heb Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:22

Waar kan ik dat filmpje bekijken??
Ik zie alleen maar filmpjes van draverskoersen Verward

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:35

Al gevonden Lachen

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:39

griebels schreef:
Waar kan ik dat filmpje bekijken??
Ik zie alleen maar filmpjes van draverskoersen Verward

http://www.nakoersen.nl/rensport.htm
Koers 5

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die trukjes dan, ik kan er zelf namelijk geen bedenken, om die paarden beter te laten presteren.

Lees net dat je het al gevonden hebt, maar misschien dat anderen het ook nog wel leuk vinden om te zien, dus ik plaats me bericht toch maar.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:42

Er worden weleens ijzeren balken voor de hindernis gehouden bij een paard wat zijn voorbenen niet geheel intrekt. Als het paard er dan overheen gaat kletsen ze die stok omhoog tegen de voorbenen van het paard. Dat doet pijn en paard zal de volgende keer OF hoger springen OF zijn benen beter intrekken. Zo zijn er nog meer van die gemene dingen...

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:46

prikkeldraad in de beenbeschermers? Nooit van gehoord?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:51

Nee die ken ik dan weer niet... Gelukkig Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:20

volgens mij ben je behoorlijk ziek als je zulke trucjes gebruikt,
gelukkig zelf nog nooit gezien Bloos

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:39

En hoe is het gegaan zondag?

Sajida stond 1e getipt, maar is vierde geworden. Had helaas een ongelukkige loting en moest vanaf de 7e startbox starten, wat niet in haar voordeel was.

Na goed, ik ga nu even de koers bekijken.

Groetjes

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:19

Kun je de link eens geven. Op bovenstaande link staat hij niet, en ik weet niet meer hoe ik laatst die koersen heb gevonden Schijnheilig

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:05

plagom schreef:
En hoe is het gegaan zondag?

Sajida stond 1e getipt, maar is vierde geworden. Had helaas een ongelukkige loting en moest vanaf de 7e startbox starten, wat niet in haar voordeel was.

Na goed, ik ga nu even de koers bekijken.

Groetjes

Voor ons was het toppie: WFA Benedict 2e met slechts een halve lengte op Nord. Zijn beste resultaat tot nu toe!

Maarre.... startbox 7.... dat maakt op 2000m toch niet zo veel meer uit? Verward
Dadji startte op 1300 uit 8 en won nog....

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:30

benedict liep wel sterk!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:40

Kim en Marjolein gefeliciteerd met Ben!!!
super de super nog ff en hij haalt die Nord lekker in hihihi Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:16

Ik heb het filmpje gevonden.. Indd een sterke race... Netjes van Ben!!! Gefeliciteerd!

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:40

SaintAissa schreef:

Voor ons was het toppie: WFA Benedict 2e met slechts een halve lengte op Nord. Zijn beste resultaat tot nu toe!

Maarre.... startbox 7.... dat maakt op 2000m toch niet zo veel meer uit? Verward
Dadji startte op 1300 uit 8 en won nog....

Gefeliciteerd met het behaalde resultaat!

Nou, het maakte uit omdat sajida nu een flink stuk moest inhalen, en toen ze dan eindelijk een beetje bij de voorste kwam, kwam de finish al in de buurt en wilde Paula haar geen tweede vragen. Dus ja, het was voor Sajida en Paula een ongelukkige startbox.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:30

Op een recht stuk om te beginnen maakt het toch helemaal niet uit welke startbox je start? Je hebt genoeg ruimte om meteen tempo te maken en vooraan te komen. Als je vlak voor een bocht zit, kan ik je begrijpen maar in dit geval niet

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 19:54

griebels schreef:
Op een recht stuk om te beginnen maakt het toch helemaal niet uit welke startbox je start? Je hebt genoeg ruimte om meteen tempo te maken en vooraan te komen. Als je vlak voor een bocht zit, kan ik je begrijpen maar in dit geval niet

Maar dan moet je je paard wel eerst naar de binnenkant zien te krijgen.

Vanwaar die nee-schuddende emoticon? komt een beetje over als 'klets niet zo uit je nek'

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:43

De smiley schudt nee met zijn hoofd, en ik bedoelde dat ik je echt niet begrijp in dit geval. Vandaar deze smiley...

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 00:53

Okeey, geen probleem, is niet de eerste keer dat ik smileys verkeerd op vat.