Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:23

http://94.100.120.143/1354900001-135495 ... _wPyb.jpeg
http://94.100.115.137/1354900001-135495 ... _0lh9.jpeg
http://94.100.120.225/1332350001-133240 ... _fPMo.jpeg
http://94.100.124.39/1332350001-1332400 ... _GKOR.jpeg
http://94.100.118.84/1332400001-1332450 ... _sEsp.jpeg
http://94.100.115.243/1330000001-133005 ... _8i_3.jpeg
http://94.100.118.241/1330000001-133005 ... _j52F.jpeg
http://94.100.120.84/1322300001-1322350 ... _yOIz.jpeg
een aantal foto s van de buiten wedstrijden,
dit paard is echt enorm slim en pakt ook alles super op,
als ik nu nog beter in mijn zit ga worden dan gaan we echt knallen.
wat een mooie dravers komen mooie foto s langs,
gefeliciteerd met de tweede plek met springen echt netjes.
ik heb 1 keer in de prijzen gezeten met mijn draver was ik 4de geworden met 195 punten tussen 25 paarden.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:58

jeeminee sammy1 daar heb je wel een juweeltje onder je billen lopen zeg :O:D wat een mooi beesie :)
ziet er ook erg mooi uit :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:09

Dankjewel moet er helemaal van blozen hihi.
Hij is ook mijn beste vriendje.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:32

komen zeker mooie foto's voorbij!

Nog even mijn dravertje showen:

Afbeelding

Afbeelding

:D

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:14

galop ziet er goed uit zeg op de foto :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:19

Met monden open is toch echt een tik he.doet die van mij ook.die is constant aan het happen gek dier.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:44

rollertjes bitje in :P doet hij het bij mij neit meer :P loopt nu wel met zijn neus te bewegen als hij ontspannen is xD

roi heeft ook altijd als hij geirriteert is gaat of mesten of briezen xD echt 100x in de les ofzo dat briezen wand dan struikelt hij weer en dan zit hij over zichzelf in ljikt wel xD zo van oliebol pleur ik weer haast over mijn eigen benen en dan bries.
of hij meot mestren als hij iets moeilijk vind in de galop tijdens wijken met tempowisselingen :P vind ie moeilijk moet ie poepe:P

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:53

Rolletjesbit is om vastpakken van het bit tegen te gaan. Maar aangezien ik ook wel wil starten wil ik ook gewoon rijden met een bit wat toegestaan is, dat is een rolletjesbit niet.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:57

WendyBZ schreef:
Rolletjesbit is om vastpakken van het bit tegen te gaan. Maar aangezien ik ook wel wil starten wil ik ook gewoon rijden met een bit wat toegestaan is, dat is een rolletjesbit niet.

echt ? dat wist ik niet eens had het namelijk is gevraagt aan instructie en die zei dat het wel gewoon mocht omdat zij ook altijd met rollertjes bit reed ;)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:05

Je bedoelt zoeen?

Afbeelding

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:11

ja die zie dat het mocht en in de winkel zeiden ze dat ze die zelf ook gebruikte bij jonge paarden op wedstrijd ;)
dus ja ik dacht dan kopen we die :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:21

Dit zijn de toegestande bitten:
Afbeelding

Heel beperkt qua mondstukken, en een rolletjesbit mag dus echt niet :n

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:24

pff komt ook lekker laat :S ben ik dus zeg maar voorgelogen lekker dan :( ( neit slecht tegen jou hoor )

wil tog wedstrijden gaan rijden is kijken waar hij dan ook normaal op reageert had namelijk eerst bustrens of een watertrensje dubbel gebroken en daar werd hij gestoort van.
toen kocht ik dees en die pakte hij heel goed aan :) dus dat mag dus echt niet bagger :(

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:31

Is ontzettend lastig hoor :j Ik heb dus ook veel verschillende geprobeerd, heb ook een tijd met een correctietrens (met tongboog) gereden, dat ging al stukken beter. Ik heb nu een Myler level 2 (ook met kleine tongboog) en daar loopt ze nu het fijnste op. Deze is gelukkig ook toegestaan :)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:42

dankjewel!

Mijn draver loopt inderdaad ook regelmatig met zijn mond open, of ik nou mijn teugels eraan heb of dat ik hem lange teugel geef.. maar over het algemeen niet heel de tijd happen ofzo hoor.. die van mij briest wel veel, je hoort het precies wanneer hij galoppeert haha.

Op de draffoto overigens heb ik hem te strak vast, hij loopt goed maar ik ontspande niet mee en dan krijg je dat :)

Er gaat bij mij ook geen rollertjesbit in.. ik rijd mijn paard met een dubbelgebroken bit of bitloos.
Het effect van dat rollertjesbit schijnt best wel streng te zijn, alsof je zelf op een stuk aluminium bijt.
Of het waar is weet ik niet, maar ik zweer bij die dubbelgebroken bitjes of gewoon geen bit! :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:59

ik rijd al mijn paarden op een dubbelgebroken bitje.
bitloos doet hij ook zo happen is echt een tik van hem,
zelfs in de wei als hij zich verveelt dat is hij bekken aan het trekken,\
gek dier.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:08

roi moet wel een strenger bitje met een zachter bit gaat hij *stout* doen ;) dan komen de hekken weer een stuk dichterbij dit was tot nu toe beste bit waarop hij goed reageerde en nie echt meer probeerde door het hek te gaan ..
Maar ik ga wel ff kijken voor ander bitje dan ;) wil dan wel een bitje waarop het hek bij mijn benen wegblijft :-) jullie nog suggesties voor bitjes.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:38

charmedxlove schreef:
roi moet wel een strenger bitje met een zachter bit gaat hij *stout* doen ;) dan komen de hekken weer een stuk dichterbij dit was tot nu toe beste bit waarop hij goed reageerde en nie echt meer probeerde door het hek te gaan ..
Maar ik ga wel ff kijken voor ander bitje dan ;) wil dan wel een bitje waarop het hek bij mijn benen wegblijft :-) jullie nog suggesties voor bitjes.

Hoe bedoel je door het hek heengaan? echt recht op het hek afrennen,, of tijdens het rijden over de hoefslag tegen het hek aanlopen?
En een strenger bit vind ik geen oplossing voor een 'stout' paard..
Mijn draver kon er in het begin ook wat van hoor, overal bakkabouters en alles met wedstrijden bijvoorbeeld was heel eng ( echt een dramadraver)
Ben er buiten ook afgevallen en precies onder hem beland..
En ik ben gewoon blijven oefenen en heb er doorheengereden..
Alles is meer dan goed gekomen op hetzelfde bit :)

Ik zou zeggen een dubbelgebroken, maarja het is jouw paard en dus ook jouw keuze :)

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:37

Ik heb voor mijn paard een ongebroken bustrens gekocht maar ik heb er nog niet mee gereden, alleen aan de hand gewerkt. Tot nu toe altijd bitloos gereden. Als ze het moeilijk vindt gaat ze met haar onderlip lopen klapperen, vind ik wel een grappig gezicht. Als ze ontspannen is laat ze die lip een beetje hangen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:39

Tammy trekt haar bovenlip op :+

Tsja, tips. Ik vind de Mylers erg fijn :) Is wel een investering, maar meestal zijn ze tweedehand nog wel goed te doen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:05

Ik rij buiten met een Myler pelham. :) Zelfde mondstuk als mijn Myler bustrens, maar dan in pelham versie.
Doet ze het super op. Sinds kort heb ik er riempjes aan, en ze doet het ook hier super mee:
(We zijn momenteel op vakantie op de Veluwe...)

whoehoee :)

[edit] Oh eigenlijk verkeerd voorbeeld, dat filmpje, maar hij is zo gaaf (vind ik) dus ik laat hem toch staan.
Hier een duidelijkere foto van mijn buiten-bitje:

Afbeelding

:D

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:57

nikilover schreef:
charmedxlove schreef:

Hoe bedoel je door het hek heengaan? echt recht op het hek afrennen,, of tijdens het rijden over de hoefslag tegen het hek aanlopen?
En een strenger bit vind ik geen oplossing voor een 'stout' paard..
Mijn draver kon er in het begin ook wat van hoor, overal bakkabouters en alles met wedstrijden bijvoorbeeld was heel eng ( echt een dramadraver)
Ben er buiten ook afgevallen en precies onder hem beland..
En ik ben gewoon blijven oefenen en heb er doorheengereden..
Alles is meer dan goed gekomen op hetzelfde bit :)

Ik zou zeggen een dubbelgebroken, maarja het is jouw paard en dus ook jouw keuze :)

uhm ertegenaan vallen en er recht door heen dat deed hij eerst en toen kreeg ik les toen heeft hij het 1 x geprobeert toen vervangde ik het bit en werd het steeds minder ;)
maar het was gewoon hup door het hek heen we zitten ook alle 2 onder de littekentjes enzo :)
hij liep eerst namelijk op een dubbelgebroken en dat was dus met zijn tijd van door het hek gaan ;) toen ik een met rollertjes kocht werd het minder
hij had gewoon een heel groot dominantie probleem hij was helemaal nagekeken en alles maar niets hielp.
zit heel verhaal aan en heel wat gekneuste en gevoellose ledematen aan vast nu maar gebeurt is gebeurt en ik wil zorgen dat hij niet terug valt.

een inverstering in een bit vind ik neit erg hoor :Dwat goed is voor roi is goed voor my :) dus een paar extra uurtjes werken in de week kan er dan nog wel bij ben de zwakste niet :P was eerst bezig met sparen voor een k&k bitje voor me verzorg paardje maar aangezien ik van stal verwissel heb ik dan geld over voor bitje voor roi :P

gr:)
Laatst bijgewerkt door charmedxlove op 06-09-11 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:00

Atalanta schreef:
Als ze het moeilijk vindt gaat ze met haar onderlip lopen klapperen, vind ik wel een grappig gezicht.

He dat doet die van mij ook! Ik erger me er wild aan overigens, want ik voel dat geklapper door de teugels heen naar m'n hand gaan. :=

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:33

O ik niet maar dan reed ik bitloos, ik weet nog niet of ze het met bit ook zal doen. Als ze kans ziet (los teugeltje) pakt ze de teugels ook graag in haar mond.

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:12

Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin Dabo!!
Morgen hebben we weer les na 6 weken, ze heeft even lekker vakantie gehad!
Ik hoop dat ik morgen weer wat foto's kan laten zien!