Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Telpeva schreef:@ Classic_life: Mijn vragen waren meer gericht op de trainingen van de paarden in de sporten, als in, wordt tijdens de training van een draver ook gegalopeerd (sorry, weet nooit hoe ik 'galoperen' etc. goed moet schrijven) en wordt er ook gedraafd met renpaarden?
Telpeva schreef:Maar hoe zit het dan met wat Broadway zegt, over dat spieren gevormd zijn na het 6e levensjaar van een paard, en dat een paard daarna vervolgens problemen kan gaan ontwikkelen wanneer het andere training krijgt? (goed ruggebruik onder het zadel, knieproblemen hoorde ik ook voorbij komen, etc?)
Orverigens wil ik nog even melden dat het topic gaat over het vroeg inrijden van paarden in deze sporten, niet hoe een paard er uit ziet wanneer het tot de 6e getraint is en daarna verkocht wordt. Dat hangt wel met elkaar samen, maar heeft imo niks met vroeg inrijden te maken.
ziyadah schreef:Bij de drafstal waar ik help wordt er niet gegaloppeerd met de dravers, al doen ze dat natuurlijk wel uit zichzelf in het weiland. Misschien dat er een enkele trainer is die de paarden wel in galop traint (onder het zadel dan hè xD), maar ik ken niemand die dat doet. Eigenlijk alle koersdravers worden alleen in stap en draf getraind, omdat ze dan tijdens de koers niet zo gauw zullen 'springen', als ze dat doen worden ze gediskwalificeerd.
De renpaarden worden voor zover ik weet ook in draf getraind, maar ik ben nog nooit bij een volbloedtrainer geweest, dus zeker weet ik het niet.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk vertel, aanvullingen zijn natuurlijk welkom
marybel schreef:ziyadah schreef:Bij de drafstal waar ik help wordt er niet gegaloppeerd met de dravers, al doen ze dat natuurlijk wel uit zichzelf in het weiland. Misschien dat er een enkele trainer is die de paarden wel in galop traint (onder het zadel dan hè xD), maar ik ken niemand die dat doet. Eigenlijk alle koersdravers worden alleen in stap en draf getraind, omdat ze dan tijdens de koers niet zo gauw zullen 'springen', als ze dat doen worden ze gediskwalificeerd.
De renpaarden worden voor zover ik weet ook in draf getraind, maar ik ben nog nooit bij een volbloedtrainer geweest, dus zeker weet ik het niet.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk vertel, aanvullingen zijn natuurlijk welkom
wij zijn zelf trainer en er zijn zelfs grote trainers die het doen
knooopje schreef:ben zo vaak op duindigt geweest!dat galopje was dan vast een jong paard die nog niet helemaal snapt wat de bedoeling was.
ik ken veel trainers,maar geen 1 die dravers laat galoperen voor de kar!
broadway schreef:Ja vergelijk het maar met een sprinter, die ineens iemand op de rug moet nemen en dragen en geconcentreerd rustig.....een body-builder zal er minder moeite mee hebben.....maar vraag deze niet om te gaan sprinten......precies questie van trainen van bepaalde spiergroepen, oftewel lengte of compact !
De 1 traint op lengte, snelheid en flitsend en de ander op verzamelen ,concentreren en kracht......
Als ze gevormd zijn in lengte en niet in compactheid (bij paarden 6 jaar )dan is dit bevestigd