wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:29

Dankzij bokker Merlynlover ben ik er sinds vandaag achter dat mijn "Isa" ook een draver is.
Haar gegevens:

Afbeelding

Naam: Oxenia Bayka
Leeftijd: 12 jaar
Vader: Delight Nobo
Moeder: Zita Fortuna
Vader vader: Manza Buitenzorg
Moeder vader: Oxenia W
Vader moeder:?
Moeder moeder: Miss Dartel

*Miss Dartel is tevens de moeder van "de vliegende Friezin" Action Skoatter.

Fokker is dhr J. Baye.

Oxenia heeft 9 koersen gelopen waarvan in 2001 de laatste.
Oxenia heeft in Wolvega met succes gekoerst en heeft daar ook een overwinning behaald op 17-11-2001.
Inmiddels contact gehad met de fokker, ze moest stoppen met koersen door een peesblessure.
Ze hadden in die tijd teveel paarden om er één bij te kunnen hebben met stalrust.

Eindelijk weet ik iets over mijn paardje en vind haar echte naam leuker als wat ze nu heeft, dus vanaf nu heet ze gewoon weer Oxenia.

BugsFunny

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:30

Vader moeder is Pepitone Hanover.

En inmiddels koersinformatie gevonden en haar succes was slechts 1 overwinning en ze heeft haar laatste koers op 01-06-2002 gelopen.

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:54

WendyBZ schreef:
Annabella schreef:
Ik heb er ook een, volgens mij is hij authistisch

Hoe kom je daar zo bij?

- Hij kan zelf de borstel uitkiezen en dan aanwijzen waar hij gepoetst wil worden,
- Als hij zin heeft om te werken (bijna altijd) pakt hij zelf z`n halster,
- Als ik hem soms in z`n stal poets ipv aan de poetspaal raakt hij in lichte paniek,
- Hij leert supersnel nieuwe dingen
- is erg eenkennig
enz. enz.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:40

Haai, ik zal ons dan ook maar ff voorstellen.

Wij zijn marian en diamond. Sinds een maand of 3 ben ik in het GELUKKIGE bezit van een dravertje DR Diamond. 4 jaar en wat maanden oud. Duits gefokt. En we zijn bezig elkaar te leren kennen en dat gaat geweldig. T is een braaf en eerlijk dier. K zal proberen een fotot te uploaden. ( niet zo handig ben ik daarin maar goed)

groet, marian en mister D

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:05

Afbeelding kijken of t lukt
dit zijn wij!!! ooh deze is wel klein.
Afbeeldingaah das beter.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:19

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:36

Afbeelding

Ja dankje, ben benieuwd of er meer mensen een vriendje/innetje hebben met zelfde bloed.: diamond way is zn opa, van vaders kant: noble diamond. ben mister D nu aan t leren op gebied van dressuur en hij pakt t leuk op binnenkort es ff proberen een sprongetje te maken. Hij galopeerd dat een t een lust is maar heeft nog niet alle knopjes. Komt wel!!!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:41

Hier is je eerste foto wat groter: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XVWXLOL4.jpg , mooi paard! Leuk dat zijn opa Diamond Way is, mijn jonge draver Starbucks Diamond is ook een kleinzoon van hem. Ik heb een zwak voor zijn nakomelingen, het zijn bijna altijd fijne paarden om mee te werken, en mooi om te zien.

Diamond Way was een zeer succesvolle fokhengst, hij heeft zelf ruim 700.000 euro verdiend, en vele goede nakomelingen gebracht die ook nog heel wat centjes verdiend hebben samen. :D Daarnaast vererfde hij heel sterk gangenaanleg. Bijna al zijn nakomelingen kunnen tölt en/of telgang. Enkele van zijn zoons waaronder First Step (voorheen Doppel Diamant) en Campo Way zijn na hun koerscarriere ingezet als dekhengst voor de fok van Töltende Dravers, die in Duitsland populair zijn. First Step is trouwens de vader van mijn Starbucks, als je meer wil weten kijk dan even hier: http://gangpferde-vierhaus.de/.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:57

Afbeelding

ja bedankt voor het resizen. ben k niet zo handig in. :o Maar leuk paardje ook die van jou. Ja t zijn erg mooie, brave en eerlijke paardjes die diamond lijntjes.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:37

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:45

Diamond Way is de vader van mijn draver. Ook mijn draver Vlambeau Hanover is een heel lief en mooi paad, maar ik vind hem wel heel schrikkerig. Wie herkent dit ook en wat heb je daarmee gedaan?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:48

Magnesium kan helpen, zit in supplementen als Equinervo. Ik voer het naar wedstrijden toe en merk wel verschil. Voor de rest heb ik me erbij neergelegd, is gewoon aard van het beestje :+

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:49

Biomag magnesium van de paardendrogist heeft mij indertijd erg geholpen. :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:08

Oke, bedankt voor de tip! Ik zal dat proberen.

Ik vind het ook niet erg als een paard schrikkerig is, maar het is wel lastig als een paard bij het minste gerinste ook weg rent. Overigens gaat het wel steeds beter, maar nieuwe 'dingen' blijven erg spannend.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:14

Citaat:
Diamond Way was een zeer succesvolle fokhengst, hij heeft zelf ruim 700.000 euro verdiend, en vele goede nakomelingen gebracht die ook nog heel wat centjes verdiend hebben samen. :D Daarnaast vererfde hij heel sterk gangenaanleg. Bijna al zijn nakomelingen kunnen tölt en/of telgang. Enkele van zijn zoons waaronder First Step (voorheen Doppel Diamant) en Campo Way zijn na hun koerscarriere ingezet als dekhengst voor de fok van Töltende Dravers, die in Duitsland populair zijn. First Step is trouwens de vader van mijn Starbucks, als je meer wil weten kijk dan even hier: http://gangpferde-vierhaus.de/.

Ik heb een kleindochter van Diamond Way. Ook uit een töltende draver. Alleen dan gekruist met een rocky mountain horse. Mijn merrie is nu 1 en tölt uit zichzelf.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:22

Ik heb ook een top draver!
Vanou, inmiddels 6 jaar oud en ruim een jaar in mijn bezit. Dochter van Echo en Janou de Bloomerd.
We zijn heel rustig aan de overgang naar het western rijden aan het maken en bevalt ons super!
Springen kan ze ook erg goed, vanuit de galop zijn we nog aan het oefenen maar met wat geduld lukt dat ook.
Ook de snotterneus is bij mij bekend, bij mij juist meer als het warm is en niet zo erg als op de foto die ervan stond...
Verder is het een heerlijk paardje met buiten rijden, soms echt een watje wat betreft gekke plantjes/takken maar rammelende tractors of langsrazende scooters zijn totaal geen probleem

Afbeelding
Afbeelding

westernoutfit

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 01:43

wat zijn ze allemaal mooi he! ik heb ook een draver echt een schat... maar ze heeft constant haar oren in der nek. Het rare is dat ze helemaal niks doet.... ze bijt niet, trapt niet. Doet nog geen vlieg kwaad.
Ik vraag me af of jullie dit herkennen?

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:31

Delaja schreef:
Ik heb ook een top draver!
Vanou, inmiddels 6 jaar oud en ruim een jaar in mijn bezit. Dochter van Echo en Janou de Bloomerd.
We zijn heel rustig aan de overgang naar het western rijden aan het maken en bevalt ons super!

Hey,
dan heb ik een half zusje van jouw paard!
Die van mij is ook van Janou de Bloomerd!

Erg mooi paard trouwens! En leuke western outfit.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:13

Leuk zeg!
Ik weet wel dat de eigenaresse van Janou hier ook op bokt zit en nog met haar fokt. Verder heb ik Watnou en Zazou gezien, ook (half) zusjes van Vanou, weet niet of die namen je wat zeggen?

edit: ik zie net trouwens dat Janou een dochter is van Diamond Way.
Vanou is dus ook een kleindochter van hem :o

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:18

ja Janou staat bij mij :D En het paardje van kaplaars is mijn eerste fokproduct uit een Rocky Mountain Horse.
Janou is voor volgend jaar weer drachtig van een Rocky Mountain Horse, dit keer mijn eigen :D Janou fokt echt super mooie veulens en is elke keer in 1 keer drachtig :D

_kimmy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:58

Wat een leukerd

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:52

ik denk dat ik Beau gevonden heb :):)

echte naam : Implicit Value
geboren in 98 (klopt)
aftekeningen zijn heel specifiek bij hem en kloppen
fokker heeft hem tot zijn 4 jaar gehad, dan verkocht maar staat niet bij naar waar, kan dus ook kloppen
brandmerknummer is dat wat de stalgenoten bijna allemaal dachten

en aaaargh, ben zo blij :P

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:44

Wauw zou echt super zijn als het hem echt is zeg!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:55

jip

Implicit Value
vader : Alf Palema (Speedy Sommoli x highland bridget)
moeder : Napa Value (Napoletano x glennie bilto)

verder zit er nog 2x Super Bowl in en wie meer wil weten moet zelf maar eens gaan kijken :P

hij heeft paar keer gekoerst maar niet succesvol geloof ik, als iemand die daar wat van begrijpt daar eens naar wil kijken?
www.travsport.se - sok sportinfo en dan "Implicit Value"

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:57

Hoe ga je nu verder kijken of het hem zeker weten is? Misschien kan je contact met die fokker opnemen als iemand je helpt zweeds te mailen/bellen.