Ohh nou gelukkig maar.. hoewel ik er zelf toch niet zo heel gerust op zou zijn. Hier is het gras namelijk nog best kort en droog.. misschien bij jullie anders?
Liesje89
Geplaatst: 24-04-13 23:45
Als je je echt zorgen maakt kun je hem altijd een beetje slobber voeren, dan krijgt hij ook weer wat vocht binnen. Ik kan me niet voorstellen dat een paard zo veel vocht uit gras haalt.. Zo veel regen is er nu ook weer niet gevallen. Hier gaan de kuipen bijna dagelijks leeg, of in elk geval voor een groot deel leeg.
Slobber is een goed idee inderdaad, en dan lekker veel water erbij Hier drinken ze als ze op het land staan toch ook wel met zijn tweetjes een hele badkuip leeg per dag..
Slobber is wel een goed idee!! Maar hij zal toch wel een keertje dorst krijgen??
Ik heb gisteren weer wedstrijd gereden, het wordt bijna eentonig maar ik was 2x eerste, met 168 en 188. heel verschil, zo heb ik het niet ervaren. Maar goed, ze was erg braaf, voor het eerst weer op een andere lokatie! Toppertje dus!
Siem heeft vandaag slobber gekregen met extra veel water. Toen ik vertrok aan de wei zag ik mijnheer zijn hoofd in de drinkkuip steken, ik toch nog vlug gaan kijken en jaja hij was goed aan het drinken
Succes zondag, Frummels! Ik ga volgende week zondag dus voor het eerst sinds anderhalf jaar weer eens mijn kunstjes vertonen... spannend, maar het trainen gaat momenteel super!
xSlvna
Geplaatst: 26-04-13 21:54
Mijn draver vanmiddag rond 4 omgezet van boerderij naar pensioenstal/manege, in de kantine opgewarmd tot half 6, paard gezadeld en gelijk in de hal gaan rijden waar die de afgelopen 6 tot 8 jaar niet in is geweest, paard was niet kijkerig, vond het niet erg om opeens in een hal te lopen en dan ook nog met zo'n 10 onbekende paarden en pony's die constant voor achter en naast hem langs kwamen. Heerlijk, wat een koel paard!
Ben alleen zo stom geweest om haar 6 scheppen (!!!) haver te geven in zo'n 12 uur, paard was dus hyper als de pest, en rende bij het galopperen alleen maar met de oren bijna tegen mijn neus aan, neus omhoog en maar om de zo veel passen omhoog springen in de hoop dat ik haar liet gaan... Niet zo slim dus.
Blokkeerde vreselijk op rechts (doet ze altijd al, alleen viel het nu erg op) dus de Osteopaat en Masseur over een week of 4 laten komen als mijn beurs het goed vind
En dan maar trainen, trainen en nog eens trainen! Kijken of ik in het buitenseizoen nog een wedstrijd mee kan pikken om te kijken hoe ze gaat.
Dabo, laat gelijk wat horen hè! Is er ook iemand bij die fotografeert of filmt?
Ja ik heb wel een fanclubje mee (hoop ik hihi) Een voorlezer is het belangrijkste!
maar.. 6 scheppen haver..?? Hoe kom je in hemelsnaam op het idee om hem 6 scheppen haver te geven?? Tijdelijk last van verstandsverbijstering ofzo? haha
Ik had nog een flinke portie haver over, en dacht dat ze die ochtend en avond nog niet gevoerd was (bleek achteraf van wel), kreeg van mij in de avond nog 2 en in de ochtend 2, foutje...
Zijn die van jullie trouwens ook snel bezweet? Als ik even wat intensiever rijdt, is ze na een 10 minuutjes compleet bezweet, maar pompt niet, ademt niet anders etc...
ja Bella momenteel ook hoor, zweterig. Komt wel goed als die hele wintervacht eraf is. En Bella heeft niet eens zo'n dikke vacht, nooit eigenlijk, ook niet in de winter (heeerlijk haha)
Flash zweet ook heel erg nu, vooral na een rondje galop is hij drijfnat. Zijn wintervacht laat nu heel erg los maar hij heeft het altijd wat moeilijk met verharen door een parasiet die hij gehad heeft. Probeer hem nu te helpen door veel te rossen, dat gaat al ietsje beter. Flash staat ook het hele jaar door zonder deken dus het is echt een mega teddybeer in de winter
Sil staat meestal met zijn kop op WINST, waardoor hij zich nogal opfokt en snel zweet . Haha, ik wil niet weten wat er gebeurt als ik die haver ga voeren. LOL
xSlvna
Geplaatst: 27-04-13 17:15
Het was gewoon de combinatie van haver én vooraf rust én verhuizing én bakwerken, normaal ga ik buiten lekker opwarmen in het bos en mag die uitrennen, dan valt dat 'hyper' gedrag ook niet op eigenlijk.
Liep vandaag even de sjouwen in de bak, opgericht, maar viel al snel weer uit elkaar... Alsnog een goed begin, kleine stapjes richting het serieuze 'dressuren'.
Yeey, mijn Ainsley is vandaag opgehaald geworden door mijn oom, morgen of overmorgen rijden we er heen om Qday te vieren, mijn verjaardag en dan weer terug. Paardje word dan gereden door een stalgenootje die er vandaag ook een kwartiertje op gereden heeft, paard liep voor zijn doen prima ontspannen.
Nah, ik doe paardjes gewoon lekker zelf, heb wel wat, dinsdag, maar smiddags gewoon lekker naar mijn paard. Heb er nog wel wat bij, voor stalgenootjes die wèl feesten in Amsterdam, maar da's alleen molen en losgooien Hoe laat moet je, Frummels?