[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:20

Hoi Esmee!
Gefeliciteerd met Sirius! ;)
Het is hier beregezellig :D

esmee_2001

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:25

mooizo haha lijkt me wel leuk ene heel topic alleen over dravers joehoe
haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:59

Welkom Esmee :D!
Ben benieuwd naar foto's!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:30

Dravers zijn gewoon cool, dan verdienen ze ook een eigen topic toch :D

Ik vertrek zondag weer voor een week op kamp in drenthe. Ging vorig jaar erg goed, alleen hadden we een paar keer dat mevrouw zo opgefokt werd door het feit dat we in een grote groep reden dat de draversmodus aan ging. Veel stukken ook wel gewoom fijn kunnen galopperen gelukkig en de stukken rengalop kwam het niet eens in haar hoofd om te gaan draven ipv galopperen :o

Ik heb dit jaar een bullet cam mee voor op mijn cap dus misschien kan ik volgende week wat leuks laten zien!

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:52

Welkom Esmee!!!

@ Delaja: Dat zou gaaf zijn om te zien! Veel plezier alvast met je kamp!

Zo hier gaat het .. redelijk :P Broadway is aardig puberig, lochies hij kan niet spelen met maatjes (nog niet dan) Eerst een maandelijkse kennis making omdat het paard waar hij bij komt nog al "gevaarlijk" kan zijn tegen andere paarden. Maar ondanks alles zijn we toch weer gaan dressuuren, die achterhand is toch te belangrijk om er bij te hebben om ook gewoon lekker in het bos te galoperen. Alleen in de kleine longeercirkel vind hij het nog moeilijk om zijn aandacht bij mij te houden, maar dat word oefenen en oefenen!
Zal binnenkort weer eens foto's maken en plaatsen :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:03

Hopen dat het goed gaat met jou paard Marijke :)! En goed dat je toch doorrijd, hij kan het wel :).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:04

Afbeelding
Afbeelding
Met zn vriendinnetje!

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:56

hoi

raad eens waar ik achter ben gekomen

mijn darvertje heeft gene twee korte koersen gelopen maar alleen in berlijn al 63 en meerdere keren eerste geworden hij hefet in totaal in berlijn €13360 euro verdiend en ik heb zijn koerspaspoort dus ik kan hem gewoon weer uitbrengen op de baan

groetjes esmee

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:57

Leuk Esmee :).

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:59

Dan heb je aan een paspoort nog niets :+ Waarschijnlijk is hij opgegeven als 'verkocht zonder papieren' en je hebt die papieren nodig om je te registreren als eigenaar en hem te registreren als koerspaard. Dat je het originele paspoort hebt, is ook logisch. het paspoort hoort bij het paard en gaat mee als het verkocht wordt.

Hoe heet hij?

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:24

Sirius Bes heeft inderdaad een leuke koerscarriere gehad op de langebaan en is daarna nog op de kortebaan actief geweest. Hij is daar ook wel vaker dan 2 keer gestart, hoor. Maar dat kan je niet zo eenvoudig terug zoeken. Leuk dat hij nu bij jou woont, Esmee... :)

Hij is overigens bij de HVT (de Duitse drafsportorganisatie) opgegeven als overleden. Je kunt dus niet meer met hem koersen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:28

Hij staat in Nederland nog wel geregistreerd, maar misschien is de database nog niet bijgewerkt :+

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:35

oke ik was toch niet van plan om hem weer als koers pard te gaan gebruiken hij magt hier lekker als simpel rijpaadje voor mij werken haha
zal snle eens fotos plaatsen bvan het riudjen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:42

Peetje schreef:
Sirius Bes heeft inderdaad een leuke koerscarriere gehad op de langebaan en is daarna nog op de kortebaan actief geweest. Hij is daar ook wel vaker dan 2 keer gestart, hoor. Maar dat kan je niet zo eenvoudig terug zoeken. Leuk dat hij nu bij jou woont, Esmee... :)

Hij is overigens bij de HVT (de Duitse drafsportorganisatie) opgegeven als overleden. Je kunt dus niet meer met hem koersen.

Hoe kan je een paard opgeven als overleden als ik vragen mag?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:45

dat doet de laatste eigenaar die geregistreerd stond bij de NDR of HVT. De papieren hebben namelijk geen waarde als je niet koerst of fokt. Vaak is het om te voorkomen dat ze alsnog weer in de baan komen, terwijl ze als rijpaard verkocht zijn.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:46

Zo'n paard kan je ook niet meer verzekeren lijkt mij toch? Waar kan je zien of een paard als overleden is opgegeven?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:49

Dankje Wendy! Voel me soms echt heel dom met al mijn vragen..

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:49

Verzekeren kan wel gewoon hoor. Anders zou je geen enkel paard zonder stamboekpapieren kunnen verzekeren :+

De NDR maakt in de database die online staat geen verschil tussen verkocht zonder papieren en overleden, de HVT wel. Alleen bij de HVT staat alleen ausgeführt 2011. Uitgevoerd in 2011 dus.
Maar het maakt weinig uit hoor. Bij beide is het gewoon om het paard niet meer in de sport terug te laten keren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:51

Opzich best logisch, een paard wordt er niet zonder reden uitgehaald lijkt me..

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:51

Hoe kan je een "overleden" paard dan verzekeren? Of is hij volgens het stamboek nog wel levend? Pure interesse hoor.. ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:53

Haha zie het wel voor me: "Ik wil Klaasje Jan laten verzekeren, geboren in 1999, bruin bla bla."
"Uuuh.. die was in 2007 al dood..?"
"Jaa, maar hij leeft weer :')."

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:54

Ja daarom :'). Ik wil Torpedo graag verzekeren, maar ben er nog niet helemaal achter of hij nou als "overleden" staat opgeschreven of niet.. Ik zie mezelf al aankomen bij de verzekermaatschappij dat ik een "overleden" paard wil verzekeren. :')

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:56

Op het moment dat een Draver uit de sport gaat, kan je hem zien als elk ander paard wat niet bij een stamboek geregistreerd staat/stamboekpapieren heeft. Als je een paard verzekerd, maakt het helemaal niets uit of het stamboekpapieren heeft of niet, je kan een kruising van rassen immers ook verzekeren.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:58

Ja dat snap ik. Maar zoals je net vertelde, worden paarden die van de renbaan gaan vaak als "overleden" opgeschreven om te voorkomen dat ze terug de baan op gaan. Dus in principe worden ze alleen uit het stamboek "gezet"?
Of ben ik nu echt krom aan het denken? :+

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:06

Nee hoor, dat klopt. Er wordt gewoon niets meer van het paard geregistreerd. Dat wordt alleen gedaan als je zelf als deelnemer staat geregistreerd bij het stamboek, en het paard op jouw naam geregistreerd staat. Maar dat is ook alleen nodig voor het koersen en fokken. Ze doen niets met informatie van buiten.