Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Germatje

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:13

aaah wat lekker een strandritje! Ik kom echt sporadisch op het strand, schandalig eigenlijk ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:22

Heerlijk! Ik ben ook geloof ik al in geen 10 jaar met paard en al op het strand geweest := Is eigenlijk wel weer eens tijd _O-

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:33

Ik zie net dat ik helemaal geen update meer heb gegeven over het zadelpassen van vorige week :oo
Even mezelf quoten uit een ander topic:

De thorowgood lag bij voorbaat al ruk, Kent&Masters leek netjes te liggen, oranje boom erin gedaan, maar met een singel eraan werden we er heel erg verdrietig van, ik mocht en wilde er geen eens mee proefrijden. Hele achterkant kwam omhoog, het lag echt heel erg slecht, met alle singelmanieren. Helaas. Ze heeft ook nog een MSFC erop geprobeerd maar de boom daarvan was te smal en ze had geen breder zadel bij zich. Verder lag die wel heel erg netjes. Het enige merk wat perfect lag en wat ze ook in de juiste boommaat bij zich had was Sommer, en uiteindelijk is het een Remos (goedkopere lijn van Sommer) Musica in de kleur Morro geworden. Toch weer een zadel met diepe zit en veel kniewrong. Het zadel zat echt fantastisch en ik had er een heel stille beenligging in. De boom is altijd aan te passen volgens Sommer zelf, momenteel heeft hij boommaat 33, dat had ik niet verwacht! Zadelpasser zelf ook niet aan de hand van de foto's die ik haar had gemaild. Ik heb ook nog op een Remos Dolce gereden maar dat vond ik niks. Replay liep onder dit zadel wel een fractie fijner dan onder de Musica, maar dat mocht geen naam hebben en ik moet er zelf ook op kunnen zitten anders wordt het nog niks :)

Helaas had de leverancier hem niet liggen in het bruin en moest het zadel besteld worden.. Dus ik mag 6 tot 8 weken wachten := Gelukkig kan ik het springzadel van een stalgenootje lenen en kan ik wel enigszins blijven rijden.

Dit is het zadel:
Afbeelding

In deze kleur :9
Afbeelding

Afbeelding

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:00

Mooi zadel Liesje89

Ik heb dan toch maar besloten om de tandarts te bellen voor Siem en een osteo te laten komen.
Beide komen ze morgen ben benieuwd.

Er scheelt volgens mij echt wel iets met hem, want vandaag had hij ook een bloed neus, is wel al gestopt ondertussen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:08

Dat is in elk geval lekker snel. Bloedneus hoeft niks ernstigs te zijn hoor, kan gewoon een vaatje geknapt zijn bij jet briesen. Ik heb soms ook ineens een bloedneus als ik hard nies of te hard mijn neus snuit.

Ik ben benieuwd of een van twee (of beide natuurlijk) iets bij hem kunnen vinden!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:28

Mooi zadel zeg!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:33

Dankjewel! Dat harpje op het zweetblad had van mij niet gehoeven, maar dat zie ik toch niet als ik er op zit :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:38

Haha, was me nieteens opgevallen eigenlijk, pas nu je het zegt!

Calli liep maandag zoo lekker aan de longeerlijn, ondanks dat het broeierig weer was en hij zeiknat was liep die zooo fijn. Nu hopen dat ie het straks met rijden ook doet :+.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:00

Ik heb zo fijn gereden maandag!
Sil heeft altijd een dubbelgebroken in, wat toch zacht zou moeten zijn (zegt men). Ik vond echter altijd dat hij nogal last van het bit leek te hebben, wat met name te zien was doordat hij zijn hoofd raar schuin hield. Omdat hij nogal hard gaat in draf en galop, had zijn eigenaar het over het inhangen van een scherper bit. Ik heb dat afgeraden omdat: 1. de eigenaar niet zo goed rijdt en geen stille hand heeft en 2. ik van mening ben dat je je paard goed moet rijden i.p.v. strenge hulpmiddelen inzetten.
Zijn eigenaar is veel sterker dan ik en toch gaat Sil er bij hem eerder vandoor.

Ik heb maandag voor de verandering mijn eigen bit ingedaan. Ook dubbelgebroken, maar ronder van vorm. Ik zag dat zijn eigen bit wat afgeplat was en vond dat er minder comfortabel uitzien.

Nou meiden! Wat een verschil! Hij was veel minder rennerig en áls hij te hard ging, liet hij zich makkelijker terugnemen dan met het iets strengere bit. En hij hield zijn hoofd ook niet schuin.
Lekker hoor! En het was ook zulk lekker weer om te rijden!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:10

Wow! Wat heb ik heerlijk gereden vandaag met Calli beest!
Ook de galop ging erg lekker, hij kan nu gewoon over de hoefslag, wat eerder echt niet kon :d. Hij kon alleen maar schuin op een volte, en dan zo hard als ie wou.

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:23

Osteo geweest is net weg, niets te vinden.
Tandarts om 13u geweest wat geschraapt maar eigenlijk nog niet nodig, dus ook dit kan de oorzaak niet zijn.

Heb zojuist ook de DA opnieuw gebeld omdat het lijkt dan Siem telkens gewicht verliest vindt hem nu maar vel over been.
Zijn deken is er nu ook al een paar dagen vandaar dat het mij zo opvalt, die heeft opnieuw bloed getrokken, morgen weet ik daar de oorzaak van, moet hem in ieder geval al het dubbel voeren als ik deed.

Hopelijk geeft het bloed resultaat dan een reden dat hij zo doet!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:21

Dat moet haast wel, Evytje.. er is duidelijk iets mis met hem. Hoop dat het niets ernstigs is joh!

Mooi zadel, Liesje! :) mooie kleur bruin ook.

Je woont in Heiloo en komt nooit op het strand met je paard? whaaaa hahah als ik daar zou wonen, dan wist ik het wel. :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:10

wij zijn vandaag ook heerlijk 3 uur naar het strand geweest. Flash was een bommetje dus moest even zn ei kwijt. :)
Vrijdag weer lekker les, ben benieuwd hoe het gaat!

Ben benieuwd Evytje, naar de uitslag..
Ess_Ramona, fijn is dat he. Bij Flash ging het eerst ook plat door de bocht en alleen op de volte en het gaat nu steeds beter, van de week zelfs een heel rondje over de hoefslag gegaloppeerd! :o

Haha wij komen echt wekelijks op het strand. Als je een klein rondje doet ben je met anderhalf uur weer terug op stal :)

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:38

ik heb maar eens nieuwe foto's van mijn draver gemaakt, van de afgelopen zondag.
Helaas geen rijdende :\

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:01

@ liesje, echt super mooi zadel! zal je wel heel blij mee zijn!

@melkeasy, wat een leuk paardje heb je, lijkt echt groot op sommige foto's!

@ evytje, hopelijk komt er iets uit het bloedonderzoek, en kun je aan een oplossing werken

updat over mijn eigen knollie: gaat nu weer effe niet zo lekker als van het weekend en eerder van de week, ze heeft sinds gister middag een super dik been en stapt slecht, vandaag effe rondje erf gewandeld en gekoeld, maar hielp weinig, morgen ochtend maar weer da bellen..... -O-

morgen is mijn sipperd ook jarig! ze wordt dan 6 *\o/*

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:15

@Milja78, Dankjewel hij is 1.65 dus dat valt nog mee haha. maar hij lijkt heel groot omdat ik zelf maar 1.45 groot ben :D En ik hoop dat het snel beter gaat met je paardje.

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:36

oh nou is toch niet echt een kleintje! en dankje!

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:44

Haha nee niet heel klein nee, maar ook niet super groot hihi. Wil deze zomer volop gaan trainen en dan toch proberen wedstrijden te rijden, gewoon om te kijken hoever ik kom en je leert er ook heel veel van vind ik zelf. Graag gedaan! rij jij wedstrijden?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:03

Is dat een Knight Rider zadel?

Stel nieuwe foto's op mijn profiel gezet, besef nu dat ik nog meer op mijn computer heb, maar ik zie geen rijfoto's :')

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 23:57

Hij lijkt idd heel groot! 1.65 valt wel mee. :) Bella is maar 1.58 :o Super ukkie maar voor mij perfect want ik ben ook niet zo groot :)
Gewoon gaan starten hoor, als je de 3 gangen enigszins onder controle hebt gewoon doen! :D
Ik heb in het begin in de B ook snelheidsrecords verbroken met dat scheur ijzer hahaha.

Lekker naar het strand geweest ook, Frummels! lekker uitgewaaid, was ook vandaag perfect weer he? :D

Bella heeft wel een opdonder gehad van die trailerrit.. denk erover om haar niet meer in een 2 paards te vervoeren. Na dat ongeluk van een paar jaar geleden was dit de 1e keer weer.. Ik had het van de week niet gemeld, maar beide achterstangen gebroken, en Bella zelf zit muurvast. Mijn masseusse (topwijf!!) heeft haar gisteravond gelukkig weer lekker losgemaakt, maar dit wil ik echt niet meer.. Straks als ik verhuisd ben kan ik ook geen beroep meer op haar doen!
Nouja, paar daagjes aan de longe, en dan van het weekend kan ik er denk ik wel weer op :)

Beterschap met je paardje, Milja! ;(

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 06:51

Ubique is ook 1.52 en ik ben 1.50 dus dat valt nog mee

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:08

Jeetje! Dat is niet niks Dabo. Waar raakt ze dan zo van in paniek? Het opgesloten worden of het rijden zelf?
Anders zou je eens moeten kijken hoe ze reageert in een veewagentje.

Flinke jongen hierboven! De mijne is ook maar 1.53, dus da's ook maar een kleintje.

melkeasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:16

@Dabo en Liesje89, ja klopt valt ook mee haha, maar groot genoeg voor mij.hij is wel wat groter dan het gemiddelde idd. Haha snelheidsrecord, daar kan die van mij ook last van hebben op nieuw terrein.
Maar ben nu erg bezig met het rechtwerken omdat hij scheef is. Maar zodra dat vooruit gaat ga ik zoiezo starten.

En met de trailer dat is idd niet niks! precies wat Liesje89 zegt misschien iets van een veewagentje.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 17:37

Ja, als ik eens wist wat ze aan het doen is, en waaróm!? ..
Op een anderhalfpaards geen problemen, ja dan staat ze wel wat te tapdansen, maar laat ze de boel wel heel. Ze kan dan breed gaan staan, en dat heeft ze wel nodig denk ik.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:54

Ojeetje zeg, dat is wel heel vervelend! Dan kan je zeker niet rustig op pad met je paard. Gelukkig dat een anderhalfpaards geen probleem is, maar echt praktisch is het natuurlijk niet...
Ik woon in Heiloo ja, schandalig he ;) Maar ja er wordt ook gezegd, als je er woont ga je niet zo vaak en dat is ook wel zo! Ik zou het niet kunnen missen maar zou wel een heeeeel groot bos naast de deur willen hebben en niet het zware duin..