Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus daar heb je niet veel aan denk
. Of hij stopt zodat hij kan kijken naar ze en wil dan liever niet meer meelopen.
Nu moet ik zeggen dat t vooral druk doen op de plek was, en dat er naast niet perse beter ging dan erop, erop is soms makkelijker omdat je iets meer controle kunt uitoefenen. Zolang ze druk deed op dr plek, en dus niet probeerde los te trekken of mij omver te lopen, liet ik het maar een beetje gaan. Tis wel voor mij een reden om nooit meer aan een arabische volbloed te beginnen. Echt een relaxte buitenrit heb ik nooit kunnen maken. En dat heeft ze toch 29 jaar geoefend. Winterfell is van zichzelf gewoon veel relaxter. Die heeft wel buien dat ze druk doet, maar net zo goed kan ik met een lange teugel langs paarden en koeien stappen.
veel van geleerd en eigenlijk nog niks, want toen ik na enkele paardloze jaren dressuurpaarden ging rijden voelde ik me terug een beginneling.Citaat:ik ben dus niet de enigste die zo "gek" was om als eerste rijpaard voor een uitgekoerste 4-jarige EV te gaan. Na verschillende jaren manegeruiter te zijn geweest en daarna enkele D-pony's ingereden te hebben dacht ik wel te weten waaraan te beginnen veel van geleerd en eigenlijk nog niks, want toen ik na enkele paardloze jaren dressuurpaarden ging rijden voelde ik me terug een beginneling.
.
.
.
.
Ik had geen ervaring met EV of jonge paarden en ik was ook onzeker. Daarnaast had de mijne een verleden van veel verhuizingen en lichamelijk niet helemaal gezond. Maar gaandeweg hebben we beide heel veel geleerd en ben ik als mens erg veranderd, daar stond ik ook voor open. We zijn er nog niet want ik twijfel heel af en toe nog in mijn handelingen en hij raakt er verward door en dat kan dan tegen ons werken. Maar ik heb nu eindelijk les dus dat gaat helemaal goed komen!