wie heeft hier allemaal en draver ??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:56

Wat leuk, een echte schimmeldraver! Die zijn er niet veel. Ben benieuwd naar foto's!

renate85

Re: wie heeft hier allemaal en draver ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:34

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:33

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:57

Echt een leuk en lief paard.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:29

danku :D
Ik hoop lang van haar te mogen genieten!!
Vind haar helemaal leuk :D

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:24

Ik heb een Franse Draver, ze is 5 jaar oud en 1 meter 69 hoog. Ze heeft in december voor het laatst op de baan gelopen en we zijn nu bezig met haar doorrijden. Ze loopt wel heel erg onder mij vandaan, rij op dit moment even niet, heb een ontsteking in mijn teen! Dus een kennis rijdt haar door. Galop kent ze! :D

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:05

Ik heb ook een draver gekocht.... en die komt aankomende zondag naar mij. Echt een schatje is het! Het is het eerste paardje waar ik ben wezen kijken, en die oogjes van haar kon ik niet weerstaan ;) hahha
Ze is 14 jaar, en de vorige eigenaresse heeft haar 7 jaar gehad. De jaren daarvoor zijn niet bekend, op zich wel jammer

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:07

Gefeliciteerd :) Hoe heet ze?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 02:18

Ja dank je! Tiffany heet ze, ik heb wel foto's.... maar weet niet hoe ik ze erop zet ;)

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 00:42

Sempre schreef:
Zally is leuk! Ik heb jullie ontmoet van het weekend. Gaan jullie een leuk paard aan hebben! 8-)

Vandaag heb ik even op haar gereden, mevrouw trok haar hoofd tussen de voorbenen en ging bokken, steigeren.
Was der niet zo blij mee... :n Hopen dat het eenmalig was.
Voor de rest is ze super braaf en lief, naar de andere paarden toe is ze heel sociaal, helemaal geen probleem.

Wel leuk dat je ook op bokt zit! :)

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 02:06

Nou mijn paardje is inmiddels in almere. Ze staat met nog 2 merries en 2 ruinen. Ze lopen de hele tijd achter haar aan uit nieuwsgierigheid, maar dan gaat ze me toch brullen en wat trappen ( niet gericht) maar meer van ga weg.
Wel raar om dat zo te zien, want toen ze bij de vorige eigenaresse kwam. Toen heeft ze echt 3 weken alleen in een hoekje gestaan.... (toen was ze 7) Dus we maakten ons grote zorgen hoe het in de nieuwe groep zou gaan!
Nu is ze 14 en ze bijt aardig van der af, wist niet wat ik zag..... Maar ach binnenkort kunnen ze niet zonder elkaar.
Zijn jullie dravers trouwens ook een beetje eenkennig?

xJulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 05:53

Ik heb een draver, Herbie..
Hij is 4jaar
En sinds gisteren loopt hij aan de teugel (y) we zijn vanplan deze winter een paar wedstrijdjes te lopen..
Galoperen gaat ook al stukken beter (; het is echt een schatje
En hij leert echt super snel, pakt alles heel rap op..
Ik ben er super blij mee

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:27

happy27 schreef:

Een beetje... O:)

Mijn oude tenminste. De jonge is net een hondje, die rent op iedereen af en hinnikt er vaak ook nog even bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:32

Ik heb ook een dravertje :) Noble Touch 5jarige vos ruin. Niet gekoerst. Nu OHZ en erg lief natuurlijk :)

@happy: nee niet echt eigenlijk is hij echt een allemans vriendje

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:32

Ik meld me toch ook even :)

Jaarling merrietje
Kruising draver (afstamming periaptor) x halfblood saddlebred (American Saddlebred x singlefooter)
Die van mij is absoluut niet eenkennig, houd van alles wat beweegt exclusief eenden _O-

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:26

Nina_rex schreef:
happy27 schreef:

Een beetje... O:)

Mijn oude tenminste. De jonge is net een hondje, die rent op iedereen af en hinnikt er vaak ook nog even bij.

Haha die van mij ook :D. Ze is heel nieuwsgierig, hinnikt echt naar alles en iedereen :') en ze is echt zó vrolijk altijd :+:

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:46

Ja die van mij is supereenkennig. Dat komt waarschijnlijk ook door haar verleden.
Ze is als jaarling verkocht aan een vrijgezelle vent (zonder verstand van paarden) die haar alleen had voor het gras kort te houden, ontwormen hadie geen verstand van, hoefsmid is hooguit 3 keer geweest in 3 jaar tijd!! :( ) en ga zo maar door. Als ze niet genoeg te eten had en de stoomvoorziening was niet in orde dan liep ze de wei uit met alle gevolgen van dien, ze hebben haar een paar keer horizontaal van de weg af gehaald en als ze bij het hek kwam kreeg ze met een plank voor haar hoofd :( (dit heb ik allemaal pas gehoord nadat ik haar heb gekregen.!!
De eerste 3 dagen mocht ik niet bij haar in de wei komen en jaagte ze me er achterwaarts weer uit..
Brokjes kende ze niet en ze zat onder de wormen...

Maar uiteindelijk heb ik haar zelf zadelmak gemaakt (mbv een hele goeie vriend) en heb haar alles geleerd.
ik moest eerst een vertrouwensband met haar opbouwen en daarna ging(gaat) ze voor me door het vuur :D ..
Ze is nu echt mijn meissie en ik ben de enige die echt alles met haar kan..Mijn buurvrouw (Bokker Susy-q)heeft me bij verschillende dingen ook nog onwijs goed geholpen en ben haar nog elke week dankbaar voor haar hulp bij het trailermak maken.. ( 1 x p.w. les bij manege).
Maar als je als vreemde op haar wil rijden word het een ander verhaal, dat staat ze niet zomaar toe.
Ook is de houding waarmee je haar benadert erg belangrijk, ze is dominant naar een ieder die dat gedrag toont en zo ook bij andere paarden..

Tenslotte is mij al vele malen verteld dat, als ik haar niet gehad had, ze allang op de slacht terecht was gekomen..

pattison13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:00

ik had een draver.
moes helaas weg. ;(

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:29

natascha44 schreef:
Ja die van mij is supereenkennig. Dat komt waarschijnlijk ook door haar verleden.
Ze is als jaarling verkocht aan een vrijgezelle vent (zonder verstand van paarden) die haar alleen had voor het gras kort te houden, ontwormen hadie geen verstand van, hoefsmid is hooguit 3 keer geweest in 3 jaar tijd!! :( ) en ga zo maar door. Als ze niet genoeg te eten had en de stoomvoorziening was niet in orde dan liep ze de wei uit met alle gevolgen van dien, ze hebben haar een paar keer horizontaal van de weg af gehaald en als ze bij het hek kwam kreeg ze met een plank voor haar hoofd :( (dit heb ik allemaal pas gehoord nadat ik haar heb gekregen.!!
De eerste 3 dagen mocht ik niet bij haar in de wei komen en jaagte ze me er achterwaarts weer uit..
Brokjes kende ze niet en ze zat onder de wormen...

Maar uiteindelijk heb ik haar zelf zadelmak gemaakt (mbv een hele goeie vriend) en heb haar alles geleerd.
ik moest eerst een vertrouwensband met haar opbouwen en daarna ging(gaat) ze voor me door het vuur :D ..
Ze is nu echt mijn meissie en ik ben de enige die echt alles met haar kan..Mijn buurvrouw (Bokker Susy-q)heeft me bij verschillende dingen ook nog onwijs goed geholpen en ben haar nog elke week dankbaar voor haar hulp bij het trailermak maken.. ( 1 x p.w. les bij manege).
Maar als je als vreemde op haar wil rijden word het een ander verhaal, dat staat ze niet zomaar toe.
Ook is de houding waarmee je haar benadert erg belangrijk, ze is dominant naar een ieder die dat gedrag toont en zo ook bij andere paarden..

Tenslotte is mij al vele malen verteld dat, als ik haar niet gehad had, ze allang op de slacht terecht was gekomen..

Oke wat goed zeg! Hoe heb je een vertrouwensband opgebouwd, heb je daar nog wat tips voor? Mijn paardje staat sinds zondag in een nieuwe groep. Vannacht is de inloopstal wat kapot getrapt omdat ze haar waarschijnlijk in een hoek hebben gedreven. Alleen als ik haar nu wil aaien gaan der oren naar achteren. Ze doet verder niks hoor, en als je wegloopt komt ze achter je aan. Dus ze wil wel degelijk aandacht, maar ik denk ook dat ze bij moet komen van de hele verhuizing etc.
Nou de mijne is dus eenkennig naar andere paarden toe, een beetje een einzelganger hahah. maar voor de rest ook super nieuwsgierig.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:44

Ik heb zo veel mogelijk geprobeert haar in haar waarde te laten, ik heb nooit geprobeert haar op een negatieve manier te "breken" zoals ze dat noemen..
Ik heb haar ook erg verwend in die tijd met paardesnoepjes, brokjes proberen en allemaal andere lekkere dingen en heb haar heel veel beloond (klopjes op de hals, aaien ed) als ze iets goed deed, al was het maar de oren naar voren.. :D
Langzaamaan is ze me toen steeds een beetje meer gaan vertrouwen, ik deed alles met veel rust en respect, ik denk dat dat de sleutel nog steeds is voor alles "rust en respect". dan kom je een heel eind..
Mijn paardje heeft altijd alleen gestaan bij die vrijgezelle vent, dus geen soortgenootjes, bij mij mocht ze het weiland delen met een shetje..
Ook nu staat ze samen met het paard van mijn vriendin(ruin 22jr) en ze is hem baas..ik heb wel eens een merrie erbijgezet maar dat werd vechten en een peesklap en vel van de benen, nix waard..
Ik mag die ruin niet eens aaien als ik in de wei kom en hij mag ook niet bij me komen want dan is ze er meteen en trekt zo'n houding van "dit is mijn baasje, ophoepelen"..

Het is alleen al een goed teken dat je paard achter je aan loopt, dat ist begin..
Ik ben bang dat die houding tegenover andere paarden niet meer zo makkelijk verdwijnt..
Maar oefening baat kunst toch?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:19

Hey mensen! Ik kom even spammen hier :D

Door omstandigheden heb ik mijn superlievestoere dravermerrie te koop staan. Ik had hier en op het draverforum al een advertentie geplaatst maar nog geen reactie gehad (of hele nare zoals op dit forum) Dus ik stel voor: Roxana

http://link.marktplaats.nl/261364995

Nog meer foto's staan in m'n profiel.

Reageren mag ook per pb.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:27

Ik meld mij ook weer eens.
Mijne is wel aardig eenkennig, hoewel ze wel over valt te halen met de juiste aandacht. Je moet wat tijd in haar steken, maar met zulke mensen kan ze goed opschieten.
Haar veulen was totaal niet eenkennig en vriendjes met alles :)

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:20

ik heb ook een schat van een draver!!
die helaas in zn verleden niet best gehad heeft..
bang voor mannen... bang voor zwepen.... en heel eenkennig..
ondertussen is mijn oude lobbus al 25 jaar
en heeft in ierland op de baan gelopen

hij heeft een stamboom... en heb wel iets gevonden wat heel veel overeen komt in t ndr stamboek register..
maar of die ook kloppen geen idee..

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:04

Wie zijn zijn ouders dan?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:18

kr0elkip schreef:
ik heb ook een schat van een draver!!
die helaas in zn verleden niet best gehad heeft..
bang voor mannen... bang voor zwepen.... en heel eenkennig..
ondertussen is mijn oude lobbus al 25 jaar
en heeft in ierland op de baan gelopen

hij heeft een stamboom... en heb wel iets gevonden wat heel veel overeen komt in t ndr stamboek register..
maar of die ook kloppen geen idee..

;) de mijne heeft het ook niet op mannen hoor, tenzij ze kleiner zijn dan haar mwhahhaha. En dan nog niet echt