Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sempre schreef:Zally is leuk! Ik heb jullie ontmoet van het weekend. Gaan jullie een leuk paard aan hebben!
Nina_rex schreef:happy27 schreef:Zijn jullie dravers trouwens ook een beetje eenkennig?
Een beetje...![]()
Mijn oude tenminste. De jonge is net een hondje, die rent op iedereen af en hinnikt er vaak ook nog even bij.
natascha44 schreef:Ja die van mij is supereenkennig. Dat komt waarschijnlijk ook door haar verleden.
Ze is als jaarling verkocht aan een vrijgezelle vent (zonder verstand van paarden) die haar alleen had voor het gras kort te houden, ontwormen hadie geen verstand van, hoefsmid is hooguit 3 keer geweest in 3 jaar tijd!!) en ga zo maar door. Als ze niet genoeg te eten had en de stoomvoorziening was niet in orde dan liep ze de wei uit met alle gevolgen van dien, ze hebben haar een paar keer horizontaal van de weg af gehaald en als ze bij het hek kwam kreeg ze met een plank voor haar hoofd
(dit heb ik allemaal pas gehoord nadat ik haar heb gekregen.!!
De eerste 3 dagen mocht ik niet bij haar in de wei komen en jaagte ze me er achterwaarts weer uit..
Brokjes kende ze niet en ze zat onder de wormen...
Maar uiteindelijk heb ik haar zelf zadelmak gemaakt (mbv een hele goeie vriend) en heb haar alles geleerd.
ik moest eerst een vertrouwensband met haar opbouwen en daarna ging(gaat) ze voor me door het vuur..
Ze is nu echt mijn meissie en ik ben de enige die echt alles met haar kan..Mijn buurvrouw (Bokker Susy-q)heeft me bij verschillende dingen ook nog onwijs goed geholpen en ben haar nog elke week dankbaar voor haar hulp bij het trailermak maken.. ( 1 x p.w. les bij manege).
Maar als je als vreemde op haar wil rijden word het een ander verhaal, dat staat ze niet zomaar toe.
Ook is de houding waarmee je haar benadert erg belangrijk, ze is dominant naar een ieder die dat gedrag toont en zo ook bij andere paarden..
Tenslotte is mij al vele malen verteld dat, als ik haar niet gehad had, ze allang op de slacht terecht was gekomen..
kr0elkip schreef:ik heb ook een schat van een draver!!
die helaas in zn verleden niet best gehad heeft..
bang voor mannen... bang voor zwepen.... en heel eenkennig..
ondertussen is mijn oude lobbus al 25 jaar
en heeft in ierland op de baan gelopen
hij heeft een stamboom... en heb wel iets gevonden wat heel veel overeen komt in t ndr stamboek register..
maar of die ook kloppen geen idee..